Vuosittainko vai tiheämmin? Normaalipainoinen saa vuodessa syötyä itsensä sairaaloisen ylipainoiseksi. Vakuutuksen hintaan pitäis laskee säännöllinen skannailu.
Työterveyslääkäri muuten just työpaikkaselvityksen yhteydessä kertoi, että työnantajalle kalleimpia työntekijöitä ovat nuoret aktiiviliikkujat. Heiltä tasaiseen tahtiin murtuu luita, venähtelee ja nyrjähtelee paikkoja ja muutenkin yleisesti sattuu haavereita joiden vuoksi ollaan saikulla. Hilpeät pullukat eivät telo itseään vapaa-ajalla, sairastavat sen perusflunssan kerran vuoteen ja muuten jyräävät kahvihuoneen munkkivuoren ääreen. Yksikön pisin saikku tilastoitavana vuonna oli 2 kk lasketteluonnettomuudesta, kakkosena olin minä murtuneella raajalla. Pidempi saikuttelija leikattiin kahdesti julkisella puolella, mikä ei oo halpaa lystiä.
Meillä oli töissä kans tilanne kun minä ja vuorokaverini oltiin molemmat saikulla koska molemmilla selkä paskana... Hänelle sanoin että "liikkuisit sinäkin etkä vaan istuis koko päivää niin toimis sunkin selkä" johon hän totesi että "istuisit sinäkin joskus etkä rikkois itseäs siel salilla jatkuvasti", touchè