Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=17244
Muut värit näköjään 100e enempi. Itse maksoin 7.4.2006 noista 375e Verkkokaupassa.
Menevät nykyisin jo niin kalliiksi että kannattaa katsastaa myös Genelec 8020 valkoisena, jotka itseltäni löytyvät.

657476fe45f0e3013f0e8f5686a65028.jpg
Sisustuskajareita on tullut aika paljon kyttäiltyä ja varmaan ensi vuoden alussa tulee jotkut toosat hommattua. Omaan silmään nämä Genelecit ei kyllä ole kovin esteettiset sisustuksen puolesta. Jotenkin todella muovisen näköiset. Sointi on varmaan kohdallaan (mikä luonnollisesti on vahva kriteeri), mutta omasta mielestäni hiukan liikaa normi tietokonekajareiden näköiset.

^ Kaverilla taitaa olla moinen sohva ilman divaania. Ihan mukava siinä on istuskella. Sopivan napakat tyynyt mun makuun. Koeistuahan sohva silti kannattaa joka tapauksessa.

Kangaskin vaikuttaa ihan asialliselta, siis siinä kaverin sohvassa, ton hintaluokan joukkoistuimeen.

Irtotyynyillä saa ainakin helpommin modifioitua hyvän löhöilyasennon. Itse suosin siitä syystä. Edelliselle sohvalle piti ostaa lisäksi vastaava määrä irtotyynyjä tuosta syystä. Vaikka siinä kunnon selkätyynyt olikin. Lisäksi niistä meni muoto suht nopeasti. Siinä toinen syy miksi itse suosin kangassohvissa irtotyynyjä selkäosassa.

Irtotyynyillä saa ainakin helpommin modifioitua hyvän löhöilyasennon. Itse suosin siitä syystä. Edelliselle sohvalle piti ostaa lisäksi vastaava määrä irtotyynyjä tuosta syystä. Vaikka siinä kunnon selkätyynyt olikin. Lisäksi niistä meni muoto suht nopeasti. Siinä toinen syy miksi itse suosin kangassohvissa irtotyynyjä selkäosassa.
Jaa, nämäkin ovat näköjään makuasioita. :D Luulisi, että tuommoiset irtotyynyt menettävät muotonsa helpommin.

Tässä vähän päivitelty olohuonetta. Kuvat hämäriä, mutta kyllä niistä selvän saa. Uus töllökin näyttää tosi pienelle uudella tv-tasolla, hallituskin kerkesi haukkumaan jo pieneksi, vaikka aiemmin ei olisi saanut edes 40" ostaa :D

Hyvännäköistä kalustetta kyllä. Kukat kaipais ehkä hieman omaa paikkaansa ja verhoa voisi miettiä..

Itseasiassa mulla pistää eniten silmään tuo vaalea ikkunalauta. Voisiko sen muuttaa samaan sävyyn ikkunanpuitteiden kanssa?

Itsellä on kirsikan värinen pöytä ja tuolit. Ajattelin, josko maalaisi ainakin pöydän valkoiseksi ja ehkä tuolit ruskeaksi. Kandeeko niitä ensin hioa, vai vedänkö päälle vaan ja millä maalilla kandee, jotta tulisi kiiltävä pinta :) Onko olemassa jotain omia huonekalu maaleja, tms.

Mulla on iso ongelma. Eli eteisessä on koko käytävän pituinen vaatekaapisto joka on jotain helkutin mdf-levyä tms. Siinä se on sitten ajan saatossa tummentunut ja ei kovin valkoinen ole enää. Nyt aloitan remonttia koko asunnossa eli eteisen seinät menee myös maalaukseen. Väriksi todennäköisesti jotain harmaan sävyä. Eli ei oikein sovi likaisen valkoisen kaapiston kanssa yhteen.

Yksi vaihtoehto olisi hankkia peililiukuovet, mutta kun hintaa tulisi aika paljon ei liene kovin järkevä investointi vuokrakämpässä. Voisiko noita kaapin ovia esim maalauttaa jollain maalarilla, saisi sellaisen kiiltävän valkoisen tms pinnan niihin? Kuinka paljon tuollainen mahtaisi kustantaa? Vai tulisiko kenties halvemmaksi ostaa uudet perusovet?Mistä? En usko että ovat nykystandardien mittaisia.

Tuon kaapiston viimeinen pääty on aika huonossa kunnossa muutenkin, joten ajattelin sen nyt maalata samalla kun tuota seinää aloitan laittelemaan. Mitä pitää mdf-levylle tehdä jotta siihen saa tarttumaan maalin hyvin? Siihen tulee siis täyshimmeä maali. Ja pitääkö tuon maalin olla huonekalumaali vai voiko vetää samaa kun seinään tulee(jos pohjamaalina on joku muu)?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Miranolia tai muuta öljypohjaista hyvin tasoittuvaa maalia huonekaluihin. Kestää kolhuja ja tulee tasaista pintaa. Toki vaatii hyvät pohjatyöt alle.

Tuon kaapiston viimeinen pääty on aika huonossa kunnossa muutenkin, joten ajattelin sen nyt maalata samalla kun tuota seinää aloitan laittelemaan. Mitä pitää mdf-levylle tehdä jotta siihen saa tarttumaan maalin hyvin? Siihen tulee siis täyshimmeä maali. Ja pitääkö tuon maalin olla huonekalumaali vai voiko vetää samaa kun seinään tulee(jos pohjamaalina on joku muu)?
Mdf-pinnoite ei ime maalia,joten se on arka kolhuille,maali siis lohkeaa helposti pois. Hioo pohjan hyvin suht hienolla paperilla,sitten otex-tartuntapohjamaali alle ja vaikka se seinämaali päälle. Huomioi se että levypohja on sileä joten saattaa näyttää hassulta kun pinta ei jää sileäksi seinämaalilla samalla tavalla kuten huonekalumaalilla jolla saisi kaapiston seinän minun mielestä siistimmäksi.

Tuosta huonekalujen maalaamisesta:

Luen aktiivisesti erästä sisustamiseen ja remontoimiseen suuntautunutta sivustoa jossa on paljon neuvoja ja palstalaisten omia kokemuksia kuvien kera erilaisista muutoksista, ihan pienestä tuunauksesta isompiin remppoihin.

Sieltä otin oppia kalustemaalaukseen kun kyllästyin hätäiseen ostopäätökseeni pyökin(?) värisistä lipastoista ja yöpöydistä. Malli oli meille mikä loistavin eli lipastot korkeita mutta eivät syviä [monissa paikoissa syvyys lähentelee 50cm ja se oli meidän makkariin liikaa] joten ostettiin oikean malliset mutta väärän väriset makkarin kalusteet aikoinaan. Tein tuon sivuston ohjeiden mukaan. Ostin K-Raudasta hiomispaperia ja hioin lastulevyhässäköistä pinnan rikki, sen jälkeen otepohjamaalilla päällys, ja lopuksi 2-3 kerrosta Helmi puolihimmeää kalustemaalia [joka on aika kiiltävää sekin]. Tuli hemmetin hyvää jälkeä vaikka itse sanonkin.

Helmi kalustemaali on vesiohenteista eli ei haise juuri millekään, hiton hyvin levittyy ja kuivuu nopeasti [uudelleen maalattavissa n. 2h jälkeen]. Minä sain yöpöydät ja lipastot vkolopussa valmiiksi, periaatteessa yhdessäkin päivässä olisi selvinnyt jos olisi ollut taitavampi, menin aika varovaisesti ja hieman mokailinkin [meinasin valuttaa maalia hitosti].

Aiemmin ollaan maalattu kirjahylly, oltiin typeriä eikä hiottu. Tasainen ja hyvä jälki tuli mutta ei se niin kestä ja muutamasta kolhusta onkin jo maali lohkeillut. Olisi siis pitänyt olla etukäteen viisas ja ensin hioa kun ei se ole iso homma, ja vetäistä ne otepohjamaalit alle niin ei nyt kismittäisi. Mutta opittu on siitäkin virheestä :)

Mun kahteen viiden laatikon lipastoon ja vetolaatikollisiin yöpöytiin riitti ihan se yksi purkki Helmi kalustemaalia sekä otepohja. Hiomispaperia oli kahta erilaista, karheampaa jolla rikoin pinnan ja toisenlaista jolla sai vekkejä ym tasoiteltua hieman. Hinnaksi muutokselle maaleineen ja sutineen tuli n. 25-30e.

Luen aktiivisesti erästä sisustamiseen ja remontoimiseen suuntautunutta sivustoa jossa on paljon neuvoja ja palstalaisten omia kokemuksia kuvien kera erilaisista muutoksista, ihan pienestä tuunauksesta isompiin remppoihin.

kehtaatko laittaa linkkiä ?

Aion tehdä itse kuvanlaisen sohvapöydän. Tuon pöydän hinta on 250e ja teen itse, jolloin hintaa tulee 100e.

Kävin hakemassa valmiin levyn 1300x600x38 ja talopilaria 115x115 76e. Sitten maalit ja petsit päälle.

Luulen että tulee aika lailla vastaavan näköinen tai toivon niin :D

Helppo tehdä ainakin tuollainen.

twist_sp_val_pah.jpg

Sieltä otin oppia kalustemaalaukseen kun kyllästyin hätäiseen ostopäätökseeni pyökin(?) värisistä lipastoista ja yöpöydistä. Malli oli meille mikä loistavin eli lipastot korkeita mutta eivät syviä [monissa paikoissa syvyys lähentelee 50cm ja se oli meidän makkariin liikaa] joten ostettiin oikean malliset mutta väärän väriset makkarin kalusteet aikoinaan. Tein tuon sivuston ohjeiden mukaan. Ostin K-Raudasta hiomispaperia ja hioin lastulevyhässäköistä pinnan rikki, sen jälkeen otepohjamaalilla päällys, ja lopuksi 2-3 kerrosta Helmi puolihimmeää kalustemaalia [joka on aika kiiltävää sekin]. Tuli hemmetin hyvää jälkeä vaikka itse sanonkin.

Helmi kalustemaali on vesiohenteista eli ei haise juuri millekään, hiton hyvin levittyy ja kuivuu nopeasti [uudelleen maalattavissa n. 2h jälkeen]. Minä sain yöpöydät ja lipastot vkolopussa valmiiksi, periaatteessa yhdessäkin päivässä olisi selvinnyt jos olisi ollut taitavampi, menin aika varovaisesti ja hieman mokailinkin [meinasin valuttaa maalia hitosti].

Aiemmin ollaan maalattu kirjahylly, oltiin typeriä eikä hiottu. Tasainen ja hyvä jälki tuli mutta ei se niin kestä ja muutamasta kolhusta onkin jo maali lohkeillut. Olisi siis pitänyt olla etukäteen viisas ja ensin hioa kun ei se ole iso homma, ja vetäistä ne otepohjamaalit alle niin ei nyt kismittäisi. Mutta opittu on siitäkin virheestä :)

Mun kahteen viiden laatikon lipastoon ja vetolaatikollisiin yöpöytiin riitti ihan se yksi purkki Helmi kalustemaalia sekä otepohja. Hiomispaperia oli kahta erilaista, karheampaa jolla rikoin pinnan ja toisenlaista jolla sai vekkejä ym tasoiteltua hieman. Hinnaksi muutokselle maaleineen ja sutineen tuli n. 25-30e.

Miten pakollinen on tuo otepohjamaali?

Miten pakollinen on tuo otepohjamaali?

se riippuu varmaan alkuperäsestä pinnasta, itse oon maalannut mm ulkokalusteita tolla Helmillä, mutta en laittanut mitään alumaalia. Hioin ja puhdistin vaan hyvin ja hyvät tuli, mutta ne oli valmiiksi jo vähän karkeempaa materiaalia.

Päivitystä kämppään, saa laittaa kommenttia :) tv vaihtuu jossain vaiheessa..

Liitteet

• makkariuusi.webp
    makkariuusi.webp
    70 KB · Katsottu: 673
  • olkkariuusi.webp
    olkkariuusi.webp
    55,8 KB · Katsottu: 771
  • tvtasouusi.webp
    tvtasouusi.webp
    27,9 KB · Katsottu: 782
Sisustustauluja ollaan hankkimassa ja tarkoitus olisi löytää keittiöön joku väh. 70x100cm taulu (ajatuksissa joku omena-asetelma tms ruoanlaittoon liittyvä taulu, jossa kirkkaat värit). Lisäksi olohuoneeseen tulee ainakin 2 kpl vähintään samankokoisia tauluja. Olisko porukalla heittää linkkiä / kertoa kokemuksia jos olette jostain tilanneet? Mielenkiintoinen on myös tuo esim. Decoan tarjoama palvelu jossa voi omasta kuvasta tehdä taulun. Täytyy tietty olla ensin joku hyvä kuva mistä tekee... Tossa jotain paikkoja mitä löysin:

www.decoa.fi
http://www.kandibox.co.uk/finland/canvas.htm

Heitän kuvia kämpästä kun saadaan taulut seinille jne.

Ostin otex tartunta maalia valkoista ja helmi kalustemaalia kiiltävää. sitten tuon sohvapöydän jalkoihin pähkinä lakkapetsiä. Eli nyt niissä pinnoissa on sileä höylätty pinta. sitäkö tulee hio vähän hienolla hiekkapaperilla jonka jälkeen jalkoihin petsi kerta riittää vai pari? sitten pöydän levyyn otemaali, jonka päälle kerran kalustemaali. Ostin vaahtomuovitelan, joka on kuulemma oikea ratkaisu tähän :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom