tosiaan noi mun verhot on tumman ruskeat, ei siniset.
Tuo sohvan päällystäminen on käynyt itselläkin mielessä ja nyt kun se näyttää monen muunkin mielestä olevan järkevä ratkaisu niin täytyypä laittaa toteutukseen. Myydäänkö tuollaisia päällisiä jossain, en ole ainakaan itse törmännyt. Jos täytyy teettää niin missä sellainen onnistuisi, osaisiko joku neuvoa?
Suurin ongelma on ehkä juuri tuo monen mainitseva lämmön puuttuminen ja kylmyys. Periaatteessa miellyttää jonkinasteinen askeettisuus, mutta lämpöä tänne pitäis kyllä saada. Jotain väriä seinälle tai sitten "krääsää pöydille" joka ei sinänsä houkuttele, mutta ehkä jotain elävän valon lähteitä voisi hankkia.
Lämpöä voit hankkia ilman mitään krääsää. Kiinnitä huomiota sekä väri- että materiaalivalintoihin: musta kiiltäväpintainen kangas on kovahko, musta intian puuvilla varsin paljon lämpimämpi valinta. Valkoisesta voi valita luonnonvalkoisen, mustasta aavistuksen harmaan taittuvan sävyn. Ruskeakin on lämmin väri.
Nuo valmiit sohvan päällyset näytti mun mielestä ihan lakanoille. Teettäminen ei välttämättä oo kovin kallista, jos löydät sopivan tekijän. Lisäksi saat hyvin istuvan ja laadukkaan, yksilöllisen tuotteen. Jos päätät teettää, vertaile hintoja. Ota sohvasta kuva ja kysele ompelimoista/ verhoomoista, paljonko irtopäällynen maksaisi.
Verhoomoilla on omiakin kankaita, todennäköisesti halvemmalla saat kuitenkin, kun käyt itse kangaskaupassa. Kysy myyjältä apua. Varsinaiset verhoilukankaat on melko hintavia, tosin niissä on melkoinen hintahaitari. Me ostettiin sohvaan ihan peruspuuvillaa, maksoi jotain alle 50e/m ja hyvänä on pysynyt sohvassa. Pyydä kangastilkkuja kotiin, että näet värit oikeassa valossa.
Ehkä noin pienessä kodissa voisi olla hyvä idea hankkia esim. luonnonvalkoinen päiväpeitto, ettei menisi liian pimeäksi. Mieti kangasvalintoja: jos sohva, verhot ja päiväpeitto ovat hyvin erilaisia JA erivärisiä kankaita, voi lopputulos olla melko sekava. Tämän takia ehdotin, että sohva ja päiväpeitto olisi samasta kankaasta.
Tässä vielä kuva keittiöstä (toi ruma jakkara on jo hävitetty) ja wc:stä, joka siis on todella pieni.
Ja jos nuo keittiön vetimet on tosiaan muoviset, suosittelisin pikaista ruuvausoperaatiota...