Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mistä ostit

>Eilen lähti mukaan törkeä kopio törkeän halvalla Le Klint 172 -valaisimesta. Kopio on oikeastaan aivan 1:1 mutta hinta vain 1/10 aidosta. 24 eskoa maksoi moinen lamppu:

Moi, saako uudella mistä ostit?

Mistä ostit

Eilen lähti mukaan törkeä kopio törkeän halvalla Le Klint 172 -valaisimesta. Kopio on oikeastaan aivan 1:1 mutta hinta vain 1/10 aidosta. 24 eskoa maksoi moinen lamppu:

lk172a.jpg

Tuo antaa mielestäni mukavan ja tunnelmallisen valaistuksen jopa energialampulla:

2241329685_014b8d9db6.jpg

Kuvat netistä...

Moi,
Saako tiedustella mistä ostit?

>Eilen lähti mukaan törkeä kopio törkeän halvalla Le Klint 172 -valaisimesta. Kopio on oikeastaan aivan 1:1 mutta hinta vain 1/10 aidosta. 24 eskoa maksoi moinen lamppu:

Moi, saako uudella mistä ostit?
Ole mieluummin pimeydessä. Jotenkin tökkii kun jengi tukee klassikkotuotteiden raiskaamista.

No eikö se nyt oo ihan sama onko se kopio vai aito, aito tietenki on parempi sen (esim nyt tuon lampun suunnittelijalle.) Mutta jos hintaa ajattelee niin paskanko väliä??
Jos omasta mielestä joku tuote näyttää hienolta, niin en kyllä varmaan osta
sitä kalliimpaa joka on aito, jos on vieressä 10 euroa maksava kopio joka on ihan samannäköinen. Ei sitä rahaa oo tuhlata 100 euroa johonki katossa roikkuvaan esineeseen.

Niin no onhan ne halvemmasta materiaalista tehtyjä, mutta jos on opiskelija/keskipalkkainen niin mielummin ostaa sitten sitä halpaa. Ja itsekkin kun saatan muuttaa sisustusta kahdesti vuodessa, ostamalla uusia pöytiä, lamppuja tms. Niin ei oikein viitsis tuhlata johonkin kalliiseen johon sitten kyllästyy, eikä ostohinnasta saa myydessä enää puoliakaan takaisin.

Niin no onhan ne halvemmasta materiaalista tehtyjä, mutta jos on opiskelija/keskipalkkainen niin mielummin ostaa sitten sitä halpaa. Ja itsekkin kun saatan muuttaa sisustusta kahdesti vuodessa, ostamalla uusia pöytiä, lamppuja tms. Niin ei oikein viitsis tuhlata johonkin kalliiseen johon sitten kyllästyy, eikä ostohinnasta saa myydessä enää puoliakaan takaisin.

Mun mielestä kaikkeista hirveimmän näköisiä on asunnot jotka on sisustettu kokonaan halvalla desing kopioilla. Kauhuskenaariossa Aalto tarjoiluvauno on Kodin ykkösen halpiskopio ja tankkituolit Ikeasta.

Kun ostaa kerralla ajatonta, hyvälaatuista ja aitoa, niin ei tee mieli vaihtaa jatkuvasti sisustusta. Ei siksi, että ei olisi enää varaa, vaan siksi, että laatu näyttää pitkään hyvältä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sepä, ja jos ostaa halvalla niin pitääkö ostaa aidosti merkittävien design-tuotteiden kopioita? Miksei voi ostaa ihan muun näköisiä. Musta tämä on samaa sarjaa feikki-Vuittoneiden jne kanssa.

Minusta tässä on selvästi kaksi koulukuntaa. Ensimmäinen on se, jonka mielestä laadusta kannattaa maksaa (ja köyhän ei kannata ostaa halpaa/huonoa). Toinen taas on oppinut Ikean esimerkistä, että halvalla saa vähän samannäköistä (kun ei suoraan kehdata tai oikeudellisista syistä kopioida) kuin kalliimmillakin merkeillä on. Niitä sitten voi vaihtaa vapaasti parin vuoden välein, kun kaikki menee joko risaksi tai muuten silmissä virttyy.

Vielä yksi koulukunta on olemassa, mutta se on jo sitten kinkkisempi juttu. Se liittyy klassikkohuonekalujen kopiointiin. Knoll, Vitra ja Cassina tekevät kaikki kalliita alkuperäishuonekaluja, jotka on suunniteltu näille merkeille joskus 20-60 -luvuilla. Saarisen Tulippi, Pantonin muovituoli tai Le Corbusier'n LC1 (Knoll, Vitra ja Cassina Master Series) eivät ole enää mallisuojan alaisia. Niitä saa vapaasti kopioida, ja niin tehdäänkin. Hinnanalennukset ovat 30-50 % "alkuperäisestä". Kysymys kuuluukin, onko näiden ostamisessa alkuperäisestä yrityksestä mitään järkeä, kun hyvien designereitten tavoite on saada tuotteensa ja hyvä design mahdollisimman suuren kansanjoukon käyttöön? Minä olen valintani tehnyt, mutta toisaalta ymmärrän, että joku ei halua matta-Pantonistaan maksaa 250 euroa tai Tulippi-tuolista 800 euroa. Toisaalta olen myös sitä mieltä, että monta hyvää huonekalua ja mallia nykyisille suunnittelijoille olisi jäänyt syntymättä, elleivät muutamat yritykset olisi antaneet lähes vapaita käsiä näille neroille, jotka menivät eri materiaalien rajoille ja kokeilivat erilaisia uusia vaihtoehtoja.

Minusta tässä on selvästi kaksi koulukuntaa. Ensimmäinen on se, jonka mielestä laadusta kannattaa maksaa (ja köyhän ei kannata ostaa halpaa/huonoa). Toinen taas on oppinut Ikean esimerkistä, että halvalla saa vähän samannäköistä (kun ei suoraan kehdata tai oikeudellisista syistä kopioida) kuin kalliimmillakin merkeillä on. Niitä sitten voi vaihtaa vapaasti parin vuoden välein, kun kaikki menee joko risaksi tai muuten silmissä virttyy.

Itse kuuluin ensin tuohon jälkimmäiseen koulukuntaan, mutta pikkuhiljaa ovat halpakopiot vaihtuneet alkuperäisiin. Halvalla ei saa hyvää.

Ehkä mä oon klikkiytynyt, mutta tiesin jo miljoona vuotta sitten, mitkä huonekalut mä haluan. Vähitellen oon kerännyt haluamani, enää puuttuu kaksi keittiön tuolia ja taulutelkkari... Vaihdan sisustusta verhoilla tai jollain pikkujutuilla, hyvät huonekalut ovat ajattomia eikä niihin kyllästy. Kopioita en kelpuuttaisi ihan periaatteesta, tosin tärkeämpää mulle on laatu ja ulkonäkö kuin se, että kaluste on juuri esim. Aarnion tai Aallon suunnittelema.

Usein ei kyse ole edes rahasta, vaan siitä mihin sen haluaa käyttää: 200e artekin tuoliin vai pari ryyppyreissua.

Kun ostaa kerralla ajatonta, hyvälaatuista ja aitoa, niin ei tee mieli vaihtaa jatkuvasti sisustusta. Ei siksi, että ei olisi enää varaa, vaan siksi, että laatu näyttää pitkään hyvältä.

Niin kyllähän nääkin näyttää pitkään hyvältä, siis ei mulla ne miksikään mee kun kohtelen hyvin huonekalujani yms,
vaikka onkin halpaa. Mutta kyse on kyllästymisestä... eli ei oo väliä onko pöytä 500euroa vai 50 euroa, kun kyllästyn siihen kuitenkin ja sen takia vaihtelen huonekaluja/lamppuja/mattoja/verhoja yms.

Assikselle vielä:

Ei mullakaa oo sille mitään väliä kuka sen tuotteen on tehny, vaan sille minkä näköinen se on. :)
Eli ei oo väliä onko se just joku Iittalan maljakko, vai joku hieno ei minkään "merkkinen". Kunhan näyttää hyvältä.

Tv tasot, sohvat yms kalliimmat jutut toki ostan sitten vähän laadukkaampina koska ne kuitenkin tulee olemaan luultavasti pitkäänkin käytössä, mutta kaikki pikkujutut sohvapöydät yms ostan halvalla.

Eilen lähti mukaan törkeä kopio törkeän halvalla Le Klint 172 -valaisimesta. Kopio on oikeastaan aivan 1:1 mutta hinta vain 1/10 aidosta. 24 eskoa maksoi moinen lamppu:

lk172a.jpg

Tuo antaa mielestäni mukavan ja tunnelmallisen valaistuksen jopa energialampulla:

2241329685_014b8d9db6.jpg

Kuvat netistä...

Tässäpä kuva jonka itse juuri otin omasta lampustani:

attachment.php

Aika pirun kova Sherlock-sisustaja-Marso saa olla että noi toisistaan erottaa :lol2:
Alkuperäinen on varmaankin hieman suurempikokoinen. Muoviahan tuo on, aivan sama laatuun nähden ostaako kopion vai aidon. Kopiostahan pienet lapset kiinalaisessa lampputehtaassa enemmän hyötyvät kuin joku tanskalainen porvari merenrantakämpässään.

Liitteet

• lamppu.webp
    lamppu.webp
    13 KB · Katsottu: 2 502
Itse kuuluin ensin tuohon jälkimmäiseen koulukuntaan, mutta pikkuhiljaa ovat halpakopiot vaihtuneet alkuperäisiin. Halvalla ei saa hyvää.
Mä olen itse vähän molempien koulukuntien edustaja. En nyt varsinaisesti kärky mitään kopioita, mutta jos löytyy hieno huonekalu esim. Ikeasta niin kyllä se sitten voidaan hommata. Lasten huoneeseen ostettiin joku aika sitten tässä threadissa aiemmin manattu "pallotuoli" tai mikä se lieneekään.

Niinhän se varmaan on, että pienet lapset, jotka eivät mene kouluun, vaan väkertävät vaatteita tms. länsimaihin, hyötyvät näistä kaupoista eniten. :david: Olen tällaisten juttujen suhteen sen verran tosikko, että ei edes hymyilyttänyt.

Muuten olen sitä mieltä, että aika hyvä kopio.

Vinkkiä

Nyt tarvittaisiin vähän vinkkiä sellaisilta jotka ehtivät elämässään muutakin kuin käydä päivällä töissä ja viettää illat rakennuksella.

Yritän laittaa kuvia piakkoin, mutta jos nyt vaikka sanallisesti ensin.

Ongelma nro 1. olisi olohuone - keittiö yhdistelmän, yhden seinän tapetointi. Keittiön ja olohuoneen välissä valkoiseksi ruiskurapattu takka. Lattia wenge laminaatti. Keittiössä yläpuoli valkoinen ja alapuoli venge. Välitila rosteria, ja koneet kanssa. Keittiön lattia tummanharmaa 50x50 klinkkeri. Muuten kaikki valkoista.

Yksi seinä ajateltiin siis tapetoida, mutta tapettia ei meinaa löytyä mistään. Ilmaistunnin sisustussuunnitelija ja se pitkä emäntä innosta sanoivat että vihreä sopisi wengen kanssa. Mistä löytyisi joku isokuvioinen (esim. peikonlehti tmv) tapetti jossa on kuvio valkoisella ja pohja vihree? Ei sen tarvis edes olla mikään lehti, kunhan kuvio vaan olisi mahdollisimman iso.

Paskamaista nyt kun rakentaa niin ei ole aikaa eikä voimia sisustaa. Jos olis vähääkään pätäkkää niin palkkaisin kyllä jonkun nahkahousun.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom