Supersarjojen teho

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Olen törmännyt monessa fitnesslehdessä noihin supersarjoihin ja niissä on aika villejäkin
mukaelmia(esim.yhdessä heitettiin koko kroppa 8 liikkeellä supersarjana, 10sek tauko liikkeiden välillä,3min tauko ja uudelleen ja toistot vaihteli 10-30 riippuen liikkeestä).
Onko noissa mitään järkeä? Nopea ne olisi ainakin tehdä.Jos joku tietäisi enemmän käytännön kokemuksen kautta noista niin voisiko jakaa informaationsa muillekin. Esim. mihin perustuu ja miten toimii?Kuinka tiheään noin voi treenata?
Ei tarvi kaikkee tietää mut jotain tietoo ois hyvä saada.

Itse käytän supersarjoja hyväkseni silloin kun treeniohjelmassa päivät uhkaavat venyä tuonne puoleentoista tuntiin. Saa kummasti treeniä typistettyä.

Käsille olen ite käyttäny supersarjoja ja pakko sanoa että hyvin toimii ainaki mulla. Reeni Hauiksille ja ojentajille supersarjoina menee mulla jotensakki näin:

Hauiskääntö seisten 3x10-12
Ranskalainen punnerrus 3x10-12

Hauiskääntö Scotissa 3x10-12
Ojentajapunnerrus taljassa 3x10-12

Keskitetty hauiskääntö käsipainoilla 3x10-12
Ojentaja punnerrus käsipainoilla 3x10-12

Eli teen silleen että aina tommonen kahen liikkeen nippu tulee putkeen. Eka vaikka Hauiskääntö seisten ja sitte heti perään ranskalainen punnerrus. Sitte semmonen tauko että pystyy vetämään saman satsin uusixi. Ite en oo kellosta katellu aikoja mutta aika tiuhaan tahtiin tulee kyllä tehtyä. Pikkasen pitemmän tauon voi pitää sitte ko on noista kahesta liikkeestä selvinny ja sitte vaan seuraavaan liikepariin.
Reenaan supersarjoilla sen kerran viikkoon noita käsiä. Pumppi on ainaki kauhia jos ei muuta ja mie ainaki tykkään reenata noin. Näin olen kädet reenannu jo melko kauan ja todennu itelle ainaki parhaimmaksi tavaksi. Muille lihasryhmille en kyseistä menetelmää käytä.

Koita niin huomaat! Teen itte jalossa ojentajat-koukistajat ja pohkeet laitteesta laitteeseen hypäten ja ainakin tuntuu treenin jälkeen, että kaikki on annettu. Tuntuu myös vähän myöhemminkin jos teen vielä neljännet sarjat kierrokseen ;)
Kösien osalta toiminut yhtä hyvin mut jalat teen aina sen takia superina kun soon niin tylsää :nolo:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom