Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Työhän tos melkein kalleinta on ollut, nii meinasin, et noi muuratut seinät jos ois tehny näin jälkiviisaana tiilistä ja jättänyt esille ni ois säästynyt olkkariseinänkii laattojen hinta. Periaatteesse ois saanu samalla hinnalla sitä "aitoa". Jälkiviisaana näsäviisastelua:)

Mut joo tietty ymmärrän pointin. Mä oonkii vähän vinksahtanut näihin. Onneks ei tarvii kovin usein käydä kaupoilla ku lompakko ei kestä.

Totta, kaiken jos olisi osannut arvata ja suunnitella (paremmin) tarkkaan etukäteen, olisi säästänyt varmasti yli 50.000 euroa.

Kannattaa nyt oikeasti muistaa että miten vähän suomalaisista erottaa edes mänty- ja kuusilautaa. Oikein käsitelty paneli ja se on suurimmalle ostajista ihan sama onko se tuijaa, vai jopa tiikiä, vai vaikka ihan vaan kuusta. No jos ne seinät olisi kultaa, niin se ehkä herättäisi kaikille ne ostohalut. Itselle voi tietenkin aina yrittää keksiä niitä järkiperusteluita kalliille materiaaleille, mutta jollekin sillä ei vain ole niin väliä. Ulkonäkö ja hinta ratkaisee silloin. Itse esim. olen aika lailla Hupen kanssa samoilla linjoilla. Tosin Toyotaan ei epäluotettavan biimerin logoa tule ;)

Omasta mielestäni noista Massen kommenteista paistaa vähän läpi sen suuntainen ajatusmaailma, että on itse laitettu sitä kalliimpaa pintamateriaalia jonka valintaa pitää nyt yrittää itselleen "todistaa järkiperäiseksi". Ja ollaan sillä samalla vähän "elitistisiä" kun on maksettu itsensä kipeiksi ja nauretaan rahvaalle, kun ovat tyytyväisiä vähempäänkin ja ei tajua hyvän päälle. Varmasti olen väärässä, mutta sellaisen kuva itselle jäi päällimmäisenä mieleen :piis:

Yhtä lailla pitäisi itse kai haukkua tuijasaunaa epäaidoksi, jos oman talon vieressä seisoo vanha hirsinen savusauna. Vaikkakin tuija on mielestäni kaunis puu ja ymmärrän hyvin jos se miellyttää. Itse tosin en pidä sitä niin "aitona" materiaalina suomalaiseen saunaan, mutta mitäpä väliä sillä. Osaan arvostaa myös erilaisia toteutuksia ja materiaaleja. Mutta itse kuulunkin siihen joukkoon, jonka mielestä myöskään vanha, perinnerakentaminen, perinteinen, jne. eivät ole niin kaukana aidosta.

Oon täysin erimieltä. Asun uudessa talossa ja jos aito tuija saunassa on jotenkii halpaa ni kerro kalliimpi materiaali saunaan? Tai graniitti ja marmorilaatat jotenkii halpoja vaihtoehtoja. Aidosta rakentaminen ei mitenkään poissulje siistiä ja jos haluaa ökyillä niin aidoilla materiaaleilla tuo on kaikkein helpointa. Myös modernin tekeminen onnistuu aidoilla materiaaleilla. Perinnerakentaminen ja aitous on täysin eri asioita.

Kipsilevyn kittaus ei minusta poista aitoutta. Kipsilevy materiaalinen on mitä parhain seinämatsku kuivissa tiloissa jäljen siistiminen kittaamalla ei ole epäaitoa.

Jotenkii vähän veikkaan, et jos potentiaalinen ostaja kävis kattoo tuijasaunaa versus mustaks maalattu pihkaa tihkuva mäntysauna ois aika selvä kumpi noista voittaa.

Lähinnä tarkoitin perusmateriaaleilla tehokasvatettua broilerimäntylaudetta ja halvinta kiuasta, josta palaa arina sekä pellitys puhki viidessä vuodessa. Materiaaleilla voi ökyillä oli ne sitten teollisia tai aitoja luonnontuotteita. Jokainen tekee mieleisekseen ja tarkoitin kirjoituksellani lähinnä sitä, että uudiskohteessa moderni (värjätyt ja poikkeavan muotoiset lauteet jne,) istuu paremmin kuin vanhaan taloon. Valitettavasti ihan jokainen ostaja ei tunnista puulajeja ja IMO nuorehkoja ihmisiä tollainen mustaksi maalattu sauna saattaa houkutella enemmän.

En ymmärtänyt tuota perinnerakentamisen ja aitouden toisistaan eroavuutta. Mikä on sen aidompaa rakentamista kuin luonnonmukaisia materiaaleja kunnioittava rakentaminen.?

Edit. Inska ehti ensin...

Oon täysin erimieltä. Asun uudessa talossa ja jos aito tuija saunassa on jotenkii halpaa ni kerro kalliimpi materiaali saunaan? Tai graniitti ja marmorilaatat jotenkii halpoja vaihtoehtoja. Aidosta rakentaminen ei mitenkään poissulje siistiä ja jos haluaa ökyillä niin aidoilla materiaaleilla tuo on kaikkein helpointa. Myös modernin tekeminen onnistuu aidoilla materiaaleilla. Perinnerakentaminen ja aitous on täysin eri asioita.

Marmori, graniitti, tuija, tiikki, ynnä muut aidot materiaalit ovat varmasti kalliita, hienoja ja näyttäviä. MUTTA. Onko se aitous niin tärkeä asia, että siihen kannattaa oikeasti satsata? Nostaako näiden materiaalien käyttö talon arvoa? Maksaako niiden hankinta joskus itsensä takaisin, vai ampuuko siinä itseään vain jalkaan?

Marmori, graniitti, tuija, tiikki, ynnä muut aidot materiaalit ovat varmasti kalliita, hienoja ja näyttäviä. MUTTA. Onko se aitous niin tärkeä asia, että siihen kannattaa oikeasti satsata? Nostaako näiden materiaalien käyttö talon arvoa? Maksaako niiden hankinta joskus itsensä takaisin, vai ampuuko siinä itseään vain jalkaan?

Toisille kuten itselleni se aitous on verrattain tärkeää ja se nostaako aidon käyttö talon arvoa on jokseenkin merkityksetöntä kun aikoo asua talossa itse kymmeniä vuosia.

Mulla on tässä loppuvaiheessa rahat ainakin niin finaalissa jotta halvimmasta tehdään, toki laatua ei saa unohtaa ja kaikki mahdollinen, esim. pintakäsittelyt, tehdään itse. Tuolla säästää jo pirusti.

Ei mua haittaa mikään feikkeys noissa, kunhan vaan ovat tavattoman mauttomasti laitettuja saunoja. Jos noita auto-analogioita jatkaa niin bemariin laitettu madallussarjat, isot vanteet, dtm-takaspoileri (vai miksi noita sanotaan, niitä kauheita alumiinikolia), levikesarjat, neonmaali, liekkikuviot kylkiin ja 10 wunderbaumia karvanoppien kanssa taustapeiliin.

Eniten inhoan noita lauteen läpi törröttäviä kiukaita.

Ymmärrän kyllä että jos olisi simppelisti nätistä puusta tehty sauna niin tuulipuvut yököttelisivät että hyi olkoon miten tavallinen.

Ymmärrän kyllä että jos olisi simppelisti nätistä puusta tehty sauna niin tuulipuvut yököttelisivät että hyi olkoon miten tavallinen.
No itse haen juurikin tuollaista erittäin perinteistä ja tavallista tyyliä, mutta "vanhaksi" käsiteltynä, eli värjättynä. Seinät "hirttä" (feikkiä siis), lauteet paksua kuusilankkua, ei ledejä, ei projektoreita, ei koristekiviä, ei lasiseiniä, ei muotolauteita puukiuas jne.

SunSaunan edustaja oksentaisi meidän saunaan kun vihaisi niin paljon.

Mitä helvetin epäaitoutta se nyt on maalata/käsitellä seiniä? Harvassa asunnossa oikeasti näkee maalaamattomia betoni/kipsilevy/puu -seiniä. Maalaamattomia puuseiniä kyllä joskus näkee ja ne ovatkin lähestulkoon poikkeuksetta rumia. Huonehan se sauna on siinä missä muutkin. Miksi sitä ei voisi sisustaa siinä missä muitakin huoneita. Jos haluaa tummat seinät niin sitten käsittelee ne tummiksi. En ole ennen tätä savusaunavertausta ajatellutkaan, että tummilla sävyillä haettaisiin jotain savuvaunaefektiä. En kyllä ajattele vieläkään. Savusaunat on perseestä ja kuka nyt haluaisi nokiset seinät. Eihän valkoisella maalillakaan haeta mitään lumiefektiä tms. Mä muuten maalasin kylpyhuoneen katon valkoiseksi. Mikä olisi ollut "aito" ratkaisu tämän maalaamisen sijaan? Saako jostain täysin valkoista puuta? Olenko mä nyt huonompi ihminen kuin Masse Majava? Ajattelin myös laittaa saunan puukehyksisen oven tilalle kokonaan "savu"lasisen oven. Pitäisköhän tuohonkin hankkia kirkas lasi ja polttaa se nuotiossa nokiseksi.

Kysymys: Mistä muuten saa saunaan pelkkiä ovia? Siis juurikin koko lasisia ja mielellään "savun" värisiä. Oven koko on jotain 72 cm x 193 cm. Kaikkialla myydään karmeineen päivineen, enkä haluaisi meidän aitoja mäntykarmeja vaihtaa:D. Onko tuo ovi noilla mitoilla sitten 8*19 vai 8*20 paketti?

Hyvä se on että noihin sauna- ja pesutiloihinkin kehitellään jotain uusiakin juttuja vaihteeksi, sehän asuntomessuilla on just tarkoitus. Ei sinne ole mitään mieltä rakentaa joka taloon samanlaista saunaa kuin mitä 500 000 suomalaisessa kodissa on jo tehty. Normimallisia saunoja on suomessa niin paljon ettei nyt pitäs heti mennä roska silmään jos asuntomessuille arkkitehti ja sisustussuunnittelija tekee tarkoituksella jotain uudempaa kokonaisuutta. Tuulipuvuillehan ne suunnataan joten ei siellä kannata pistää jotain sademetsäpuuta seinään jos jonku naapurimettästä löytyvän puun sävyttämisellä saadaan haluttu lopputulos.

Toi perinnehöpötys on sinänsä hellyyttävää kun sekin on yhensorttinen villitys, veikkaan että noissa vanhoisa tönöissä joita on molemmin puolin sotia pukattu pystyyn ei ole hirveästi kelailtu tuleeko nyt tosi rustiikki lopputulos ja onpa ihanan orgaaniset ja hengittävät nämä materiaalit, luomua ja lähituotettua vallan. Siellä on käytetty sitä mitä on ollut saatavilla siihen vähän rahaan mitä oli ja toiveena se että lämmin pysyy auttavasti sisällä ja kylmä ulkona. Jos haluaa semmosta tyyliä jatkaa niin ei kait siinä mitään mutta ei nyt kannata ottaa loukkauksena jos joku muu ei lähekään samaan kelkkaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hyvä se on että noihin sauna- ja pesutiloihinkin kehitellään jotain uusiakin juttuja vaihteeksi, sehän asuntomessuilla on just tarkoitus. Ei sinne ole mitään mieltä rakentaa joka taloon samanlaista saunaa kuin mitä 500 000 suomalaisessa kodissa on jo tehty. Normimallisia saunoja on suomessa niin paljon ettei nyt pitäs heti mennä roska silmään jos asuntomessuille arkkitehti ja sisustussuunnittelija tekee tarkoituksella jotain uudempaa kokonaisuutta. Tuulipuvuillehan ne suunnataan joten ei siellä kannata pistää jotain sademetsäpuuta seinään jos jonku naapurimettästä löytyvän puun sävyttämisellä saadaan haluttu lopputulos.

Toi perinnehöpötys on sinänsä hellyyttävää kun sekin on yhensorttinen villitys, veikkaan että noissa vanhoisa tönöissä joita on molemmin puolin sotia pukattu pystyyn ei ole hirveästi kelailtu tuleeko nyt tosi rustiikki lopputulos ja onpa ihanan orgaaniset ja hengittävät nämä materiaalit, luomua ja lähituotettua vallan. Siellä on käytetty sitä mitä on ollut saatavilla siihen vähän rahaan mitä oli ja toiveena se että lämmin pysyy auttavasti sisällä ja kylmä ulkona. Jos haluaa semmosta tyyliä jatkaa niin ei kait siinä mitään mutta ei nyt kannata ottaa loukkauksena jos joku muu ei lähekään samaan kelkkaan.

Perinnehöpötys on villitys, sitä en kiistä. Jälleenrakennusaikakaudella ei tietenkään olla mietitty rustiikkia, hengittävyyttä tai ihanan orgaanisia materiaaleja, vaan silloin on rakennettu talo niistä aineksista, mitä on ollut saatavilla. Metsää on raivattu pelloiksi ja täten sieltä ollaan saatu puutavaraa, jonka sahauksesta on otettu purut talteen, jotka on taasen käytetty sitten lämpöeristeenä. Pulaa on näet ollut ihan kaikesta, sokkelivaluihin oli vaikea löytää rautaa, sementtiä jatkettiin hiekalla ja kivillä jne. Jostain kumman syystä nämä "jämämateriaaleista" bygatut talot ovat kestäneet verrattain hyvin tähän päivään saakka, mikäli niitä ei ole myrkytetty muoveilla energiakriisin aikaan ja sen jälkeen.

Uutta rakentaessa kannattaa käyttää niitä materiaaleja, jotka itse järkeilemällä tuntuvat parhaimmilta. Jälleenrakennusajan mökkeihin ei mielestäni kannata ympätä moderneja materiaaleja.

Tässä nyt mun osalta kaikki tästä perinnerakentamislässytyksestä.

Olisikos jollain kokemuksia jostain hyvästä suihkuverhosta, joka ei hakeudu ja liimaudu kroppaan kiinni suihkun aikana? Ostopaikka ja hinta kiinnostaa myös tietenkin.

Kauhea dilemma. Laitanko ikkunoihini verhoja varten verhotangon vai kiskot? Onks jotain argumentteja puolesta ja vastaan?

Kauhea dilemma. Laitanko ikkunoihini verhoja varten verhotangon vai kiskot? Onks jotain argumentteja puolesta ja vastaan?
Tankoihin saa tommoset makeet verhot joissa renkaat:

verhot.jpg

Kiskoihin sitten tavalliset ja rumat:
verhot2.jpg

Eikö kiskot oo aika 70's?

Muutan väliaikasesti vuokralle ja kämppä on muuten ihan hieno, mutt keittiön kaapit pistää silmään. Ajattelin vaihtaa edes vetimet noihin jos rauhottuis vähän. Ideoita vetimille?

uploadfromtaptalk1311162136826.webp

Nii eihän epäaitoutta ole maalata seiniä. Epäaitoutta on maalata puu tiikin väriseksi tai tehdä laminaattitaso, joka jäljittelee kirsikkatasoa. Tai marmorin näköinen savitiili. Maalattu seinä ei matki mitään. Saunassa ainakin itselle tulee kaikista käsittelyistä mielikuva, että niillä koitetaan matkia jotain. Johan nimetkin sen monesti sanoo. Tervalepän sävyyn sävytettyä kuusipaneelia. Sama efekti tulee mustasta saunasta. Savusauna on musta. Tehkää ny joku sininen sauna, jos toi musta ei matki savusaunaa. Sit en tuu sanomaa, et matkit jotain tai epäaitoa.

Tää o mu fetissi. Teen joko aidosta tai sit rehellisesti laitan laminaattitason, joka ei varmasti yritä edes matkia mitään muuta kun laminaattitasoa.

Muutan väliaikasesti vuokralle ja kämppä on muuten ihan hieno, mutt keittiön kaapit pistää silmään. Ajattelin vaihtaa edes vetimet noihin jos rauhottuis vähän. Ideoita vetimille?

No ei kai tuohon kummempia ideoita tarvitse. Otat yhden vetimen irti (tai mittaat niiden ruuvien välin) ja menet sen kanssa ikeaan, biltemaan, class ohlssonille, tai mihin tahansa rautakauppaan. Vertaat irroittamaasi/mittaamaasi vedintä hyllyssä oleviin, jotta saat saman kokoisen (siis ruuvien väli). Ostat sitten sellaiset mitkä mielyttävät silmää.

Olisikos jollain kokemuksia jostain hyvästä suihkuverhosta, joka ei hakeudu ja liimaudu kroppaan kiinni suihkun aikana? Ostopaikka ja hinta kiinnostaa myös tietenkin.

Ompele minkä tahansa suihkuverhon alareunaan (päärmeen sisälle "taskuihin") supermarketeista saatavia metallisia kärrypoletteja :D toimii oikeasti älyttömän hyvin!

Meillä on samanlaiset kaapit, vaihdoin vetimiksi tällaiset . Pieni vaiva, suuri ilo. Metallivetimet olisi olleet ehkä hieman liian järeä ratkaisu kasarikeittiöön.

No ei kai tuohon kummempia ideoita tarvitse. Otat yhden vetimen irti (tai mittaat niiden ruuvien välin) ja menet sen kanssa ikeaan, biltemaan, class ohlssonille, tai mihin tahansa rautakauppaan. Vertaat irroittamaasi/mittaamaasi vedintä hyllyssä oleviin, jotta saat saman kokoisen (siis ruuvien väli). Ostat sitten sellaiset mitkä mielyttävät silmää.

Noi on stantardimittoja. Tarkotin lähinnä, että onko kellään mitään ideoita siitä mallista. Osaan kyllä vetimet vaihtaa, kiitos vaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom