Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kaipailisin vähän parannusehdotuksia ja kommentteja asunnostani. Jos jokin asia pistää silmään negatiivisessa (tai positiivisessa) mielessä tai muuta. Kyseessä on ensiasuntoni ja kohta puoli vuotta ehtinyt asua täällä. Sohva ja sängyn runko olisi vaihdon tarpeessa, mutta täytyy katsella jos raskisi joskus niihin uhrata rahaa, kun ns. opiskelijabudjetilla kuitenkin olen liikkeellä.

Mitä hemmettiä tommonen touhu on, että sängystä ei voi telkkua kattoa??? :D

Juzzi, laittaisin sohvan päälle jonkun viltin/päällisen, jotta sohva sopisi asunnon muuhun värimaailmaan. Ja sohvatyynyjä, jotka yhdistäisivät myös muuhun asuntoon.

Luulen niin ikään että sen, joka tuollaiseen laittaa noin paljon rahaa, aika on myös paljon kalliimpaa kuin minun joten itse tekemällä saattaisi tulla vähän kalliimpaa kuin minulla.
Jos meinaa ton verran pistää paarikaappiin, niin kannattanee käydä jonkun kotomaisen puusepän juttusilla. Tosin siinä on oma hommansa speksailla millainen pitää olla, ettei käy niin ettei siihen mahdu pullot sissään.

Juzzilla on kyllä nätti kämppä :) Kannatan tota Hipan ehotusta sohvan suhteen, kannattaa myös katella löytyskö sohvaan sopivaa valmista sohvanpäällistä.
Nyt alkaa omakin sisustusinto taas pikkuhiljaa heräillä, kun kattelee muitten hienoja kämppiä.. :)

Kaipailisin vähän parannusehdotuksia ja kommentteja asunnostani. Jos jokin asia pistää silmään negatiivisessa (tai positiivisessa) mielessä tai muuta. Kyseessä on ensiasuntoni ja kohta puoli vuotta ehtinyt asua täällä. Sohva ja sängyn runko olisi vaihdon tarpeessa, mutta täytyy katsella jos raskisi joskus niihin uhrata rahaa, kun ns. opiskelijabudjetilla kuitenkin olen liikkeellä.

Kattelin muuten joskus tuota aivan samaa clockwork orange taulua allposters.comista mut jäi silloin tilaamatta. Pystytkö sanomaan mistä ostit ja paljonko maksoi?

Uskotko enää tässä vaiheessa jos sanon, että mun mielestä se ei sovi yhtään tuohon olkkariin ja se kannattaisi myydä mahd. nopeasti ja halvalla jollekin (esim. minulle) :)

Kattelin muuten joskus tuota aivan samaa clockwork orange taulua allposters.comista mut jäi silloin tilaamatta. Pystytkö sanomaan mistä ostit ja paljonko maksoi?

Uskotko enää tässä vaiheessa jos sanon, että mun mielestä se ei sovi yhtään tuohon olkkariin ja se kannattaisi myydä mahd. nopeasti ja halvalla jollekin (esim. minulle) :)

Mulla taitaa olla Clockworkin juliste missä Alex on tikarin kanssa. Siis aika pitkälti leffan kansikuva tilattuna Allpostersista, mutta en kehdannut enää pitää sitä esillä, kun nyt mulla on öljyvärimaalaus tuosta sillanaluskohtauksesta kehystettynä seinällä. Maalaus raameineen päivineen tais tulla maksaa jotain 150-170 €! Saa hajota :kippis1:

P.S. maalaus ulkomailta ja kehys kotimaasta.

Kaipailisin vähän parannusehdotuksia ja kommentteja asunnostani. Jos jokin asia pistää silmään negatiivisessa (tai positiivisessa) mielessä tai muuta.

Hieno kämppä, must say! :)
Kus kerran kysyit ja kämppään ihastuin ni rupesin visioimaan valtoimenaan. Itse järjestelisin huonekalut uudestaan, ruokapöytää lukuunottamatta -se kai käytännön syystä on parhaalla mahdollisella paikallaan.
Jotenkin kolkkous vähän vaivaa, ja ainakin itse tyttönä tykkään kun kotona on lämmin ja rauhallinen tunnelma, mikä tarkottaa materiaalia ja lämpöä lissää -härpäkettä.
En oo mikään neuvomaan, mut aattelin kertoa, mitä itse tekisin jos lähtökohtana olis sun kämppäs.

Peruskalusteethan sulla on ok, tuo sänkykin menee tuolla kunnes rahaa on, panostaisin tässä vaiheessa kunnolliseen päiväpeittoon
( esim. http://www.netanttila.com/webapp/wc...Id=10008&compartmentId=10061&categoryId=10483).
Samoin sohva vois fyysisesti jäädä, kunhan sen olemuksen jotenkin ottaa haltuun, nyt se näyttää lähinnä siltä, että se on unohtunu kaatiskuormasta.Mut moisesta selviää päällisellä helposti(esim. http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/categories/series/07488/ ) ja valikoimalla omanmielenmukainen (=joko väri punainen = tyynyt sängynpäällä, tai simppelimpi harmaa, sävy läheltä tuolien harmautta).
Itse en lähtis pelleilemään kuosien tai erikoisten värien kanssa sovankankaan kohdalla noin pienessä asunnossa.
Ihan ehdottomasti lamppu menis mulla vaihtoon, koska tuo messinki ei sinne istu. Ei. Niin, joko menisin tokmanniin ja ostaisin vitosella mattamustan metallimaalin ja sutisin sillä, tai sit laiskottelisin töiden jälkeen vielä 5 minuuttia enemään ja tilaisin jonkun tälläisen: http://kauppa.savenmaa.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=foy76069 , hineo hänkin. :)
Mattoo ei ollu lainkaan? Oh, why? Hieno lattia, ei siinä mitään, mut kyllä matto tuo mulle sitä pehmeyttä ja lämpöä, et himassa on kiva kävellä paljainjaloin sunnuntaiaamuisin keittämään kahvia. Joten matto, okei, jos mulla olis noin hieno kämppä, niin löysin pikasesti selailtuani vain 2-3 varteenotettavaa mattotyyliehdokasta
1: Talja, ruskea exotic http://www.sisustaja.net/IskuAsp/kotiweb.nsf/sp?OpenAgent&cid=ContentC4184-10&1start=81
2.Palataljamatto MOUNT(musta): http://www.sisustaja.net/IskuAsp/kotiweb.nsf/sp2?OpenAgent&cid=ContentC4184-10&1start=31
3:Rohkea punainen, johon helposti kyllästyy, eikä välttämättä sovi seuraavaan kotiin/sisustukseen http://www.netanttila.com/webapp/wc...yId=10508&catalogId=1444&ddkey=ProductDisplay

Vaaleaa mattoa en vaalean puulattian päälle itse laittais. Kontrasti tuo molempien parhaat puolet parhaiten esiin.
Kontrasti esimerkiksi, jos sohva onkin punainen, niin mustat pörröiset/samettiset sohvatyynyt. Ja jos on musta sohva niin tietysti hillitysti käyttäen punaisia ja tuolinharmaita sohvatyynyjä.

Verhot on tärkeät noin pienessä tilassa, mut noin valtavissa ikkunoissa. Miks siniset? Itse arvostaisin tv:n katselua ja nukkumista tälläisilla : http://s7v1.scene7.com/s7ondemand/z...g=fi_zoom_config&zoomheight=580&zoomwidth=510 -sohvan ja matonväristä riippuen vaaleat tai punaiset(tai joku hillitty harmaa).

Taulujen paikkaa vaihtaisin vähintään nostamalla niitä snadisti ylös. Ostaisin tai tekisin itse kolme isompaa ja lätkäsisin ne tämän hetkisen sägynpaikan päädyn yläpuolelle, esim. canvas -kuvatauluja rakkaista tai jostain muusta millä on väliä.

Ja tunnelmanmahdollistajia. Mie oon kynttiläihminen itse, joten tuputan sitä kaikille. Mielelläni. Keittiön pöydälle pistäisin mummolta saadun puuvilla kaitaliinan, jonka päälle lättäisin kynttelikön (esim: http://www.cirkas.fi/product_info.php?cPath=38_62&products_id=145 )
tai vaihoehtoisesti 3kpl; http://www.vaivaton.com/product/2337-1-713 (näitä harkitsisin myös ikkunalaudalle)

Näitä ( https://www.silentia.com/shop/index...ion=com_virtuemart&Itemid=1&vmcchk=1&Itemid=1) voi laittaa olkkarin pöydälle muutaman tai ikkunalaudalle. Jälleen vähän riippuen muusta kokonaisuudesta.

Harkitsisin ehdottomasti myös isompaa viherkasvia, missä vois olla korkeutta muttei leveyttä. Jos jaksaa leikellä niin kiinanruusu menee sisälläkin. Palmut on helppoja. Jos haluaa jotain erilaista, niin tonne sopis sellainen plain-lasihylly seinään, johon laittais murattia tms. roikkumaan ja veikeitä kaktuksia. Tai kannabista, mut sitä ei saa suomessa kasvattaa.xD
Seinäkelloakaan en nähnyt, Ruokapöydän päältä vaihataisin taulunpaikkaa ja laittaisin vähän ylemmäs kellon (esim. jotain mielenmukaan tänne päin: http://www.tipico.fi/arti-mestieri.html)

Ja jos matonvalkkaus ois päätyny johonku kuolleeseen lahnaan, ni vois kuvitella matkoilta tuovansa maton ja upean takan kaveriksi jotkut erikoisemmat sarvet seinälle ripustettavaksi.

Huoh. Oispa itellä aikoinaan ollu tuontasoinen opiskelijakämppä. o.O
Mut ei kannata ottaa mun mielipiteitä neuvoina, kun mulla ei ole pohjoismaista askeettisuuden tyylitajua.:rolleyes:

Onko mamma&pappa betalar-asunto kyseessä? :D

Eipä kyllä itsellä 20 vuotiaana ollut tuollaista asuntoa ja 50" telkkua ja mäkkiä pöydällä;). Mistä pääsenkin ihmetykseeni...Kallista tekniikkaa löytyy ja kämppäkin näyttää aika kalliilta mutta sitten huonekalut ovat kaikki IKEASTA. :o

Helkkarin hieno asunto, mutta sisustus on kyllä vähän hakusessa. Nuo ikean kalusteet voisivat sopia ehkä uudempiin asuntoihin, mutta tuollaisiin vanhoihin hyviin kämppiin vähän huonosti istuu.

Sohva,sänky, kirjahylly ja ehkä sohvapöytäkin vaihtoon niin tulisi varmasti kivempi. Ja tosiaan lämpöä tuo kämppä tarttee, nyt hieman liian kalsea. Ehkä jotain uutta mattoa ja paremmin asuntoon sopivia tauluja? Väriä seinille myös.

Oikein kiva. Itse vaihtaisin sohvan ja sängyn pois ihan ensin. Onko sohva tarpeellinen noinkin pieneen huoneeseen? Kaiuttimet on myös tosi isot.
Erittäin hienot lattiat, saa näkyä. Mä suosisin mustaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

mistä tommosen sohvanpäällisen taulun saa ??

Mun ehdotus olisi teettää samasta kankaasta (jotain mustapohjaista ehkä? Tai musta-harmaata tms.) ISO päiväpeitto, joka peittäisi sängyn valkoisen rungon (päädyistä lattiaan asti, sivuilta rungon yli) ja sohvaan irtopäällinen.

Jos on enemmän rahaa, uusi kunnollinen sohva ja edelleen siihen sointuva iso päiväpeitto.

Nykyiset kokoverhoillut sohvat on ärsyttäviä. Meillä on puurunkoinen sohva irtotyynyillä, helppo teettää erilaisia irtopäällisiä sohvatyynyihin.

Kylläpäs tänne on tullut paljon kommenttia, kiitos vaan tasapuolisesti kaikille hyvistä neuvoista ja rakentavast kritiikistä :) En jaksa alkaa quottamaan kaikkia, joten vastailen tähän randomissa järjestyksessä, vaikka tuleekin varmaan aika sekava postaus.

Kämppä on kooltaan 33m^2 ja ei ole pappa betalar (tosin en pistäisi pahakseni jos olisi). Koko on muuten ihan riittävä, mutta wc on todella pieni, tosin niin se taitaa olla suurimmassa osassa saman ikäluokan kerrostaloista.

mhki ihmetteli elektroniikan ja IKEA-kalusteiden yhdistelmää, mutta tosiaan niinkuin sanoin opiskelija olen ja rahaa ei riitä kaikkeen, täytyy priorisoida ja itselleni elektroniikka menee huonekalujen ohi. Tottakai vanhemmat ja arvokkaat kalusteet istuisi tänne hyvin, mutta ei ole resursseja sellaisia hankkia tällä hetkellä.

Troynpaluu, itsekin olen rakastunut tähän narisevaan lautalattiaan (samanlainen näyttänee olevan myös sunkin asunnossa) enkä myöskään mielelläni sitä peitä matolla. Kaijuttimien äänestä pidän todella paljon joten ne saakoon jäädä. Tästä sohvakysymyksestä, mitä sohvan tilalle, jos sen heivaisi mäkeen?

Kaikki julisteet/taulut olen tilannut jo mainitusta allposterista ja kehystyttänyt Suomessa. En osaa sanoa paljonko yhden kehystäminen maksaa, koska kehystin kaikki kolme kerralla ja tutulla henkilöllä, joten ei mennyt listahintojen mukaan.

Lumimuflonilta paljon hyviä vinkkejä (nyt vasta tajusin, että multahan puuttuu tosiaan seinältä kello :D) ja tosiaan noi mun verhot on tumman ruskeat, ei siniset. Vähän näköjään vääristää noi kuvat.

Tuo sohvan päällystäminen on käynyt itselläkin mielessä ja nyt kun se näyttää monen muunkin mielestä olevan järkevä ratkaisu niin täytyypä laittaa toteutukseen. Myydäänkö tuollaisia päällisiä jossain, en ole ainakaan itse törmännyt. Jos täytyy teettää niin missä sellainen onnistuisi, osaisiko joku neuvoa? Varmasti joku tumma tai jopa musta voisi tosiaan olla hyvä. Myös saman sävyn iso päiväpeitto menee hankintaan. Sain myös lahjaksi traakkipuun, jonka iskin sohvan viereen ja siirsin kasvit ikkunanlaudalta hyllyn päälle, koska näin talvisin toi ikkunanlauta on turhan viileä noille.

Suurin ongelma on ehkä juuri tuo monen mainitseva lämmön puuttuminen ja kylmyys. Periaatteessa miellyttää jonkinasteinen askeettisuus, mutta lämpöä tänne pitäis kyllä saada. Jotain väriä seinälle tai sitten "krääsää pöydille" joka ei sinänsä houkuttele, mutta ehkä jotain elävän valon lähteitä voisi hankkia.

Tässä vielä kuva keittiöstä (toi ruma jakkara on jo hävitetty) ja wc:stä, joka siis on todella pieni.

Liitteet

• wc1.webp
    wc1.webp
    50,7 KB · Katsottu: 586
  • keittiö1.webp
    keittiö1.webp
    45,2 KB · Katsottu: 443
Onko mamma&pappa betalar-asunto kyseessä? :D

Eipä kyllä itsellä 20 vuotiaana ollut tuollaista asuntoa ja 50" telkkua ja mäkkiä pöydällä;). Mistä pääsenkin ihmetykseeni...Kallista tekniikkaa löytyy ja kämppäkin näyttää aika kalliilta mutta sitten huonekalut ovat kaikki IKEASTA. :o

Hehe, meiltäpä löytyy mäkit molemmilta, kamala keko atkia ja jopa se telekkari, ja parikymppistä tässä ollaan, mies vähän vanhempi. Mamma & pappa ei paljoa ole mun menoja koskaan maksellut ;)

Opiskelija, jolla on kivitakka. Pakko myöntää ettei ole ennen tullut vastaan. Hieno asunto joka tapauksessa.

Saksassa ku kämppäsin opiskelijoilla joilla oli itäpuolelta Berliiniä kämppä, ni joka huone oli jotain 25 neliön kokoluokkaa ja kaikissa ikivanha puulattia ja tuommone takka, katossa tietty koristerappaukset ja kaikki :rock:

Suositut

Back
Ylös Bottom