Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Paljonko Revot nyt maksaakaan ~3-4000ekiä. Niitä ei kukaan osta ulkonäön takia.
Vaikka nuo kaiuttimet maksaisivat 40 000 € niin eivät mielestäni sovi tuohon tilaan. Sehän onkin siitä kiinni mitä arvostaa. Inska ilmeisesti arvostaa enemmän hyvää äänenlaatua kuin sisustusta. Kyllähän sitä monesti mennään kotiteatterin ehdoilla sisustuksessa, itselläkin niin ikään sohva on tv:hen päin ja ympärillä on kaiuttimia. Ei kylläkään 4000 € arvoisia, koska en välitä äänenlaadusta niin paljoa että olisin valmis A) maksamaan siitä niin paljoa ja B) uhraamaan noinkin paljoa sisustuksesta siihen.

Muutat levyt digimuotoon ja koneelta piuha sterkkoihin ;) Voi tosin olla että jos pääkajarit ovat merkkiä Gradient, niin tälläinen ratkaisu lähinnä kauhistuttaa :D
Äänenlaadun kärsimättä, Inskan jokainen levy mahtuisi tähän:

overview-hero.png

http://store.apple.com/Apple/WebObj...7D03A&node=home/shop_ipod/family/ipod_classic

Itse hommauduin cd-kokoelmasta vasta eroon, tärkeimmät levyt sitten iPodiin kunhan sen hankin.

Mä pähkäilin pitkään ennen muuttoa mihin laitan CD:t, ja piirtelin erilaisia pohjakuvia. Seinille en halua mitään hyllyjä, koska ne vie niin hemmetisti tilaa, ja niistä loppuu aina tila nopeasti. Joten laajennus on ikuinen ongelma. CD-tornit on taas mielestäni monesti rumia kun en pidä korkeista huonekaluista, ja ei ne tänne sopisi muutenkaan.

Mun mielestä nuo pinot on ihan kivat, tosin varmaan aika epäkäytännölliset. Entä jos ostelisit tämmösiä http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/86672809 ja vaikka maalaisit? Noita vierekkäin tai päällekkäin tai miten päin vain, eikä ole laajennusongelmaa.

Jos FLAC:na tallentaa, niin ei taitaisi mahtua, kai. Niin monta kovaleyvä ja konetta on hajonnut, ettei vielä tällä hetkellä jaksa mitään varmentavia systeemejä ruveta virittelemään. Olen sen verran old school, että levy on kyllä aina levy. Vaikka tulevaisuudessa voi tulla ongelmaksi levyjen haaliminen, jos ja kun levymyynti tulee laskemaan tasaisesti.

Aiemminkin on tästä kaiuttimien rumuudesta ja sijoittelusta jo kirjoitettu, mutta kun on vain kaksio, niin ei ole vaihtoehtoja sijoituksessa. Sitten kun saan talon joskus valmiiksi, niin ullakolle tulee takuuvarmasti oma kuuntelutila. Ei ole kyllä vaikeaa valita kaiuttimissa äänenlaadun tai ulkonäön väliltä. Gradientin Helsinki 1.5 voi tulla yhdeksi vaihtoehdoksi, vaikka ovat varmasti monen mielestä vielä rumemmat mitä nykyiset.

Levytkin on lattialla juuri käytännöllisyyden ja läheisyyden takia. Ne on siitä yllättävä helppo ottaa (alimpia myöten) ja pitää järjestyksessä. Hyllyissä joudut repimään puolet levyistä pois järjestyksen takia aina kun ostat uuden levyn. Matala avohylly voisi olla parempi vaihtoehto, mutta itse pidän niistä noinkin, joten saavat siinä toistaiseksi olla. Ja ennen kaikkea näyttää omalta kodilta, mikä on pääasia :)

edit: noita ikean hyllyjä joutuisi ostamaan pelkästään olohuoneessa oleville levyille samantien 20 kpl, ja veisivät seinätilaa aika reilusti.

Olohuoneesta parit kuvat. Värit katoaa aika tehokkaasti kun on niin isot ikkunat kahteen suuntaan, ja sitä myöten erittäin valoisa olohuone. Mistä ei tosiaankaan voi valittaa. Tasolle pitää muutama esine vielä lisäillä eloisuutta tuomaan. Seinille en halua enää mitään tilaa viemään.

attachment.php

attachment.php

Mistäs oot tuon sohvan ostanut? Itsellä edessä uuden sohvan hankinta ja kerrankin haluaisi sellaisen joka oikein kutsuisi hyppäämään päälleen, eli syvyyttä paljon ja ei istuessa perse kolahda maahan! :D

Noille levyille mä lähinnä ehdottaisin sellaista lattialle laitettavaa kehikkoa. Eli neljä lautaa, jotka tavallaan kehystäisivät tuon levypinon, ei mitään sen kummempaa hyllysysteemiä. CD-telineistä on tosiaan suurin osa melko rumia ja niihin ei mahdu paljon.
Itse ajattelin hankkia jonkinlaisen mediatallentimen ja heittää CD:t kaapin perukoille. MHK esitteli kotiteatterithreadissa Archosin toistinta, joku tuollainen voisi olla järkevä vaihtoehto.
http://www.pixmania.com/fi/fi/archos/3098/marque.html

Mä kyllä jättäisin cd-levyt näkymään, varsinkin kun niitä on noin paljon. Mun mielestä cd-levyt voi olla todella näyttävän näkösiä olohuoneessa jos oikein laitettu!

Inskalla on usein kyllä hyviä ideoita, kovin samankaltaisia kuin itselläni (ja kuvastakin löydän näköjään minun rakentamani keskikajarin ;) ). Erona on vain se että hän toteuttaa ne, minä en. Ehkä olen sen verran keijo että ulkonäkö on tärkeintä, enkä kauhean rohkeastikaan lähde kämppää sisustamaan kun kyllästyn nopeasti.

Eniwei, kovin samat ajatusmaailmat mm. tuon kuunteluhuoneen suhteen. Takuuvarmasti jos omakotitalo on joskus niin jonnekin ullakolle tulee vähintään kuunteluhuone putkivahvistimineen (ehkä) ja helkkarin rumine kajareineen joissa paksut rumat johdot. CD-levyjä olisi kiva pitää tosiaan mielettömät määrät, mikäs sen parempaa fiilistelyä kuin tutkia levyhyllyä ja löytää joku helmi levy, pistää se manuaalisesti käsipelillä kotelo avaten soimaan, nauttia vähän viskiä ja kuunnella musiikkia.

Tilat eivät vain anna myöten joten cd-levyt saavat häipyä ensimmäisenä, tuo AAC-koodaus jonka iTunes tekee on mielestäni oikeasti hyvälaatuinen tapa tallentaa musaa. Kunnon kajareilla en ole verrannut mutta Gradon hyvillä kuulekkeilla olen, enkä huomannut eroa alkuperäiseen, tosin cd-soittimena toimi MacBookin cd-asema ja kuulokeliitäntänä luonnollisesti tuon läppärin reikä. Laitteisto varmasti suurempi kompastuskivi kuin itse äänenlaatu/pakkaus.

Ja onhan iTunes aivan ehdoton käytettävyyden suhteen, jos mediatoistimena pitää vaikkapa MacMiniä josta menee automaattiset backupit Time Capsuleen. Uudet musatkin saa kätevästi suoraan vekottimeen parilla napin painalluksella iStoresta.

Inska: nythän tuli gradientilta ne uudet kajarit, vai olivatko ne juuri nuo Helsinki -mallit? Mielestäni sopisivat juuri kuunteluhuoneeseen kuin nyrkki silmään. Fake-edit: joo just noi:

gradient-speakers.jpg

Hinta: 3500e/pari
Tuohon parin tuollaisen väliin vielä hieman putken hehkua niin sisustus on siinä :D

Mistäs oot tuon sohvan ostanut? Itsellä edessä uuden sohvan hankinta ja kerrankin haluaisi sellaisen joka oikein kutsuisi hyppäämään päälleen, eli syvyyttä paljon ja ei istuessa perse kolahda maahan! :D

Vastaan nyt Inskan puolesta. Inskan sohva on ostettu Kodin Ykkösestä. Se on nimeltään Kingoston -sohva ja sitä on saatavilla erilaisilla kankailla. Mulla itselläni on samanlainen ja se on ihan huippu löhösohvana.

Viime aikoina olen tosin nähnyt Kodin Ykkösessa tuota Kingstonia hiukan erilaisella peruskankaalla.

Selvä kiitos paljon! Juu itse ajattelin kyllä ihan erilaisella kankaalla, ei tuollainen oikein sovi. Muuten tarttisin kyllä tässä nyt itse piakkoin vinkkejä ja neuvoja oman kämpän suhteen, kunhan saisin ladattua jonkun kuvan ensin. Eli itsellä hieman onkelmia sohvan ja tv:n sijoituksen kanssa sekä myös maalien valinnan välillä. Tietääkö joku jo nyt mistä saisi sellaista hieman tumman sinertävän harmaata maalia jossa olisi jotain metallista hohtoa pienenä lisäyksenä mukana. Tarkoitus olisi saada sellainen hieman betoninen vaikutelma eteisen pitkälle seinälle. Ehkä jokua tajuaa mitä tarkoitan? :D Seinä kyllä on jonkin sortin betonia, mutta eihän se perus valkosella maalilla näytä siltä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ja toinen kysymys: tietääkö kukaan mistä saisin ostettua leffajulisteita? En nyt tarkoita mitään uusien leffojen, vaan siis 50-60 lukujen oikeasti vanhan näköisiä julisteita. Mielellään ulkomaisia. Allposters.comista olen joitan katsellut ja ostanutkin, mutta ovat vain niin kovasti printatun näköisiä ja liian isoja. Eli sellasia 50x50cm esim jos löytyisi jostain.

Tietääkö joku jo nyt mistä saisi sellaista hieman tumman sinertävän harmaata maalia jossa olisi jotain metallista hohtoa pienenä lisäyksenä mukana. Tarkoitus olisi saada sellainen hieman betoninen vaikutelma eteisen pitkälle seinälle. Ehkä jokua tajuaa mitä tarkoitan? :D Seinä kyllä on jonkin sortin betonia, mutta eihän se perus valkosella maalilla näytä siltä.

Menet K-Rautaan ja katselet värikarttoja, löytyy noin miljoona erilaista sävyä kun koneella sekoittavat paikan päällä. Esim. hyväksi havaittu Tikkurilan Harmony-sisustusmaali on n. 20e litran purkissa, isommassa litrahinta tulee varmaan vähän halvemmaksi.

Toinen mahdollisuus on hommata autosprayta, saa metallinhohtoversioitakin - spraylla vaan on vähän vaikeampi tehdä seinäpintoja kuin telalla. Automaaliliikkeissä noita sekoitellaan myös tuhansina eri sävyinä.

Ja toinen kysymys: tietääkö kukaan mistä saisin ostettua leffajulisteita? En nyt tarkoita mitään uusien leffojen, vaan siis 50-60 lukujen oikeasti vanhan näköisiä julisteita. Mielellään ulkomaisia. Allposters.comista olen joitan katsellut ja ostanutkin, mutta ovat vain niin kovasti printatun näköisiä ja liian isoja. Eli sellasia 50x50cm esim jos löytyisi jostain.

Elokuva-aitta. Alkuperäisiä julisteita, en tiedä onko nuo sitten vanhan näköisiä vai ei ;) Taitavat kyllä olla pääosin kotimaisia..

Jaahas se on taas aamu ja aika tulla katsastamaan mitäs helevattia on tullut yöllä kirjoitettua.. :D

muuten toi on ihan hyvä sivusto, mutta ovat suomenkielisiä. Mun mielestä näyttää tyhmältä jos jenkkileffan juliste on väännetty suomalaiseen muotoon..

Jos joku teistä jaksaa ja haluaa katsoa nämä 303 kuvaa niin näätte millainen on mun unelmien asunto. Siis tuossa kämpässä on kaikki lattiasta kattoon juuri niin kuin itse tekisin, koko asunto ja taide, kaikki. Ois vaan rahaa ollut aikoinaan se 7 miljoonaa dollaria kun tuo myytiin pois vajaa vuosi sitten. Perkele! :)

Kuitenkin tuosta saa aika hyviä vinkkejä mitä itse pyrin uudessa asunnossani nyt käyttämään, ei mene kopioimiseksi koska tosiaankin tuo on aivan kuin omasta päästäni, siis jos olisi rahaa.

Tässä siis se linkki:

http://s273.photobucket.com/albums/jj214/mhki/?start=all

Mikäli tuo ei toimi, niinki mhki nimimerkillä pitäisi tuolta photobucket.com sivuilta löytyä albumi.

Mahtaakohan tää mitään auttaa, mutta Zürichissä olisi yksi kauppa, joka tällaisiakin myy, tosin kävin siellä viimeksi vuosi sitten, joten muistikuvat ovat jo hivenen hämärtyneet, mutta kaikenlaisia julisteita piisasi (ja muistelisin että näitä vanhojakin oli, riittävän isoon hintaan). www.movieart.ch tuosta osoitteesta voipi tarkistaa jos kiinnostaa.

Hmm. Pitäisköhän itekki laittaa pähkinäsokkeli? Tulis lattian värinen... Mulla kokoamista odottaa ikean abstrakt valkoisena.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom