Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mixu sanoi:
Mitä mieltä olette, mikä noista tauluista näyttää sopivimmalta?
Vasemmanpuoleinen. Ryhdikkäin.

Huppe ja muut:

Olen tänään tehnyt suullisen sopimuksen Helsingissä sijaitsevasta kaksiosta (2h+k, 52m2) ja kauppakirjat tehdään ensi viikolla.

Asuntoon täytyy tehdä täysremppa lattiasta kattoon lukuun ottamatta wc:tä, mikä on juuri uusittu putkiremontin yhteydessä. Tosin en itse päässyt valitsemaan wc:n kaakeleita eivätkä ne siksi kauheasti miellytä (vaaleanvihreä lattia lämmityksellä sekä vaaleat kaakelit seinissä, joissa vähän vaaleanvihertävää sävyä. Katsotaan myöhemmin, pitääkö siellä uusia jotain enemmän. Tällä haavaa en aio kuitenkaan tehdä remppaa wc-tiloihin, mutta lavuaaria, valaistusta, peiliä ja sen sellaista saatan hiukan vaihtaa. Jos on ideoita vaaleanvihertävän wc:n "siistimisen" osalta, niin otan mielelläni ideoita vastaan.

Olohuoneeseen ja makuuhuoneeseen (ehkä myös eteiseen) tulisi joko lautalattia tai laminaatti ja keittiöön sekä ehkä eteiseen jonkinlainen kivilattia. Lattialämmitys olisi myös kiva niiltä osin kuin se pystyy laittamaan. Tällä hetkellä olohuoneessa on kokolattiamaton alla korkkimatto ja muissa huoneissa on muovimattoa.

Seiniin haluan maalin nykyisten tapettien tilalle. Eteiseen ja keittiöön olen harkinnut johonkin seinään sellaista röpelöistä sisustuskiviseinää. Päävärit asunnossa tulisivat olemaan hiukan samankaltaisia kuin Hupen asunnossa, eli tummaa puuta ja vaaleaa seinää. Makumme tuntuu olevan aika samanlainen. Joka tapauksessa lämpöisiä värisävyjä. Jotain räväkkääkin saa olla, mutta en ole vielä keksinyt mitä.

Mitään seiniä ei tarvitse kaataa, paitsi kahden ison vierekkäisen vaatekaapin välissä oleva vaneriseinä ja ovien välissä oleva seinäkaistale, jotta saadaan näistä kahdesta vaatehuone. Jos haluaa, niin käsitykseni mukaan tätä vaatehuonetilaa voisi vähän pienentää, jotta saisi eteistä isommaksi, mutta se ei ole välttämätöntä. Eteisen suurentaminen vaatisi kuitenkin seinän kaatamisen. Seinä ei mielestäni ole kantava. Lisäksi asunnossa pitää paikkailla reikiä, eli vaatehuoneen seinään on tehty eteiseen mentävä pieni aukko, jossa on sellainen kauhea tuuletin välissä. Ja sitten pitäisi laittaa umpeen sellainen yläkomeron oviaukko (tulevan vaatehuoneen yhteydessä).

Mahdollisista sähkötöistä en vielä tiedä,mutta niitäkin saatetaan joutua tekemään.

Minulle itselleni rempan tekeminen ei ole tuttua ja aion ottaa siihen jonkinlaisen mahdollisen luotettavan ja osaavan remppamiehen. Olen valmis myös tekemään joitain asioita itse.

Tiedustelenkin nyt, että minkä hintaiseksi remppa voisi keskimäärin tulla, jos käytän suhteellisen keskihintaisia tarvikkeita? Kuitenkin sellaisia, että ne eivät ole mitään halvimpia ja huonoimpia materiaaleja. Itse olisin valmis varaamaan remppaan 20-30 000 euroa, riittääkö se?

Otan vastaan kaikki mahdolliset vinkit rempan tekemisen suhteen sekä mielelläni linkkejä esim. remppa-aiheisille sivuille, erilaisiin remppalaskureihin, remppakeskusteluihin, erilaisiiin kauppoihin, joissa myydään remppatarvikkeita, keittiönkalusteita yms.

Suuri kiitos jo etukäteen!

Anonymity sanoi:
Tiedustelenkin nyt, että minkä hintaiseksi remppa voisi keskimäärin tulla, jos käytän suhteellisen keskihintaisia tarvikkeita? Kuitenkin sellaisia, että ne eivät ole mitään halvimpia ja huonoimpia materiaaleja. Itse olisin valmis varaamaan remppaan 20-30 000 euroa, riittääkö se?

Meillä asunnolla kokoa noin 95m2, rempattiin kaikki. Kaikki seinät purettiin ja uusia lähdettiin rakentamaan kipsilevyistä + koolauksista. 5000kg tuli jätettä jätelavalle ja saman verran uskoisin tulleen uutta kamaa sisälle.

Budjetti keittiökoneineen + pesukoneet, kuivausrummut, sohva yms, oli alle 20000e. Tässä on muistettava että hanat, lattiat, katot, seinät, keittiö, laatat, kylppäri, suihkut, sauna, kaapistot, AIVAN KAIKKI on vaihdettu uusiin (eikä halvimpiin) matskuihin.

Normaalikaksion täysremppa on käsittääkseni noin 10000e jos sen tekee itse, työmiehillä teetettynä kutakuinkin 20000-30000e.

Huppe sanoi:
Budjetti keittiökoneineen + pesukoneet, kuivausrummut, sohva yms, oli alle 20000e. Tässä on muistettava että hanat, lattiat, katot, seinät, keittiö, laatat, kylppäri, suihkut, sauna, kaapistot, AIVAN KAIKKI on vaihdettu uusiin (eikä halvimpiin) matskuihin.

Normaalikaksion täysremppa on käsittääkseni noin 10000e jos sen tekee itse, työmiehillä teetettynä kutakuinkin 20000-30000e.
Halvalla olet kyllä pääsyt remontissasi.:thumbs: Vieläkin täytyy sanoa, että hienoa jälkeä.

Kokemuksesta voin kuitenkin sanoa, että tuo 10000€ menee kaksiossakin helposti jo pelkästään keittiöön ja kylpyhuoneeseen. Ovat kuitenkin ne kalleimmat huoneet ja nuo löytyy kuitenkin kaikista asunnoista koosta riippumatta.

Eli neuvona Anonymitylle: älä suunnittele budjettia sen varaan, että 10000€ riittää.

Hieman toistoa aikaisemmista postauksista, mutta:

Ostin syksyllä 40,5 neliön kaksion Kalliosta. Tein täysremontin, eli kaikki uusittiin. Pääosan rakennustöistä teki oma setä, minä autoin. Meilläkin revittiin yksi vaatehuone alas kun makuuhuoneeseen haluttiin tilaa. Koko asunnon remontointi maksoi n. 12.000 €. Koska "pääurakoitsija" oli sukulainen, veloitti hän työstään vähemmän kuin ulkopuolinen, mutta ei kuitenkaan ilmaiseksi tehnyt työtä. Tuon 12 tonnin päälle tuli vielä 6000 € kodinkoneita ja huonekaluja.

Eli asunnon muuttaminen hirvityksestä siistiksi kodiksi maksoi minulle vajaat 20 tonnia.

Omalla kokemuksella kaksion pystyy remontoimaan melko edullisesti, kun tekee asioita itse.

Itse ostin viimevuoden loppupuolella kaksion(64,5 m2) ja remontti alkaa olemaan pian valmis. Rahaa on mennyt yllättävän vähän tuossa projektissa. Aiempaa remontointi kokemusta ei ollut lainkaan ja vain tapetoinnissa ja keittiön yläkaappien asennuksessa olen pyytänyt isää avuksi.

Maalasin keittiön ja käytävän seinät, tapetoin uudelleen makuu- ja olohuoneen sekä laitoin koko asuntoon laminaatit. Lisäksi keittiön uudistin runkoja myöten. Keittiöön jäi vanhastaan vain jääviileäkaappi, joka on vielä kelvollisessa kunnossa ja helppo vaihtaa, kun siltä tuntuu. Kylpyhuoneen ja saunan laitan uusiksi vasta ensi kesänä, joten niihin ei tässä vaiheessa koskettu.

Kokonaisuutena remontti tulee maksamaan noin 6000 euroa, kun mukaan lasketaan keittiön kodinkoneetkin. Mielestäni varsin edullinen hinta, vaikka missään vaiheessa en halvimpia mahdollisa vaihtoehtoja materiaaleissa käyttänyt.

Omassa tapauksessa remonttia oli mukava tehdä, koska asunto oli alkuperäiskuntoinen (rv 83) ja kaikissa vaiheissa muutos entiseen oli suuri. Saatanpa laittaa jossakin vaiheessa pari ennen/jälkeen kuvaa nähtäville.

Dominoiko 2,24 metriä leveä sohva 4,50 metriä leveää olohuonetta?

attachment.php

Liitteet

• kuva.webp
    kuva.webp
    46,3 KB · Katsottu: 1 441
Mixu sanoi:
Dominoiko 2,24 metriä leveä sohva 4,50 metriä leveää olohuonetta?

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/attachment.php?attachmentid=20870&stc=1&d=1138262117

Ei se nyt varmaankaan dominoi, itse tahdoin sohvan dominoimaan olohuonetta. Sohva on 2.7x2.2m kokoinen, huone kuitenkin vain noin 3.2m leveä, pituutta en muista, ehkä jotain 5m. Ohessa jo kaikkien näkemä kuva jälleen kerran, josta näkee että sohva todellakin hallitsee tilaa mutta kun sen ottaa huomioon sisustusta/sohvaa suunnitellessa niin se ei välttämättä ole paha asia. Tosin mielipiteitä on yhtä monta kuin Pe***sereikiäkin, jokaisella omansa. Monet olisivat tahtoneet tuohon suuren mäntyisen kirjahyllyn, me emme.

olohuone.jpg

Mixulle saattaisi käydä kulmasohva tuohon? Muistathan sitten ne Inno-vinkit, että jos sohva dominoi huonetta niin vaikkapa ruskean sohvan taustalla olevan seinän väriksi valitsemalla myös ruskean/lähelle ruskean, sohva ikäänkuin pienenee ja istuu pienempäänkin tilaan.

Ohessa T.I.L.A -ohjelman visio sohvan upottamisesta seinään:

Ennen:
361137.jpg

Jälkeen:
361142.jpg

Lähde: http://www.mtv3.fi/koti/tila2004/muutos.shtml?419314

Huppe sanoi:
Muistathan sitten ne Inno-vinkit, että jos sohva dominoi huonetta niin vaikkapa ruskean sohvan taustalla olevan seinän väriksi valitsemalla myös ruskean/lähelle ruskean, sohva ikäänkuin pienenee ja istuu pienempäänkin tilaan.
Hmm, eli jos sohvan haluaa dominoivan huonetta, niin silloin sitä ei pitäisi laittaa värilliselle seinälle? Me päädyttiin jättämään yksi seinä tapetoiduksi kuten se olikin ja maalattiin vastapäinen seinä vaalealla, Tikkurilan värikartan mukaan. Nyt siis värillinen seinä on vain tehoste. Seuraavaksi pitäisi miettiä huonekalujen sijoittelua. Mitäs olette mieltä, mikä toimis parhaiten? Muuta kalustusta en ole vielä niin miettinyt, kun tämä sohva/tv-asia pitäis ekana saada ratkaistua. Pullalla tuntuu olevan kamala kiire saada videotykki ja kangas kiinni, joten aloitetaan tietysti tärkeimmästä. :D Tykki tulee siis sohvan yläpuolelle ja kangas tv-tason tienoille kattoon. Tuossa on pari räpellystä, mittasuhteet pitäisi olla suunnilleen ok.

attachment.php
VAI
attachment.php

vai ehkä joku muu järjestys?

Liitteet

• olohuone1.webp
    olohuone1.webp
    4,5 KB · Katsottu: 1 411
  • olohuone2.webp
    olohuone2.webp
    4,6 KB · Katsottu: 1 379

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Faidra sanoi:
Hmm, eli jos sohvan haluaa dominoivan huonetta, niin silloin sitä ei pitäisi laittaa värilliselle seinälle?Tuossa on pari räpellystä, mittasuhteet pitäisi olla suunnilleen ok.
No kyllähän se kovasti riippuu myös sohvan koosta, mutta esim. tuo meidän vaalea sohva vaikkapa suklaanruskeaa seinää vasten olisi aika hallitseva, liiankin. Tosin kun tuo meidän sohva on niin julmetun kokoinen tuohon tilaan niin se hallitsee tuossa tehokkaasti huonetta vaikka värit ovatkin seinän kanssa lähelle toisiaan, en uskalla tosin edes kuvitella jotain tummia sävyjä tuohon tilaan.

Itse pidän enemmän tuosta vasemmanpuoleisesta ehdotuksestasi (olettaen että televisioksi tulee LCD, ei missään nimessä putkitelkkaria tuohon). Tilankäyttö on siinä järkevämpää, eikä tarvitse pujotella edestakaisin ja myös tuo värillinen seinä tulee tehokkaammin käytettyä, varsinkin se kolo ikkunan ja sohvan välissä. Probleemana vain on sitten ne Pullan elektroniset värkit, kajarit, keskikajari, subbari, telkkari, vahvistin, dvd-soitin ja muu roina jotka näkyvät ilmeisesti eteiseen tuosta oviaukosta ja johtojen piilottaminen on työlästä. Tosin ei se videotykkikään kaikkine johtoineen kaunis näky tuonne eteiseen ole. Eteinenhän on asunnon käyntikortti ja siitä syntyy se ensi-vaikutelma, johon kannattaa panostaa.

Huppe sanoi:
Itse pidän enemmän tuosta vasemmanpuoleisesta ehdotuksestasi (olettaen että televisioksi tulee LCD, ei missään nimessä putkitelkkaria tuohon)...
Nooo, telkkari, vahvistin, kaiuttimet yms. värkit on kaikki mustia. Ja telkkari putkimallia, eli kaunista siitä ei saa tekemälläkään. Näiden kans on nyt vaan elettävä ja hyväksyttävä se tosiasia, että mitään asuntomessukotia asunnosta ei joka tapauksessa kahden opiskelijan budjetilla saa. :) Kaikkea kun ei voi laittaa uusiksi ihan vaan siksi, että näyttää rumalta.

Järjellä ajateltuna varmaan sohvan sijoittaminen värilliselle seinälle on parempi ratkaisu, koska tuo kodin viihdekeskus ei tosiaan eteisestä katsottuna järin kaunis ole. Ensimmäisenä olohuoneesta näkyisi silloin siis tuo nurkkaus johon tulee vaalea pöytä ja tuolit ja pitkälle seinälle tuleva sohva. Katsotaan miltä näyttää noin päin.

Olisiko muilla ideoita jaettavaksi tykin ja kankaan kiinnityksen suhteen? Vuokraisäntä vähän pelkäsi, että katosta voi tulla palanen alas jos sinne kauheasti porailee, kun pinta on jotain melkoisen "haperoa" ainesta. Mietittiin jo molempien härveleiden kiinnittämistä seinään, mutta ainakaan kankaan kiinnittäminen niin ei onnistu tuon telkkarin takia. Jos muilla on ollut samanlaisia ongelmia niin vinkkejä otetaan vastaan...

Niin se piti vielä lisätä, että Pulla ajatteli ilmeisesti koittavansa silti kattoon kiinnitystä niin, että poraa ensin pienet reiät joita suurentaa sitten. Toivottavasti ei varise puoli kattoa alas. :eek:

edit: Eteiseenhän ei olohuoneen vaalea seinä näy ollenkaan (tosin olen maalannut koko eteisen samalla vaalealla sävyllä jolla olohuonettakin maalasin), aiemmassa postissani taisi ollakin kuva (nyt tosin seinät+ovi eri sävyä). Sitten kun ovelta otetaan pari askelta sisään, niin olohuoneen ovelta näkymä on tämä:

attachment.php

Liitteet

• olohuone3.webp
    olohuone3.webp
    8,9 KB · Katsottu: 3 268
Huppe: oletko hommannut tuon sohvasi mistä ja minkähän on hintaluokka?

On nimittäin hyvän näköinen ja samankaltainen pitäisi itsekin hommata...

vne sanoi:

Suomi-Soffasta, New Jersey -sohva. Tyynyt otettiin puolestaan Tahiti -sohvasta. Tyynyjen täytteeksi vaihdettiin untuvarouhe. Hinta n.2000e, tosin viikko kaupanteon jälkeen olisi saatu 60% alennusta kun tuli joku vitun tarjous (nyt vain 30%). Haistakaa paska koko suomi-soffa! (600e menetys siis!)

Kannattaa muistaa että tuo runko ei ole kestävintä mahdollista matskua tuossa, käsinojat (leveät) ovat vain kovalevyä, eli sitä kalustelevyä jota on vaikkapa kaapistojen taustalla, noin 3mm paksua. Jos tallaat siihen tai istut niin käsinoja/selkänoja on entinen.

Ottaen huomioon nuo seikat niin hinta-laatusuhde on kuitenkin ihan ok, koska tuon pystyy räätälöimään omiiin tarpeisiin sopivaksi. Toki Vepsäläiseltä saa vastaavannäköisiä kapistuksia, mutta niiden hintalappu alkoi numerolla 5, enkä puhu nyt 3-numeroisista summista.

vne sanoi:

kannattaa tsekata Maskun Bellus-sohvat. Edukkaita, kunnon puurunkoon kasattuja sohvia.. Esim:
magnum1.gif

Magnum on samaa muotokieltä. www.bellus.ee

ite oltiin tilaamassa tommosta magnumia, kun on niin hyvännäköinen, mutta onneksi ei tilattu.

kodin ykkösessä istuttiin newark XL-sohvalla, ja semmosia sitten piti tilailla. ei niin esteettisesti miellyttävä, mutta käsittämättömän hyvä istua.(löhötä)

Pari fotoa makkarista, jonne saatiin juuri kaapistot.
Tuossa on vielä projektia kerrakseen, mutta tästä on hyvä lähteä. Tuo rahi on tarkoitus ainakin hävittää kun vaan ehtii. Jos jotakuta kiinnostaa niin sen saa halvalla.

makkari1.jpg

makkari2.jpg

Höö, ihan samanlaiset kaapit kuin mulla :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom