Supersarjat - 2 suorituspaikkaa varattuna?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Salilla jossa käyn, yksi kanssatreenaaja treenaa melkein yksinomaan supereita, varaa 2 suorituspaikkaa ja tekee niissä vuoron perään. Ja jos kysyt voiko tässä tehdä, niin tulee tiukka vastaus että ei kun on varattu. Eli varaa 2 suorituspaikkaa kerrallaan omaan käyttöönsä.
Onko tämä teidän mielestä ok vai itsekästä touhua?
Itsekin treenaan välillä samaan tapaan, mutta jos joku muu on tulossa toiseen käyttämistäni suorituspaikoista, niin sanon kyllä että joo tee vaan, tuntuisi törkeältä sanoa että ei kun sekin on varattu mulle, teen tässä liikeparina kahta liikettä.

Itse treenaan useimmiten kahta liikettä vuorotellen ja kaksi suorituspaikkaa on koko ajan käytössä. Ei ainakaan mua haittaa, jos joku käy välissä tekemässä ylätaljaa kun oon itse hinkkaamassa vinopenkkiä. Hieman itsekkäältä touhulta tuntuu tuo ettei päästä väliin tekemään.

Luulisi senkin huilaavan aina sen liikeparin jälkeen ja kyllä silloin pitäisi päästä siihen väliin tekemään oma sarjansa. Eri asia sitten tietenkin, jos treenipainoissa on eroa 100+ kiloa, jolloin painojen edestakaisin siirtely on ehkä vähän turhaan aikaavievää ja on vain helpointa odottaa, että se saa supersarjansa tehtyä ja vapauttaa suorituspaikat.

Itse ainakin pyrin mahdollistamaan sarjojeni välissä treenaamisen, kun joku sitä haluaa(en tee supersarjoja, mutta voimatreenissä paussit ovat välillä luokkaa 3+ minuuttia), koska suorituspaikkoja on tosiaan vain rajallinen määrä. Eri asia sitten on, jos minulla on joku ihan maksimitehoinen treeni menossa, joka vaatii täyden keskittymiseni ja energiani ja painoja pitäisi jatkuvasti olla siirtämässä kymmeniä kiloja tankoon tai tangosta pois sarjojen välillä. Mutta näitä tällaisia treenejä on kuitenkin melko harvoin.

Itsekin tarvitsen aika usein kahta suorituspaikkaa koko kropan treeneissä (yläkropan liikkeet ja alakropan pikkuliikkeet supereina). Mutta pyrin aina antamaan toisille tilaa tehdä sarjojen välissä. Eikä se ole koskaan ongelmaksi muodostunutkaan. Kyllä ne pari kiekkoa poistaa/lisää aika nopeasti tangon päähän tms. Kuulostaa sikäli kyllä itsekkäältä ja turhan nipolta touhulta.

Itsekästä tuo on jos ei anna välissä tehdä. Häätää pitäisi saleilta tuollaiset pellet, samoin kuin ne jotka jättävät painot tankoon tai tulevat repimää ne suurinpiirtein kesken toisen suorituksen pois. ;)

Itsekästä tuo on jos ei anna välissä tehdä. Häätää pitäisi saleilta tuollaiset pellet, samoin kuin ne jotka jättävät painot tankoon tai tulevat repimää ne suurinpiirtein kesken toisen suorituksen pois. ;)

Toi viimenen tais liittyä tohon sportlight-incidenttiin. :D
Kuulosti kyl aika määrätietoiselta kaverilta :lol2:

Tulee kans tehtyä aika usein tuollee, joskin sillä erotuksella että supersarjoja teen vain jos salilla ei ole ruuhkaa ja näin ollen yleensä ei mitään tuollaista säätöä sitten tule. Ja toisaalta jos joku haluaa tehdä välissä niin siittä vaan.

Valitettavan moni meistä on aika itsekäs paska.

jos joku nyt sitten sanoo: tää penkki ja tää prässi on molemmat mun käytössä just nytten ja ei tosiaan siihen päästä, niin ei muuta kun menet vaan kylmästi tekemään siihen, ei kukaan omista salin laitteita (paitsi salin omistaja) :)

Toi viimenen tais liittyä tohon sportlight-incidenttiin. :D
Kuulosti kyl aika määrätietoiselta kaverilta :lol2:

Nooh, saattaa olla ettei ois tota tullut mieleen laittaa ilman tota eilistä pientä huumoripitoista tapahtumaa. ;)

Itsekästä on varata suorituspaikka ilman hyvää syytä teki sitten kahta tai yhtä liikettä. Hyviä syitä ovat lyhyet palautukset (minuutti tai vähemmän) tai sitten suuri ero treenipainoissa. Ero saakin olla aika iso, elle ole kyse mavesta/rinnallevedosta, jolloin tanko on lattialla ja painojen vaihtaminen vaivalloisempaa. Esim. penkissä on kahteen pekkaan varsin helppo lisätä vaikka 80 kiloa tankoon hetkessä. Sama pätee kyykkyn jostain painopakoista puhumattakaan.

Itse teen liikepareina lähes kaiken treenin ja hyvin sinne väliin mahtuu tekemään, kun yhdessä liikkeessä on 4 minuutin palautukset. Huono puoli on joskus se, että tekee toista liikettä juuri sillin, kun halukkaat tulevat paikalle kysymään, että tekeekös tässä kukaan. Viimeeksi piti kesken mavesarjan tokaista, että minä teen.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Itsekästä on mun mielestä myös varata KAIKKI jonkin tietyn painoiset levyt omaan liikkeeseen. Esim. 25kg tai 50kg, joita nyt ei hirveitä määriä löydy miltään salilta. Miksi varata kaikki kuusi 25kg levyä prässiin jos 50kg painot lojuu nurkassa? Ja telineet on täynnä 20kg levyjä......

On tullut nähtyä myös penkkiä tekevä joka varasi kaikki 5kg limput telineistä.

Asiaan: on kyllä kumma jollei superien välissä pääse tekemään... toi malmin lastaaminen pois ja takaisin kyllä kestää...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom