Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
MESSU100: ilmainen M-Nutrition Protein Bar (Crispy Caramel)! Yli 100 € tilauksiin
Edelleen sieltä Ikealta saa ihan hyvää laatua kunhan tietää mitä ostaa. Jos on olemassa pöytälevy jossa kromatut jalat niin voi olla mimmonen giorgio tahansa niin siitä ei parempaa saa tekemälläkään vaikka hintaa olisi miljoona euroa.

Samaa logiikkaa voi käyttää kaikkeen sellaiseen, missä yksityiskohdilla on merkitystä. Juupa juu. Mietihän nyt hieman kuitenkin.

MESSU150: Ilmainen MWEBSTORE.FI Shaker! Yli 150 € tilauksiin
Sanoisin ennemmin, että paskan maun tunnistaa heti. Jos sieltä Ikeasta tosiaan valitsee ne alle kympin lastulevypöydät ja huterat muoviviritykset niin aivan varmasti on kamala, mutta kuten Huppe tuossa totesi niin siellä on kyllä erittäin paljon hyvääkin tavaraa saatavilla. Ei se tee huonekaluista tai kokonaisuudesta yhtään tyylikkäämpää, että ne on ostettu helvetin kalliilla joltain designpuljulta.

ainoa hyvä asia ikealla on valot mun mielestä ja sitten muu pikku krääsä kuten esim tiskiharjat jne.... esim sohvat on aivan karseita. jotain superloonia joihin on vaan vedetty kangas hupuksi, ja kun niihin istuu niin laatuvaikutelma on todella huono. missään suomalaisessa liikeessä en ole nähnyt niin huonolaatuisia sohvia kuin ikealla. sängynpääty on tullut ikealta ostettua ja sekin vain siksi koska se on käytännöllinen. sitä en tiedä miten ne tuotteet käytännössä sitten kestää.

Tämähän on esim. se legendaarinen Ikean sohvapöytä:
38221_PE130120_S4.jpg

39euroa

Josta Vepsäläinen myy omaa versiotaan (=lähes tismalleen sama pöytä eikä takuulla 99% maailman ihmisistä erota onko se Vepsäläisestä vai Ikealta) noin 200-300e hinnalla.

Sitten tämä "muurahais"jakkara:
attachment.php

304 euroa Vepsäläisessä.

44e Anttilassa:
7435035.jpg

Tämä siis vain yksi kopio tuosta muurahaistuolista. Ikeallakin on omansa ja ihan yhtä hyvää laatua kuin alkuperäinenkin. Tuohan on vain kromattua rautaputkea, ruuveja ja vaneria + maalia. Oikeasti ihmisen täytyy olla idiootti jos maksaa tuosta jakkarasta 304 euroa kappaleelta vain siksi että pohjaan on lyöty jonkin suunnittelijan nimimerkki. Varmaan 10% maailman ihmisistä kun on ne samat jakkarat alle 50e kpl ostettuna...

Eikä kyse ole nyt siitä ettenkö arvostaisi laatua ja suunnittelua vaan siitä että ei tarvitse olla typerä kun ostelee tavaraa.
http://www.vepsalainen.com/client-data/file/vepsalainen_kuvasto_2008.htm

Liitteet

• jakkara1.webp
    jakkara1.webp
    21,9 KB · Katsottu: 2 600
Ikealla:
38299_PE130212_S4.jpg

79e

Vepsäläisessä:
attachment.php

1020e

Ehkä hieman huono esimerkki, toinen on oikeasti hyvää laatua ja toinen aika huonoa mutta onhan tuo hinta-ero aivan huikea. Tosin tuohon punaiseen jakkaraan tekee tai teettää uuden jalan niin siitä saa ihan kivan näköisen tuolin.

Liitteet

• jakkara2.webp
    jakkara2.webp
    18,9 KB · Katsottu: 3 257
Viimeinen Planet-tuoli riittää havaintomateriaaliksi vaikka et näkisi niitä edes luonnossa, aivan kuten sanot. Katso nyt noita Ikean tuotteiden metallijalkoja. Jos et mistään muusta tunnista ikealaiseksi, niin niistä viimeistään. Sama juttu sen klassisen pöytäkuvasi kanssa.

No tuosta pöydästä on jo vaikea erottaa kumpi on kumpi, harmi kun ei löytynyt kuvaa netistä. Jalkojen design on hieman erilainen Vepsäläisen mallissa. Viimeisessä tuolissa tosiaan hinta oli se pointti ja se toki laadun kustannuksella mutta tuohonkin auttaa esim. tuon jalan vaihto hienompaan.

No tuosta pöydästä on jo vaikea erottaa kumpi on kumpi, harmi kun ei löytynyt kuvaa netistä. Jalkojen design on hieman erilainen Vepsäläisen mallissa. Viimeisessä tuolissa tosiaan hinta oli se pointti ja se toki laadun kustannuksella mutta tuohonkin auttaa esim. tuon jalan vaihto hienompaan.

Kaikkeen voi aina vaihtaa kaikkea. Tuunaamistahan täällä ihmiset tuntuvat harrastavan. Ihan uteliaisuuttani haluaisin tietää, montako tuntia kannattaa moisia jalkoja etsiä, porata ja sahata, ja kuinkahan paljon ne jalat erikseen ostettuna mahtavat maksaa?

Ikean harmaat neliskanttiset pöydän jalat ovat pöyristyttävän halvan ja huonon näköiset. Kun ne on kerran nähnyt luonnossa, ei niitä hevin unohda.

Kaikkeen voi aina vaihtaa kaikkea. Tuunaamistahan täällä ihmiset tuntuvat harrastavan. Ihan uteliaisuuttani haluaisin tietää, montako tuntia kannattaa moisia jalkoja etsiä, porata ja sahata, ja kuinkahan paljon ne jalat erikseen ostettuna mahtavat maksaa?
1200 euroon voin tuunata jo aika paljon. Tuohon hintaan kannattaa jo ottaa töistä vapaata ja alkaa rakentamaan tuota jakkaraa.
Muutenkin tommosen jakkaran jos tahtoisin niin etsisin kirpparilta jonkun tuolta ajankaudelta olevan ja verhoilisin sen ja kunnostaisin.

Eipä ole tullut vastaan Vepsäläisellä noita pöytiä joissa käytetään levy-materiaalina tuota samaa puumassaa mitä Ikean pöydissä. Saatan toki olla väärässäkin. Omasta mielestä ero on kuitenkin sananmukaisesti käsinkosketeltava ja näkee sen ihan silmälläkin...

nimim. kummatkin on tullut omistettua

3 kpl Supermass Nutrition GOOD MORNING

Loistava viherjauhe

-50%
Vepsäläisen hinnat nyt on reilusti yläkanttiin, tosin aika laadukkaitahan ne on. Ikean paskaa en suostu ostamaan ihan helpolla, enkä mollaa niitä ketkä Ikeasta ostavat. Ikea on jotenkin vaan muodostunut monelle siksi pohjakamaksi, mistä ei ole kuin suunta ylöspäin laadullisesti. En yhtään epäile etteikö sieltä löytyisi hyvääkin kamaa. Itse vaan en edelleenkään astu varpaallanikaan siihen putiikkiin.

Eikä kyse ole nyt siitä ettenkö arvostaisi laatua ja suunnittelua vaan siitä että ei tarvitse olla typerä kun ostelee tavaraa.
Hupen kanssa täysin samoilla linjoilla. Tää "Ikeasta saa pelkkää" paskaa mantra on kyllä nykyisellaan puhdasta tietämättömyyttä ja/tai elitismiä. Järki tai laatusyin tuota ei pysty perustelemaan. Mulla on kämpässä sekä Ikeaa että sort of high-end:iä. Tietokonepöytä on Ikeasta ~29 Eurolla (missä helvetissä on laatuerot jos huonekalu on maalattu 120 x 70 cm lastulevypala + teräsputkijalat.) Tämä ratkaisu tuli vielä noin 10 x kalliimman raskasrakenteisen työpisteen tilalle. Vastaavasti olkkarin A/V-taso on puusepällä mittoihin teetetty 40 mm massiiviikirsikasta, hintaa noin 2500 Eur (kuukausien etsimisestä huolimatta ei vaan sopivaa löytynyt valmiina ja teetettäessä viilu vs. massiivi ero on minimalinen). A/V-tasonkin olisin toki voinut teettää vaikka Solid-furnituren leimalla vielä puolet kalliimmalla ja sitten vaahdottaa päälle kuinka paljon parempilaatuinen tuo Solidin leimalla varustettu täsmälleen samanlainen tuote on :rolleyes:

tuo hupen taktiikka on hyvä, tuota tulee itsekin harrastettua. ensin vepsäläiselle katsoon "trendit" sitten jostain halpaliikkeestä vastaavaa ostamaan ja tietenki kauhean tinkauksen kera ;) :). kyllä nuo hupen mainitsemat ikea tuotteet kelpais mulle huoletta jos tuollaista etsisin.

Kyllä noissa planet tuoleissa ero Ikean ja alkuperäisen välillä näkyy ihan kohtalaisen hyvin, mutta tuo sohvapöytä on asia erikseen. Itse kyllä harvemmin mitään ostan Ikeasta, mutta mikäli sieltä jotain hyvää ja HIENOA löytyisi edullisesti niin en keksi mitään syytä olla ostamatta sieltä.

Mä tykkään yhdistellä halvempaa ja kalliimpaa. Eli sellaiset tavarat ja huonekalut, jotka pistävät helpommin silmään, ovat "laadukkaampia" ja silloin todennäköisesti vähän arvokkaampia ja sitten muut saattavat olla edullisempia. Hinnalla ei ole minulle mitään väliä, kunhan ei ole liian kallista minun pussilleni. Ulkonäöllä on sen verran, että "halvalta" ei saa näyttää.

Jotkut sellaiset huonekalut/tavarat, joiden "kuuluu" kestää, ovat yleensä niitä kalliimpia. Mun mielestä on ihan turha ostaa halvalla, jos tavara menee rikki heti ja sitten joutuu ostamaan heti uuden tilalle. Lopputuloshan on silloin se, että halpa saattaa tulla kalliimmaksi kuin se yksi kallis. Jos ei ole rahaa ostaa heti, niin mielummin odotan sitä hetkeä kun on varaa ja ostan sen kalliimman kuin että ostan "väliaikaisia" tavaroita, joista tulee ajan myötä vakituisia ja samalla en kuitenkaan ole tyytyväinen kotiini.

Luonnollisesti nuorena, opsikelijana jne. joutuu miettimään sitä, että mihin on varaa. Esimerkiksi oman ensimmäisen asuntoni tavarat olivat kaikki ostettu kierrätyskeskusesta, mutta halusin silti, että ne sopivat yhteen ja siksi maalailin ja päällystin niitä uusilla kankailla.

Tyyliä ei kuitenkaan saa automaattisesti rahalla, mutta toki raha auttaa sen saamisessa. Sitä tyyliä/makua on, jos on ollakseen.

Mä tykkään klassikoista. Laatu ja tyyli ennen kaikkea, ja hinnasta voi "tinkiä" ostamalla käytettyä (mielummin klassikoita kirppikseltä kuin halpaa uutta Ikealta). Jos mä jotain oikeasti haluan, kyllä mä sen ostan; jos viimeiset 15 vuotta olen tiennyt, mille haluan kotini näyttävän niin uskoisin, että jaksan esim. sitä kallista ruokapöytää katsella suunnilleen loppuelämäni. Väliaikaisratkaisuja en hyväksy. Tällä hetkellä lasken rahojani, koska 2 ruokapöydän tuolia puuttuu, ehkä jouluna... Artekin lamppu olisi myös "ostoslistalla", joskaan meillä ei ole minkäänlaista tarvetta uudelle lampulle, olen täysin tyytyväinen nykyisiin. :rolleyes:

Ikeasta oon ostellut jotain pienempiä juttuja. Toisaalta sinne on noin 300km, joten ei sinne tule edes asiakseen ikinä lähdettyä. Suosin suomalaista.

No kyllähän noissa Ikean ja Bo Conceptin sohvapöydissä on aika selkeä ero jos puhutaan esimerkiksi tuosta Ikean Klubbo-pöydästä. Jaloissa se suurin ero on sillä Ikeassa nuo jalat ovat maalattua terästä ja todella halvan näköiset. Bo Conceptilla sitten löytyy harjattua tai kromattua terästä. Kyllä sen eron huomaa jos oikeasti katsoo. Eihän sillä tietysti kaikille ole merkitystä. Ja kyllä, itselläni on ollut tuollainen Klubbo, seuraava sohvapöytä tulee Vepsäläseltä. Maksaa sen reilut kaksisataa mutta onpahan sitten sellainen kuin sen haluan olevan. Noita pelkästään maalatulla pinnalla olevia Ikean tuotteita ei voi oikein suositella kun tuntuu että maalipintaa ottaa osumaa pienimmästäkin hipaisusta. Nuo ns. "viilutetut" ovat sitten jo vähän kestävämpiä ja joissakin käyttötarkoituksissa ihan toimivia hintaansa nähden.

Mistä kannattaa etsiä keittiöön pientä pöytää? Hakusessa olisi hieman korkeampi kahden hengen valkoinen/vaalea setti. Plussaa olisi mikäli siitä löytyisi jatkopala mahdollisia vieraita varten. Kodin 1, Ikea, Isku, Asko, Suomi Soffa, Koti-idea ei tärpänneet. Jyskystäkään ei löytynyt ja siellä on aika surkeita tuotteita muutenkin.
kodin1 on mutta ei valkoisena. en tiedä onko tuo tarpeeksi vaalea. molemmilla puolilla on jatkot.

7751118.jpg

No kyllähän noissa Ikean ja Bo Conceptin sohvapöydissä on aika selkeä ero jos puhutaan esimerkiksi tuosta Ikean Klubbo-pöydästä..............
Suurimmat erot Vepsäläisen tarjoamissa tuotteissa löytyvät mielestäni sohvista. Todella hyviä sohvia ei vain yksinkertaisesti löydy muilta kuin esim Vepsäläisen tarjoamilta suomalaisilta valmistajilta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom