Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
IsoDino sanoi:
Onko kenelläkään tietoa saako miltään merkiltä teräspintaisia liesiä? Esim. Upolla ei ole ns. tavallisia teräspintaisia liesiä, vaan ne on ns. erillisuuneja ja siihen erilliskeittotaso.
En sitten tiedä tehdäänkö nuita normaaleja uuneja teräspintaisina ollenkaan.

Tarkoituksena on uuteen asuntoon ottaa siis kaikki kodinkoneet teräspintaisina (harjattua tai vastaavaa, johon siis ei jää sormenjäljet), mutta kun tarkoituksena oli ottaa Upon koneet, niin sieltä ei ainakaan löytynyt niitä teräspintaisia liesiä.

Suositelkaa jotain hyvää merkkiä, joka olisi hyvä vaihtoehto Upolle.

Teräksellä hyvä vaihtoehto on alumiini. Itse otin keittiöremontin yhteydessä Siemensin integroidun uunin ja mikron, kuin myös alumiinisen liesikuvun ja olen ollut todella tyytyväinen. Alumiinissa ei sormenjäljet näy, mutta ulkonäky kuitenkin teräksen tapaan metallisen tyylikäs. Omasta mielestä alumiini on jopa tyylikkäämpi kuin teräs. Hinta kyllä pompsahtaa vähän, mutta kerran se vaan kirpaisee.

..niin ja hei, jos harkitsette missään vaiheessa ottaako vai ei induktiohellaa, niin ehdottomasti ottakaa! Hintaa tulee taas se muutama sata lisää, mutta se on käyttömukavuudeltaan aivan ykkönen. Kattilat ja pannu lämpiävät aivan salamavauhtia ja lämmön saa myös tasattua aivan hetkessä eli ei tule ylikiehumisia tms. Loistava keksintö!

Dr_Anabolic sanoi:
Gorenje on hyvä ja laadukas merkki. Tosin aika uusi merkki Suomessa. Ainakin Gigantissa myydään niitä.

Toi meidän asunto on Kangasalan ja Tampereen rajalla Kaukajärven lähellä ja neliöitä 91.

Gorenje merkki on mulle(kin) ihan uusi. Täytyypä tutustua merkkiin.

Kyselin vaan tuota asuntosi sijaintia, koska itse olen hankkinut uuden rivitalo neliön, n.95 neliötä Hyhkystä(valmistuu kesällä -06) ja mietin hintatasoja uuden ja käytetyn sekä sijainnin mukaan.
Lisäksi tässä on joutunut alkaa miettimään jo asunnon sisustusta muutenkin.

Jasoni sanoi:
Teräksellä hyvä vaihtoehto on alumiini. Itse otin keittiöremontin yhteydessä Siemensin integroidun uunin ja mikron, kuin myös alumiinisen liesikuvun ja olen ollut todella tyytyväinen. Alumiinissa ei soirmenjäljet näy, mutta ulkonäky kuitenkin teräksen tapaan metallisen tyylikäs. Omasta mielestä alumiini on jopa tyylikkäämpi kuin teräs. Hinta kyllä pompsahtaa vähän, mutta kerran se vaan kirpaisee..

Alumiini voisi olla hyvä vaihtoehto kanssa, mutta käsitykseni mukaan markkinoilla on paljon enemmän vielä teräspintaisia. Ja tässäkin treadissä on jo todettu, että riippuu siitä pinnasta näkyykö ne sormenjäljet. Eli onko pinta esim. harjattua tai "pinnoitettua".
Luulen, että tulen päätymään teräkseen, tosin juuri sellaiseen missä ei näy sormenjäljet.

IsoDino sanoi:
Kyselin vaan tuota asuntosi sijaintia, koska itse olen hankkinut uuden rivitalo neliön, n.95 neliötä Hyhkystä(valmistuu kesällä -06) ja mietin hintatasoja uuden ja käytetyn sekä sijainnin mukaan.
Lisäksi tässä on joutunut alkaa miettimään jo asunnon sisustusta muutenkin.
Meilläkin oli aluksi varauksessa 2-kerroksisen paritalon puolikas, joka olisi valmistunut kesällä 2006 ja hintaa yli 200 tonnia. Muutostöineen sille olisi tullut hintaa paljon enemmän ja koska asumiskustannuksetkin olisivat olleet paljon kalliimmat niin luovuimme tästä. Siinä oli mm. sähkölämmitys, ei takkaa ja varustukseltaan ns. perustasoa ja halusimme vähänluksusta mukaan ja olisi tullut liian kalliiksi.

Saatiin eilen avaimet ja piti ottaa vielä muutamia :kuvia: : Asuntomme

Dr_Anabolic sanoi:

On kyllä tosi siisti kämppä. Rohkeita ratkaisuja ja sellaisia ettei jokaisella varmasti ole samaa, uskallusta ollut! Nyt vain sitten sopiva kalustus täydentämään asuntoa jotta siitä muodostuu näyttävä kokonaisuus! :)

Tähän hieman aihetta sivuten: Itse olen paljon kiinnittänyt huomiota siihen että vaikka ihmisillä itse asunnon materiaalit, lattiat, maalit/tapetit, kaapistot ym olisivat tyylikkäitä, moni ei osaa sisustaa pätkääkään. Eihän kaikilla toki samanlainen maku ole mutta siis, ehkä joku ymmärtää mitä tarkoitan. Kivannäköisen sisustuksen mieltää aina hyväksi jos se on hyvin suunniteltu/toteutettu, vaikkei se omia materiaali-, tai värivalintoja vastaisikaan.

Kun olen katsellut myytäviä asuntoja netistä, niin vaikka kämpät olisi kuinka uustuotantoa vuosilta 2000-2005 tai juuri remontoituja niin 90% lisäkuvista asunnon sisältä on aivan hirveitä asukkaiden kalustuksen takia...

Kauhein mahdollinen sisustus on sellanen, jossa on tavaraa vähän joka paikasta, joka väriä, joka vuosikymmeneltä. Karhuntalja seinällä, mummolta peritty 40-luvun kirjahylly, uusin lasista ja teräksestä tehty pöytä, videotykki, digitaalikello jne.

Jos mulla on varaa omaan kämppään joku kaunis päivä ni eri huoneisiin tulee erilaisia tyylejä. Makuuhuone tulee olemaan rauhallinen puupainotteinen, keittiö täyteen metallia jne.

MissEvilEve sanoi:
Tähän hieman aihetta sivuten: Itse olen paljon kiinnittänyt huomiota siihen että vaikka ihmisillä itse asunnon materiaalit, lattiat, maalit/tapetit, kaapistot ym olisivat tyylikkäitä, moni ei osaa sisustaa pätkääkään. Eihän kaikilla toki samanlainen maku ole mutta siis, ehkä joku ymmärtää mitä tarkoitan. Kivannäköisen sisustuksen mieltää aina hyväksi jos se on hyvin suunniteltu/toteutettu, vaikkei se omia materiaali-, tai värivalintoja vastaisikaan.

Kun olen katsellut myytäviä asuntoja netistä, niin vaikka kämpät olisi kuinka uustuotantoa vuosilta 2000-2005 tai juuri remontoituja niin 90% lisäkuvista asunnon sisältä on aivan hirveitä asukkaiden kalustuksen takia...

Tottahan tuo, mutta toimii myös toisin päin. Jos esim. keittiön kaapit on oksaista ja pihkaista mäntyä niin ei keittiöstä saa tyylikästä millään. Meidän uudistuotantokämppään oli kolme eri vaihtoehtoa keittiön kaapistoihin. Kaikki aivan oksettavan kauheita. Vaihdettiin ne sitten omavalintaisiin HALVEMPIIN ja tyylikkäisiin kaapistoihin, mutta jouduimme maksamaan enemmän, koska kyseessä oli muutostyö..

Neuvostoliitto sanoi:
Vaihdettiin ne sitten omavalintaisiin HALVEMPIIN ja tyylikkäisiin kaapistoihin, mutta jouduimme maksamaan enemmän, koska kyseessä oli muutostyö..
Tän takia mekin luovuttiin siitä uudesta asunnosta. Hyvityshinnat muutostöille on naurettavan pieniä ja kukaan muu näitä töitä ei saa tehdä kuin rakennusfirma itse ja kaikki on ostettava heidän kauttaan. Ne kun ostaa ison kansan esim. keittiönkaapistoja niin heidän hintansa ovat edullisia, mutta kun haluatkin jotain muuta "vakion" tilalle niin et saakaan täyttä hyvistystä vaan heidän tarjoushintansa mukaisen. Sama kodinkoneissa ym.

Dr_Anabolic sanoi:
WAU!
http://www.in-deko.fi/asunto/IMG_2255.jpg
:kuola: Nuo portaat ovat juuri sellaiset mitä olen "aina halunnut", vielä kun askeleet olisivat 50mm paksua läpinäkyvää pleksiä... :kuola:

Ja noista muutostöistä! Järkyttävää. Itse myös ostimme uuden asunnon 2002 jouluna ja olimme mukana koko rakennusvaiheen ajan, eli 1.5v tuosta taaksepäin. Saimme "vaikuttaa" kaikkeen mutta kaikki maksoi ekstraa. Esim. lieden vaihto keraamiseksi maksoi enemmän kuin UUSI vastaava keraaminen liesi Gigantissa, eli entinen liesi olisi kannattanut heittää roskiin ja ostaa uusi niin olisi säästänyt! Käsittämätöntä.

Sitten sellainen että VÄLTTÄKÄÄ Peab Seicon -rakennusyhtiötä kaikin mahdollisin tavoin. Heidän kanssaan ei tule kuin ongelmia. 3v taistelun tuloksena alkaa tämä asunto nyt täyttää laatuvaatimukset ja vakuusmaksun voinee luovuttaa rakennuttajalle.

EDIT: Muutama sananen vielä sisustamisesta. Monelle sisustaminen on sitä että otetaan kaikki mitä ilmaiseksi saadaan ja tungetaan se siihen seinälle missä on eniten tilaa. Tavarat seuraavat muutosta toiseen ja huonekaluja ei uusita KOSKAAN. Itse teimme sisustusprojektin olohuoneen osalta. Uusimme huonekaluja sekä maalasimme. Kaiken teimme suht edullisesti ja itse ja olemme enemmän kuin tyytyväisiä lopputulokseen.... MUTTA, kun noita tavaroita, entisiä hyllyjä yms. pöytiä on nyt pistänyt esim. duunipaikan yms. kirpputoreille niin ihmiset ovat aivan vakavissaan tulleet kysymään että onko teillä raha-huolia kun myytte huonekalunne!!! Vittu miten naurettavaa, ovatko ihmiset todella niin typeriä että jos myydään entisiä (ei niin vanhoja) kalusteita, on heti rahahuolia?! :david:

EDIT2:

Pari fotoa uudesta olkkarista, johtoprojekti on vielä esillä ja ne wanhat huonekalut läjässä eteisen puolella :rolleyes:

ENNEN:
http://www.kimppakaverit.com/fotot/asunto/olkkari.jpg
http://www.kimppakaverit.com/fotot/asunto/olkkari2.jpg

NYT:
http://www.kimppakaverit.com/fotot/asunto/olkkari_uusi2.jpg
http://www.kimppakaverit.com/fotot/asunto/olkkari_uusi.jpg

Neuvostoliitto sanoi:
Tottahan tuo, mutta toimii myös toisin päin. Jos esim. keittiön kaapit on oksaista ja pihkaista mäntyä niin ei keittiöstä saa tyylikästä millään.

Tässä tullaankin siihen kuinka moni sanoo että on vaikea sisustaa koska lähtökohdat on huonot tai rahatilanne surkea jne. Monet, varsinkin opiskelijat sijoittavat usein ne vähät rahansa 'väärin'. Eriparihuonekaluihin, sekamateriaaleihin-, ja väreihin. Kuten jo ylempänä tuli ilmi, sisustuksessa jonkin asteinen sopusointu olisi tärkeää... Rauhattomaksi sekasorroksi huone muuttuu hyvin pian jos siinä on käytetty 10 eri väriä, raita-, kukka-, ja pallokuosia, koivua, mäntyä, valkoista ja mustaa pintaa jne.

Moni myöskin sanoo ettei rahat riitä, mutta toisaalta raha ei ole se mikä tekee sisustuksen, se toki auttaa ja rahan avulla saa hankittua laadukkaampia vaihtoehtoja, muttei se raha sisustussilmää luo. Vaikka rahaa olisi vain vähän ei varmaankaan ole vaikeaa etsiä tiettyjä värisävyjä jne.

Itse olin ärsyttävässä tilanteessa 10 vuotta sitten kotoa poismuuttaessani. Ensimmäinen asunto oli vuokrakämppä, ja 16-vuotiaalla ei kauheasti ollut varaa panostaa muutoksiin joita olisi tarvittu. Eteinen oli HIRVEÄ... Keltaiset seinät kaatui päälle, harmaat lattiat joka huoneessa, olkkarissa 40-luvun tyyppinen repeillyt myrkynvihreä tapetti, wc oli ruskea muovimatto muutoin valkoinen ja keittiössä kirkkaankeltaiset kaapit mustilla kahvoilla :lol2:

Väitän kuitenkin 16-vuotiaaksi olleeni kohtalaisen kekseliäs:

1. Maalasin eteisen seinät harmaaksi ja valkoiseksi, matot ja muut jatkamaan ks. väriä. Maalit maksoi varmaan 50mk.

2. Olkkarin tapetit vaihdoin vaaleiksi siniharmaalla boordilla, maksoi n. 200mk.

3. Wc:tä ei pystynyt muuttamaan mutta sitten mentiinkin sen ehdoilla. Lattimattojen/pyyhkeiden/suihkuverhon ja sisustusesineiden väriksi beige/valkoinen/ruskea. Pelasti paljon!

4. Keittiö oli aika shokki sillä keltainen ei todellakaan kuulu mieliväreihini... mutta ei muuta kuin mukaan retroilemaan. Mustaa ja keltaista jatkettiin muissakin kalusteissa, astioissa, pöytätableteissa jne.

Noillakin pikkumuutoksilla asunnosta sai järkevän näköisen. Jos taas olisin tunkenut kaikenlaisia värejä/materiaaleja sekaisin olisi se näyttänyt yhtä viehättävältä kuin jonkun pulin kämppä. Pienet muutoksetkin voivat olla ratkaisevia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Dr_Anabolic sanoi:
Tän takia mekin luovuttiin siitä uudesta asunnosta. Hyvityshinnat muutostöille on naurettavan pieniä ja kukaan muu näitä töitä ei saa tehdä kuin rakennusfirma itse ja kaikki on ostettava heidän kauttaan. Ne kun ostaa ison kansan esim. keittiönkaapistoja niin heidän hintansa ovat edullisia, mutta kun haluatkin jotain muuta "vakion" tilalle niin et saakaan täyttä hyvistystä vaan heidän tarjoushintansa mukaisen. Sama kodinkoneissa ym.

Onko sälekaihtimet tarkoituksella epäsopivat ikkunoihin vai onko tapahtunut kämmi?

esim tässä on liian pitkä (ovessa) ja ikkunassa liian leveä sälekaihdin?
IMG_2270.jpg

ja tässä taas asennettu/mitattu varmaan maanantaiaamuna?
IMG_2269.jpg

Muuten on aivan törken makea kämmppä sisältä! Onnea uuteen kotiin!:)

kas-vain sanoi:
Onko sälekaihtimet tarkoituksella epäsopivat ikkunoihin vai onko tapahtunut kämmi?

esim tässä on liian pitkä (ovessa) ja ikkunassa liian leveä sälekaihdin?
http://www.in-deko.fi/asunto/IMG_2270.jpg
ja tässä taas asennettu/mitattu varmaan maanantaiaamuna?
http://www.in-deko.fi/asunto/IMG_2269.jpg

Jos noi on vaan asennettu suoraan paketista, kokoja ei sillon saa varmaan suoraan oikeaa kokoa. Ovat vielä ikkunan ulkopuolella eikä tuolla noitten lasien välissä kuten monesti asennetaan noita mittatilauskaihtimia.

Toi vinoon asennettu lattia on kyllä todella hieno :eek: Onko huoneen seinät epäsymmetrisiä ("vino" seinä?)? vai pelkästään tyyliseikka?

Kai sitä pitää itsekkin paljastella millasessa kämpässä asustaa. Vanhemmat hakee huumaa jenkkidinereista :)

kamppa1.jpg

kamppa2.jpg

Eiche sanoi:
Jos noi on vaan asennettu suoraan paketista, kokoja ei sillon saa varmaan suoraan oikeaa kokoa. Ovat vielä ikkunan ulkopuolella eikä tuolla noitten lasien välissä kuten monesti asennetaan noita mittatilauskaihtimia.

Toi vinoon asennettu lattia on kyllä todella hieno :eek: Onko huoneen seinät epäsymmetrisiä ("vino" seinä?)? vai pelkästään tyyliseikka

Juu voi olla, että ovat vaan bulkkitavarana isketty seinnään, mutta jos itse olisin huomannut noin pahat heitot en olisi iskenyt vaan olisin ottanut sopivat. Kyllä tuollaiset pienet "virheet" nopeasti osuvat silmään ja pilaavat kokonaisuutta muuten niin makeassa kämpässä.

Wou Eiche! Tuossa keittiö minun makuuni! Ja nuo Coca Cola ym. punavalkoiset -sydeemit; aivan mahtavia!
Saisipa pian oman asunnon, niin pääsisi kunnolla sisustamaan. Näihin vuokrakämppiin ei hirveästi viitsi satsata...

Ennen remonttia, kesken remontin ;) ja remontin jälkeen. Ekassa kuvassa edellisen asukkaan kamoja... :urjo:

Ekassa ja vikassa kuvassa tosin eri huoneet, mutta aika samaan tyyliin laitettu koko kämppä. Kohtuu pienellä budjetilla tehty kaikki remontit ja kalustehankinnat, joskus sitten hienompia ratkasuja.

Liitteet

• DSC00760.webp
    DSC00760.webp
    43,4 KB · Katsottu: 845
  • DSC00990.webp
    DSC00990.webp
    11,6 KB · Katsottu: 568
  • olohuone1.webp
    olohuone1.webp
    27,4 KB · Katsottu: 958
DBFile.html

Noniin tuossa on pohjapiirustus, muuttopäivä on syyskuun alussa ja neliöitä 29m2. Nyt pakkiksen ideanikkarit työhön ja kertomaan mulle, miten kerrankin saisin itselleni tyylikkään kämpän....

Limiittinä on yksi kappale ikean Beddinge vuodesohva, sinisellä kankaalla joka tulee toimittamaan sohvan/sängyn virkaa.

Rahaa ei ole mitenkään hirveästi käytettävissä, mutta ei tässä täysin nollabudjetillakaan liikenteessä.

Kiitollisena ideoista.

Delmonte sanoi:
DBFile.html

Noniin tuossa on pohjapiirustus, muuttopäivä on syyskuun alussa ja neliöitä 29m2. Nyt pakkiksen ideanikkarit työhön ja kertomaan mulle, miten kerrankin saisin itselleni tyylikkään kämpän....

Limiittinä on yksi kappale ikean Beddinge vuodesohva, sinisellä kankaalla joka tulee toimittamaan sohvan/sängyn virkaa.

Rahaa ei ole mitenkään hirveästi käytettävissä, mutta ei tässä täysin nollabudjetillakaan liikenteessä.

Kiitollisena ideoista.

No tuosta sohvastahan saat värit seiniin ja tuolla kuviolla saa myös varmaan tapetteja.

Mulla jos olis tuollainen ~30 neliön luukku niin nakkaisin kaikki ylimääräiset kamat vittuun, maalaisin seinät ihanasti, ostaisin plasma-tv:n, laittaisin eteiseen punaisen maton ja kävisin Bauhausista lattiaan übertumman laminaatin (puuta tai kivestä). Keittiöön laittaisin tumman harmaat laatat ja pyytäisin mummolta joululahjaksi espressomasiinan..

Muuttoprojekti

Jepulis jees. Itellä syyskuun lopussa muutto uuteen kämppään. Aika karmee interior tulee aluksi olemaan, kun raahaan kamat nykyisestä 32m2 vuokrakämpästäni "täyttämään" 80m2 uutta asuntoani. Kaikki kalusteet on luonnollisesti halvalla/ilmaiseksi haalittu mistä vaan sattui saamaan koska aiemmin talous/tulot eivät päätä huimanneet. Ja nää nykyiset rojut ei sovi yhteen sitten alkuunkaan :urjo: , ei keskenään ja vielä vähemmän uuden kämpän laittian, seinien ym kanssa. Ja ovat muutenkin rumia ja nuhjuisia. Lainaa en viittiny ottaa yli kämpän hinnan, joten sisustus-projekti pääsee käyntiin vasta muuton jälkeen, osa kerrallaan. Sitten olisikin tarkotus sisustaa asunto juuri sellaiseksi kuin aina olen halunnut, enkä aio oikoa kustannuksissa. Remonttia ei kuitenkaan tarvi käytännössä tehdä ollenkaan koska edellinen omistaja pisti asunnon uusiksi nelisen vuotta sitten ja lopputulos todella miellytti myös minun silmääni.

Olen jo nyt saanut tästä threadista hyviä vinkkejä joten kiitos vain. Pitääkin sitten aikanaan laitella kuvia kun saan projektin loppuun. Tai miksei aikaisemminkin autiosta/nykyrojuilla-täytetystä kämpästä jos sais hyviä vinkkejä :D

kas-vain sanoi:
En muuten ole itse edes huomannut asiaa ennen! *PRKL* Ne on näköjään laitettu jälkikäteen ulkopuolelle. Pitää katsoa mitä niille tehdään...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom