Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tossa aikaisemmin kyselin, että mitä mun kannattaisi tehdä olohuoneelle verhojen (ja maton) suhteen. Mulle ehdotettiin muun muassa, että ostaisin vaaleat verhot. Mä en kauheasti pidä kuviollisista verhoista, joten ostin siksi yksiväriset. Tai siis pidän joistakin, mutta harvoista.

Nyt verhot (valmis-) on ostettu, mutta arvon vieläkin sitä, että haluanko pitää ne. Verhot ovat luonnonvaaleat ja jonkinlaista tekokuitua. Niitä ei ole luonnollisestikaan vielä silitetty eikä lyhennetty, koska en tiedä jäävätkö ne minulle. Jos jäävät, niin minulla on tarkoitus laittaa molemmille sivuille kaksi verhoa ja laittaa verhoja vähän enemmän ”ruttuun” eikä jättää niitä näin ”levälleen”.

Laitoin myös tuonne sohvalle näytille yhden vaalean koristetyynyliinan (ilman tyynyä), joita ostin myös muutaman kappaleen. Niitä ei ole tarkoitus pitää sohvalla välttämättä juuri noiden mustien tai musta-ruskeiden tyynyjen kanssa.

Itseäni häiritsee vähän se, että noi verhot ovat lähestuloon samanväriset kuin takana oleva seinä eivätkä ne erotu kunnolla. Hyvää on se, että sävy on myös samanlainen maton kanssa.

Yrittäkää nähdä verhot suorina, sileinä ja oikeanpituisina. Kannattaaako minun pitää ne ja laittaa ne roikkumaan vai vienkö pois ja harkitsen muunlaisia vaihtoehtoja? Katselin kaupassa myös mattoja tuon kamalan maton tilalle, mutta en löytänyt sellaista, josta olisin pitänyt.

IMG_3496.jpg

Tässä olohuone sen näköisenä, mitä se on normaalisti:

IMG_3498.jpg

Itseä miellyttää enemmän tuo alemman kuvan tyyli. Ei jotenkin vaan iske tuollaiset "sulautuvat" verhot. Matossa tuo vaalea taas IMO toimii.

Tuo on mielestäni kuitenkin hyvä idea, että verhot ja tyyny ovat samaa sävyä. Jotenkin tykkään tuosta, että verhot sopii joihinkin tiettyihin yksityiskohtiin. (Itsellä on seinällä taulu, johon omat verhot sopii aika hyvin. Kriisi tulee siinä kohtaa, kun täytyy laittaa vaikkapa jotkut jouluisat verhot :( )

Ja sit vielä sellainen huomatus, että noi uudet vaaleat verhot eivät oikeasti kiillä noin paljoa, vaan niissä on sellainen pieni "hohde".

Olisi tosiaan mukavaa saada jotkut vaihtoverhot, mutta kun en tiedä minkälaiset tai minkä väriset hankkisin.

Mä tykkään kans tosta alemmasta enemmän, siinä ton huoneen väritys on tommonen harmoninen ja tunnelma jotenkin kodikas. Mun mielestä noin vaaleat verhot ei sovi tuohon kokonaisuuteen. Jos huoneen ilmettä on tarkoitus viedä raikkaampaan ja vaaleampaan suuntaan, lähtisin itse maalaamaan tuon keltaisen seinän uudestaan. Myös tuon nojatuolin väritykselle täytyisi mielestäni tehdä jotain.
Mistä muuten Anonymity olet ostanut nuo uudet verhot? Itse etsiskelen vähän samantyylisiä tummanruskeina.

Mä tykkään kans tosta alemmasta enemmän, siinä ton huoneen väritys on tommonen harmoninen ja tunnelma jotenkin kodikas. Mun mielestä noin vaaleat verhot ei sovi tuohon kokonaisuuteen. Jos huoneen ilmettä on tarkoitus viedä raikkaampaan ja vaaleampaan suuntaan, lähtisin itse maalaamaan tuon keltaisen seinän uudestaan. Myös tuon nojatuolin väritykselle täytyisi mielestäni tehdä jotain.

Mistä muuten Anonymity olet ostanut nuo uudet verhot? Itse etsiskelen vähän samantyylisiä tummanruskeina.

Tarkoitatko "keltaisella" seinällä tota tauluseinää? Todellisuudessa se ei ole ihan keltainen, vaan jotain okran/murretun oranssin/persikan välimaastoa. Melkein samaa väriä kuin nuo tuolit – aavistuksen vaaleampi.

Noi vaaleat verhot ovat Stockmannin kanta-asiakasetu nyt lokakuussa. Ostin sieltä näiden vaaleiden lisäksi yhdet parit kullanrusehtavia verhoja. Ne ovat aika lailla samanväriset kuin tämä päiväpeitto tässä sängyllä. Ihan tummanruskeita en tässä mallissa nähnyt.

Makuuhuone.jpg

Tossa aikaisemmin kyselin, että mitä mun kannattaisi tehdä olohuoneelle verhojen (ja maton) suhteen. Mulle ehdotettiin muun muassa, että ostaisin vaaleat verhot. Mä en kauheasti pidä kuviollisista verhoista, joten ostin siksi yksiväriset. Tai siis pidän joistakin, mutta harvoista.

Nyt verhot (valmis-) on ostettu, mutta arvon vieläkin sitä, että haluanko pitää ne. Verhot ovat luonnonvaaleat ja jonkinlaista tekokuitua. Niitä ei ole luonnollisestikaan vielä silitetty eikä lyhennetty, koska en tiedä jäävätkö ne minulle. Jos jäävät, niin minulla on tarkoitus laittaa molemmille sivuille kaksi verhoa ja laittaa verhoja vähän enemmän ”ruttuun” eikä jättää niitä näin ”levälleen”.

Laitoin myös tuonne sohvalle näytille yhden vaalean koristetyynyliinan (ilman tyynyä), joita ostin myös muutaman kappaleen. Niitä ei ole tarkoitus pitää sohvalla välttämättä juuri noiden mustien tai musta-ruskeiden tyynyjen kanssa.

Itseäni häiritsee vähän se, että noi verhot ovat lähestuloon samanväriset kuin takana oleva seinä eivätkä ne erotu kunnolla. Hyvää on se, että sävy on myös samanlainen maton kanssa.

Yrittäkää nähdä verhot suorina, sileinä ja oikeanpituisina. Kannattaaako minun pitää ne ja laittaa ne roikkumaan vai vienkö pois ja harkitsen muunlaisia vaihtoehtoja? Katselin kaupassa myös mattoja tuon kamalan maton tilalle, mutta en löytänyt sellaista, josta olisin pitänyt.

IMG_3496.jpg

Tässä olohuone sen näköisenä, mitä se on normaalisti:

IMG_3498.jpg

Jotain vaihtoehtoja mitä tuli mieleen, jos pitäisit nuo uudet vaaleat verhot niin tässä pari ehdotusta:

- Maalaa verhojen takana oleva seinä matosta otetulla sävyllä?

- Tai hanki verhoihin esim ruskeat "verhonauhat" joilla voit solmia verhot, jos ymmärsit mitä tarkoitan.

- Tai osta toiset tummat verhot, jotka laitat noiden vaaleiden kanssa samaan aikaan seinälle niin että uudet tummat on reunalla ja vaaleat sitten lähempänä, tummiin verhoihin väri vaikkapa sohvasta

Tässä jotain vaihtoehtoja mitä tuli mieleen,toivottavasti ymmärsit mitä yritin selittää. :)

Minusta kans tuo nykyinen "tila" on parempi, tummemmilla verhoilla ja sohvatyynyillä. Kodikas ja lämmin.

Uudet verhot ovat kivat mutta vaativat minusta tuon seinän sävyttämistä uusiksi ja sitten taas jää nojatuoli yksin värimaailmaansa jne. Eli ei enää niin pieni muutos.

ruskeilla verhoilla tuhat kertaa paremman näkönen. noi vaaleet näyttää rumilta eikä näytä sopivan muuhun värimaailmaan lainkaan

Tää nyt menee ohi sisustuksen, mutta kun täällä on henkilöitä jotka tehokkaasti osaa tiedostaa tuotteiden myyntipaikkoja, niin heitän oman lusikan soppaan.

Eli osaako joku sanoa, että mistä saattaisin löytää (tai onko jollain myydä?) seuraavanlaista muovituolia. Ja ei hätää... Tämä hirvitys ei ole tulossa kotiin. :D

Tarvitsisin oikeastaan vain tuota penkkiosaa ilman jalkoja, joten tuleeko kellään mieleen, että mistä löytyisi.

K-rauta, Bauhaus, Etola, Asko, yms. käyty jo läpi. Kirpputori ja Kaatopaikka varmasti mistä löytyisi, mutta kun tarvitsisi jo loppuviikosta moisen.

DSC_0021.jpg

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mikäs väri/väriyhdistelmä on nyt cool? Ajattelin, notta josko päräyttäisi ja maalaisi seinät ihan piruuttaan. Beige ja sen sävyt sekä vivahteet taitaa olla jo vähän lame. Älkää välittäkö muusta sisustuksesta, värivinkit kiinnostaa.

Oikein rohkeasti kun vetäisee niin 70-luku vois olla kova. Kyllä sä tiät, vihreä, oranssi, jne.

P3046041.JPG

Miksi sisustuksessakin pitää tehdä niinkuin muut sanovat? Eikö se ole pääasia mikä itseä miellyttää juuri nyt eikä mitä joku muotitoimittaja sanoo?:)
Word! Itsehän siellä ollaan ja ihmisen kotona käy kyllä aika vähän ihmisiä loppupeleissä ihmettelemässä minkälaista siellä on. Suurinta osaa ei liiemmin kiinnosta sisustus kokonaisvaltaisesti, vaan ehkä pienet osat sisustuksessa.

Tää nyt menee ohi sisustuksen, mutta kun täällä on henkilöitä jotka tehokkaasti osaa tiedostaa tuotteiden myyntipaikkoja, niin heitän oman lusikan soppaan.

Eli osaako joku sanoa, että mistä saattaisin löytää (tai onko jollain myydä?) seuraavanlaista muovituolia. Ja ei hätää... Tämä hirvitys ei ole tulossa kotiin. :D

Tarvitsisin oikeastaan vain tuota penkkiosaa ilman jalkoja, joten tuleeko kellään mieleen, että mistä löytyisi.

K-rauta, Bauhaus, Etola, Asko, yms. käyty jo läpi. Kirpputori ja Kaatopaikka varmasti mistä löytyisi, mutta kun tarvitsisi jo loppuviikosta moisen.

DSC_0021.jpg
0096524_PE236289_S3.JPG

Ikeasta, Snille 19,95€

Miksi sisustuksessakin pitää tehdä niinkuin muut sanovat? Eikö se ole pääasia mikä itseä miellyttää juuri nyt eikä mitä joku muotitoimittaja sanoo?:)
En tiedä viittasitko tällä minun värikyselyyni, mutta vastaan kuitenkin. Ei pidäkään. Ihan yleismalkaisesti vaan koitan hahmottaa, että minkälaista värikomboa voisi lähteä toteuttamaan. Itse asiassa ei pätkäkään voisi kiinnostaa jonkin muotitoimittajan tai sisustushomppelin ajatukset tämänhetkisistä trendisisustusväreistä. Yleisesti vaan, että mikä/mitkä voisi olla cool.

Ja sit vielä sellainen huomatus, että noi uudet vaaleat verhot eivät oikeasti kiillä noin paljoa, vaan niissä on sellainen pieni "hohde".

Olisi tosiaan mukavaa saada jotkut vaihtoverhot, mutta kun en tiedä minkälaiset tai minkä väriset hankkisin.

Mistä olet hankkinut tuon olohuoneen nojatuolin ja arkkupöydän?

Nojatuolit (2 kpl) ovat nk. K-pukkituolit ja ne ovat perintöä mummolasta. Ne ovat erinomaisen hyvät istua. Ne ovat todennäköisesti 50-60 -luvulta. Mun mielestä Asko on tehnyt noita "jäljitelmiä" ainakin 90-luvulla. Olen verhoiluttanut tuolit joskus yli kymmenen vuotta sitten. Samalla tuolin sisään vaihdettin jouset ja meriheinät. Lisäksi puuosat on petsattu ja lakattu samalla kertaa. Ne olivat alunperin koivun väriset. Nyt verhoiluttaisin ja petsaisin aivan eri väreillä.

Arkku on ostettu antiikkiliikkeestä eikä se valitettavasti ole kauhean hyväkuntoinen.

Mikäs väri/väriyhdistelmä on nyt cool? Ajattelin, notta josko päräyttäisi ja maalaisi seinät ihan piruuttaan. Beige ja sen sävyt sekä vivahteet taitaa olla jo vähän lame. Älkää välittäkö muusta sisustuksesta, värivinkit kiinnostaa.
Mietin itse seuraavaan sinistä. Fucking great

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom