Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Se mikä kuvissa vilahtaa nosti erityisen kiinnostuksen, eli tuo häräntalja. Onko kokomusta? Itse etsiskelen mieluista, JYSKissä, IKEAssa ja ASKOssa näyttäisi olevan myynnissä... Alunperin suunnittelin kahta taljaa olohuoneeseen (ruokailutila olohuoneessa), mutta nyt en ole varma mahtuuko...

Joo, koko musta häräntalja. Taisi löytyä muistaakseni Askosta. Noista tasoista sen verran, että suunnittelen ja valmistan niitä toiminimellä ihan myyntiin asti. Joten jo ammatin puolesta on tullut painittua noiden kanssa.

^ Askosta itsekin olen katsellut :) Ja joo, toiminimellä jos myyntiin asti niin sitten ymmärrän. Ei ihan näyttänyt perinteisiltä kotiväkerryksiltä nuo tasot :D

Onko kellään kokemusta ebayssakin myytävistä aikasta halvoista Arne Jacobsenin tuolien kopioista? Hinta houkuttaa kun pariin sataan saisi varmaan posteineen neljä kopiota seiskasarjan tuolista. Muurahainen ja seiska on ne tuolit mitkä kiinnostaa eniten, muurahainen kolmella jalalla oikeastaan kaikkein eniten mutta sitä ei taida saada kuin aitona uutena tai käytettynä. Uutena ei juuri nyt ole varaa aitoja ostaa kun remppa ja muu sisustus nielee rahaa joten siksi noita kopioita mietin ja kokomuksia kyselen.

Mä en ole erityisemmin noista lehmätaljoista innostunut mutta MEE:n kuvista ja tunnelmasta tykkäsin sikana vaikka onkin aavistuksen rönsyilevämpää tyyliä kuin omani :) Pitääpä katsella jos tulee sopivaan väliin vastaan ja sopivalla hinnalla kun olkkarin matto alkaa olla jo alka kulunut.

Keittiönpöytänikin on malliltaan samanlainen kuin kuvissa ja monesti olen miettinyt sen pinnoittamista. Jos pohjamaalilla ja kiiltomaalilla saisi pysyvän pinnan ja esim. lasi päälle naarmuuntumisen estämiseksi

Mä en ole erityisemmin noista lehmätaljoista innostunut mutta MEE:n kuvista ja tunnelmasta tykkäsin sikana vaikka onkin aavistuksen rönsyilevämpää tyyliä kuin omani :) Pitääpä katsella jos tulee sopivaan väliin vastaan ja sopivalla hinnalla kun olkkarin matto alkaa olla jo alka kulunut.

Keittiönpöytänikin on malliltaan samanlainen kuin kuvissa ja monesti olen miettinyt sen pinnoittamista. Jos pohjamaalilla ja kiiltomaalilla saisi pysyvän pinnan ja esim. lasi päälle naarmuuntumisen estämiseksi

Toi ei ole mun kodista vaan jotkut esimerkkikuvat (mikäli niin käsitit viittauksella MEE:n kuviin, ehkä et mutta varmistan vielä). Oma tyylini on mustaa, valkoista, hopeaa... :) Mutta tuon asettelun takia laitoin kuvia koska siinä on mielestäni onnistuttu hyvin. Mason sisustus (tai siis se vähä mikä siitä näkyy) on enempi mun makuun, mutta on tuo esimerkkikuvankin koti ihan tyylikäs.

En tosiaan tarkoittanut, että kuvat olisivat sinun kotoasi, yleisesti vain puhuin sinun kuvistasi kun tarkoitin juurikin noita linkitettyjä :)
Mutta minustakin asettelu toimii!

^ Ah, aivan. Näin mietinkin että ehkä kuitenkin tajusit ihan oikein :)

Tosiaan ei sen maton tarvi kokonaan siellä olla, etenkin kun on umpinainen pöytä (lasipöydästä näkyisi matto läpi). Mun mielestä tyylikäs...

JYSKissä kävin katsomassa mutta ei miellyttänyt kun oli pääasiassa sellaisia kullankeltaisia, nougatin värisiä, mustavalkoisia (lehmä) ja tiikerikuvioitu. Mä tosiaan haluaisin mustan, tai valkoisen/harmaan... Ikeassa voisi olla ja siellä käsittääkseni laajempi valikoima. Todella kalliita 300+e taljoja en raaski ostaa jos nyt panostan ostamalla kaksi. Tulee turhan kalliiksi kun ei ole mikään jättimäinen budjetti.

Häräntalja valkoinen

Materiaali on härännahkaa, joka kestää kulutusta. Ei aiheuta allergiaa. Toimitusaika tilauksesta n.5 viikkoa. Ilmoitamme, jos aikatauluun tulee muutoksia.

Koko: Koot vaihtelevat hieman. Keskimääräinen koko n. 3,7 m2

Hinta: 375,00 € + postikulut 14,00€ (Suomessa)

valkoinen.jpg

Häräntalja musta

Materiaali on härännahkaa, joka kestää kulutusta. Ei aiheuta allergiaa. Toimitusaika tilauksesta 1-2 viikkoa.

Koko: Koot vaihtelevat hieman. Keskimääräinen koko n. 3,7 m2

Hinta: 315,00 € + postikulut 14,00€ (Suomessa)

musta.jpg

Oliskos kellään antaa vinkkiä mistä saisi taite-ovia/taitto-ovia kapeaan ovireikään? Vaatehuoneen oven repasin irti kun vei tilaa turhan paljon ja pitäisi saada siisti ja vähän tilaa vievä ratkaisu tilalle. Oviaukon leveys on 60cm.

Stokkalla näkyi olevan hulluillapäivillä 199e nuo taljat eli ihan ikean hintaan. Laatueroista en osaa sanoa.

Oliskos kellään antaa vinkkiä mistä saisi taite-ovia/taitto-ovia kapeaan ovireikään? Vaatehuoneen oven repasin irti kun vei tilaa turhan paljon ja pitäisi saada siisti ja vähän tilaa vievä ratkaisu tilalle. Oviaukon leveys on 60cm.

Ainakin Helsingissä niitä myy Nykykaihdin. Mun mielestä taiteovet ovat rumia.

Mielummin joku kiskoilla toimiva ovi, jos mahtuu.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Uutta kämppää on rempattu ja laitettu kuntoon. Pikkuhiljaa alkaa saamaan tavarat paikoilleen. Uutta sohvaa vielä odotellessa...Tai ei olohuone todellakaan vielä sittenkään valmis ole; verhot pitää virittää, pattereille tehdä kotelot, jne. Tuntuu että kutenkin asunnosta saa kivemman mitä edellisestä. Varsinkin makuuhuoneiden ja eteisen osalta. Tavaran määrää pitää pyrkiä kyllä vähentämään edellisestä huomattavasti.

Vaalea lattia ja seinät tuo kyllä mukavasti tilan tuntua. Varsinkin Tikkurilan Lumi-maalilla kun pyyhkäisi katot ja seinät, niin tuntuu että vähempikin valaistus riittää. Huonona puolena jokainen likatahra näkyy samantien.

attachment.php

Vaalea lattia ja seinät tuo kyllä mukavasti tilan tuntua. Varsinkin Tikkurilan Lumi-maalilla kun pyyhkäisi katot ja seinät, niin tuntuu että vähempikin valaistus riittää. Huonona puolena jokainen likatahra näkyy samantien.
Ja listat, ikkunapokat jne näyttävät paskaisilta :D

Onko inskalla ihan raaka betoniseinä tuossa vasemmalla?

Olin tuossa yhden kaverin vanhoja tapetteja repimässä ja alta paljastui vuosikymmenten aikana erittäin persoonalliseksi virittynyt betoniseinä. Itse olisin jättänyt vähintään yhden seinän sellaiseksi, mutta maalithan siihen päälle sitten laitettiin. Ei nuo naiset näköjään osaa oikein arvostaa industriaalitunnelmaa.

Uutta kämppää on rempattu ja laitettu kuntoon. Pikkuhiljaa alkaa saamaan tavarat paikoilleen. Uutta sohvaa vielä odotellessa...Tai ei olohuone todellakaan vielä sittenkään valmis ole; verhot pitää virittää, pattereille tehdä kotelot, jne. Tuntuu että kutenkin asunnosta saa kivemman mitä edellisestä. Varsinkin makuuhuoneiden ja eteisen osalta. Tavaran määrää pitää pyrkiä kyllä vähentämään edellisestä huomattavasti.

attachment.php

Kivan näköstä on muuten, mutta pomppaa tuo kattovalon kellertävä kajo ilkeesti silmään ja näkyy heijastus seinässä ja katossakin hyvin kun vertaa lattialamppuun, jossa taas näyttäisi olevan päivänvalon värilämpötila. Lämminsävyisen lampun lähellä olevat listat ja ikkunanpielet sekä patteri näyttävät keltaisemmalta kuin lattiavalon lähellä olevat. Pitäisi olla kaikissa saman sävyiset lamput varsinkin kun on valkosta noin paljon. En tiedä huomaako tuota sitten livenä yhtä helposti kuin kuvasta...

^ Lamppuja menee vaihtoon ja on jo mennytkin. Lähikaupassa ei vain ole kun noita perkeleen keltaisen sävyn lamppuja. Loisteputketkin olen nykyään ostanut päivänvalo-sävyllä. Tuovat paljon mukavamman valon keittiöön ja kylpyhuoneeseen. Halogeeneja ei voi onneksi pitää, koska niistä saa migreenin.

mitä tarkoitat koteloilla pattereille? jotain peitekoteloa vanhemmalle vesikiertopatterille ulkonäkösyyn takia, vai jotain muuta? itse olen ratkaissut nuo vanhempien patterien ulkonäköongelmat maalaamalla telalla patterin päälle, ja jättämällä siihen rosoisen pinnan. toimii hyvin, ja on hyvännäköinen. tuo kotelointi herätti silti mielenkiinnon, että mitä sillä tarkoitit?

Onko inskalla ihan raaka betoniseinä tuossa vasemmalla?

Olin tuossa yhden kaverin vanhoja tapetteja repimässä ja alta paljastui vuosikymmenten aikana erittäin persoonalliseksi virittynyt betoniseinä. Itse olisin jättänyt vähintään yhden seinän sellaiseksi, mutta maalithan siihen päälle sitten laitettiin. Ei nuo naiset näköjään osaa oikein arvostaa industriaalitunnelmaa.

Tuo on valokuvasta teetetty tapetti, eli valokuvatapetti. Tosin valmiista kuvasta, kun omat kuvaajan taidoton mitä on. Täältä tilattu. Nopeaa palvelua, suosittelen. Samasta paikasta saa omista kuvistakin tapetin. Lapsen huoneeseen pitää teettää yksi tapetti kuvasta. Tapetistahan voi leikkaa kuvion irtikin ja tapetoida sen. Ei tarvitse siis koko seinää peittää tapetilla, vaan voi skaalata tapettikuvion esim. 1x1m. Helpompaa kuin heijastella kuvia seinään ja yrittää hienoa kuviomaalausta.

Joskus kymmenen vuotta sitten asuin kekkosen aikaan rakennetussa vuokrakerrostaloasunnossa, josta viiden pois revityn tapettikerroksen jälkeen paljastui tuollainen betoniseinä. Ihastuin jos silloin tuollaiseen betonipintaan. Nykyisen asunnon talohan on puurakenteinen, joten siksi tuo seinäpinta on toteutettu tapetilla. Maalaamalla ei tosiaankaan saisi lähellekkään vastaavaa pintaa. Tikkurilan Tunto-maalilla toteutettua pintaa ihmetellessä totesin että ei kannata; ei ollu omasta mielestäni hyvännäköinen ja lisäksi seinä pitää ylitasoittaa, jos siihen kyllästyy.

attachment.php

Tunto_-_Tilan_ja_avaruuden_tunto.jpg

mitä tarkoitat koteloilla pattereille? jotain peitekoteloa vanhemmalle vesikiertopatterille ulkonäkösyyn takia, vai jotain muuta? itse olen ratkaissut nuo vanhempien patterien ulkonäköongelmat maalaamalla telalla patterin päälle, ja jättämällä siihen rosoisen pinnan. toimii hyvin, ja on hyvännäköinen. tuo kotelointi herätti silti mielenkiinnon, että mitä sillä tarkoitit?

Vesikiertoisille pattereille suojien tekemistä tarkoitin. Varsinkin asunnosta parhaimman näkymän antavaa ikkunakulmaa rumentaa patterit. Koteloimalla ne, tai oikeastan koko kulman, saa päälle vielä pienen tason, johon voi asetella jotain pientä tavaraa.

attachment.php

Patterin suojiahan saa valmiinakin, esim. Lundsberg valmistaa niitä. Sahaamalla tai sahautamalla sopivaa rimaa, tekee tuollaiset itsekkin nopeasti viimeistelynaulaimella suoraan mittoihin.

20560.jpg

Vaaleaan lattiaan kyllä tykästyin kovasti. Aikaisemmin olen sitä vierastanut, mutta asennuksen jälkeen ei voi olla kuin tyytyväinen. Varsinkin kun nykyään löytyy muitakin vaaleita lattioita, kuin niiitä kammottavia 3-sauvaisia. Valkoisista seinistäkään en ole aikaisemmin pitänyt, mutta vaalean lattian kanssa nekin sopii hyvin omaan makuun.

attachment.php

Vaaleaan lattiaan kyllä tykästyin kovasti. Aikaisemmin olen sitä vierastanut, mutta asennuksen jälkeen ei voi olla kuin tyytyväinen. Varsinkin kun nykyään löytyy muitakin vaaleita lattioita, kuin niiitä kammottavia 3-sauvaisia.
Mä ajattelin pistää valkovahattua saarnia 3-sauvaisena parkettina lattiaan :jahas:
3-sauvaista vain hinnan vuoksi.

Mä ajattelin pistää valkovahattua saarnia 3-sauvaisena parkettina lattiaan :jahas:
3-sauvaista vain hinnan vuoksi.

Ellettiltä löytyy ainakin tuollaista valkoista leveää viistereunaista "lankkumaista" ovh 44€/neliö. Tarjouksen pyytämällä hinta tippuu tuosta jonkun verran. Timberwise maksaakin jo sitten tuplat. Lattia antaa omasta mielestäni asunnolle eniten näköä, joten siinä en tinkisi, mutta silti nuo Timberwiset jää kyllä omalta kohdalta kauppaan. Vaikka perkeleen hienoja ovatkin.

Olen muuttamassa Vm. 2006 rakennettuun ASOkämppään, mutta tulikin pienenä yllätyksenä kämpän ihanan näköiset 90-luvulta näyttävät kaapistot, joiden yllä ja alla menee puulista (muuten valkoinen) ja kahva puuta olevat keittiönkaapistot ja kaapistot yhdistettynä saatanan rumaan harmahtavaan oksennukseen vivahtavaan muovimattoon. Muovimaton voin korvata helposti lyömällä pähkinälaminaatin alle, mutta millä saisin jotain henkeä halvalla noihin kaapistoihin?

Suositut

Back
Ylös Bottom