Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onkos noissa vaihtoehdoissa pointtina tuo välitila/tausta vai tuo ovimalli vai kokonaisuus? Väri- ja materiaalivalinnat samanoloiset, mutta kakkonen on modernimpi ja selkeämpi; ykkösessä taas on jyrsintää, ristikkoa ja listoitusta enemmän. Eikös sulla muuten Huppe ollut meininki ottaa kalusteet Ikeasta?

Ikean kalusteilla mennään joo. Värimaailma lähinnä on pointtina tuossa ja materiaalivalinnat. Eli mietiskelen nyt alemman kuvan mukaista keittiötä (kalusteet sattuvat kohdalleen juuri noin) jossa valkovahattua hirsiseinää + kaakelia tai sitten tyyli olisikin jotain tuon ylemmän keittiön tapaista, tiiliseinää siis.

Ovimalli on ylemmän kuvan keittiön malli, eli Ikean Lidingö.

Huppe, millaset pöytätasot ja lattia tulee olemaan? Onko keittiöstä näköyhteyttä muualle, tai näkeekö esim olohuoneesta tuota arvonnassa olevaa seinää?

Pöytätasot ovat vähän hakusessa mutta eiköhän ne laminaattia ole. Puu on turhan työläs ja kallis ja kivi on liian kallis.
Eteisestä/aulasta tuonne näkyy, ei muualta. Ruokailutila näkyy hieman myös olohuoneeseen.

Lattia on muualla talossa valkovahattua saarniparkettia, eli todella vaaleaa ja laatta keittiössä aika vaalea ruskeahko.

Tein itse pari tv-tasoa..

IMG_1p.jpg

IMG_2p.jpg

IMG_2p.jpg
Onko tässä korkeakiilto pinta? Itse olen etsinyt vastaavanlaista mutta ei oikein tahdo sopivaa löytyä, joten mielessä on myös ollut josko itse väsäis, mutta pitäis jotenkin saada tehtyä korkeakiilto pinta eikä ole oikein havaintoa, että miten... Jos olet tehnyt niin miten tuo pinta tehdään?

Joo, on korkeakiiltoista tuossa valkoisessa. Levy on pvc-kalvopintaista mdf-levyä, mitä käytetään yleisesti kalvo-ovissa. En ole itse levyjä tehnyt, vaan hommanut suoraan kalusteovien valmistajalta. Siinä hommassa olisi hyvä olla toiminimi tai muuta yritystoimintaa takana. Yksityisen voi olla hankala muuten asioida suoraan ovivalmistajien kanssa. Keittiökalustemyyjien kautta vois myös koettaa hankkia.

Hupen vaihtoehdoista kallistuisin itse 2. kuvan ovimalliin mutta tasot jotain muuta, jotta ei tule noin pliisua vaikutelmaa. Ykköskuvassa on enemmän särmää tiiliseinän takia mutta ehkä pelkistetymmässä ympäristössä 2. kuvan ovimalli toimii paremmin :)

Mulla on omassani massiivipuutasot ja aion pysyä jatkossakin. Helpot ja vaivattomat kunhan ei käytä leikkuualustana - kuten ei muitakaan tasoja eikä jätä tiskausvettä seisomaan vaan pyyhkäisee rätillä enimmät pois :) 3,5 vuotta ollut ja pientä tummumista lukuunottamatta ei mitään jälkiä vaikka on koko ajan käytössä kun keittiössä ollaan (pieni keittiö siis) Musta laminaatti on joskus yhdessä asunnossa ollut ja se oli ihan kamala miten siinä näkyi kaikki.
Lisäksi _itse_ pidän siitä puupinnan tuomasta "lämmöstä" ja kodikkuudesta. Puukeskukselta aikoinaan (ennenkuin bauhaus rantautui kaupunkiin) 3400 mm levy massiivitammea maksoi 250 e. Bauhaus taitaa polkea hintoja ja puutasoja saa jo 100 eurolla.

Puutaso kiinnostaisi kovasti mutta meidän käytössä se menee roskiskuntoon alle viikossa. Maitoa kaatuu pöydälle ainakin puoli litraa päivässä, ruokaa, rasvaa jne "unohtuu" myös pöydälle usein. Lisäksi kun teemme siitä 250x100m kokoisen "baaritason" niin puun eläminen tuottaa varmasti ongelmia ja taso takuulla käpristyy, ainakin ajan kanssa. Puujäljitelmä-laminaattia tulee varmasti valittua.

Puutaso kiinnostaisi kovasti mutta meidän käytössä se menee roskiskuntoon alle viikossa. Maitoa kaatuu pöydälle ainakin puoli litraa päivässä, ruokaa, rasvaa jne "unohtuu" myös pöydälle usein. Lisäksi kun teemme siitä 250x100m kokoisen "baaritason" niin puun eläminen tuottaa varmasti ongelmia ja taso takuulla käpristyy, ainakin ajan kanssa. Puujäljitelmä-laminaattia tulee varmasti valittua.

Tuo ongelma juuri puutason kanssa on. Meillä on puutasot ja vaikka niitä todella siistillä käytöllä pidetäänkin, niin silti tuntuu että pitäis öljyillä ja huoltaa useammin kuin mitä oikeasti jaksaisi.

Tuon väliseinän kanssa miettisin kuinka nopeasti siihen kyllästyy ja onko sitä sitten vaikea mahdollisesti lähteä muuttamaan/remontoimaan. Joku erikoisempi, kuten juuri tuo tiili, saattaa aluksi vaikuttaa hyvältä, mutta sitten siihen kyllästyykin nopeasti. Samoin se voi olla aika raskaan/hyökkäävän/päällekaatuvan näköinen jos teillä on vaalea lattia ja kaapistot. Juuri tuo miten se näkyy muualle talossa, pistääkö pahasti silmään vai onko vaan sopiva katseenvangitsija.
Meillä on pieni seinä tiiltä näkyvissä keittiössä (ei tosin kaappien takana) ja se on jakanut aika hyvin ihmisten mielipiteitä. Keittiön värimaailmaa se rajoittaa mun silmään aikalailla. Tosin mun silmä rajoittaa värimaailmaa sisustuksessa jo ihan itsestään aika neutraaliksi tai mustavalkoiseksi, joten en tiedä paljon tuolla tiiliseinällä on arvoa. :D

makuasioitahan nuo aina ovat. itse en kyllästynyt tiiliseinään keittiössä neljän vuoden aikana, oikeastaan päinvastoin. mutta, minulla olikin tumma kivilattia laattana ja tummemmat puiset keittiön kaapistot. siksi punainen tiili kävikin siihen kuin m16:lle curlingkapula. vaaleammille pinnoille punainen tiili voi olla liian ronski, eikä aja sitten asiaansa. toki joku voi sellaisestakin yhdistelmästä tykätä, ja siinä tapauksessa sellainen kannattaa silloin ottaa.

pääasia että itseään miellyttää, seuraavana ajatuksena tulee sitten tärkeysjärjestyksessä se, että miten joskus asuntoa myydessä mahdolliset ostajat asiaan suhtautuvat.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ajattelin tuossa hommata korkeamman Charles & Ray Eames Aluminium Group EA 119 version, tuon vanhan matalamman EA 117 version tilalle. Soitin huvikseni Artekille ja kysyin Snow valkoisen EA 119:sen päivän hintaa. Tarjous tuli tänään postissa 4519 € ja matalampi EA117 versio joka itselläkin käytössä 3749€ :) Voi olla jotta en ollut Vitran/Artekin kautta ottamassa tuolia, joten ostan tuolin sieltä mistä aiemminkin.

76bf780e2e8150f.jpg

^ Kallis maku :D Mutta hienohan tuo tuoli on.

Itse tuskailin pitkään, että raaskinko ostaa 1500€ sohvan ja 900€ "valaisimen" uuteen asuntoon. Ostin ne sitten lopulta, kun tarkoituksena on ollut hankkia sellaisia huonekaluja, jotka kestävät aikaa, eikä niitä tarvitsisi uusia muotokielen takia usein. Osaa tuskin tarvitsee vaihtaa enää oman elämän aikana. Oma sisustusmaku on onneksi mennyt koko ajan minimalistisempaan suuntaan, mikä on toisaalta vain hyvä asia. Helpottaa siivousta ja ei syydä rahaa turhan päiväiseen.

Tuo on vaan järjetöntä että Vitra ei anna kuin parin kolmen liikkeen myydä noita tuoleja täällä ja voi siten pitää hintatason ihan järjettömänä. Itse maksoin tuosta EA 117 tuolista vähän yli tonnin ja sille olisi heti uusi ostaja, niin taidan päivittää itse tuohon korkeampaan versioon. Olen myös pähkäillyt tuon Interfacen sohvan myymistä, sohva on huippu laadukas ja hyvä istua, mutta löysin niin makeen sisustukseen vähän paremmin sopivan sohvan että pitää miettiä ihan tosissaan tuon myymistä.. On aina ärsyttävää kun kämpässä on rajallisesti tilaa ja kaikkea kivaa tekisi mieli tuonne ostaa, mutta ei aina mahdu lisää ja samalla haluaa pitää tilat suht väljänä.

Onko kellään mitään hajuu et mistä ja mihin hintaan vois saada Ora Iton Ayrton sängyn? Sellanen houkuttelis kovasti.
Upeen näkönen ja nimetty viel Ayrton Sennan mukaan, ei voi olla parempaa sänkyy :)

Onko kellään mitään hajuu et mistä ja mihin hintaan vois saada Ora Iton Ayrton sängyn? Sellanen houkuttelis kovasti.
Upeen näkönen ja nimetty viel Ayrton Sennan mukaan, ei voi olla parempaa sänkyy :)

Ois kyllä hienon näköinen. Hinta voi olla ihan kohtuullisen korkea. Itseäkin kiinnostaisi..

IMG_1p.jpg

IMG_2p.jpg

Onko tässä korkeakiilto pinta? Itse olen etsinyt vastaavanlaista mutta ei oikein tahdo sopivaa löytyä, joten mielessä on myös ollut josko itse väsäis, mutta pitäis jotenkin saada tehtyä korkeakiilto pinta eikä ole oikein havaintoa, että miten... Jos olet tehnyt niin miten tuo pinta tehdään?

Tosi upea sisustus (vaikka itse en ottaisi noin vaaleaa mutta toimii noiden kuvien perusteella ihan 10+). Toi risuhommeli on makee... ja mitä ilmeisemmin et ole ihan peukalo keskellä kämmentä kun nuo tasot on aivan huonekalukaupan tasoa (ellei parempaakin). Mun silmää miellyttää PALJON.

Se mikä kuvissa vilahtaa nosti erityisen kiinnostuksen, eli tuo häräntalja. Onko kokomusta? Itse etsiskelen mieluista, JYSKissä, IKEAssa ja ASKOssa näyttäisi olevan myynnissä... Alunperin suunnittelin kahta taljaa olohuoneeseen (ruokailutila olohuoneessa), mutta nyt en ole varma mahtuuko...

Onko kellään mitään vinkkejä? Jos ruokapöydän alla on epäsymmetrisesti sijoiteltu talja, ja ihan vieressä on sitten divaanisohva (en ole vielä ostanut), niin voinko ihan vierekkäin kaksi sellaista mattoa laittaa? Vai joku ihan muunlainen? Omasta mielestäni mikään perusmallinen neliömatto ei sovi vierekkäin taljan kanssa. Melkein sitten pitäisi mun mielestä olla kaksi taljaa...

Tosiaan juuri viikonloppuna muutin 44 neliöiseen kaksioon keittokomerolla (vuokra) jota on jonkun verran tuunattu, ja osa kalusteista menee vaihtoon. 90% lampuista, kaikki matot, sekä sohva ja sohvapöytä puuttuu. Niitä pitäisi tässä etsiskellä.

Onko kellään mitään vinkkejä? Jos ruokapöydän alla on epäsymmetrisesti sijoiteltu talja, ja ihan vieressä on sitten divaanisohva (en ole vielä ostanut), niin voinko ihan vierekkäin kaksi sellaista mattoa laittaa? Vai joku ihan muunlainen? Omasta mielestäni mikään perusmallinen neliömatto ei sovi vierekkäin taljan kanssa. Melkein sitten pitäisi mun mielestä olla kaksi taljaa...

En laittaisi ruokapöydän alle tollasta taljaa ihan paristakin syystä: 1) taljan reunat kääntyvät rullalle tuolia siirrettäessä, kun se talja ei kuitenkaan ole niin iso että pitäisi päällään pyödän ja 4 tuolia. 2) Talja ei välttämättä kestä tuolin jalkojen kulutusta, eikä liiemmin tykkää siihen tippuvista ruuasta/juomasta.

Miksi sen pöydän alle tarttee laittaa yhtään mitään? Laita talja keskelle kämppää niin pääset helpoimmalla. Kaksi eri muotoista ja tod. näk. eri sävyistä mattoo ei kuulu samaan huoneeseen.

En laittaisi ruokapöydän alle tollasta taljaa ihan paristakin syystä: 1) taljan reunat kääntyvät rullalle tuolia siirrettäessä, kun se talja ei kuitenkaan ole niin iso että pitäisi päällään pyödän ja 4 tuolia. 2) Talja ei välttämättä kestä tuolin jalkojen kulutusta, eikä liiemmin tykkää siihen tippuvista ruuasta/juomasta.

Miksi sen pöydän alle tarttee laittaa yhtään mitään? Laita talja keskelle kämppää niin pääset helpoimmalla. Kaksi eri muotoista ja tod. näk. eri sävyistä mattoo ei kuulu samaan huoneeseen.

Mä laittaisin ruokapöydän alle epäsymmetrisesti, sen ei ole tarkoituskaan olla kokonaan siellä ja yltää välttämättä kaikkien tuolien alle, vaan tuoda mukava tunne jaloille. Ainakin kuvia olen ko järjestelystä katsellut ja mun silmään näyttää erittäin hyvältä. Kysesssä olohuoneessa oleva ruokailuryhmä joka ei ole jatkuvassa päivittäisessä käytössä, joten maton kuluminen ei ole ongelma. Mitä palautetta olen ruokaryhmän alle sijoitettavista taljoista saanut = erittäin helppo pitää puhtaana (kuulemma).

Tässä esimerkkikuvia sijoittelusta joka miellyttää silmääni (vaikkei sisustus olekaan mun tyyppiä noin muutoin...)

008.JPG

001.JPG

003.JPG

002.JPG

004.JPG

Kaksi mattoa jos laitan, niin ajattelinkin että pakko sitten molempien olla taljoja jotta linjaus sisustuksessa pysyy yhtenäisenä. Mielestäni hieman typerän näköistä jos toinen on aivan erilainen.

Suositut

Back
Ylös Bottom