Susijahti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Merkutio
  • Aloitettu Aloitettu
Salametsästäjä Tikkunen myöntää tappaneensa seitsemän sutta.

Susien salamets

No eihän tuo paljon ole, mutta silti se sai Tanja Karpelan ottamaan johonkin kantaa :D

Tanja Karpela raivostui salamets

Kuinka moni pakkislainen myöntää salakaataneensa susia? Minä ainaki ammuskelisin susia huoleta jos minun kotipihaan astelisi nälkänen hukka, ja söisi minun koirat, vaimon ja lapset.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei ole koiria, eikä toisaalta kämppää mettien varrella, joten ei tarvi pelätä susihukkia. Kerrostalon kolmannesta kerroksesta o hyvä huudella että laita jälkikasvulle, koirille ja vaimolle aidattu jaloittelualue takapihalle, susihukat ku o niin lutusia ja pörröisiä ja söpöjä.

Itse ampuisin myös varmasti jos mahdollisuus tulisi. Ei tuo Tanjakaan paljoa asiaan ole perehtynyt kuten tuosta uutisesta käy ilmi: kun sudet käyvät ihmisten kotipihasta syömässä koiria tai aitauksesta karjaa, niin ne asiat ovat hänen mielestään "metsästyksen mukana tuomia vaaroja"... Noh, kyseessä on kuitenkin kaupungissa asuva entinen missi, joten pitää kai ymmärtää...

melkonen persoona vaikuttaisi olevan. Oikea kainuulainen pieneläjä. Tuollanen julkisuuteen tulo ja ylimielinen asenne luontoon saa kyllä aktivistit hereille..ei jääny tämä juttu tähän.
Pohjolan Sanomat

oletko Merkutio kotoisin Kainuun tai Pohjois-Karjalan rajaseudulta? Oletko perillä tästä asiasta? vaikee tilanne ja tasapainoilua monen suunnan kanssa ja sitten joku aina ottaa oikeuden omiin käsiin ja ajaa kelkalla suden kiinni. No, kuitenkin..susia on nyt enemmän kuin ikinä,joskus 1700-luvulla on ollut yhtä tiheä suurpetokanta kuin nyt 2010-luvulla..kuten Irwin aikoinaan sanoi että Suomessa on hieno asua, mutta joku täällä sählää..

Mä olen aika vakuuttunut että toi Tikkunen on trolli, ulkonäkökin sopisi trollille, mutta niin kommentitkin:
- Mä olin täällä ensin
- Yhteiskunta teki minusta tappajan

Toivon todella että noin idiootti äijä joutuu vastaamaan teoistaan ja maksamaan jokaisesta salakaatamastaan sudesta korvaukset valtiolle + aseet takavarikoidaan

suden surmaama

Ei ole koiraa enää, eikä paljon sympatioita susille. Tämän verran jäi jäljelle, kun susi haki koiramme yöllä mökin pihasta:

4504559437_5cc460e1a4_o.jpg

4505193986_2a94b06ac2_o.jpg

4505194090_49da30f1d2_o.jpg

4505194046_407706eb19_o.jpg

Kiitos näistä kuvista ^

Ehkä näiden jälkeen jotkin kaupungissa asuvat luonnonystävät ymmärtävät hieman paremmin, että jos suden jälkiä on pihapiirissä ja itsellä on eläimiä (ja naapuritaloista on pihassa tapahtunut hyökkäyksiä) niin kyllä siinä suden henki on höllemmässä kuin oman lemmikin tai elinkeinon...

Kiitos näistä kuvista ^

Ehkä näiden jälkeen jotkin kaupungissa asuvat luonnonystävät ymmärtävät hieman paremmin, että jos suden jälkiä on pihapiirissä ja itsellä on eläimiä (ja naapuritaloista on pihassa tapahtunut hyökkäyksiä) niin kyllä siinä suden henki on höllemmässä kuin oman lemmikin tai elinkeinon...

Pahoittelut koiran puolesta, mutta ei tuo oikeasti ole syy tappaa susia sukupuuttoon. Meillä laitettiin koirille häkki ulkona oloa varten kun ilves oli käynyt vetämässä kirsun halki ynnä muuta pientä. Häkissä hurtat oli turvassa jos niitä yöksi laitettiin ulos. Itse olen asunnut kaupungissa, böndellä ja taas kaupungissa eikä ikinä ole mitään antipatioita ollut petoja kohtaan. Karhu on tallustellut aika läheltä kotia muutamaan otteseen, enkä ole siitä ollut millänsäkään, vaan tämä kun on ollut tiedossa, niin on eletty sitten sen mukaan. enemmän kyse on asenteista ja omasta viitseliäisyydestä kuin mistään muusta.

ei mennyt pitkään kun ensimmäinen koiransa menettänyt tuli tänne. Voiko tilanne oikeasti olla se, että lähes jokainen tuntee jonkun jonka lemmikin on susi vienyt??? tuntuu pahalle tällainen. Aivan liian paljon tapahtuu nykyään tällaista.

Omasta koirasta on kova huoli. Pitää olla korkeat ja kunnolliset suoja-aitaukset. Syksyisin on jatkuvasti kyseltävä susihavainnoista, että mihin sitä uskaltaa koiramme kanssa metsälle lähteä.

Pahoittelut koiran puolesta, mutta ei tuo oikeasti ole syy tappaa susia sukupuuttoon.

Juu, en minäkään sukupuuttoon tappamisen kannalla ole. Ainoastaan asutusten lähellä pyörivät (nykyiset/tulevat) häirikköyksilöt vain välittömästi kylmäksi. Kyllä Suomessa vielä niin paljon koskematonta luontoa on, että sinne ilveksiä, karhuja ja susia mahtuu.

Fire at sight. Tappaisin heti kun näkisin, varsinkin kun näin nyt nuo koirakuvat. Muuten en olisi ottanut edes kantaa. Oiskohan savustettuna hyvää? En kyllä jaksais nylkeä vaan hautaisin jonnekin.

Minä ainaki ammuskelisin susia huoleta jos minun kotipihaan astelisi nälkänen hukka, ja söisi minun koirat, vaimon ja lapset.

Tuskin ne lapset tai ainakaan vaimo olisi suurimmassa vaarassa, mutta riittäähän se koirankin menetys.

Omalla kohdalla tekisi mieleni sanoa suteen metsässä törmätessäni sen ampuvani, mutta käytännössä se varmaan riippuisi aika pitkälti tilanteesta.

Tuo "Tipasojan testiryhmä" on kyllä tuttu terminä jo entuudestaan :D

edit. Kun katsoo noita s a m un kuvia, niin tuollaisen jälkeen sattuessa omalle kohdalle saattaisi olla suden henki höllässä...

Juu, en minäkään sukupuuttoon tappamisen kannalla ole. Ainoastaan asutusten lähellä pyörivät (nykyiset/tulevat) häirikköyksilöt vain välittömästi kylmäksi. Kyllä Suomessa vielä niin paljon koskematonta luontoa on, että sinne ilveksiä, karhuja ja susia mahtuu.

Ongelmaksi tulee vain se, että Suomi on aika täynnä karitikkusia, jos kyseessä on sama tyyppi jonka luulen olevan. Oltiin muutama vuosi tuolla perällä liikenteessä ja jossain jeerassa paikallinen kaveri sanoi, että tuossa asuu yksi salametsästäjä, en tiedä oliko kyseessä juuri tämä tapaus, mutta helvetin syrjässä Kuusamon keskustasta se asui. Eli en ihmettele yhtään vaikka nurkillä joskus susiakin pyörisi, mutta mielestäni tikkunen on itse valintansa tehnyt ja muuttanut tuonne, niin saisi elää niillä ehdoilla myös.

Pahoittelut koiran puolesta, mutta ei tuo oikeasti ole syy tappaa susia sukupuuttoon. ... enemmän kyse on asenteista ja omasta viitseliäisyydestä kuin mistään muusta.

Itse olen myös sitä mieltä, että sudet kuuluvat luontoon. Mutta ne eivät kuulu pihapiireihin niinkuin hirvetkään ei kuulu juoksentelemaan kehä ykköselle. Häiriökäyttäytyvät susi-yksilöt, jotka tulevat pihoille ja erikoistuvat syömään koiria, pitäisi voida poistaa luonnosta. Ja kyllähän niille kaatolupia saadaankin. Ihan normaalia riistanhoitoa. Sudet kuuluvat erämaahan ja kyllähän sitä Suomessa riittää.

edit. Eli samoilla linjoilla Vara Arskan kanssa näköjään...

Ei ole koiraa enää, eikä paljon sympatioita susille.

Pahoittelut koirasta :(

Eniveis, jos suden mökillä tai pihalla tapaisin ja kyseinen äpärä olisi uhka niin rules of engagement: lataa , varmista ja ammu kohdatessa.
Kaksi koiraa menettänyt mettästys onnettomuudessa ja voin sanoa, että paskalle tuntuu.

Viimeksi muokattu:
Asiaan muuten mitenkään puuttumatta, ymmärrän kyllä Tanja Karpelaa tässä asiassa. Hänhän on useaan otteeseen käyttänyt omat koiransa muuten vaan piikillä ja ottanut uudet koirat tilalle. Poliitikon rooliinhan sopii erilaset koirat kuin missirooliin. Jossain vaiheessa vei Tanskandoginsa lopetettavaksi kun kyllästyi, pari Saksanpaimenkoiraa piikitettiin kerralla. Nyt ilmeisesti keräilee Huskeja. On aivan järjettömän tekopyhää, että tuollainen ihminen jauhaa eläinten oikeuksista.

Vaikka Suomesta ammuttaisiin kaikki sudet pois, niin eihän ne mihinkään sukupuuttoon kuole. Venäjän ja Suomen rajalla kulkee jatkuvasti edestakaisin niin yksittäisiä susia kuin laumojakin. Kyllä niitä Venäjällä riittää..

Susi on peto ja niitä pitäisi saada tappaa kun tulevat asutuksen lähelle. Se on niin helppo huudella tässäkin asiassa näppäimistön takaa, "ei niistä oikeasti haittaa ole, korkeammat sakot vaan salakaatajille" Jengillä ei ole mitään käsitystä minkälainen suhde on metsästäjän ja koirien välillä, ne ei ole sekarotuisia piskejä keltaisestä pörssistä tai vaihtoehtoisesti mamin superpuudelia jalostamosta, ne on useiden sukupolvien risteytystyöllä hankittuja metsästysvalioita joiden kouluttamiseen on käytetty satoja tunteja aikaa, ja ne ovat paljon enemmän kumppaneita kuin se sohvalla rohjottava koira jota paijataan jos ei oo mammaa kainalossa. ( tää nyt on kärjistys, mut monille kaupunkilaisille koira on vaan koira ja se on ihan kiva ku perheessä on koira) Maaseudulla ne on yks elinkeinon harjoittamisen vaatimuksista, sitten tulee peto joka tappaa sen ja todennäköisesti seuraavana yönä toisen, ja jos tapat sen pedon niin johan joku entinen missi helsingissä jossain hesperian vippipuolella hoksaa tämän ja pauhaa rakennekynnet savuten miniläppäriinsä kuinka ajattelematon ja hirveä tämän metsästäjän täytyykään olla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom