Suuri lööppiketju. Iltasanomat ja Iltalehti

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Joo annetaan näin reilun kauppiaan vaikutelma, kunhan on ensin mahdollisimman ilmavasti aseteltu herneet mitta-astiaan ;)

Voisin joskus huvikseen kokeilla, että paljonko "litra" herneitä jää kilosta vajaaksi.

Mut ei niitä olla ennen kilohinnoissa ostettukkaan. Eikä missään kai puhuta kiloista, vaan litroista. ;)

Eikö ennemmin kannattais survoa ostamansa herneet litramittaan oikein tiiviisti, ja kattoa paljonko ois vielä menny. Tai vaihtoehtoisesti vetää blenderilla mahdollisimman tiiviiks mössöks, ja mitata paljonko jää litrasta pois. :dance:

Juu ei missään sanota, että 2€ litralta herneitä maksaa sitten 2€ kiloltakin. Se on ensi kesänä varmaan 3€/kg.

Eipä siinä mikään ninja tartte olla. Ei missään sanotakaan, että 2€ litralta maksaisi 2€ kilolta. Kuitenkin jos aletaan myymään herneitä kilohinnalla, niin kilo on kilo, eikä 1.2 tai 0.8 kiloa.

Kas ku ei vesimelonia oo keksitty alkaa myymää litrahinnalla :david:

Ehdotan, että metritavaraakin aletaan jatkossa myymään vaaksanmitalla. Pienikätinen myyjä tekee paremman tilin \o/

Heh, aamulehdellä on ollut kova laskeminen. Laskutoimitus on voinut olla vaikka niinkin huikea, kuin 0.7 * 1000.

Kesätorit ovat muutaman kuukauden vuodesta auki niin ei luulisi ketään haittaavan jos herneet ja mansikat mitataan litroina. S-markettiin vaan tiukkapipot.

Ehdotan, että metritavaraakin aletaan jatkossa myymään vaaksanmitalla. Pienikätinen myyjä tekee paremman tilin \o/

Mä ehdotan että kankaita aletaan myymään kilohinnalla kanssa. Saahan siinä eri määrän tavaraa jos ostaa paksumpaa kangasta metrin!

Mä ehdotan että kankaita aletaan myymään kilohinnalla kanssa. Saahan siinä eri määrän tavaraa jos ostaa paksumpaa kangasta metrin!

Joo ja maksa vielä dollareilla niin, ettei kauppias ilmoita vaihtokurssia.

Eipä siinä mikään ninja tartte olla. Ei missään sanotakaan, että 2€ litralta maksaisi 2€ kilolta. Kuitenkin jos aletaan myymään herneitä kilohinnalla, niin kilo on kilo, eikä 1.2 tai 0.8 kiloa.
Niin ja litra on litra eikä 8 desiä taikka 1,2 litraa.

Mulle on käytännössä ihan sama millä mitalla sitä myydään koska itse tavaran hinta pysyy kuitenkin samana. Mun mielestä kylläkin on selvempää, että niitä myydään kilohinnalla. Jotenkin mulla on sellainen ajatus päässä, että "kiinteät" aineet pitäis myydä kiloina ja nesteet litroina. Juu tiedän, myydäähän kaasukin nesteen muodossa ja kiloina ja multa niin ikään litroina... mutta silti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ihan kuin nuo marjat ei nyt jo maksais tarpeeksi, sen nyt tietää mitä käy jos pitää muuttaa kilohintoihin... :D
Miks joka päivä tulee sellane fiilis että jotkut on vaan helvetin tyhmiä? En suostuis ikinä myöntämään että tuollainenkin muutos olis oikeasti perusteltu.
Kiitos ja anteeksi:piis:

Monestihan torikauppiailla on niitä valmiitakin rasioita. Olen itse niitä joskus täyttänyt, ja litran rasiat tasattiin puoleen kiloon, jotta jokainen ostaja saisi saman verran mansikoiden koosta riippumatta. Kaikki kauppiaat eivät toki ole reiluja ja sitä rataa, mutta luulisi ettei kukaan ihan kamalasti ilkeä vetää välistä, jos meinaa että ihmiset ostavat toisenkin kerran.

Toisaalta voi miettiä, kuinka paljon ja millä perusteella valkataan, jos ostaa pullaa kappalehinnalla eikä punnituksen perusteella kaupasta. Ihan vitun älytöntä tämäkin mussutus, ei tartte ostaa jos ei ole varaa jäädä sattumalta joskus yhtä palkoa vajaaksi.

edit. tarkoittaa siis sanoa, että esim. mansikalla on jo nyt olemassa myös kilohinta, joka yleensä on hieman edullisempi jos ostaa esim. viiden kilon laatikon eikä niitä paria hassua marjaa, ja kaikki nämä seikat vaikuttavat toisiinsa.

Eihän se ole mikään ongelma heittää pussi vaa'alle. Tuskin vaaka tarvitsee mikään kalibroitu olla.

Enemmän ongelma on varmaan pikkurahojen pyörittely. Ostos teki 4,65€.

http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/149279.shtml

Kuka olisi uskonut tuotakaan? Kyllä minäkin joskus 7 vuotiaana luulin että litra ja kilo on sama asia.

Luulitko ostaneesi kilon lihaa? Saitkin puolet marinadia

Esimerkiksi kilon paketissa HK:n marinoitua porsaan ulkofilettä on vain 670 grammaa lihaa. Poutun vastaavassa rasiassa oli 797 grammaa lihaa ja kilossa Atrian sianlihavartaita oli 829 grammaa lihaa.

Hienoa jymyjournalismia. Ilmeisesti kilon paketista puolet (=500g) on marinadia, sillä paketin sisältämän lihan painosta n. puolet on muuta kuin lihaa.

Täytyy kyllä sanoa, että tuo titteli hakee vertaistaan! :D

"World´s fittest human"

Äijyydessään huomattavasti kovempi kuin mikään Mr Olympia tai World Champion.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom