Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Toi puski vaan uusia sivuversoja?
Millä saa kilpikirvat tapettua? Taitaa kloriitti olla hieman liian heavyä? Perkeleet leviävät kohta kaikkiin kasveihin.
Mulla ei ole yksikään kukka pysynyt hengissä 3 kk kauempaa. :lol2: .
Auttaakahan mua nyt pitämään mun jukkapalmu hengissä! Lehdet on koko ajan vaan vaaleammat ja vaaleammat ja kuihtuvat tosi nopeasti. Kohta lehdet häviää kokonaan. Olenko kastellut liikaa vai liian vähän??
edit: eleanoora! Ostappas semmosia kasvien ravinnepuikkoja. Meillä ainaki noussut moni kukka jo haudasta sellaisilla. Muistaakseni ovat biolanin, eivät mitenkää kalliita ja luulisi löytyvän ihan jokaisesta marketista.
Hippa sanoi:Jos tarkoitat kuihtumisella kuivumista niin sitten kastelet liian vähän.
Myös valaistuksella on merkitystä. Liian vähässä valossa ei menesty.
Tällä hetkellä mun ehdoton lemppari on phalaenopsis eli perhoskämmekkä. Kukkii vielä ensimmäisiä kukkiaan joten on ollut varsin helppo hoidettava. Innolla tarkkailen kastelutarvetta juurista. Pitää käydä ostamassa jotain orkideoille tarkoitettua lannoitetta.
Aa mäkin olen pari viikkoa halunnut kysyä pakkikselta. Mulla on pari kasvia (bonsai & joku köynnösjuttu), molemmat voivat hyvin, mutta ohjeissa on lukenut että lehdistöä on hyvä leikellä pari kertaa vuodessa. Leikkelenkö mä niitä oksia, jotka eivät ole tuottanut vähään aikaan uusia lehtiä, vai mitä mä leikkelen? Ja jos leikkelen, onko riski ettei tilalle kasvakaan vielä enemmän lehtiä? Ja leikkaanko mä oksan, josta lehdet kasvaa, vai leikkaanko lehden tyvestä tms? Miksei näistä saa parempia ohjeita.
Mä en jaksaisi millään noita leikellä. Taidan suosia muita kasveja jotka ovat vaan tyytyväisiä vedestä.