Suuri pakkiksen kukkaketju

CiioN sanoi:
Eipä ainakaan kärpäset sinne itse millään mennyt, piti aina itse syöttää. :D Muutenkin hirveän vaikea hoitaa kyseinen kasvi, tai ainakin luulen niin, koska se kuoli ennätysajassa...
Mä olin kanssa aika pettynyt noihin kasveihin. Nimen perusteella kun odottaa jotain torahampaista läähättävää kasvia joka vesikauhuisena odottaa vaahto suupielessä kärpäsen lähestyvän TAI edes jotain salakavalaa harmittoman oloista kasvia joka istuu nurkassa, vaanii ohilentäviä itikoita
allnighte.gif
ja *PAM* lipaisee äänivallin rikkovalla lassokielellä kärpäsen suuhunsa. Mutta ei. Väsynyt pieni kasvi jossa hiukan jotain limaista mähmää odottaa kärpäsen laskutumista. Tylsän oloinen rehu.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kärpäsloukkuhan ilmeisesti napsauttaa luukut kiinni ja aukeaa taas sitten kun kaikki protskut on imeytetty tehokkaasti ;) -> http://www.lihikset.net/galleriat/dionaea.htm Ei ole kuulemma helpoimmasta päästä noiden "lihiksien" kasvattelut..

Meillä on jonkin verran kukkia ja yleensä ovat suht hyvässä kunnossa. Kultaköynnökset viihtyvät oikein hyvin. Limoviikuna on parimetrinen ja puumainen. On yleensä varistanut talvisin kovasti lehtiä, mutta hankin sille toissa talvena oman kukkavalon, niin lehdetkin on pysyneet vihreinä ja paikallaan. Olen leikannut sitä jonkin verran ja tuuheutui ja ryhdistyi sen jälkeen. Tarvitsee kuitenkin tukilangan joka on viritetty kattoon kiinni. Tv:n katselun vähentymisen seurauksena (kasteluväli pääsee pitkäksi kun ei tule oltua olohuoneessa...) kuitenkin muutama on heittänyt veivinsä: orkidea, chili, itsekasvatettu appelsiini :itku: . Muita tapettuja on sitten nämä jotka olen AINA saanut kuolemaan/huonoksi: ruukkugerbera, tulilatva. Tuo appelsiini on vielä pakko laittaa uudelleen kasvamaan ja tällä kertaa tulen vaalimaan sitä kuin - kukkaa kämmenellä :lol2: .

Tänään sain synttäripäivän kunniaksi tuttavaperheeltä erikoisen maljakon ja erittäin graafisen gerberakimpun, äidiltä kivan kaksivärisen St. Paulian sekä veljeltä ruusukimpun. Yksi on silti ylitse muiden: omalta kullalta saatu ruusukimppu seurustelun 8-vuotispäivänä :haart: . Häneltä saatu kimppu vaan on paljon enemmän kuin pelkkä ruusukimppu.

Tämä vaikuttaa mielenkiintoiselta, ja jopa minä saattaisin kyetä hoitamaan ko. kasvia: Kasvi miehelle
(Ylläpito poistakoon linkin jos se syö pakkiksen kaupan kasvimarkkinoilta siivun. En ole kytköksissä ko. kauppaan mitenkään.)

Tiilisukassa sanoi:
Ei OLLENKAAN?

Mulla on semmonen tutina, että pitäisi kastella kertaalleen/pari kk tjs.
haba78 sanoi:
No eiköhän nekin vettä tarvi...
Pitäs varmaan alkaa käytää hymiöitä. :jahas:

Mä diggaan myös noita kaktuksia. Myös traakkipuut ja palmut on tosi jees, varsinkin jos ne saa kasvamaan isoiksi. Limoviikunakin löytyy, mutta siitä haluan päästä eroon kun valtaa koko kämpän.

Onhan noita viherkasveja kertynyt :) Jotakuinkin viitisentoista erilaista kasvia löytyypi. Sen lisäksi avo kasvattelee neljää chiliä, jotka tosin voivat jo huonosti mutta toivottavasti ehtivät kypsyttää vielä raa'at hedelmänsä. Avo on kasvatellut myös tomaattia (joku luumutomaatti, hedelmät kirsikkatomaatin kokoisia) ja sadon kypsymistä odotellaan. Valo alkaa kyllä käydä vähiin... Joskus avokki yllätti ruusulla. Saishan noita kukkayllätyksiä tulla useamminkin kuin kerran vuodessa tai kahdessa...

Mä en voi ostaa vaimolle kukkia, kun se sano, että jos äijä tuo kotiin kukkia tarkoittaa se, että anteeks oon pettäny sua. Hyvä juttu vaan, ei mene ainakaan siihen "turhuuteen" rahaa.

Omistan yhden Bonsain ja hyvin elää, kunhan muistaa kastella sitä 5 päivän välein.

pyttö sanoi:
.......... Joskus avokki yllätti ruusulla. Saishan noita kukkayllätyksiä tulla useamminkin kuin kerran vuodessa tai kahdessa...

Jaa... Että hienovaraisesti vihjaillen? :jahas:

Minulla on parikymmentä viherkasvia. Fiikuksia on useita eri lajeja, traakkipuita, jukkapalmuja, aralioita, kultaköynnöksiä ja muutama pienempi rahapuu ja kaktus. Pidän kookkaista ja helppohoitoisista kasveista, jotka altakasteluruukuissaan pysyvät pitkänkin aikaa hengissä ilman kastelua.

Tätä threadia lukiessa tuli kyllä kiinnostusta kasvattaa jotain vähän erikoisempaa kasvia, vaikka noita appelsiineja tai chilejä.
Saakos noita ihan normaaleista viherkasvikaupoista, vai pitääkö etsiä jotain erikoisempia liikkeitä?

Edit. 600 turhaa postia lähetetty!!1 :rock:

CiioN sanoi:
Tätä threadia lukiessa tuli kyllä kiinnostusta kasvattaa jotain vähän erikoisempaa kasvia, vaikka noita appelsiineja tai chilejä.
Saakos noita ihan normaaleista viherkasvikaupoista, vai pitääkö etsiä jotain erikoisempia liikkeitä?

Tältä suomalaiselta kasvattajalta saa edulliseen hintaan chilinsiemeniä. Tarjolla taitaa olla jotakuinkin tuhannen verran eri lajikkeita.

http://juuri.org/fatalii/

Minulla on semmoinen ongelma täällä kämpässä, että kaikki kukat (esim. käpypalmu, pullojukka), jotka tarvitsevat valoa vähänkin enemmän, kuolevat pikkuhiljaa rajastaan pois. Vaikka kukat ovat valoisassa paikassa, lähellä isoja ikkunoita, niin silti näin käy. Talo on uusi, joten mitään vetoa ei pitäis käydä. Tulipa vaan mieleen, että ovatkohan ikkunalasit sitten semmoiset, että blokkaavat tarvittavaa auringonsäteilyä liikaa tai sitten koneellinen ilmanvaihto ja lattialämmitys tekevät ilmasta liian kuivan kukille?
Käpypalmukin tiputti lehtensä kokonaan sisätiloissa. Laitoin sen kokeeksi kesän ajaksi ulos terassille, niin eiköhän sieltä sitten kesän lopulla putkahtanu uudet varret lehtineen esille. Kun tuotiin tämä sitten sisälle, niin parin viikon kuluttua lehdet alkoivat kellastumaan ja pikkuhiljaa ne rapisivat pois.
Tuttavilla kävi samalla lailla. Kun vaihtoivat uudet ikkunat asuntoon, niin kukat alkoivat kuolemaan.
Onko muilla vastaavia kokemuksia? Kommentteja?

ps. Pitääkö tässä alkaa ostamaan muovikukkia :lol2:

Jerska sanoi:
Minulla on semmoinen ongelma täällä kämpässä, että kaikki kukat (esim. käpypalmu, pullojukka), jotka tarvitsevat valoa vähänkin enemmän, kuolevat pikkuhiljaa rajastaan pois. Vaikka kukat ovat valoisassa paikassa, lähellä isoja ikkunoita, niin silti näin käy. Talo on uusi, joten mitään vetoa ei pitäis käydä. Tulipa vaan mieleen, että ovatkohan ikkunalasit sitten semmoiset, että blokkaavat tarvittavaa auringonsäteilyä liikaa tai sitten koneellinen ilmanvaihto ja lattialämmitys tekevät ilmasta liian kuivan kukille?
Käpypalmukin tiputti lehtensä kokonaan sisätiloissa. Laitoin sen kokeeksi kesän ajaksi ulos terassille, niin eiköhän sieltä sitten kesän lopulla putkahtanu uudet varret lehtineen esille. Kun tuotiin tämä sitten sisälle, niin parin viikon kuluttua lehdet alkoivat kellastumaan ja pikkuhiljaa ne rapisivat pois.
Tuttavilla kävi samalla lailla. Kun vaihtoivat uudet ikkunat asuntoon, niin kukat alkoivat kuolemaan.
Onko muilla vastaavia kokemuksia? Kommentteja?

ps. Pitääkö tässä alkaa ostamaan muovikukkia :lol2:
En nyt ole mikään asiantuntija, mutta eikö niitä ole jotain kasvilamppuja olemassa. Vai onkohan nuo ns. kasvilamput tarkoitettu lähinnä kasvihuone käyttöön.

Hippinakki sanoi:
En nyt ole mikään asiantuntija, mutta eikö niitä ole jotain kasvilamppuja olemassa. Vai onkohan nuo ns. kasvilamput tarkoitettu lähinnä kasvihuone käyttöön.

Porukoilla on ainakin tuollainen kasvilamppu, se antaa jotain erityistä valoa, ja kyllä on kasvit tykänny.

Joku kyseli niistä appelsiineista, en tiedä saako kaupasta, mutta ite oon kasvattanut 2 ihan siemenistä, ja toinen niistä on kohta kattoon asti (ikkunalaudalta). Toinen on jäänyt vähän veljeään pienemmäks, mutta nyt se on alottanut kirin, joten katsotaan, mihin asti kasvaa. Harmi, ettei niistä taida hedelmiä saada..

Vaimo ostaa usein mulle kukkia, oliskohan jokin vihje :rolleyes:

Itse en kukista juuri perusta, vaikka kaippa nuo viihtyisyyttä jonkinverran lisäävät. Bonsait on usein hienoja kyllä, varsinkin ne lajikkeet joihin tulee pieniä värikkäitä hedelmiä tai kukkia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom