Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
vilma-liina sanoi:
http://www.asuntomessuopas.fi/item.aspx?path=4;499;675

Tuolta löytyy kuvia Oulun asuntomessujen kaikista kohteista.

Hyvä linkki!
Jotenkin ei muhun oikein uppoo tuollainen design, mikä on melkein kaikissa Oulun omakotitaloissa, sisältä on ihan ok mutta ulkoa katsottuna suurin osa käyttää joltain legotaloilta, jää jotenkin se kodikkuus uupumaan.

edittiä: esim. tuohon saunaan ei kovin moni vanhempi ihminen edes pääse, mikä järki on tollanen rakentaa? http://www.asuntomessuopas.fi/images.aspx?path=4;499;810&img=2017

mxm sanoi:
edittiä: esim. tuohon saunaan ei kovin moni vanhempi ihminen edes pääse, mikä järki on tollanen rakentaa? http://www.asuntomessuopas.fi/images.aspx?path=4;499;810&img=2017

Mitä helvettiä? :eek: Siis aivan todella idiootti sauna... Mä kun kävisin tuolla löylyissä niin kuumuudesta heikottavana varmaan kompastuisin tuohon tuoli-viritelmään ja kaatuisin maahan halkaisten kalloni. Tai sitten tuoli sortuisi miehen alta ja munat edeltä tohon reunukseen jne...

Hölmöä. Todella hölmö. Tommoista ratkaisua en ole koskaan nähnytkään...

vilma-liina sanoi:
http://www.asuntomessuopas.fi/images.aspx?path=4;499;810&img=2018

Toteutus tossa saunassa oli tosi kökkö, mutta idea ihan hauska. Eli olkkarin puolelta näkyy, että siksi sauna on nostettu korkeammalle, että sen alle on saatu tilaa piilotettavalle varavuoteelle.

Heh :D Joo, nyt selkeni hieman enemmän mutta silti, en menisi tuollaista saunaa hankkimaan.

Paitsi... jos siinä rappuna olisi jokin kiinteä porras tms hommassa olisi järkeä. Tuollainen kiikkerä puujakkara ei oikein vakuuta.

vilma-liina sanoi:
Toteutus tossa saunassa oli tosi kökkö, mutta idea ihan hauska. Eli olkkarin puolelta näkyy, että siksi sauna on nostettu korkeammalle, että sen alle on saatu tilaa piilotettavalle varavuoteelle.

Ihan hauska idea, mutta saunaa todennäköisesti tulee käytettyä useammin kuin tuota varavuodetta. Ei mun mielestä ole kovin fiksu toteutus. Muuten asuntomessuilla on kyllä paljonkin kivoja rakennus- ja sisustusideoita.

Olisi tarkoitus laittaa omasta rempasta/peruskorjauksesta kuvia nettiin kun meni niin isoksi projekti. Toista sataa kuvaa on jo tullut otettua. Pitäis vaan jostain löytää sopiva paikka mihin voisi heittää kuvat ja sivut. Joten jos jollain on vinkkiä että mistä saisi helpolla/halvalla kotisivutilaa?

Dr_Anabolic sanoi:
Laitetaanpas nyt oman uuden kämpän kuvia kanssa. Muutetaan vasta ens kuussa ja kuvissa on jotain edellisen asukkaan huonekaluja.

Tosi tyylikkään näköinen kämppä ja hienoja yksityiskohtia!
Ei muuta ku onnea uuteen kotiin!

Dr_Anabolic sanoi:
Laitetaanpas nyt oman uuden kämpän kuvia kanssa. Muutetaan vasta ens kuussa ja kuvissa on jotain edellisen asukkaan huonekaluja.

Todella hyvännäköinen kämppä materiaaleiltaan. Ja hintaakin varmaan on... Onko kyseessä rivitalo/omakotitalo?

Ainoa asia minkä itse toivoisin olevan toisin on kodinkoneet... Rosteriset sopisivat vielä paremmin kuin perinteiset valkoiset mutta todella hyvännäköistä silti! :worship:

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Dr_Anabolic sanoi:

Hieno kämppä, onnittelut hyvästä valinnasta :)

MissEvilEve sanoi:
Ainoa asia minkä itse toivoisin olevan toisin on kodinkoneet... Rosteriset sopisivat vielä paremmin kuin perinteiset valkoiset mutta todella hyvännäköistä silti! :worship:

Rostereiden kanssa eläneenä, ne ei ole enää mun valinta. Kaikki sormenjäljet sun muut paistaa. Pitäisi olla koko ajan pyyhkimässä, jos ei haluaisi jälkiä näkyvän ollenkaan.

Ehkä joku sellainen systeemi, että koneet olisivat samaa pintaa kuin muutkin kaapit :)

Hippa sanoi:
Rostereiden kanssa eläneenä, ne ei ole enää mun valinta. Kaikki sormenjäljet sun muut paistaa. Pitäisi olla koko ajan pyyhkimässä, jos ei haluaisi jälkiä näkyvän ollenkaan.

Ehkä joku sellainen systeemi, että koneet olisivat samaa pintaa kuin muutkin kaapit :)

Kuulin tuosta pyyhkimisjutusta, tosin itseäni se ei häiritsisi pätkääkään sillä olen tyyppiä 'kulkee-asunnossa-mikrokuituliinan-ja-pölyhuiskan-kanssa-pyyhkien-tasoja-ja-pintoja-ja-jos-omaisi-räsymattoja-kampaisi-niiden-hapsut-suoriksi' :lol2:

Nykyään monissa rosterikalusteissa on kuulemma jokin 'lakkaus' tai 'pinnoite' päällä jotta näppien jäljet eivät niin näkyisi, en sitten tiedä.

Kalustelevyt toki ihan ok niin että vain käyttöpaneelit näkyvät laitteista. Ainakin astianpesukoneet ja jääkaapit sekä pakastimet saa hyvin peitettyä. Uunille sitten ei voikkaan samaa tehdä.

Myto sanoi:
Jokos niissä ikean mallina olevissa huoneistoissa on ikkunat? :D
Ikkunat ja ovet vaikuttavat sisustamiseen enemmän kuin miettimättä uskoisi.

Tottakai on ikkunat, muttei järvimaisemalla. Demotaanhan niissä verhoja yms. ikkunasälää..

MissEvilEve sanoi:
Nykyään monissa rosterikalusteissa on kuulemma jokin 'lakkaus' tai 'pinnoite' päällä jotta näppien jäljet eivät niin näkyisi, en sitten tiedä.

Pitää paikkansa. Asiakkaat ovat huomanneet tuon ongelman, että näihin ilman "pinnoitetta" oleviin keittiön kodinkoneisiin jää pahasti sormenjälkiä ja asiaan on jo löytynyt korjausta pinnoittamalla (lakkaamalla). Lisäksi nykyään myydään hopean värisiä kodinkoneita (käsittääkseni siis rosteripintaiset tarkoittaa teräspintaisia), joissa siis ihan samanlainen pinnoite tietääkseni kuin valkoisissakin.

Itselleni uuteen asuntoon on nyt mietinnässä juuri tämä asia. Haluaisin rosteri/hopea pintaiset kodinkoneet, mutta en todellakaan halua sellaisia missä sitten näkyy nämä sormenjäljet. Hintapuolikin on vielä yksiasia, koska tietääkseni nuo rosteri/hopea pintaiset saattaa olla aikalailla selvästikkin kalliimpia, mutta kyllä sitä kai uuteen asuntoon haluaa juuri sellaiset kuin tykkää.

itselläni on kiiltävät valkoiset keittiökalusteet. moni ihmettelee miten ne pysyy puhtaana tai miten niihin ei tule sormenjälkiä. yksinkertaista - kahvat on keksitty. kuka ylipäätään koskee itse oveen, jos siinä on kahvat? :jahas:

IsoDino sanoi:
Pitää paikkansa. Asiakkaat ovat huomanneet tuon ongelman, että näihin ilman "pinnoitetta" oleviin keittiön kodinkoneisiin jää pahasti sormenjälkiä ja asiaan on jo löytynyt korjausta pinnoittamalla (lakkaamalla). Lisäksi nykyään myydään hopean värisiä kodinkoneita (käsittääkseni siis rosteripintaiset tarkoittaa teräspintaisia), joissa siis ihan samanlainen pinnoite tietääkseni kuin valkoisissakin.

Itselleni uuteen asuntoon on nyt mietinnässä juuri tämä asia. Haluaisin rosteri/hopea pintaiset kodinkoneet, mutta en todellakaan halua sellaisia missä sitten näkyy nämä sormenjäljet. Hintapuolikin on vielä yksiasia, koska tietääkseni nuo rosteri/hopea pintaiset saattaa olla aikalailla selvästikkin kalliimpia, mutta kyllä sitä kai uuteen asuntoon haluaa juuri sellaiset kuin tykkää.

Jos oon ymmärtänyt oikein, harjatussa teräksessä ei näy sormenjäljet, kun taas rosterissa näkyy (miten ne eroaa, älä kysy. Wild guess: rosteri sileää, harjattu ei?). Harjattu teräs on ainakin yleensä hieman vaaleampaa terästä kuin rosteri. Moniin koneisiin (ainakin mikroihin, joihinkin j-kaappeihin (oisko ollu Helkama) ja astareihin) on saatavissa harjattu/rosteri (tai siltä näyttäviä) teräs etulevyjä, jotka ovat yleensä melko edullisia.

Mutta joo, kodinkoneet harjatusta teräksestä ois kyllä mun vaihtoehto jos oisin kämppää hommaamassa ja sinne kodinkoneita valitsemassa. Vähän maksaa enemmän, mutta omasta mielestä ulkonäöllinen ero on niin suuri perus-valkoiseen, että maksaisin sen pienen/suuren hintaeron.

Tossa yks kuva kodinkoneesta, jossa on harjattua terästä: http://tuotteet.expert.fi/file.php?fid=573&action=show&mode=large

Dr_Anabolic sanoi:

Mukavan näköinen asunto, onnea uuteen kotiin! Tuo lattia on tosi makee, tykkään tuosta tummasta laminaatista. (Vai onko se parkettia, mistäpä minä erottaisin.. ;)) Jos joskus remppaan/rakennan niin haluaisin itselle sellaista melko tummaa laminaattia, joka kuitenkin on ikään kuin "lankkulattia"-tyylinen, siinä on ne saumat välissä.. Hyvää selostusta -suokaa anteeksi-, mutta jospa joku ymmärsi. :) Kuvaa en jaksa alkaa etsimään tähän hätään.

By the way, MerZi muuttaa tulevana viikonloppuna uuteen asuntoon. Kunhan kamat on paikoillaan jne. niin pyrin laittamaan kuvia tänne.

Suositut

Back
Ylös Bottom