Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
MESSU100: ilmainen M-Nutrition Protein Bar (Crispy Caramel)! Yli 100 € tilauksiin
Ikean versio on kyllä ruma kuin rullatuoli! Eikö Metalman Naumasella ollu?, ohi mennen satuin näkemään siellä jotain tuommosia polttopuita.

MESSU150: Ilmainen MWEBSTORE.FI Shaker! Yli 150 € tilauksiin
Tolla Svedbergsin hyllyllä on ihan mukavasti hintaa, mutta mun silmään se näyttää paremmalta ja tyylikkäämmältä. Toi Ikean versio näyttää ainakin tossa kuvassa aika halvalta enkä ottais sitä siksi.
Jep, remontin yhteydessä joku 80e - alennukset = n. 50-60e ei paljoa kustanna. Mutta jos nyt kyseessä on vaikkapa opiskelija tai joku asustelaa väliaikaisessa vuokra-asunnossa niin eipä sitä nyt heti lähdetä 80 euron hyllyjä ostelemaan. Markka-aikana kun sitä mietti 80mk:nkin ostoksia todella tarkkaan.

No luonnollisestihan se on eri asia, jos on opiskelija. Itse hankin nuorena ja köyhänä omat ensimmäiset kalusteet kierrätyskeskuksesta. Maalailin ja päällystin niitä vaan "paremman" näköiseksi. Jos silloin olisi ollut Ikea, olisin varmaan ostanut itsekin sieltä. Ja voin ostaa vieläkin, jos löytyy tarpeeksi hyvää. Yleensä ne ovat vaan niitä pikkutavaroita, jotka ovat Ikeassa aika näppäriä.

Itse ajattelen asiaa siltä kannalta, kun talous on jo vakiintunut ja kun kodin tulee olla sen näköinen, mistä tykkää. Ainakaan itse en pahemmin tingi enää tässä vaiheessa. Tai no joudun mä tinkimään, kun mulla on sen verran kallis maku (eli monet jutut mistä tykkään, ovat kalliita). Pitää tyytyä välillä halvempiin ratkaisuihin, mutta silti yritän välttää sitä että näyttää halvalta ainakaan liikaa. Siksi suosin kalliin ja halvan yhdistelemistä. Sekin on vähän taitolaji, välillä onnistuu ja välillä ei. Kallis ei kuitenkaan ole itsetarkoitus, vaan nimenomaan se, että ei näytä halvalta.

Vähän vaikea selittää.

Ei se kotimaisuuskaan aina niin yksiselitteistä ole. Itsellämme oli lähtöhinnaltaan yli 3000 euron suomisoffan sohva ja tämä nykyinen ikean halpis-kramfors pesee sen laadultaan aivan 6-0 vaikkei ole pitkään ollutkaan. Hintaakin vain murto-osa Suomisoffan paskasta. Noh, Suomisoffa on kyllä paskinta paskaa mitä maa päällään kantaa. Itse en suostuisi pitämään Suomisoffan tuotteita edes roska-auton roskalavalla, niin paskoja ne ovat. Sitten kun lakkaan köyhtymästä niin ostan Vepsäläisestä sohvan tai jonkun Natuzzin.

Usein kotimaisuus mielletään yhtä kuin laadukkuutena, kuten tässäkin threadissa usein on käynyt. Tämä on harhaluulo, vaikka esim. Interfacen sohvat ovat sohvien parhaimmistoa maailmankin mittakaavassa.

Ei se kotimaisuuskaan aina niin yksiselitteistä ole. Itsellämme oli lähtöhinnaltaan yli 3000 euron suomisoffan sohva ja tämä nykyinen ikean halpis-kramfors pesee sen laadultaan aivan 6-0 vaikkei ole pitkään ollutkaan. [/b] Mitä itse etsin sohvaa vielä viikko sitten. Suomisoffan sohvat olivat niin perkuleen kalliita ja mainostettiin suomalaisina. Eipä ne sen kummosempia ollut istua eikä makoillakkaan. Lopuksi päädyin Cheersin kahden hengen elokuvasohvaan joka on saatanan hyvä istua ja maata.

Loppujen lopuksi useat pohjoismaalaisina mainostetut huonekalut saatetaan todellisuudessa tehdä jossain Puolassa, eli ovatko ne nyt enää niin kotimaisia...?

Ja sit mun mielestä suomalaisilla ei välttämättä ole noi mallit mitään kauhean hyvännäköisiä, vaan aika "juntteja". Ainakin yleistäen. Ja itse en tykkää mistään Artek -tyyppisistä klassikoista. Musta ne ovat liian tusinatavaraa ja persoonattomia. Toki niistäkin saa yhdistelemällä välillä ihan ok kokonaisuuksia.

Onko tollanen shampoohylly enää kivan näköinen kun siinä on sinisiä ja vihreitä muovituubeja vaikka muille jakaa? Mietin itse että suihkun viereen asentaisi pienen kaapin, jonne ne saisi piiloon.

Toinen vaihtoehto olisi ostaa aineille pumppupullot vaikka
i_saippua_pumppupullo_0801_e48.jpg

Tai ruuvais tämmösiä seinälle
23278_PE070489_S3.jpg

Onhan noi erilaiset pesuaineet, elintarvikkeet ja muut nätimpiä, kun ne on laitettu johonkin kauniisiin pulloihin tai purkkeihin.

Mulla itselläni ei ole muuta kuin astianpesuaine laitettu niin. Se on sellaisessa öljypullossa. Se näkyy tossa kuvassa hanan oikealla puolella valitettavasti vähän huonosti. En jaksanut ottaa uutta kuvaa.

Ja sit aivan erinomainen ostos Ikeasta, on toi ritilä tossa kuvassa ihan oikeassa reunassa keittokirjan alapuolella.

IMG_0707.jpg

3 kpl Supermass Nutrition GOOD MORNING

Loistava viherjauhe

-50%
Ja sit aivan erinomainen ostos Ikeasta, on toi ritilä tossa kuvassa ihan oikeassa reunassa keittokirjan alapuolella.

http://i147.photobucket.com/albums/r294/Anonymity70/IMG_0707.jpg
Kuuluu samaan sarjaan paperilampun kanssa. Varmasti 50% kotitalouksista löytyy jompikumpi, ellei molemmat :D
Kaikilla on myös ollut "hauska" käärmeenmuotoinen tiskiharja joka on yleensä sekä ensimmäinen että viimeinen. Idea tuntuu niiiiin hauskalta kaupassa mutta käytettävyys on sitten myöskin jotain, kaiketi hauskaa tai ehkä sittenkin hanurista :kakka:

Mulla ei kyllä ole ollut mitään paperilamppuja eikä hauskanmallisia tiskiharjoja (eikä tule)... Itse asiassa mulla on aika tyylikään näköinen tiskiharja. Jopa niin tyylikäs, että voin pitää sitä esillä, vaikka en usein käsin tiskaa.

Toi ritilä vaan on tosi hyvä ja käytännöllinen, kun mulla on noi tasot massivipuuta ja tarvitsee jotain laskualustaa kattiloille sekä pannuille. En edes ole nähnyt kellään muulla valmistajalla samanlaista tuotetta. Ja jotkut daamit ovat väsänneet niistä itselleen seinälle korutelineitä.

Se ei haittaa, jos jollain muulla on joku samanlainen yksittäinen tuote (tai huonekalu), mutta se haittaa, jos koko kämppä näyttää kokonaisuudessaan samalta kuin jollain muulla (tyyliin Ikea). Tämän takia mun mielestä ne kangastaulut, Marimekon Unikkokuosit ym. eivät kauheasti meikäläistä sytytä.

Tuo metalliritilä onkin yksi Ikean parhaista tuotteista ja yksi parhaista kaikissa maailman keittiökaupoissa myytävistä tuotteista. Nämä "en käy koskaan Ikealla" tyypit menettävät mielestäni aika paljon. Ikealta saa myös aivan törkeen hyviä sisustusideoita (kunhan ostaa suurimman osan niistä kamoista sitten muualta). Tosin tämähän on liikekohtaista koska jokaisella lienee omat suunnittelijansa.

Ikea on hyvä fiksuista "ideoista" nimenomaan noiden pientavaroiden suhteen. Niillä on usein tosi käytännöllisiä juttuja edullisella hinnalla. Sellaisiakin, joita ei ole kellään muulla. Ja tästä mä tykkään.

Kivan ja kodikkaan näköinen keittiö sulla Anonymity! Toi ikean ritilä on kyllä todellä kätevä (jos sitä tossa kuvassa tarkotit) kun sen päälle voi laskea kuumat kattilat jne jos on puiset tasot. Ei tarvi aian erikseen kaivaa mitään alustoja kaapeista.

Kyssäri tosta keittokirjan tukijasta--mistä noita saa?

Kivan ja kodikkaan näköinen keittiö sulla Anonymity!

Kiitos! Kuka tykkää siitä ja kuka ei. Itse tykkään.

Kyssäri tosta keittokirjan tukijasta--mistä noita saa?

Mä taisin ostaa ton metallisen Sokoksesta. Sit mun kaveri osti mulle tollaisen tason värisen Stockalta lahjaksi, mutta se menee liian matalaksi, joten en käytä sitä siksi. Siis sillä tavalla vaakatasoon. Toi metallinen taas on aavistuksen "liian iso" tolle keittokirjalle. Pidän vaan tota kyseistä keittokirjaa siinä, kun käytän sitä melkein enkiten, jos käytän ylipäätään.

Tässä muutama kuva lisää tosta mun keittiöstä:

IMG_2155.jpg
IMG_0702.jpg

IMG_0704.jpg
IMG_0758.jpg

Kiitos! Kuka tykkää siitä ja kuka ei. Itse tykkään.

Mä taisin ostaa ton metallisen Sokoksesta. Sit mun kaveri osti mulle tollaisen tason värisen Stockalta lahjaksi, mutta se menee liian matalaksi, joten en käytä sitä siksi. Siis sillä tavalla vaakatasoon. Toi metallinen taas on aavistuksen "liian iso" tolle keittokirjalle. Pidän vaan tota kyseistä keittokirjaa siinä, kun käytän sitä melkein enkiten, jos käytän ylipäätään.

Tässä muutama kuva lisää tosta mun keittiöstä:

IMG_2155.jpg
IMG_0702.jpg

IMG_0704.jpg
IMG_0758.jpg

Siistinnäköinen kyökki :thumbs:. Mistä tuo pöytä on ostettu, mitkä ovat mitat ja oliko muita värejä saatavilla? Etsiskelen jotain saman tyylistä, värin olisi tosin oltava wenge tai valkoinen.

Minulle tulee lokakuun alussa samankaltainen keittiö. Kaapit valkoiset ja taso lämpökäsitelty koivu. Nyt olen pähkäillyt välitilan kanssa että mitä siihen? Tumma seinä tekee keittiöstä helposti pimeän enkä noin tummaa kaakelia viitsisi laittaa. Toistaalta ei viitsisi ihan valkoistakaan laittaa. Ideoita? Vaimo haluaisi jotain tämän suuntaista, mutta itse en ole siihen vielä lämmennyt. Alumiini ja lasi on nounou. Laminaattia pohdin, mutta pitäisikö se olla samaa lämpökäsitelttyä koivua ja onko sellaista?

Ostin sen Stockalta noin 2,5 vuotta sitten. Maksoi ehkä jotain 300-400 euron väliltä (en muista enää) ja se on tammea sekä jonkun ruotsalaisen valmistajan. Mitat ovat muistaakseni 70x70cm:ä. Tuolit ovat Kodin Ykkösestä.

Mun mielestä Kodin Ykkösessä on samantyyppisiä pöytiä ainakin wengenä, mutta ne taitavat olla vähän isompia.

^^

Tosta sun vaimon ehdottamasta tulee vähän wc:n kaakeli mieleen, eli mäkin olisin jonkun muun kannalla. Mistä sävyistä tykkäätte? Tietty vois olla hyvä laittaa joku sellainen neutraali väri, joka ei mene pois "muodista".

Suositut

Back
Ylös Bottom