Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kertokaas, kuinka tuollainen kuvassa oleva saareke olisi järkevintä tehdä tupakeittiöön? Ei tarvis sähköjä vedellä siihen, kuten kuvassa näkyy olevan. Ja jos joku on vastaavan kyhännyt, niin mitähän mahtaisi suunnilleen kustantaa?

Riippuu vähän että millanen lattia siinä keittiössä on. Veljelle tehtiin tommonen ja se toteutettiin niin että 2"x2" puutavarasta runko tuolle. Alajuoksu liimattiin ja propattiin lattiaan kiinni. Sitten kipsilevyt ympäriinsä ja semmonen massiivipuu taso siihen päälle. Tehtiin sitten vielä siihen erikoisuudeks semmonen sivuttain liikutettavilla lasiovilla oleva "baarikaappi". Vaikea vähän selittää tuota.

Puuta ja levyähän tuohon menee tosi vähän joten niistä ei kuluja aiheudu paljon mitään. Kallein tuossa on tuo taso mikäli haluaa kunnollisen massiivipuu tason. Tosin rautakaupasta saa jotain halvempia liimapuu levyjä mistä voi tehdä sen tason. Sitten tietysti noihin levyihin saumakitti ja saumanauhat sekä lopuksi maali pintaan. Heittäisin semmosen arvion että noin 100-300e sisään voi tehdä melkein millasen vaan. Veljellä tuo minun tietääkseni kaikkineen maksoi jotain 150e paikkeilla.

Kiitos! Kuka tykkää siitä ja kuka ei. Itse tykkään.

Mä taisin ostaa ton metallisen Sokoksesta. Sit mun kaveri osti mulle tollaisen tason värisen Stockalta lahjaksi, mutta se menee liian matalaksi, joten en käytä sitä siksi. Siis sillä tavalla vaakatasoon. Toi metallinen taas on aavistuksen "liian iso" tolle keittokirjalle. Pidän vaan tota kyseistä keittokirjaa siinä, kun käytän sitä melkein enkiten, jos käytän ylipäätään.

Tässä muutama kuva lisää tosta mun keittiöstä:

IMG_2155.jpg
hieno keittiö, pakko nipottaa samasta asiasta kuin kaikille kavereille kellä on toi ritilä:

noi jalkatassut on väärässä kohdassa. ne pitää pistää risteyskohtaan. sen voi päätellä niiden tassujen muotoilusta.

käytännössä ei mitään eroa, piti vaan päästä pätemään :D

e: ja meillä samanlaiset tai ainakin samantyyliset vetimet laatikoissa

hieno keittiö, pakko nipottaa samasta asiasta kuin kaikille kavereille kellä on toi ritilä:

noi jalkatassut on väärässä kohdassa. ne pitää pistää risteyskohtaan. sen voi päätellä niiden tassujen muotoilusta.

käytännössä ei mitään eroa, piti vaan päästä pätemään :D

e: ja meillä samanlaiset tai ainakin samantyyliset vetimet laatikoissa

Ok, hyvä tietää... :D

Huomaa ettei ole ohjeita luettu :D Piti käydä tarkastamassa oman ritilän kiinnikkeet ja ne oli oikeassa paikassa :eek:

Välitilan laatoista vielä. Eilisessä Innossa oli keittiöön laitettu isoa laattaa pystyyn. Laatta oli itsessään hyvän värinen, mutta toi pystysauma pilasi tyylikkyyden. Kuvan vasemmassa reunassa Pitäisikö sittenkin taipua alumiiniin? Värejä ja kuvia on jos minkä näköisiä http://www.dekotel.com/damooda/damoodafi/valitilat2.html

^

Itse tarkoitin lasia välitilassa (noiden roiskeiden osalta), mutta liitin siihen mukaan vielä ton liesijutun. Kommentoin tavallaan IvanB:n aiempiin viesteihin, joista täällä on virinnyt lisää keskustelua.

Niin minäkin puhuin. Se välitilassa oleva lasi on vielä heikompaa kuin nuo keraamiset tasot, joten iskunkestävyys on ehkä suurin pulma. Olin aikeissa itse tehdä tuon, mutta eräs keittiokauppias minut vakuutti sen kannattamattomuudesta, vaikka eräässä mallikeittiössä sellainen olikin.

Riippuu vähän että millanen lattia siinä keittiössä on. Veljelle tehtiin tommonen ja se toteutettiin niin että 2"x2" puutavarasta runko tuolle. Alajuoksu liimattiin ja propattiin lattiaan kiinni. Sitten kipsilevyt ympäriinsä ja semmonen massiivipuu taso siihen päälle. Tehtiin sitten vielä siihen erikoisuudeks semmonen sivuttain liikutettavilla lasiovilla oleva "baarikaappi". Vaikea vähän selittää tuota.

Puuta ja levyähän tuohon menee tosi vähän joten niistä ei kuluja aiheudu paljon mitään. Kallein tuossa on tuo taso mikäli haluaa kunnollisen massiivipuu tason. Tosin rautakaupasta saa jotain halvempia liimapuu levyjä mistä voi tehdä sen tason. Sitten tietysti noihin levyihin saumakitti ja saumanauhat sekä lopuksi maali pintaan. Heittäisin semmosen arvion että noin 100-300e sisään voi tehdä melkein millasen vaan. Veljellä tuo minun tietääkseni kaikkineen maksoi jotain 150e paikkeilla.
Yllämainittu on 1 toteutusvaihtoehto. Useimmitenhän tuo toteutetaan osana keittiökaapistoa eli runkona toimii (kuvan perusteella veikkailtu) 3 kpl rinnakkain niputettuja 50/60 cm leveitä alakaapistorunkoja, näille taustalevy ja täyskorkeat päätylevyt (normaalisti keittökaapistoissa kun on nuo säädettävät jalat). Rungot+ovet lisäkilkkeineen (sokkelilevyt, kahvat, mahdolliset laatikostomekanismit) paikasta riippuen ehkä 300-400 ja päälle vielä tuo mainittu massiivitaso. Itse laitoin juuri keittiön tasot uusiksi 40 mm paksulla massiivikirsikalla ja se maksaa mukavat ~250 Eur metri 60 cm leveänä, joten tuon kuvan mukainen taso leveämpänä ja 1,5-2 m pitkänä maksanee helposti 500-600 Eur.

Niin minäkin puhuin. Se välitilassa oleva lasi on vielä heikompaa kuin nuo keraamiset tasot, joten iskunkestävyys on ehkä suurin pulma. Olin aikeissa itse tehdä tuon, mutta eräs keittiokauppias minut vakuutti sen kannattamattomuudesta, vaikka eräässä mallikeittiössä sellainen olikin.

Mikä vitun pakko siihen lasiin on kolistella? Itse en muista kolistelleeni koskaan välitilaa pannuilla tai kattiloilla!
Eikä siihen välitilaan kannata laittaa tavallista float tai laminoitua lasia, jos sen lasin kestävyyttä on pakko kokeilla kattiloilla. Silloin laitetaan välitilaan karkaistu 5-8mm lasi, joka kestää jo kummasti kattiloiden ja moccamasterin heittelyä.

Tepe, ihan uteliaisuuttani, kun en tiedä hintatasosta Suomessa. Paljonko sellainen värillinen (tumma vihreä, punainen tai syvän harmaa) karkaistu lasi maksaisi per neliö? Tietäisitkö suurinpiirtein?

Itse laitoin juuri keittiön tasot uusiksi 40 mm paksulla massiivikirsikalla ja se maksaa mukavat ~250 Eur metri 60 cm leveänä, joten tuon kuvan mukainen taso leveämpänä ja 1,5-2 m pitkänä maksanee helposti 500-600 Eur.

Noita tasojen hintoja muutes kannattaa tutkia tarkkaan. Niissä on nimittäin niin sairaita nuo hinnat että huhhuh. Itelle hommasin semmosta 30mm paksua ja 620mm leveetä merbau (aika lähelle pähkinän värinen) tasoa ihan normi puutavara liikkeestä höylättynä ja hintaa tuli 3,5m pätkälle 175 euroa muistaakseni (tosin niiden oman kämmin takia.. muuten oisin joutunu maksaa 220). Pätkin käsisirkkelillä oikeaan mittaan jonka jälkeen hioin ja sitten öljysin tasot. Mielestäni aika halvalla metrihinnalla sain nuo vaikka vähän jouduinkin tekemään töitä tuossa hiomisessa ja öljyämisessä. Jos siis hiomakone pysyy kädessä ja jaksaa öljytä nuo niin kannattaa puutavara liikkeestä käydä ostamassa tasoa.

Tepe, ihan uteliaisuuttani, kun en tiedä hintatasosta Suomessa. Paljonko sellainen värillinen (tumma vihreä, punainen tai syvän harmaa) karkaistu lasi maksaisi per neliö? Tietäisitkö suurinpiirtein?

5 tai 6mm karkaistu, reunahiottu, taustamaalattu RAl sävykartan väreillä tai massavärjätty esim. antisun harmaa ja pronssi , hinnat alkaen n.120€/m2

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hakusessa olisi tällä hetkellä camo-kuvioisia sisustuselementtejä elementistä riippuen joko kylppäriin, makuuhuoneeseen tai olohuoneeseen. Lopullinen sijoitus riippuu tietenkin löydetystä esineestä/elementistä ja sen väristä. Toivevärityksenä olisi mahdollisesti perinteinen woodland-camo, mutta jotenkin tuntuu että myös US 3- tai 6-väri tai BW desert-camo saattaisi johonkin sopia ja olla hiukka "ilmavampi" kuin woodlandi.

Eli mistä camoa sisustukseen? Tarkoituksena ei nyt ole rakentaa mitään korsua, bunkkeria tai muuta naamioverkkohelvettiä ja neljättä valtakuntaa.

Noita tasojen hintoja muutes kannattaa tutkia tarkkaan. Niissä on nimittäin niin sairaita nuo hinnat että huhhuh. Itelle hommasin semmosta 30mm paksua ja 620mm leveetä merbau (aika lähelle pähkinän värinen) tasoa ihan normi puutavara liikkeestä höylättynä ja hintaa tuli 3,5m pätkälle 175 euroa muistaakseni (tosin niiden oman kämmin takia.. muuten oisin joutunu maksaa 220). Pätkin käsisirkkelillä oikeaan mittaan jonka jälkeen hioin ja sitten öljysin tasot. Mielestäni aika halvalla metrihinnalla sain nuo vaikka vähän jouduinkin tekemään töitä tuossa hiomisessa ja öljyämisessä. Jos siis hiomakone pysyy kädessä ja jaksaa öljytä nuo niin kannattaa puutavara liikkeestä käydä ostamassa tasoa.
Mulla kyseessä 40 mm paksu A-laatuluokan taso, jota ei esim. tarvinnut hioa lainkaan ja se on valmiiksi pätkittynä merkittävästi kalliimpaa kuin hyllyistä löytyvä metritavara. Luudussakin on hiukan (ei siis mitään järisyttävää) eroa, esim. materiaali on erittäin tasalaatuista, mulla on 30 mm "hyllytavara"-kirsikkaa WC:ssä tasoina johon vertasin. Mulle tuli vielä 45 asteen kulmissa sahauksia jne. joita en kyllä itse rupea tekemään, kun ei käsityökaluilla millään pääse riittävän hyvään lopputulokseen tai ainakaan mä en en pääse :) Tuollainen alkuperäisessä esimerkkikuvassa esiintynyt taso on kuitenkin tilattava jostain, koska leveys on suurempi kuin standardimitoituksessa eli ihan puukeskuksen tasojen neliöhinnalla moinen ei synny.

Hakusessa olisi tällä hetkellä camo-kuvioisia sisustuselementtejä elementistä riippuen joko kylppäriin, makuuhuoneeseen tai olohuoneeseen. Lopullinen sijoitus riippuu tietenkin löydetystä esineestä/elementistä ja sen väristä. Toivevärityksenä olisi mahdollisesti perinteinen woodland-camo, mutta jotenkin tuntuu että myös US 3- tai 6-väri tai BW desert-camo saattaisi johonkin sopia ja olla hiukka "ilmavampi" kuin woodlandi.

En nyt ole näiden kuosien ja termien asiantuntija, mutta tuli mieleen sellainen, että mahtaisiko jostain näistä armeijahenkisistä kaupoista löytyä erilaisia kankaita sekä esineitä, joita voisi hyödyntää (tai no toki löytyy)? Pitäis melkein käydä sellaisessa kaupassa, niin osaisi katsoa niitä juttuja "sillä silmällä" sisustusmielessä.

Esimerkkinä tulisi mieleen joku tollainen kangas, josta tekisi vaikkapa tyynynpäällisiä vaikkapa makuuhuoneeseen. Ja jos sitä kangasta ei olisi valmiina pakkana, niin tekisi niitä tyynyjä vaikkapa sit jostain vaatteista. Itse en laittaisi tollaista kangasta asuntoon liian isoina pintoina, koska muuten siitä kämpästä voi tulla se bunkkerifiilis. Ja niiden kuviollisten tyynyjen sekaan voisi laittaa jotain ihan yksivärisiä tyynyjä ja pintoja. Ja sit erilaisia armeijahenkisiä tavaroita voi käyttää koristeina tai sit hyödyntää niitä jotenkin muuten käytännöllisesti ilman, että se on tavaran alkuperäinen tarkoitus.

Ja noita tavaroita vois löytyä kans jostain Tallinnan tai Thaimaan "toreilta", jos niissä paikoissa pyörii. Tallinnan paikat taitavat olla enemmän Venäjä -henkistä kamaa täynnä, mutta Thaimaasta löytyy ihan kivoja kauppoja ´sekä markkinakojuja.

En nyt ole näiden kuosien ja termien asiantuntija, mutta tuli mieleen sellainen, että mahtaisiko jostain näistä armeijahenkisistä kaupoista löytyä erilaisia kankaita sekä esineitä, joita voisi hyödyntää (tai no toki löytyy)? Pitäis melkein käydä sellaisessa kaupassa, niin osaisi katsoa niitä juttuja "sillä silmällä" sisustusmielessä.

Esimerkkinä tulisi mieleen joku tollainen kangas, josta tekisi vaikkapa tyynynpäällisiä vaikkapa makuuhuoneeseen. Ja jos sitä kangasta ei olisi valmiina pakkana, niin tekisi niitä tyynyjä vaikkapa sit jostain vaatteista. Itse en laittaisi tollaista kangasta asuntoon liian isoina pintoina, koska muuten siitä kämpästä voi tulla se bunkkerifiilis. Ja niiden kuviollisten tyynyjen sekaan voisi laittaa jotain ihan yksivärisiä tyynyjä ja pintoja. Ja sit erilaisia armeijahenkisiä tavaroita voi käyttää koristeina tai sit hyödyntää niitä jotenkin muuten käytännöllisesti ilman, että se on tavaran alkuperäinen tarkoitus.

Ja noita tavaroita vois löytyä kans jostain Tallinnan tai Thaimaan "toreilta", jos niissä paikoissa pyörii. Tallinnan paikat taitavat olla enemmän Venäjä -henkistä kamaa täynnä, mutta Thaimaasta löytyy ihan kivoja kauppoja ´sekä markkinakojuja.

Tuo tyynynpäällishomma on ollut mietinnässä ja sitä saattaa joutua hyödyntämään. Pari camo-tyynyä ruskealla peitolla, oranssien tyynyjen seassa voisi olla sopiva ratkaisu ilman että kysymykseen tulee bunkkeri tai muu poikamiestyylinen "musta tää on siistii"-kämppä.

Aikoinaan ihastuin kovasti Innovation storen kuvastossa olleesen sohvaan, johon kiinteästi asennettuina olivat pyöreät camo-päädyt/tyynyt. Se oli ja on edelleen todella mageen näköinen, koska siinä camoa on käytetty nimenomaan tehosteena, ei laajana pintana. Armeijahenkisiin tavaroihin suhtaudun muuten suurella varauksella, koska ne eivät ainakaan ideana sovi suoraan tällaiseen design-henkiseen sohvaan, hyllyihin tms elementteihin... ja tästä johtuen camo-kuvion sovittaminen olohuoneympäristöön voi olla jonkinmoinen haaste.

Camokuvioista suihkuverhoa olen joskus jossain nähnyt, mutta monesti sellaisistakin jää aika muovinen vaikutelma, ei lainkaan sellainen aito ja lämpimämpi fiilis.. ellei löydy poikkeuksellista.

Ideoita ja ostopaikkoja saa edelleen ehdottaa, Thaimaaseen tai Tallinnaan tuskin olen ihan heti lähdössä :)

Aikoinaan ihastuin kovasti Innovation storen kuvastossa olleesen sohvaan, johon kiinteästi asennettuina olivat pyöreät camo-päädyt/tyynyt. Se oli ja on edelleen todella mageen näköinen, koska siinä camoa on käytetty nimenomaan tehosteena, ei laajana pintana. Armeijahenkisiin tavaroihin suhtaudun muuten suurella varauksella, koska ne eivät ainakaan ideana sovi suoraan tällaiseen design-henkiseen sohvaan, hyllyihin tms elementteihin... ja tästä johtuen camo-kuvion sovittaminen olohuoneympäristöön voi olla jonkinmoinen haaste.

Oisko tosta sohvasta missään kuvaa?

Sun tarttis laittaa kuvaa sun huonekaluista ja kämpän väreistä, niin ois helpompi keksiä. Toi oranssi väri vois olla aika kiva. Senhän ei tarvitse olla ihan kirkas oranssi, vaan sellainen murretumpikin vois olla kiva. Ja sen army -kankaan ei välttämättä tarvitse olla vihertävä, vaan rusehtava voisi olla neutraalimpi tai harmahtava.

Camokuvioista suihkuverhoa olen joskus jossain nähnyt, mutta monesti sellaisistakin jää aika muovinen vaikutelma, ei lainkaan sellainen aito ja lämpimämpi fiilis.. ellei löydy poikkeuksellista.

Joo, toi voi mennä jo vähän liiallisuuksiin. Ajattele meitä naisiakin. Vois tulla sellainen olo, että on oikeesti jonkun sekopään asehullun kämpässä pesulla...

Siitä innovation storen soffasta kuva on tässä:

soho2.jpg

Tuossa camo on kivana elementtinä.. joskin diggailen hieman enemmän siitä perus woodlandista kuvion puolesta.

Ja tosiaan, camo & army-kamalla voi helposti vetää överiksi ja sitä tässä ei todellakan haluta tehdä. Toisaalta, parempi puolisko luultavasti tietää millaisen hullun kanssa asuu, joten suuresta yllätyksestä tuskin puhutaan jos asuntoon jotain army-henkistä ilmestyy :)

Mutta tosiaan, oranssia on makuuhuoneessa ruskean lisänä ja oranssi-ruskea-yhdistelmä toimii kivasti, vaikkakin sävyjä on useampia. Ehkä sopivien camotyynyjen lisäksi oranssit tyynyt ja ruskea peitto kuitenkin sopisivat. Täytyy tsekkailla.

Makuasioitahan nämä on, mutta tuo on ihan kauhea :I Oranssi voisi toimia camon tilalla?

Voin kyllä kuvitella tuon jonkun rikastuneen viatnam-veteraanin loftiin :)

Juu, sohvan väri muuten ei välttämättä toimi camon kanssa enkä mäkään tuollaista haluaisi.. mutta jossain kuvastossa tuo sohva kuitenkin näyttää paremmalta ja camo toimii kivana yksityiskohtana.

Mutta kuten sanottua, en ole kiinnostunut hankkimaan väriä x camon tilalle vaan nimenomaan camokuviota. En siis ole kiinnostunut siitä toimiiko oranssi jossain yhteydessä camon tilalla vai ei. Vielä sama toisin: olen kovasti kiinnostunut niistä liikkeistä jotka myyvät jotain ihan oikeasti camo-kuvioista sisustukseen sopivaa tavaraa. En kaipaa markettien muovisia tusinatavaroita ja leluosaston sisältöä.

Enpä muista juurikaan camo-sisustustavaroihin törmänneeni. Fatboyta löytyy tietty camo-kuviolla, jos sattuu tykkäämään hinnaltaan suolaisista säkkituoleista. Ja netissä voi tsekata http://www.thecamoshop.com/ :n tarjonnan ideoitten saamiseksi, ulkomaille eivät taida lähettää.

Tämmöset olin joskus ostaa Netanttilasta, vaikka sisustus ei camo-linjalla olekaan... :)
8413072.jpg

edit. Ja seinälle voi tietty kehystää Andy Warholin Camouflage-printtejä, tosin tiedä sit miten joku voi tuon "nimiinsä" ottaa.

Enpä muista juurikaan camo-sisustustavaroihin törmänneeni. Fatboyta löytyy tietty camo-kuviolla, jos sattuu tykkäämään hinnaltaan suolaisista säkkituoleista.

Fatboyta ehdotettu täältäkin suunnasta heti ensimmäisenä, koska istumapaikkojakin olkkariin tarviis vähän lisää. Antais samalla sopivasti väriä muuten aika mustapainotteiseen sisustukseen. Tosin se kauppa, mikä noita esim. Helsingissä näkyy myyvän, on pelottava :D

"Joo mä menin ostaa sen Fatboyn...mut tää lasku on 3000 euroa, ku ostin vähän Eero Aarinon kamaa samalla..." :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom