Suomi24:n kehonrakennus osiolta bongattua!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BigBoi
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mike sanoi:
Ohan siitä jo vireillä tutkintapyyntö. Eihän tuommoista saa väittää yrityksestä, tuohan on täysin laitonta.
Jos vain oy:n puolesta pystyt, niin pidäpä ajantasalla jutun edistymisestä. Kiinnostaa tuollainen prosessi, liekö ensimmäinen Suomessa? Jos menisi läpi, niin voisi olla, että Jippiin kaltaiset lähes moderoimattomat foorumit loppuis.

Corleone sanoi:
Jos vain oy:n puolesta pystyt, niin pidäpä ajantasalla jutun edistymisestä. Kiinnostaa tuollainen prosessi, liekö ensimmäinen Suomessa? Jos menisi läpi, niin voisi olla, että Jippiin kaltaiset lähes moderoimattomat foorumit loppuis.

Joo, kiinnostaa kyllä minuakin kovasti tämä. Joskus siellä tulee käytyä ja todellakin pisti ihmetyttämään se järjetön mustamaalaus.

Ja todellakin palstan mustamaalaamisen vielä ymmärtää, mutta jos kauppakin sotketaan niin menee jo överiksi ja pahasti! :curs:

Vois vaan kuvitella sitä vitutuksen määrää jos ois ite nyt Miken housuissa.

Bittivuodosta noukittu:

"Torstai 4.3.2004 - MuroBBS:stä tutkintapyyntö poliisille

Tietokoneharrastajien hyvin tuntemasta Muropaketin foorumista (MuroBBS:stä) on tehty rasististen viestien takia rikosilmoitus paikallispoliisille. MikroPC-lehden mukaan on hyvin mahdollista, että MuroBBS:stä leivotaan ennakkotapaus uuden sananvapauslain avulla. Uusi sananvapauslaki määrittelee mm. avointen nettifoorumien vastuukysymyksiä."

Eli tuosta paskapalstojen mellastuksesta voi tulla loppu kun alkaa jengin lompakko laihtumaan jos laukoo mitä sattuu palstoilla. Etteivät vain odottelisi että joku tekee isomman mokan jossain nettipalstalla ja sitten saadaankin kaikki palstat ihmetellä näiden kusipäiden takia. Ennakkosensuuriin ei voi lähteä meilläkään, se olisi saatanan työlästä.

tai sitten kaikki viestit vastaisuudessa joudutaan lukemaan moderaattoreiden toimesta ennen julkisuuteen päästämistä. :david:

nevahood sanoi:
tai sitten kaikki viestit vastaisuudessa joudutaan lukemaan moderaattoreiden toimesta ennen julkisuuteen päästämistä. :david:

Tai sitten se laki menee niin, että palstan ylläpidolla on velvoite säilyttää laittomat viestit ja niiden lähettäjän tiedot esim 3kk poliisin tutkintaa varten. Ennakkosensuuriin tuskin pakkiksen tarvitsee lähteä, senverta haipakkaa täältä lähtee trollit.

Mike sanoi:
Ohan siitä jo vireillä tutkintapyyntö. Eihän tuommoista saa väittää yrityksestä, tuohan on täysin laitonta.

Saanko uteliaisuuttani kysyä, mikä on rikosnimike? Ja minkä niminen laki? Rikoslaissa löytyy kunnianloukkaus, mutta voiko yritys olla siinä asianomistajana? (Suomen oikeusjärjestelmän perusteet on näemmä hieman hukassa :) )

joo, ois toi ennakkosensuuri aika kummallista... kylhän sitten kadullakin pitäis olla modeja joille kuiskata ensin mitä on sanomassa ja sitten odottaa lupaa saako sanoa

Kattokaapa, jippiillä joku pyytelee aika hanakasti anteeks tota kirjotustaan. Onkohan kyseessä tavallinen trolli, vaiko todellinen luonnonoikku: asiallinen jippiiläinen?

Asia on selvitetty asianomaisen kanssa. Ajamme kuitenkin asiaa senverran eteenpäin, että Ville Vihma, joka leikkii Jippiin moderaattoria, saa jonkinasteisen nootin. Tuo meno ei voi jatkua näin enää. Kaverilla on aika hälläväliä meininki siellä moderoinnissa, kestää aina päiviä ennenkuin reagoivat, jos edes reagoivat mitenkään mun emaileihin.

"Mun ja Pakkotoiston välinen asia päätty sit hyvin. Ne ei jatka asian eteenpäin laittamista. Onneks mun virhe ymmärrettiin. On reiluja ihmisiä vielä olemassa. Ostan niitten verkkokaupasta aina kun ovat hyviä ihmisiä. Tuen sellaisia aina kun pystyn.

Tälle palstalle en palaa enää koskaan tai ainakaan ennen kun saavat valvonnan kuntoon. Mun tyhmyydet ois pitäny poistaa välittömästi. Tässä foorumissa on vitun paljon paskaa. Kantapään kautta sen opin.

Hyvää kesää kaikille ja Pakkotoisto Oy:lle kiitokset inhimillisestä ajattelutyylistä."

Hyvä että asialle tehdään jotain. Onhan se väärin että loistavaa ja osittain vieläpä täysin ilmaista foorumia haukutaan noin.
Onhan se totta että kaikkia julkkiksia joku vihaa ym, itekkin ihannoin Lemmya(motörhead), ja haukun yleisesti pop musiikin edustajia.

Olen itse kyllä kysynyt jippiistä kerran ihan asiallisen kysymyksen, koska arvelisin että täällä siihen olisi tullut nyrpeitä vastauksia, ihan vaan sen takia että se oli aika alottelijanoobkäytäsitävitunsearchiahomotaisaatbannit kysymys.

Loistava foorumi tämä kyllä on. Voidaan me alottelijatkin lukea kokeneempienkin harrastajien ja jopa ammattilaisten vastauksia. Ei sitä salilla uskaltaisi mennä vaan juttelemaan ja kyselemään.

Ohan noita ennakkotapauksia trollauksesta. Esim Suomi24 foorumilla pitkään trollannut "mersumies" Goldfinger. Sai oikeudessa ihan kivat rapsut, mut kerkeshän se terrorisoimaankin varmaan yli vuoden. :lol2:

rahkanaama sanoi:
Ohan noita ennakkotapauksia trollauksesta. Esim Suomi24 foorumilla pitkään trollannut "mersumies" Goldfinger. Sai oikeudessa ihan kivat rapsut, mut kerkeshän se terrorisoimaankin varmaan yli vuoden. :lol2:

Onko tapauksesta tarkempaa tietoa? Millä perusteella sai tuomion?

Mike sanoi:
Olen valehtelematta 20-30 kertaa sinne jo mailannut tässä vuosien varrella ja aina sama vastaus jos vastausta edes tulee. "Emme voi bannata osoitteita, koska useat käyttävät samaa välityspalvelinta". Jos tuo ei onnistu, niin laittaisivat nyt edes sinne rekisteröinnin, ilman sitä ei voisi kirjoittaa.

Paskan marjat. SEn mitä olen eri boardeja moderoinu, nii voin sanoa että täyttä kusetusta. Jos bannaa käyttäjän ip:n, se ei tarkota että kaikki samasta isp:stä (internet service provider, a.k.a. palvelunvälittä esim. Sonera tai Elisa) bannattaisiin. Taisi Mike tuon jo tietääkin, mutta ehkä se ei kaikille ollut selvillä.

Mitä jos esim. pakkikselle vaadittaisiin rekisteröityminen jopa sivujen selaukseen? Ainakin pari idioottia voitaisiin saada karsittua.

thymorg sanoi:
Paskan marjat. SEn mitä olen eri boardeja moderoinu, nii voin sanoa että täyttä kusetusta. Jos bannaa käyttäjän ip:n, se ei tarkota että kaikki samasta isp:stä (internet service provider, a.k.a. palvelunvälittä esim. Sonera tai Elisa) bannattaisiin. Taisi Mike tuon jo tietääkin, mutta ehkä se ei kaikille ollut selvillä.
Soneran välityspalvelimella on tietääkseni yksi ainoa IP-osoite. Se kun bannataan niin saman välityspalvelimen käyttäjät saavat banniviestin, koska foorumisoftalle tai mikä lie näkyy vain se yksi ainoa IP, joka on bannattu.

Ikävää, että ISP kohtaista välityspalvelinta käytetään häirintään, koska se usein nopeuttaa monien sivustojen latausta päällä ollessaan, koska data voidaan ottaa suoraan välityspalvelimelta eikä jostain monen tukoksen päässä sijaitsevasta paikasta, missä sivusto oikeasti on jakelussa.

Sen voi vaikka todistaa näin. Ylläpito näkee minun IP-osoitteen olevan 194.251.240.117 joka on välityspalvelimen IP-osoite eikä omani. Kysynkin, näettekö muuta IP-osoitetta postaukseni kohdalla? Jos näette niin älkää kertoko sitä osoitetta :D Jos ette niin, miten voitte muuten bannata henkilöä kun näkemänne IP-osoitteen perusteella? Tämä oli siis pointti, miksi ne eivät välttämättä bannaa, jos käytetään välityspalvelinta.

Joitakin osoitteita ei voi bannata, mutta tuo Jippiin väittämä on paskaa, sillä esim meillä. Suurimmalla osalla on ihan uniikki ip, ei se voi kovin paljoa olla erilailla kuin Jippiillä.

Rekisteröintipakkoa meille ei tule, se rajoittaisi liikaa käyttäjiä, tämä systeemi on hyvä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom