Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Samat kysymykset päivästä toiseen. Lukekaa tätä threadia :D

^^

Tosta sun vaimon ehdottamasta tulee vähän wc:n kaakeli mieleen, eli mäkin olisin jonkun muun kannalla. Mistä sävyistä tykkäätte? Tietty vois olla hyvä laittaa joku sellainen neutraali väri, joka ei mene pois "muodista".

Valkoista, beigeä ja ruskeaa on tällä hetkellä paljon. Löytyy paljon vaaleita puuhuonekaluja ja lattia melkein samanlainen kuin tämä Olen yrittänyt puhua isoa valkoista tai vaalean harmaata laattaa, mutta vielä ei olla päästy täysin yhteisymmärrykseen. Pitäisi päästä laattaliikkeisiin tutkimaan tarjontaa, mutta lapset pitävät siitä huolen ettei se onnistu...

Samat kysymykset päivästä toiseen. Lukekaa tätä threadia :D
No jos muhun viittaat niin tuo ei ole sama pöytä kuin Kodin Ykkösessä ;). Tuo on paremman näköinen kuin Ykkösen pöytä mun mielestä, esimerkiksi tuo pöytälevy on erilainen. Pitäisi vissiin käydä Stockalla vilkaisemassa millainen valikoima nykyään on. Itseä miellyttävän baaripöydän löytäminen tuntuu olevan helvetin vaikeaa ja paras kaupallinen vaihtoehto taitaa olla Ikealla tällä hetkellä. Tosin tuollaisen Anonymityn pöydän tyyppisen teettäisi puusepällä vajaaseen kolmeen sataan joten sekin on yksi varteenotettava vaihtoehto.

^^

Tykkäättekö te niistä "pikkukaakeileista"? Eli sellaisista, jotka ovat sellaista ohutta suorakaiteen muotoista tai neliön mallisia vai meneekö liian sekavaksi? En nyt tähän hätään löytänyt kuvia.

Mä itse tykkään kyllä harmaasta. Mulla on tossa keittiössä vaaleanharmaat seinät sekä kaakelinsaumat.

Mä en pidä tota mun keittiötä ihan kauhean pimeänä, vaikka siellä on tota tummanruskeaa, sillä siellä on aika paljon noita valopisteitä. Ja sit valokatkaisimessa (kattospottien) on himmemmin. Enemmän se näyttää sellaiselta aika lämpöiseltä. Ymmärän kuitenkin, jos tykkää vähän "valoisammasta".

Joo jotain 10x30cm laattaa olen ajatellut tai jopa 30x60cm, mutta saako siitä siistiä. Välitilan korkeus tulee olemaan perus alle 50cm ja pituutta 3m ja toinen välitila 1,5m. Keittiö on siis malliltaan kaksisivuinen.

Mä tykkään itse myös punertavista kaakeileista. Ja sit vaikka mä en pidä tapeteista, niin mä olen kerran nähnyt tosi makeen keittiön, jossa oli just sen lasin tai pleksin alla kaunista tapettia. Toi on vaan niin ikävää pitää puhtaana roiskeilta. Ja toisaalta joku sellainen "sisustuskivi", joka ei ole huokoista materiaalia ja sopii tollaiseen välitilaan, voi olla kans ihan makeeta. Toi mun oma kaakeli on kaakeliboordia, jota voi käyttää lattiassa tai seinässä.

Mä yritin kuvagooglettaa keittiöitä erilaisia välitilakaakeloinneilla, mutta en oikein löytänyt hyviä vaihtoehtoja. Näissä kuvissa olevat ei tosiaankaan ole niitä parhaimpia, mutta kunhan nyt laitan siitä esille.

13261.jpg

^

Toi on aika sekavan näköinen ja tää toka kuva ei näköjään näy ja se kaakelointikin on aika pliisu...

http://www.sundsberg.fi/asunnot/kar...83/default_FS/Keittiö ruokailutilaan päin.jpg

Mä kävin katsomassa kodin 1:n pöydät, kiitos vinkistä! Olin jo kerran aiemmin siellä käynyt, mutta jotenkin kävellyt ohi. Ei ihan sitä mitä etsin, samoin Ikean pöydissä on kaikissa joku juttu mistä en pidä. Täytyy jatkaa etsimistä..

Mun seinä on varmasti monelle liian erilainen, mutta mä tykkään. Kuva on aika huono, mutta kai siitä jotain selvää saa. Ja seinän alkupeäinen väri oli päin pers..tä maalattu oranssinpunertava.

Liitteet

• katjalle.webp
    katjalle.webp
    42,9 KB · Katsottu: 872
Miten tuo seinä on duunattu? Tosi siistin näköinen, tosin itse olisin laittanut koko seinän kokoiseksi tuon mössön!

Tuo olohuone on niin pieni ( edellisessä kuvassa ei näy, mutta oikeassa kulmassa on takka) ettei uskaltanut ihan koko seinää vetää noin tummaksi. Ystävä piirsi sabluunat kun en valmiista (miten sana valmis taivutetaan monikkoon?) löytänyt mieleistäni, lumihiutaleita mukaillen. Hyvä pohjamaalaus ja sitten niillä helmimaaleilla kuviointi (Taika).

Tuosta kuvasta saa jonkinlaisen kuvan seinän pienuudesta. Sisustus oli tuolloin vielä ihan vaiheessa.

Liitteet

• Katjlle 2.webp
    Katjlle 2.webp
    44,9 KB · Katsottu: 1 033
Mä tykkään itse myös punertavista kaakeileista. Ja sit vaikka mä en pidä tapeteista, niin mä olen kerran nähnyt tosi makeen keittiön, jossa oli just sen lasin tai pleksin alla kaunista tapettia. Toi on vaan niin ikävää pitää puhtaana roiskeilta. Ja toisaalta joku sellainen "sisustuskivi", joka ei ole huokoista materiaalia ja sopii tollaiseen välitilaan, voi olla kans ihan makeeta. Toi mun oma kaakeli on kaakeliboordia, jota voi käyttää lattiassa tai seinässä.

Mä yritin kuvagooglettaa keittiöitä erilaisia välitilakaakeloinneilla, mutta en oikein löytänyt hyviä vaihtoehtoja. Näissä kuvissa olevat ei tosiaankaan ole niitä parhaimpia, mutta kunhan nyt laitan siitä esille.

^

Toi on aika sekavan näköinen ja tää toka kuva ei näköjään näy ja se kaakelointikin on aika pliisu...

Jotain tuon väristä se saisi olla mitä tuossa Sundbergin, mutta isommilla laatoilla. Noi pikkulaatat tuo hommaan vähän sekavuutta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Miten olisi värillinen lasi? Se on helppo pitää puhtaana, mutta tietysti se on arka. Sitten olisi tietysti työtasona käytetty corian tai staron, joista voi tehdä myös seinän kaappeihin saakka saumattomana. Se on ihan hyvä ratkaisu, mutta hieman kallis. Jos teet kivitason, laita samaa kiveä, älä kaakelia, seiniin.

Mulle sais ehdottaa hanoja. Kriteereinä järkevä hinta ja muotokielenä ennemminkin kulmikkuus kuin pyöreys.

Tarve keittiön hanalle, sekä vessaan allashana&bidee ja kylppäriin allashana.

Keittiön ja wc/kylpyhuoneen hanat voi olla erilaisiakin mut vessa ja kylppäri mielellään samat tai samaa sarjaa.

Vaihtoehtoja on liikaa, en osaa päättää..

Aijuu, vesiputoushanat on poissuljettuja, muita koukkuja hommassa saa toki olla. Tykkään kaikesta eikoisesta.

Mulle sais ehdottaa hanoja. Kriteereinä järkevä hinta ja muotokielenä ennemminkin kulmikkuus kuin pyöreys.

Tarve keittiön hanalle, sekä vessaan allashana&bidee ja kylppäriin allashana.

Keittiön ja wc/kylpyhuoneen hanat voi olla erilaisiakin mut vessa ja kylppäri mielellään samat tai samaa sarjaa.

Vaihtoehtoja on liikaa, en osaa päättää..

Aijuu, vesiputoushanat on poissuljettuja, muita koukkuja hommassa saa toki olla. Tykkään kaikesta eikoisesta.
Eipä noita hanoja kannata mistä tahansa ostella. Oraksen hanat on pomminvarmoja ja esim. Grohet:
http://www.hansgrohe.fi/bcfi_fi

Grohen design vähän erikoisempaa kuin suomalaisen Oraksen.

Eipä noita hanoja kannata mistä tahansa ostella. Oraksen hanat on pomminvarmoja ja esim. Grohet:
http://www.hansgrohe.fi/bcfi_fi

Grohen design vähän erikoisempaa kuin suomalaisen Oraksen.

Juu, ei toki. Hansgrohelta tulee kylppäriin suihku ja oon katellu myös muita hanoja. Netraudassa oli perushanaa jopa tarjouksessa mut se näytti kyl lähinnä löysältä ja lyhyeltä **llilta.

Grohe ja Hansgrohe taitaa muuten olla eri lafka.

Mulla on tummanruskeeta sisustuskiveä tuo välitila ja ei tosiaan tee keittiöstä liian tummaa kun on noita valopisteitä paljon ja valkoiset kaapistot. Kivan kontrastin minusta antaa nuo värit toisilleen. Nuo tummat sisustuskivilaatat on myös siitä käteviä että niissä ei roiskeet pahemmin näy.

Lasi on helppo pitää puhtaana, mutta sitä saa olla koko ajan hinkkaamassa roiskeista ym. kun ne näkyvät niin hyvin. Samoin kui keraamista liettä, jota en enää itse ottaisi.

Lasin suurempi ongelma on se, että jos siihen kolauttaa kattilalla, se menee rikki. Keraaminen liesi on toki hankala, mutta varsinkin induktioliesi on niin hyvä, että en enää vaihtaisi - paitsi yhdistelmään kaasu JA induktio.

^

Itse tarkoitin lasia välitilassa (noiden roiskeiden osalta), mutta liitin siihen mukaan vielä ton liesijutun. Kommentoin tavallaan IvanB:n aiempiin viesteihin, joista täällä on virinnyt lisää keskustelua.

13261.jpg

^

http://www.sundsberg.fi/asunnot/kar...83/default_FS/Keittiö ruokailutilaan päin.jpg

Kertokaas, kuinka tuollainen kuvassa oleva saareke olisi järkevintä tehdä tupakeittiöön? Ei tarvis sähköjä vedellä siihen, kuten kuvassa näkyy olevan. Ja jos joku on vastaavan kyhännyt, niin mitähän mahtaisi suunnilleen kustantaa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom