suonenvedot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Crypton
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
mikä auttaa suonen vetoihin? aina treenin jälkeen on kauheat vedot ja sattuu niin pirusti.... terveyden hoitaja suositteli magneessiumia sitä olen syönyt mutta ei paljoa ole auttanut.

Itelläni kun huomaan saavani suoneen vetoa, auttaa ylensään saman lihaksen venyttäminen toiseen suuntaan aika rajusti. Myös treenin jälkeen kun venyttelee kunnolla niin pääsen eroon suonenvedoista. Mutta täytyy sanoa, että juuri tällä hetkellä on suonen vetoa kädessä kun en venytellyt tarpeeksi :) Olen myös kuullut että suonenveto johtuu siitä että on nestetasapaino helskatilleen. Eli vettä tarpeeksi treenin aikana

Suonenveto
Lääket. ja kir. toht. Hannu Penttinen
4.9.1999 Hannu Penttinen
Suonenveto on äkillinen kiputila, johon liittyy lihaksen kouristuksenomainen jännitys. Tilanteessa mitään suonta ei vedetä minnekään, vaikka sellainen tunne tuleekin. Useimmiten suonenvedon kohteena on pohjelihas, johon tulee nukkuessa äkillinen kouristus ja kiputila. Uidessa saattaa myös käteen tai jalkaan tulla vastaava lihaskramppi tai tilanne voi syntyä melkein milloin vain. Syytä ilmiöön ei tarkkaan tunneta, mutta otaksutaan, että jonkinlaisesta raajan verenkierron äkillisestä ja ohimenevästä häiriöstä on kyse.

Yleensä suonenvedosta ei ole juurikaan haittaa ohimenevää kiputilaa lukuunottamatta. Yöllisen lihaskouristuksen jäljiltä kävely voi aamulla tuntua vielä kivuliaalta. Paras ensiapu suonenvetokohtaukseen on koettaa estää lihasta kramppaamasta l. kannattaa yrittää vastustaa lihaksen pakkoliikettä joko käyttämällä vastalihasvoimaa tai estämällä mekaanisesti lihaksen toiminta. Kouristavan lihaksen samanaikainen hieronta voi myös auttaa tilannetta.

Mikäli suonenveto ilmenee toistuvasti ja haittaa, voi sitä yrittää ehkäistä jo ennalta. Lämpimät sukat jaloissa voi auttaa verenkierto ja ehkäistä kramppeja. Tupakoinnin lopettaminen ja B1-vitamiinin, sekä magnesiumin ja kalsiumin lisäravinteet voivat joskus vähentää alttiutta suonenvetoon. Jos vaiva on todella kiusallinen, voi lääkäriltä saada ääreisverenkiertoa parantavaa ja kramppitaipumusta estävää lääkitystä.

*Sisätaudit
*Ortopedia

Suonenveto on yhdyssana. Tällä foorumilla poikkeuksellisen monella ihmisellä on vielä huonompi kielioppi kuin minulla. Ärsyttävää.

ravistele. se helpottaa ;)

Crypton sanoi:
mikä auttaa suonen vetoihin? aina treenin jälkeen on kauheat vedot ja sattuu niin pirusti.... terveyden hoitaja suositteli magneessiumia sitä olen syönyt mutta ei paljoa ole auttanut.

Paljonko söit magnesiumia? Ei kyllä ole mitään todisteita itsellä, että tarpeeksi suuri annos vasta vaikuttaisi ja sehän on yksilöllistä, että tarvitaanko kilo vai kaksi. Yksi keino on aina venytellä treenin jälkeen. Ei välttämättä aina toimi... Kokemusta löytyy, mutta saattaa ehkäistä sen pitkällä aikavälillä.

EDIT: jaa, tuossa tutkimuksessa tulikin aika lailla jo tavaraa, mutta kiinnostaa silti tuo määrä minkä otit. Pitäisi varmaan lukea koko ketju ennen paskanjauhamista.

Magnesium ja runsas vedenjuonti, tuossa konstit jotka itselle toimii. Venyttelystä tai muusta ei apua mulla ole.

Itellä tulee magnesiumia sellaiset 500-ylöspäin. tuntuu olevan tarve aikasten kova koska joutuu suuria määriä multimineraaleja ottamaan vaikka hyvälaatuisia onkin.

Eräältä konkarilta viellä kuulin että veden,magnesiumin jne lisäksi olisi hyvä ottaa suoloja. Itse sain juuri muutama päivä sitten pirullisen krampin pohkeeseen keskellä yötä ja vettä pari tuoppia, magnesiumia+berocca naamaan. Päivällä sitten join vettä paljon ja suoloja otin sekä pohjetta hieroin ja voitelin feldenillä niin seuraavana päivänä oireet olivat ohitse. Nyt kun jälkeen päin mietin että millainen ravinto oli edellisenä päivänä niin selvästi nestettä ja suoloja oli aivan liian vähän. Ja kun tuohon viellä lisää runsaan hikoilun niin siitäpä sitten kramppi johtui.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Crypton sanoi:
syön jotain magneessium pillereitä en tiiä. yks tableetti päivässä....

Paljonko on yksi tabletti? Lue paketin kyljestä. 300 mg?

Crypton sanoi:

Selkis.. tuplaa annos. Voi olla että sitten toimii paremmin. Onko se kenen valmistamaa magnesiumia? Joihinkin on lisätty B-vitamiinia imeytymisen edistämiseksi. Itellä ei ole magnesiumia käytössä, mutta eipä ole suonenvetojakaan, ainakaan vielä:D , joten ei ole kokemusta:rolleyes:

mutu-juttuna sanoisin että taitaa se magnesiumsitraatti olla paras imeytymään. tuo kalsium tuli uutena asiana esiin tuossa jutussa, pitääkö tässä ruveta sitäkin syömään...
mitä muuten tarkoittaa että syödään suoloja? siis pelkkä suolako riittää veden sekaan? vanha kansa kuulemma sitä käytti myös, itse olen vain parina päivänä ottanut , pitäis ottaa vielä jonkun aikaa että tietäisi toimiiko magnesiumin lisänä.

Terpesteri sanoi:
mutu-juttuna sanoisin että taitaa se magnesiumsitraatti olla paras imeytymään. tuo kalsium tuli uutena asiana esiin tuossa jutussa, pitääkö tässä ruveta sitäkin syömään...
mitä muuten tarkoittaa että syödään suoloja? siis pelkkä suolako riittää veden sekaan? vanha kansa kuulemma sitä käytti myös, itse olen vain parina päivänä ottanut , pitäis ottaa vielä jonkun aikaa että tietäisi toimiiko magnesiumin lisänä.

Kun syödään suoloja, niin ainakin minä ymmärrän sillä sitä, että korjataan elekrolyyttitasapainoa (vaikkei se välttämättä ole epästabiili). Mineraalisuolaa kannattaa ottaa. Siinä on kuulemma natriumin lisäksi muitakin aineita (en muista mitä:D ).

Syödän suoloja tarkkoittaa ainakin itselläni sitä että otan ihan ripauksen suolaa suuhun ja vettä päälle. Ja juuri mineraalisuolaa.
Oikeastaan itselläni ensin tulee elohiiret ja sitten vasta suonenvedot/krampit jos nestehukka/suolojen puute pääsee yllättämään. Keväällä dietatessa tuli muutaman kerran elohiiriä ja siihen auttoi tuo sama kaava. Lisää vettä reilusti,hieman suolaa ja magnesiumia. Ja normaali veden lisäksi join viellä vichyä.

japa sanoi:
Syödän suoloja tarkkoittaa ainakin itselläni sitä että otan ihan ripauksen suolaa suuhun ja vettä päälle. Ja juuri mineraalisuolaa.
Saman asian ajaa merisuolakide kielen alla. Mineraalisuolassa, merisuolassa ja nykyään niin muodikkaassa intiaanisuolassa on jäljellä vielä mm. kaliumkloridia ja magnesiumsulfaattia. Tavallinen jodioitu ruokasuola on lähes puhdasta natriumkloridia, jota saa ihan varmasti tarpeeksi, vaikka ei lisäisi yhtään suolaa ruokiinsa.

Alkuvenyttely ja lämmittely sekä liikkeen tekeminen pienillä painoilla ennen varsinaista sarjaa (liikkeen lämmittelyä).

Pohkeita treenatessa lähestulkoon joka kerta saa tuntea suonenvedon jumalaisen tunteen.. :itku: Itsekkin olen kuullut suolan/suolojen auttavan.. :S

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom