Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kaverin kanssa etsitään kimppakämppää ja löyty yks ihan jees, mutta ongelma on, että huoneisiin on pelkät oviaukot, ovia ei siis ole. Onko tuohon mitään järkevää ratkaisua ovien korvikkeeksi? Kämppä siis vuokrataan eli ei vois hirveää remonttia ruveta tekemään.

Edit: jotain sermejä olen ajatellut, mutta tuleeko muuta mieleen?

Bauhausissa näytti olevan väliovet 69,90. Aika samoissa hinnoissa varmasti verhotanko+verhot tulisivat olemaan. Riippuu tietysti siitä, millaiset oviaukot ovat. Jos niissä on listat valmiina, niin reikiäkään ei tulisi tankojen asentamista enempää. Jos taas ovea varten aukko täytyy listoittaa (en muuten ole varma onko noissa mainitsemissani ovissa kehys mukana) verhot ovat varmasti helpompi ratkaisu. Yksityisyys ei kyllä ole samaa luokkaa. Joku vekkikaihdin voisi myös toimia.

Muutin helmikuun alussa Helsingin Sörnäisiin. Ennakkoluuloja aluetta kohtaan oli aikalailla, mutta asunto oli saatava, ja täältä sain unelmayksiöni suht halvalla. Huoneisto on kaksi vuotta sitten tehdyn putkiremontin aikana remontoitu täysin, mm. väliseinä purettu pois, ja keittiön paikkaa vaihdettu. Itse en joutunut tekemään yhtikäs mitään, vaan remonttiratkaisuista on vastannut täysin aikaisempi asukas. No joka tapauksessa, vähemmän lätinää, enemmän kuvia:

Sohva ja sänky med peili
DSC_1471.jpg

Sängyltä on kiva katsoa iltaisin romanttisia leffoja :whip:
DSC_0012.jpg

Taulut maalasin itse, kun halusin jotain yksinkertaista ja selkeää.
DSC_1481.jpg

Kattoparruihin ihastuin samantien, kun ekan kerran tänne tulin
DSC_0010.jpg

Eteinen (vasemmalla ovi vaatehuoneeseen ja oikealla kylpyhuone).
DSC_1497.jpg

Kyökki
DSC_1495.jpg

Bourgie :haart:
DSC_1488.jpg

DSC_1490.jpg

Kylppäri
DSC_1501.jpg

DSC_0005-1.jpg

Eteisestä kuvattuna
DSC_1498.jpg

Kaikkea pientä kivaa pitäisi vielä saada, mutta hiljaa hyvä tulee, eikä rahatkaan lopu kesken. Tää on vähän kliininen vielä, mutta mä tykkään suht pelkistetystä, enkä liiemmin mitään krääsää edes aio hankkia. Ainiin, ja kokoa tällä kodilla on 33m2.

Ja kiitos vielä Inskalle, jonka idean matalasta tv-tasosta varastin, ja duunasin oman version.

elcaco: sun kämppä on täydellinen mun makuun. parisänkyä tai edes 120 cm kaipaisin, mutta muuten ihan unelmaihana. tosi kivoja ratkaisuja on edellinen asukas tehnyt.

mulla oli aikanaan melko sama tilanne. muutin suoraan rempattuun kotiin ja joitakin samantyyppisiä ratkaisuja löytyy kyllä omastakin kodista. ei kyllä ihan näin makeita. nyt alkoi esim. himottamaan rosteriset kodinkoneet keittiöön.

voit tulla mun luokse sisustamaan :)

Miellyttää myös minun silmääni ja Kurvissa asuneena voin sanoa, loppujen lopuksi aika kivaa aluetta tuo on<3

Ohhoh, ompas tyylikäs asunto! Monet pikkujutut miellyttävät: parrut, joissa halogeenit, tuo keittiön tiililaatta, ikkunat ja monet muut. Myös valaistus näyttää tunnelmallisen kivalta.

Miellyttää myös minun silmääni ja Kurvissa asuneena voin sanoa, loppujen lopuksi aika kivaa aluetta tuo on<3

a) olet itse yli 100kg
b) omaat vikkelät jalat
c) olet kovaääninen
d) et pelkää "haasteita"
e) sulla on joku ihan vitun iso koira

noilla edellytyksillä täällä pärjää kyllä :) viides vuosi menossa, ei tosin kurvissa mutta red light districillä kuitenkin.

Kiva kämppä mutta kylppäri ei kuulu joukkoon. Vanhat hanat ja halvimmat laatat, no ei se sun vikas ole vaan edellisen asukin ;)

Muutama poiminta:
1. noi upotetut hyllyköt ovat kyllä mageita, siis seinässä toi syvennys
2. lieden kanssa tulee varmasti vaikeuksia, kattilat eivät varmaan mahdu oikein kahvoineen kun on kaappi vieressä
3. mitenköhän tuon välitila"laatan" puhdistus kun siihen roiskuu rasvat?
4. Appleista pisteet ;)
5. magee parketti

Hieno toi on :thumbs:

suihkun hanat on basic, tavalliset mutta uudet. varmasti putkirempan aikana vaihdettu. lavuaarin hanat ihan uudet ja persoonalliset.

mutta hyvä että teillä paremmilla ihmisillä on aina jotain negatiivista sanottavaa asiaan kun asiaan.

Haha. Elcaco on istuttanut kuviin myös vaivihkaa sen tärkeimmän sisustuselementin - naisen ;).

Kämppä on kiva! Tulen tuomaan tuparilahjoja sitten joskus kun omistan rahaa! :)

a) olet itse yli 100kg
b) omaat vikkelät jalat
c) olet kovaääninen
d) et pelkää "haasteita"

noilla edellytyksillä täällä pärjää kyllä :) viides vuosi menossa, ei tosin kurvissa mutta red light districillä kuitenkin.

Mä oon perkeleen pieni, söpö ja mulla on keskikokonen koira, joka on niin munaton ettei siitä ole suojelemaan edes itseään :D

Onhan sitä muutaman kerran tullut epämääräisiä tilanteita, mutta muuten en ole kokenut oloani mitenkään turvattomaksi taikka muulla tapaa levottomaksi. Itseasiassa vähän tylsää kun muutti Töölöön, ei täällä tapahdu mitään :lol2:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
a) olet itse yli 100kg
b) omaat vikkelät jalat
c) olet kovaääninen
d) et pelkää "haasteita"

Ollaan sitten melkein naapureita.

Itse...

a) olen alle 100 kiloinen
b) minulla on ainakin ollut vikkelät jalat
c) osaan tarvittaessa olla kovaääninen
d) en pelkää haasteita
e) minulla ei ole koiraa

Ilman noitakin edellytyksiä pärjää. Ikinä en ole joutunut tällä alueella minkäänlaisen uhkailun tai uhkaavan käytöksen kohteeksi. Taloyhtiömme piha on kesäisin aika kiva ja suojaisa ja välillä jotkut naarkit yrittävät tulla sinne piikille, mutta pistän ne matkoihin, jos näen niitä. Ne lähtevät, kun niitä pyytää ja jos tuntuu, että se lähteminen vähän kestää, niin sanoo vaan niille että toinen vaihtoehto on valtion kyyti.

Asun itse muutaman sadan metrin päässä Kurvista ja ainoa alue mistä en siellä pidä, on Vaasanaukion ja Flemarin väli (Hesari sekä Vaasankatu). Onneksi en itse asu tolla pätkällä. Densot ei haittaa ollenkaan, narkit tosiaan välillä. Olen asunut Itäisessä kantakaupungissa (Hermanni, Kallio Kurvin tuntumassa, Hakaniemi sekä nykyinen asuinpaikkani) jo kohta 13 vuotta enkä ihan herkällä lähtisi pois. Täällä on kiva nuorekas tunnelma, hyvät palvelut ja kulkuyhteydet, kävelumatka keskustaan sekä kivoja jutskia (Kotiharjun sauna, hyviäruokaravintoloita jne.).

Muutin helmikuun alussa Helsingin Sörnäisiin. Ennakkoluuloja aluetta kohtaan oli aikalailla, mutta asunto oli saatava, ja täältä sain unelmayksiöni suht halvalla. Huoneisto on kaksi vuotta sitten tehdyn putkiremontin aikana remontoitu täysin, mm. väliseinä purettu pois, ja keittiön paikkaa vaihdettu. Itse en joutunut tekemään yhtikäs mitään, vaan remonttiratkaisuista on vastannut täysin aikaisempi asukas. No joka tapauksessa, vähemmän lätinää, enemmän kuvia

Kaunis, lämmin ja hillitty asunto. Sitä kun katsoo, tulee sellainen rauhallinen ja rentoutunut fiilis.

Ollaan sitten melkein naapureita.

Itse...

a) olen alle 100 kiloinen
b) minulla on ainakin ollut vikkelät jalat
c) osaan tarvittaessa olla kovaääninen
d) en pelkää haasteita
e) minulla ei ole koiraa

Ilman noitakin edellytyksiä pärjää. Ikinä en ole joutunut tällä alueella minkäänlaisen uhkailun tai uhkaavan käytöksen kohteeksi. Taloyhtiömme piha on kesäisin aika kiva ja suojaisa ja välillä jotkut naarkit yrittävät tulla sinne piikille, mutta pistän ne matkoihin, jos näen niitä. Ne lähtevät, kun niitä pyytää ja jos tuntuu, että se lähteminen vähän kestää, niin sanoo vaan niille että toinen vaihtoehto on valtion kyyti.

Asun itse muutaman sadan metrin päässä Kurvista ja ainoa alue mistä en siellä pidä, on Vaasanaukion ja Flemarin väli (Hesari sekä Vaasankatu). Onneksi en itse asu tolla pätkällä. Densot ei haittaa ollenkaan, narkit tosiaan välillä. Olen asunut Itäisessä kantakaupungissa (Hermanni, Kallio Kurvin tuntumassa, Hakaniemi sekä nykyinen asuinpaikkani) jo kohta 13 vuotta enkä ihan herkällä lähtisi pois. Täällä on kiva nuorekas tunnelma, hyvät palvelut ja kulkuyhteydet, kävelumatka keskustaan sekä kivoja jutskia (Kotiharjun sauna, hyviäruokaravintoloita jne.).

perusturvallisuuden ja koskemattomuuden tunne on siitä jänniä asioita, että kun ne kerran kunnolla järkkyvät niin niiden palauttaminen on aika ongelmallista. suurin osa ihmisistä saa elää kalliossa ja muuallakin varsin rauhassa. joidenkin kohdalla tilanne on sitten toinen ja se värjää sielunmaiseman pitkäksi aikaa.

itse olisin voinut vielä 2 kk sitten kirkkain silmin sanoa, että kallio ei ole sen vaarallisempi paikka kuin mikään muukaan ja ei täällä ikinä mitään tapahdu jne. jotain kuitenkin tapahtui ja sinisilmäisyyteni ja usko hyvään sitä kautta murentui hieman. nyt en enää ehkä puhu enää niin ylistävästi minulle rakkaasta asuinalueestani vaan pystyn näkemään tämän "kylän" hiukan ehkä realistisemmassa valossa.

missään tapauksessa en haluaisi alueelta pois muuttaa jos vain nyt ihan lähiaikoina löydän kivan kaksion. rakastan boheemia elämänmenoa, ravintoloita, tiettyjä baareja, silvopleeta, alueen saleja, rantoja, maastoja ja arkkitehtuuria yli kaiken. silti tietty levottomuus ainakin toistaiseksi on tullut viemään pientä terää olotilastani. ehkä sitä voisi kuvata niin, että kun olisit oikein syvästi rakastunut ja mielestäsi turvallisessa parisuhteessa .... ja yhtäkkiä saisitkin kuulla että sinua on petetty....

Elcacon kämppä on kyllä siisti! Ei pitäs selailla tällasii ketjuja ku ite joutuu vielä muutaman vuoden opiskelijamurjussa asustelemaan.

Kiva kämppä mutta kylppäri ei kuulu joukkoon. Vanhat hanat ja halvimmat laatat, no ei se sun vikas ole vaan edellisen asukin ;)

HHEEAH! "vanhat hanat", minusta melko tyylikkäät. Mitä väliä vaikka laatat ovatkin halvimmat? Mistä edes tiedät onko noi laadukkaat vai jotkut halvat huonot? Basic valkoset, ihan jees.

Ei vaa nyt väsyneenä jaksais lueskella tollasia ylimielisiä turhasta dissaavia kommentteja.

HHEEAH! "vanhat hanat", minusta melko tyylikkäät. Mitä väliä vaikka laatat ovatkin halvimmat? Mistä edes tiedät onko noi laadukkaat vai jotkut halvat huonot? Basic valkoset, ihan jees.

Ei vaa nyt väsyneenä jaksais lueskella tollasia ylimielisiä turhasta dissaavia kommentteja.
Heh, vanhalla hanalla tarkoitin tuota suihkusettiä, eikai tuota mallia enää valmistetakaan. Tuo vanhanaikainen hana on ihan kiva yksityiskohta. Surullista että joku oikeasti kuvitteli Minun! luulevan toisin. Aika jännä kuitenkin miten pari tyyppiä sai 99% positiivisesta viestistäni esille vain ne negatiiviset kohdat...

Pöntön kannetkin vois olla puuta, ei nyt tuollaisella kiikkerällä muovilastalla kukaan vapaaehtoisesti ala kökkimään. Nostaa muuten elämisen tasoa huomattavasti kunnon palikat perseen alla, ihan vinkkinä.

silti tietty levottomuus ainakin toistaiseksi on tullut viemään pientä terää olotilastani. ehkä sitä voisi kuvata niin, että kun olisit oikein syvästi rakastunut ja mielestäsi turvallisessa parisuhteessa .... ja yhtäkkiä saisitkin kuulla että sinua on petetty....

Mä taas olen ihan työnikin puolesta totunut myös näihin kulmiin, joten tavallaan tiesin minkälaista täällä päin on. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kulkisin laput silmillä. Ja ehkä mä olen sen tyyppinen ihminen, että mua ei kauheasti hätkäytä, jos jotain onkin joskus tapahtunut tai sitten mulle ei ole tapahtunut mitään tarpeeksi pahaa. Mutta nämä tapahtumat ovat siis tapahtuneet muualla.

Sorry kaikille off topic, joka loppuu mun osalta tähän!

Mukavan näköinen kämppä, jossa näkyy omasta mielestä hyvin valaistuksen merkitys tunnelmaan ja värimaailman korostumiseen. Kesällä valoisan kauden aikaan varmasti näyttää taas hieman erilaiselta. Asunto ei ainakaan näytä niin pieneltä mitä neliöt antaa ymmärtää. Tietokonekkin on integroitu hyvin, vaikka sijaitsee puoliksi keittiössä/syvennyksessä ja johdot siististi piilossa. Toisin kun esim. omassa kämpässä vaikka keittiönpöydällä on vain läppäri. Olohuoneen matala taso on hyvännäköinen, varsinkin kun telkku on ikkunoiden edessä. Katsoinkin aluksi että onpa jollain hyvin samantyylinen ja hieno taso kun itse värkkäsin. :D

Edellistä asukasta (eli ilmeisesti rempan tekijää) moittisin ainoastaan kylppärin lattialaattojen värivalinnasta. Itselle tuo kys. väri ei ole se kaikkein neutraalein.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom