Mulla on aivan HIRVEÄ verhopaniikki. Mulla oli aiemmin olohuoneessa mustat vakosamettiset paneeliverhot, mutta kun ne oli perinteisiä 45x220 niin tarvitsin niitä tosi monet sillä ikkunat ja seinä on typerästi. Mulla on kulmauksessa kaksi ikkunaa, toisen vieressä vähän matkan päässä parveekken ovi ja tyhjää maaliseinää vielä pitempi pätkä, ja tätä oli tosi vaikea täyttää noin kapeilla verhoilla. Molempiin ikkunoihin laitoin reunoille yhdet paneeliverhot, ja sitten sommittelin kahdelle eri kiskolle joka toinen taaimmalle ja joka toinen etummaiselle niin että paneelit olivat hieman lomittain. Se oli ihan ok mutta jotenkin epäkäytännöllistä kun 45cm paloja piti olla 8kpl että tila täyttyi ja ne oli aika ohuita suikaleita.
Nyt sitten ostin joku 1½kk sitten voilee-kangasta ja normaali paksumpaa verhokangasta, väri oli tumma pellava, ja luonnon beige. Anoppi ompeli ikkunoiden sivuille normaalit voileet ja parvekkeen oven eteen sekä seinänkohtaan tavalliset paksummat verhot mutta nyt jotenkin ahdistaa enkä tykkääkkään niistä ollenkaan. Mun mielestä ne on perkeleen vanhanaikaiset ihme rypytykset kun voilee on kasassa vaikkakin toki silleen sen kuuluukin mennä ja ihan normaalit yksiväriset ja suorat ovat.
Nyt olen 3vrk tässä etsinyt ja miettinyt että mitä helvettiä asian kassa teen. En halua 'ryppyverhoja' enkä laineita vaan suorat paneelit kiinnostavat, ja oikeastaan IKEAn kuvastossa sellaisen kivan sommitelman näinkin jossa oli kuviollinen valkoinen läpikuultoverho, tumma pohjapaneeli sekä yksi valkoinen paperipaneeli ja ne 3 oli lomittain. Nyt vaan tuskailen että mitenkähän niitä laittelisin, 2 ikkunaan mahtuu vain 1 per laita, näiden paneelien leveys kun on 60cm joka olisi kyllä muuten ihanteellinen, ja tälle pitkälle sivullekin saisi sitten tuolla 60cm ihan ok sommittelun...
Kauheeta pohdintaa ja ahdistusta kyllä aiheuttaa yhdet perkeleen verhot :D Tässä pohtimiani vaihtoehtoja, luulen että näistä saisi rakennettua kivan kokonaisuuden, meillä väreinä olohuoneessa on musta sekä ruskean eri sävyjä valkoisesta beigeen... Ikean kuvastossa tästä on hyvä kuva, siinä näkyy kuinka tästä kuviollisesta tulee esim tumma kuvio jos se on lomittain toisen kanssa... Tosin Ikean kuvastossa pohjana sininen, ja itse haluan ruskeaa.
Edittiä: Nyt kun ne tähän laitoin niin alkoikin miellyttämään vielä enemmän silmää kun ovat tuossa kaikki kolme yhtäaikaa esillä, ainoa ongelmani vaan on montako niitä hankkisi yhteensä, mikä kappalemäärä mitäkin väriä ja kuinka ne sommittelisi... Pakko on kuitenkin nykyiset vaihtaa sillä uusi sohva on tulossa 1vko sisällä [tänään tilattu UUUH JEA!] ja en halua että mitkään voileet mun sisustusta pilaavat, NYYH :D
Vielä Edittiä: Itse en ole yhtään kiinnostunut verhoista ja siksi tilanne on hieman vaikea. Sisustaminen on ihanaa mutta jotenkin jotkut ikkunoissa roikkuvat kankaat eivät innosta eikä yhtään huvittaisi maksaa satoja euroja siitä hyvästä, mutta tajuan sentään sen että rumat verhot pilaavat kokonaisuuden joten asialle on tehtävä jotain ja pian :lol2: