Ja ehkä enemmän tän ajan juttu.Magneettimaali on kyllä tohon kovempi juttu.
Ite muutenkin vierastan tuollasia tekstiilipintoja seinissä. Alkaa jo aivastuttamaan, kun kattookin tuota kuvaa :jahas:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ja ehkä enemmän tän ajan juttu.Magneettimaali on kyllä tohon kovempi juttu.
Käyrä, varsin komea taulu tuo.No niin, taideteos onpi saapunut ja olen kyllä tyytyväinen. Kalliiksi tuli, mutta olin niin kauan etsinyt jotain sopivaa, etten hinnasta enää välittänyt.
Nyt pitäisi vaan katsella, että pitäisikö matchata pari sohvatyynyä tuollaisiin maanläheisiin väreihin.
Julisteen siirtäminen 4 cm paksulle seinäkanvaasille (näyttäisi maalaukselta) ja sen postittaminen Suomeen kokonaisena maksaisi yhteensä $390 (noin 250€).
Extrafilm ja Kiitoskortti tekevät ainakin semmosia.Onko suomessa vastaavaa canvassiirtojuttua saatavilla missään? Voisi väsätä parit printit.
Pöytä herää henkiin
Muotoilija Susanna Salonen nojaa sohvapöytään. Hän herätti sen henkiin vanhoilla muotikuvilla.
- Löysin lehtikuvat töihini, kun kiertelin kirpputoreilla katselemassa tarjontaa ja huomasin, että myynnissä oli paljon vanhoja aikakausilehtiä, Salonen kertoo.
Artenomi kehitti kokeilemalla vanhojen kalusteiden päällystystekniikan.
Ensin hän asettelee kuvat harmoniseksi kokonaisuudeksi ja tämän jälkeen lakkaa ne kiinni tuolin tai pöydän pintaan. Lakka on huonekalulakkaa, joten tuoli kestää kulutusta siinä missä kuvatonkin tuoli.
Salonen pitää varsinkin 50-luvun naistenlehdistä ja niiden kuvamaailmasta. Toinen viehättävä kuosi Salosen uusiohuonekaluissa on nimeltään "missä ukki luuraa". Ukki-päällinen syntyy, kun Salonen asettelee vanhoja Suomen Kuvalehden syntymäpäiväpalstan kasvokuvia vieriviereen.
Pönöttävistä kansakoulun opettajista ja rovasteista tulee andywarholmaista taidetta.
- Ainakin vanhasta tulee uutta, Salonen huomauttaa, aivan turhan vaatimattomasti. Salosen työt ovat kauniita, raikkaita ja kekseliäitä.
Taitavalle muotoilijalle on kuitenkin tärkeää, että hänen työnsä edistävät vihreitä arvoja. Kiteytettynä voi sanoa, että jokainen Salosen uudistama vanha pöytä vastaa pöydällistä pelastettua maailmaa.
- Olen miettinyt itsekseni, kuinka kauan ihmiset tulisivat toimeen niillä kaikilla pöydillä, tuoleilla ja tavaroilla, joita maailmassa jo on.
- Uskoisin, että menisi melko kauan, ennen kuin oikeasti tarvittaisiin uusia huonekaluja, Salonen miettii.
Salonen ei koekaan tarvetta keksiä pyörää, tai tässä tapauksessa pöytää, uudestaan. Uutta voi luoda myös vanhan pohjalta.
- Pöytähän on levy, jossa on jalat, Salonen huomauttaa.
- Kun me kyllästymme pöytäämme, haemme kaupasta uuden levyn ja jalat, vaikka voisimme uudistaa sen vanhan levyn ja saada näin asuntoon uutta.Salonen itse asuu niin kuin ajattelee.
Hänen kodissaan lähes kaikki on uusiokalusteita. Työhuoneeni puolestaan pursuaa vanhoja huonekaluja.
- Tilaustöiden lisäksi en ehdi työstää kaikkea haalimaani uudeksi, mutta en millään raaski heittää poiskaan löytämiäni tavaroita, Salonen nauraa.
Salonen nimittäin uskoo, että kaiken vanhan voi käyttää uudestaan. Ei ehkä kokonaan, mutta ainakin osittain. Jostain huonekalusta voi pelastaa oven, toisesta jalat ja näitä sitten yhdistelemällä voi luoda uusia esineitä.
Vasta pari vuotta alalla työskennellyt Salonen on pelastanut monen huonekalun "hengen". Viimeksi hän on muun muassa uudistanut lastenpöydän tilaajan mukanaan tuoman lastenkirjan sivuilla ja kukkapöydän värikkäillä ruusun kuvilla.
- Tämän työskentelytavan etu on myös se, että huonekalusta voi saada juuri sen näköisen kuin tilaaja haluaa, Salonen huomauttaa.
- Enkä toivo ihmisten innostuvan uusiokäytöstä oman työtilanteeni parantamiseksi, vaan kierrätyksen. Annan kyllä vinkkejä, jos joku haluaa itse laittaa tuolinsa uusiksi, Salonen huomauttaa.
Kellään kokemusta kuviointi/sabluunamaalauksesta? Myös joku "abstrakti" kuva jostain henkilöstä kiinnostaisi. Ideoita, linkkejä?
Itse maksaisin noin puolet tuosta per metri.
Hassu peili, mistä tommosen oot löytäny?
Kysymys kuuluu: Kannattaako lattia laittaa kyllästetystä puusta? 28x95? Onko 1,2€/jm hyvä hinta vai saako jostain halvemmalla? Onko mitään muuta ehdotuksia mistä kannattaa lattia tehdä? *kiitosh*