Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
El Capo sanoi:
Tämä on juuri tätä maallikon ajattelua ja pohdintaa. Mieti, mieti, mieti... Mistä tämä kaikki mahtaa johtua? Kaikki lähtee kuitenkin kaavoituksesta ja siihen harvalla rakentajalla, edes rakennusliikkeellä on kahta sanaa sanottavana. Tampereen lähikunnathan olivat viime vuonna muuttovoittajia, mutta yhtään uutta asuntoa ei jää myymättä Tampereen alueella, koskaan, milloinkaan...
Jos tarkoitat maallikolla ei-asiantuntijaa, niin mielestäni en ole sellainen oman asunnon valinnassa ja ostossa. Jos haluan ison pihan etelään, asunnon neliöt yhteen tasoon, autotallin ja naapuritalon yli 30 metrin päähän, niin melkoinen asiantuntijafakiiri tarvitaan puhumaan minut yli noista vaatimuksista. Turha on rakennusliikkeen edustajan tulla sanomaan, että "ei me voida tollasta tehdä, kaava estää". Tai voihan se tulla (ja aivan varmasti nykyään tuleekin), mutta ei tule sitten kyllä kauppojakaan. Sama se sitten minulle on, ovatko minusta huonot ratkaisut rakennusliikkeen, kaavoittajan, kaupunkinjohtajan vai presidentin syytä.

Totta on kyllä, että Tampereen alueen kaavoitus on "maallikon" näkökulmasta hieman outoa. Kaavoittajat haluavat tehdä tiheään asuttuja kerrostaloalueita, koska ne ovat niin kivan kaupunkimaisia ja ovat kaupungille halvempia ylläpitää. Täällä kyllä tuntuu siltä, että kaupunkilaiset (=veronmaksajat) ovat välttämätön paha kaupungille ja sen virkamiehille. Mitä vähemmän kaupunkilaisia olisi tai mitä tiiviimpään kasaan ne saadaan, sen parempi. Ihmiset (nykyistä suurempi osa ainakin) taas haluaisivat asua harvemmassa ja rivi- ja omakotitaloissa.

El Capo sanoi:
P.S Ammattimaiset rakentajat osaavat suunnitella tekemisensä ja aikataulunsa ja jopa toteuttaa kohteita kohtuuttomissa aikatauluissa.
Tuossa on pieni ristiriita :) Jos aikataulu on kohtuuton, sitä ei ole osattu suunnitella. Vai tuleeko rakennusaikataulu kaavoittajalta?

El Capo sanoi:
-Tää on just tätä paskaa mitä jaksetaan "paremmalla" tiedolla jauhaa.-
Minulla on asunnonostajan näkökulma asiaan. Minustakin on paskaa, että uudet rivitalot ja pienipihaisia ja kaksikerroksisia. Uuden rivitaloasunnon ostajana olen kuitenkin tekemisissä rakennusliikkeen enkä kaavoittajan kanssa. Niinpä kaadan paskan rakennusliikkeiden niskaan (joita sinä tavalla tai toisella ilmeisesti edustat). Kaatakoot ne paskan eteenpäin vaikka sitten kaavoittajien niskaan.

El Capo sanoi:
-Tää on just tätä paskaa mitä jaksetaan "paremmalla" tiedolla jauhaa.-
Mee sääkin kapo siitä ryyppäämään niinku kaikki kunnon raksamiehet.

;)

Mike sanoi:
Tähän toki joku tulee sanomaan että "osta erikeepperiä ja elmu kelmua ja kehystä itse, vielä halvemmalla pääset kun varastat ne"

Ihanan kallista:

8,70€ (Kapa Plast 5 mm 70x100 cm)
7,40€/m (Nielsen Prof.11 muut värit sahattuna)

..jos ei halua käyttää erikeepperiä niin sitten kannattaa ottaa valmis tarrapintainen pohjustuslevy: 13,80€ (Kapa Fix/1 5mm 70x100 cm)

El Capo sanoi:
P.S Ammattimaiset rakentajat osaavat suunnitella tekemisensä ja aikataulunsa ja jopa toteuttaa kohteita kohtuuttomissa aikatauluissa.

MiV sanoi:
...Tuossa on pieni ristiriita :) Jos aikataulu on kohtuuton, sitä ei ole osattu suunnitella. Vai tuleeko rakennusaikataulu kaavoittajalta?...

Yleensä rakennuttaja asettaa aikataulun eikä urakoitsija!! Omassa tuotannossa ns. kovanrahantaloissa rakennusliike asettaa aikataulun, eikä tällöin aikataulua tehdä kohtuuttomaksi itselle. Noh, onko olemassa kohtuutonta- resurrseistahan se on kiinni, olettaen että rakennusteknisesti homman voi tehdä...

Ymmärrän kyllä asiakkaan näkökulman ja olen monista asioista samaa mieltä teidän kanssa, mutta keskusta-alueella on tällä hetkellä myyjän markkinat- that's it. Ei siihen ole kahta sanaa sanottavana. Eniten minua sapettaa se, että puhutaan faktana paskaa/mutua/kuulopuheita koskien rakentamista, remppaamista, asunnonostoa yms. Tämä koskee muitakin aloja/asioita, eikä ainoastaan rakennusalaa.

Pikkupieruissa se edellinen viesti tulikin kirjoitettua ja muutama asiattomuus lipsahti joukkoon.

Mulla olis pienimuotoinen ongelma kotiteatterikaiuttimien kanssa. Ostin ne joskus 5 vuotta sitten ja ne on väärän väriset. Nyt ne on sellaiset vaaleat, olisko koivun väriset? Saisko ne petsaamalla edes jotenkin muistuttamaan jotain tummempaa sävyä? Lisätietona annettakoon, että en ole mikään remontti-reiska vaan ihan tavallinen tumpelo.

41shots sanoi:
...kotiteatterikaiuttimien kanssa... ne on väärän väriset. Nyt ne on sellaiset vaaleat... Saisko ne petsaamalla edes jotenkin muistuttamaan jotain tummempaa sävyä? Lisätietona annettakoon, että en ole mikään remontti-reiska vaan ihan tavallinen tumpelo.

En myöskään ole remontti-reiska vaan ihan tavallinen tumpelo ja itse olen onnistunut tekemään kaikenlaisia vastaavia juttuja, eli petsailtu on kyllä tummemmaksi jne. Eri sävyjähän on vaikka muille jakaa joten aika varmasti tuo onnistuu :)

MissEvilEve sanoi:
En myöskään ole remontti-reiska vaan ihan tavallinen tumpelo ja itse olen onnistunut tekemään kaikenlaisia vastaavia juttuja, eli petsailtu on kyllä tummemmaksi jne. Eri sävyjähän on vaikka muille jakaa joten aika varmasti tuo onnistuu :)

Hienoa! Kyllä minä, jos muutkin. Täällä tulee nämä vastaukset aina kohtuullisen nopeasti :)

41shots sanoi:
Hienoa! Kyllä minä, jos muutkin. Täällä tulee nämä vastaukset aina kohtuullisen nopeasti :)

Mä itse olen ostellut monenkinlaisia maaleja ja petsejä ym, ja viimeistään siinä vaiheessa kun kaupassa olen ni sitten on tullut varmistettua vielä myyjältä että käyhän se kyseinen juttu siihen mitä olen tekemässä jne. Hyvinhän ne siellä vielä neuvoo ja tuollaiset pikkumuutokset tulee yleensä vielä tosi edullisiksi, jopa 10-20e saattaa pärjätä, ja vaikka pieni muutos onkin niin sillä on kuitenkin iso vaikutus muuhun sisustukseen :)

Hupelle tai jollekin muulle joka tiettää, niin kysymys:

Mille korkeudelle kannattaisi boordi laittaa kosteisiin tiloihin? Kyseessä on ns. helmiboordi eli korkeudeltaan vaan n. 2-3cm eli melko ohut.
Laatta tulee oleen 250mm korkeata (200mm leveä), ns. lumi laattaa eli nyt suunnitelmissa laittaa boordi korkeuteen n. 1250mm (+laatan välit). Olisko tuo hyvä korkeus vai onko olemassa jokin "standardi"korkeus boordeille?

Tasot tulee oleen massiivitammea, öljyttynä eli keittiössä ja kodinhoitohuoneessa, kuinka tuo aito puu kestää vaikka ei ihan suorassa kosketuksessa veden kanssa olekkaan? Kuinka usein tuota pintaa saa öljytä ja onko työläskin homma? Vai tarviiko niitä enään asennuksen jälkeen öljytäkkään?

IsoDino sanoi:
Tasot tulee oleen massiivitammea, öljyttynä eli keittiössä ja kodinhoitohuoneessa, kuinka tuo aito puu kestää vaikka ei ihan suorassa kosketuksessa veden kanssa olekkaan? Kuinka usein tuota pintaa saa öljytä ja onko työläskin homma? Vai tarviiko niitä enään asennuksen jälkeen öljytäkkään?

Tartteehan sitä öljytä jos haluaa että kestää pidempään ne tasot kunnossa, eli joku kerran vuodessa ehkä riittää, mutta ei siitä haittaa ole jos sen tekee useamminkin. Aikaa menee max. 15 min.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
IsoDino sanoi:
Itsellä on öljytty massiivipuu keittiön tasona ja hyvin kestää. Tai on ainakin kestänyt sen reilun vuoden, mitä on nyt ollut paikallaan. Altaankaan viereen ei ole jäänyt vedestä jälkiä, vaikka varmasti pieniä roiskeita tasolle tulee päivittäin.

Ensimmäinen öljyäminen on v-mäinen homma, mutta sen jälkeen uutta öljyämistä ei tarvitse kovin usein tehdä, omaa tasoani en ole huoltanut sen jälkeen kun se asensin ja edelleen on kuin uusi. Mutta ennen asentamista öljytä saa ihan urakalla, omaani öljysin varmaan viikon ajan joka päivä. Uusi öljy vaan pintaan niin kauan kuin taso ei enää öljyä ime. Kun taso on "kyllästetty" öljyllä, niin eipä se sitten ime likaa tai vettäkään. Ja öljy molemmin puolin, ettei puu ala vääntyilemään. Epäilen kuitenkin, että jos keittiön asentaa keittiöliikkeen mies tai joku muu ulkopuolinen joka sitä työkseen tekee, ei taso tule öljyttyä kuin kerran tai pari..

En tiedä kuinka öljyttynä nuo tulee mulle, mutta katsotaan sitten. Kysyn neuvoa lisää sitten rakentajalta. Papereissa vaan lukee, "öljyttynä". Katsotaan nyt si mitä tuo tarkoittaa.
Kiitoksia noista edellä olevista neuvoista!!

Mites tuo boordi homma, osaisko joku siihen antaa valaisua??

Eiköhän se boordi kannata laittaa siihen korkeudelle mikä näyttää omaan silmään hyvältä dino? Voisin kuvitella että semmonen "vakiokorkeus" laattaboordeilla tuntuu olevan tossa noin vyötärön korkeudella mutta kyllä niitä muissakin koroissa näkee.

Pauliinalta hyvä vinkki tuohon öljyämiseen. Homma vaatii jonkinverran vaivaa mutta tulee tosi hyvä tuosta. Yleensä tosiaankin nuo öljyttynä toimitettavat on vaan pikkusen öljytyt. Ainakin mitä raksalla ovat ikkunapenkkejä tms. joskus öljyilleet niin ei ne ole sipaissut kun yhen kerroksen niihin. Tosin sehän on aivan ymmärrettävää koska eihän siitä mitään tulisi jos päivätolkulla niitä öljyttäisiin. Rakentamisen hinta nousis entisestään ja kenellä kohta muka olis varaa ostaa semmosia huoneistoja?

E:Kirjotin mitä ajattelin enkä ajatellu mitä kirjotin. :)

IsoDino sanoi:
Hupelle tai jollekin muulle joka tiettää, niin kysymys:

Mille korkeudelle kannattaisi boordi laittaa kosteisiin tiloihin? Kyseessä on ns. helmiboordi eli korkeudeltaan vaan n. 2-3cm eli melko ohut.
Laatta tulee oleen 250mm korkeata (200mm leveä), ns. lumi laattaa eli nyt suunnitelmissa laittaa boordi korkeuteen n. 1250mm (+laatan välit). Olisko tuo hyvä korkeus vai onko olemassa jokin "standardi"korkeus boordeille?
No tuo kannattaa melkein käydä katselemassa ihan laattamyymälöissä että mikä näyttää hyvältä. Itse veikkaisin noin suihkun asennuskorkeutta eli kutakuinkin 80-100 cm korkealle.. Tuo on kuitenkin aika ohut boordi joten siinä on enemmän pelivaraa, yksi vaihtoehto on laittaa se noin 20-30 cm katosta, aivan eli YLÄREUNAAN. On varsin näyttävän näköinen yksityiskohta varsinkin valkeassa kylppärissä, vaikkapa tumman harmaa boordi. Pystyasennus on myös yksi vaihtoehto mutta paikka on tällöin mietittävä tarkkaan. Ei ku selaamaan Avotakkoja ja laattamyymälöitä vain...

Innostuin itsekkin kehystämään elokuvajulisteita seinälle ja pari onnistuinkin saamaan roikkumaan. Nyt tuli kuitenkin eteen ongelma, toiseen seinään ei saa porata reikää joten mitenhän pirussa tuon sais siihen roikkumaan. Posteri on aika iso (60x80) joten mikään heiveröinen ratkaisu ei varmaan onnistu.

Tilasin muuten tuolta moviegoods.com:ista, ihan jees paikka mutta kesti toimitus tuhottoman kauan.

Huppe sanoi:
No tuo kannattaa melkein käydä katselemassa ihan laattamyymälöissä että mikä näyttää hyvältä. Itse veikkaisin noin suihkun asennuskorkeutta eli kutakuinkin 80-100 cm korkealle.. Tuo on kuitenkin aika ohut boordi joten siinä on enemmän pelivaraa, yksi vaihtoehto on laittaa se noin 20-30 cm katosta, aivan eli YLÄREUNAAN. On varsin näyttävän näköinen yksityiskohta varsinkin valkeassa kylppärissä, vaikkapa tumman harmaa boordi. Pystyasennus on myös yksi vaihtoehto mutta paikka on tällöin mietittävä tarkkaan. Ei ku selaamaan Avotakkoja ja laattamyymälöitä vain...

Hyvä vastaus Hupelta, kiitos! Juuri noin tänään Pukkilan laattakaupassa arvioimme myyjän kanssa, että asennetaan se melko ylös. Tarkoitus siis asentaa se 7 laatan päälle eli n. 1750 millin korkeudelle (+ saumat). Boordi on siis juuri tumman harmaan/hiukan mustan oloista. Siinä on rivissä hiukan erisävyisiä "helmiä"/"neliöitä".

Corvus sanoi:
Innostuin itsekkin kehystämään elokuvajulisteita seinälle ja pari onnistuinkin saamaan roikkumaan. Nyt tuli kuitenkin eteen ongelma, toiseen seinään ei saa porata reikää joten mitenhän pirussa tuon sais siihen roikkumaan. Posteri on aika iso (60x80) joten mikään heiveröinen ratkaisu ei varmaan onnistu.

Tilasin muuten tuolta moviegoods.com:ista, ihan jees paikka mutta kesti toimitus tuhottoman kauan.
Itse sain leffajulisteita (70x100cm) 1 euron kappalehintaan leffateatterista. Sin City, Grimm, ja muutama muu.

Kuvassa yksi juliste leffahuoneessa:

juliste.jpg

PS. tee vain reikä rohkeasti ja kittaat sen sitten poislähtiessä umpeen... (hmm, olen vuokranantaja itsekin ja annan tällaisia neuvoja, toivottavasti et ole vuokralaiseni ;))

Paljon Huppe maksoi julisteen kehystys?

Neuvostoliitto sanoi:
Paljon Huppe maksoi julisteen kehystys?
23,95 euroa. www.ikea.fi
(tämänhän jo tiesit, Mike taitaa olla nyt kuittailun kohde :D No eipähän ainakaan ole valkoisia reunoja)

alkaa oma projekti pikkuhiljaa päästä loppusuoralle..

millaset verhotangot / kapat yms. verhot on nykyään "muodissa"?
entä onko kenellään vinkkiä miten saa johtourakattolistan pysymään betonikatossa ja -seinässä? eihän tässä muuten olisi ongelmaa, mutta seinät kiertää kuin hullun mulkku.. taulujen spoteille kun pitäisi keksiä siistit johdotukset. saiskohan muovisesta listasta kovinkin huomaamattoman kattoon? :kuvia:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom