Down bye one sanoi:Tonnikalassa näyttäis olevan ihan kauheest proteiinii
n.20g/100g
Missä on yhtä paljon?
Raejuustossa, rahkassa?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
n.20g/100g
Missä on yhtä paljon?
Kadett juusto proteiini 32g/100g, rasvaa 10%Down bye one sanoi:Tonnikalassa näyttäis olevan ihan kauheest proteiinii
n.20g/100g
Missä on yhtä paljon?
n.20g/100g
Missä on yhtä paljon?
Maso sanoi:Ainakin kaikissa viimeaikaisissa body-alan suomenkielisissä julkaisuissa hoetaan samaa. Laske ainoastaan sellaiset proteiinit, joissa on täydellinen aminohappo koostumus. Eli liha, kala, kana jne. jne. Varmaan kannattaa ottaa VÄHINTÄÄN se 2g/Kg noista "täydellisistä" lähteistä. Loput mitä ei lasketa tulee sitten muista. Jos näin toimii, niin ei varmaan voi hirveästi metsään mennä.
Grandi sanoi:maito+kaura-ydistelmän proteiinien BV 131

123jippo sanoi:Mistä olet löytänyt näitä yhdistelmien BV lukuja? Tai oikeammin mistäpä minäkin saisin ne tietooni? Ihan pakko jatkaa vielä pikkasen tätä hyvää keskustelua kun on kerran näin kiinnostava aihe.
Edit: Vedin muuten juuri tossa kirjotellessa nallepuuroa ja maitoa naamariin
Angel of Death sanoi:Kyllähän joissain tonnikaloissa on vielä enemmän. Itse syön Rainbown tonnikalahiutaleita vedessä. Protskuu 27 g/100 g. Purkissa 185 g josta tunaa 140 g eli prodee tulee yhdestä purkista n. 38 g. Ja vakiohinta on 60 c/purkki. Eli halpaa ja hyvää :thumbs:
123jippo sanoi:Kiitti Grandi. Otetaan vielä pieni esimerkki ihan varmuuden vuoksi:
Perunassa protskua 1,5g/100g, BV <20 (arvaus)
Kananmunassa protskua 12g/100g, BV 100
Tuolta linkistä bongasin yhdistelmälle Peruna + kananmuna BV 137
Eli kun syö 100g perunaa + 100g kananmunaa -> 13,5g protskua BV 137
Menikö yhdistely oikein sun mielestä?
Grandi sanoi:.....kirjoittaja on Fredrik Paulun ja teksti on ruotsiksi. http://www.bk-sportsmag.se/artiklar/protein_-_vad_ar_det_bra_for.htm
Mies on Tukholman yliopistosta valmistunut ravontoterapeutti, yksi Ruotisin tunnetuimmista ja .....
hash pipe sanoi:Hassua, että jos ne ei nimenomaan ole noita hiutaleita, proteiinipitoisuus tippuu heti 5grammalla. :down:
Miten se että se on paloina ja merkin vaihdos voi vaikuttaa noin paljon hintaan? Näköjään vaan voi. Ja mä en ainakaan älyy miks niiden pitäis olla paloja. hiutaleita tai paloja mulle ihan saman makusta mutta totta kai ostan hiutaleita kun saa enemmän prodee ja tulee halvemmaks :DGrandi sanoi:Meni oikein :thumbs:
Itse en kyllä jaksais perunan proteiineja laskea päässä, mutta jos ravintoainelaskuria käytät niin nehän tulee automaattisesti mukaan laskelmiin.
Maso sanoi:Myönnät siis että näistä body-julkaisuista saattaa sittenkin löytää asiaa. Ainakin jos sinä itse sen löydät. Itse tarkoitin näillä "julkaisuilla" ko. lehden lisäksi mihin itsekin viittaat, myös alan kirjallisuutta.
123jippo sanoi:Joo, ei näitä päässä jaksa enää ynnäillä.
Hmm...tuo esimerkkihän tarkottaa pikkasen yksinkertaistettuna sitä että myös kananmunan protskusta tulisi 37% arvokkaampaa ja perunan huonosta protskusta tulisi jopa BV 137 protskua. Eikös kananmunan aminohappojakauma pitänyt olla jo hyvin lähellä optimia. Miten siinä voisi olla noin paljon parantamisen varaa?
. Melkeinpä että saat itse ottaa ravinto-oppikirjan käteen ja lukea sen osion missä BV-metodi ja miten siihen on tultu selitetään. Itse olen sen osion jättänyt suosiolla lukematta, tärkeintä että on perustieto hallinnassa näissä asioissa. Sen verran voin kertoa, että BV on luultavasti se käytetyin tapa mitata eri proteiinien käyttöarvoa. Ja jos luet jossain mainoksissa että heran BV olis 180 tai vastaavaa, niin yleensä on kyseessä jostain aivan muusta, eli ER-arvosta (efficiency ratio). Mutta tohon sun kysymykseen en voi vastata suoraan, ja kiinnostus tietää on mulla niin pieni että en jaksaisi etsiä vastausta siihen. Mutta jos löydät jotain, ilmoittelethan tännepäin :kippis1:123jippo sanoi:Kiitti Grandi. Otetaan vielä pieni esimerkki ihan varmuuden vuoksi:
Perunassa protskua 1,5g/100g, BV <20 (arvaus)
Kananmunassa protskua 12g/100g, BV 100
Tuolta linkistä bongasin yhdistelmälle Peruna + kananmuna BV 137
Eli kun syö 100g perunaa + 100g kananmunaa -> 13,5g protskua BV 137
Menikö yhdistely oikein sun mielestä?