Suomessa on aika suvaitsevaisia ihmisiä, verrattuna Viroon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lieska
  • Aloitettu Aloitettu
Paitsi että käsittääkseni tieteen kentällä puhutaan muista käsitteistä kuin "normaalista" ja "epänormaalista", sikäli kun ne ovat arvolatautuneita sanoja ja tieteen tehtävä ei ole arvottaa.

Totta. Sydänkin on aina "normaalin rajoissa" korkeintaan...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuten olen jo muillekkin sanonut, lue ketju ennenkuin viisastelet, ok?

Jeps, nyt olen lukenut ketjun ja kaikki sun postaukset, ja olisin silti heittänyt ton saman vastauksen. Paitsi että tulihan sieltä ilmi se että sulle tulee paha olo homojuttuja katsellessa. Pienenä vinkkinä: jätä katsomatta. Vapaa maa. Toki sullakin on oikeus mielipiteeseesi, olisin vaan halunnut jonkun muunkin perustelun homouden vastustamiselle kuin sen että se poikkeaa normaalista. Millä perusteella se poikkeaa normaalista eritavalla kuin vaikka sun vasenkätisyytesi?

Suvaitsevaisuus on sitä, että ei pidä erilaisuutta negatiivisena vaan positiivisena asiana.

Tai sitä että sillä ei ole mitään väliä. Siis että ei arvoteta ihmisiä ulkonäön, sukupuolen, sukupuolisen suuntautumisen, kätisyyden, ÄO:n, ym. mukaan.

Suvaitsevaisuus on sitä, että ei pidä erilaisuutta negatiivisena vaan positiivisena asiana.

E: Mistähän johtuu, että se voi kirpaista jos näkee poikain suutelua? Kai se on niin harvinaista ja johtuu siitä ettei siihen ole tottunut. Jos heterot eivät saisi suudella julkisesti niin kyllä siihenkin kiinnittäisi huomiota.

Miksi erilaisuudella pitäis olla itseisarvo?

Nimimerkillä tasan en anna yksilölle yksilöä suurempaa arvoa siksi, että se sattuu olemaan homo, eri värinen tai vaikka boheemi.

Sillä pitäisi olla itseisarvo vaikka sen takia, että ihmisillä olisi jokin syy olla erilaisia? Jos kaikki olisivat samanlaisia, niin maailma olisi helvetin köyhä paikka.

Siitä olen samaa mieltä, mutta koska miellän kaikki erilaisiksi, on kaikilla sinänsä sama arvo. En tajua miksi minun pitäisi pitää jotain homoutta hienompana erilaisuutena kuin vaikkapa sitä, että on liveroolipelaaja.

Minkä takia just homoja pitää kannustaa, kun samaan hengenvetoon on ihan okei nauraa ns. kilteille miehille?

Kiltteys taitaa tässä yhteiskunnassa olla itseisarvo ja samalla katoavaa kansanperinnettä. Kysymykseen miksi on mahdoton vastata. Jos ihminen on omalla tavallaan näkymätön, niin voi olla myös tavallaan merkityksetön.

En tiedä miksi on mediaseksikästä rikkoa tabuja.

Minkä takia just homoja pitää kannustaa, kun samaan hengenvetoon on ihan okei nauraa ns. kilteille miehille?

Höh, tietenkin sen takia että perämiehet on vähemmistö.
Sen sijaan että ajattelis että kas, homo, mikäs siinä....sehän on käytännössä homofobista, ei se käy, pitää aatella että: IHANAA, HOMO!!
Voi vitsi siis, musta te ootte niin ihania just siksi kun te oottekin homoja ettekä heteroita!!

Vain näin olet todellinen card-carrying suvaitsevainen, ja voit katsoa nokkaasi pitkin alaspäin niitä, jotka suhtautuvat homoihin vain neutraalisti, pitäen heitä tavallisina ihmisinä siinä missä heteroitakin.

Ja jotta olet OIKEIN suvaitsevainen, sinun täytyy myös potea häpeää, edes alitajunnassa, omasta tylsyydestäsi, kun et kuulu mihinkään vähemmistöön.

Otappas nyt Tupla-J muna suuhun, niin saadaan sustakin jännittävämpi ja ihqumpi! Mä tuun kannustamaan!

Sarkasmi sikseen; en ymmärrä itsekään miksi homous on niin mahtavan ihanaa, tai miksi se on juuri sellainen erilaisuuden muoto, jota pitää ihan ihailla ja kannustaa.

Miksi minun pitäisi suhtautua siihen muuten kuin neutraalisti?

Sarkasmi sikseen; en ymmärrä itsekään miksi homous on niin mahtavan ihanaa, tai miksi se on juuri sellainen erilaisuuden muoto, jota pitää ihan ihailla ja kannustaa.

Miksi minun pitäisi suhtautua siihen muuten kuin neutraalisti?

Eipä juuri miksikään. Tietty on sinällään ilahduttavaa, että ihminen uskaltaa olla oma itsensä huolimatta siitä että homous on vieläkin aika monen mielestä jotenkin paha asia. Mutta eipä tuokaan nyt juurikaan eroa siitä, että esim. uskaltaa olla ainut Kokoomuslainen demarien kansoittamassa kaupungissa. Tms. :)

Kummasti sulla on vaan samat perustelut olla homoja vastaan, kuin jos mulla olisi vaikka olla vasenkätisiä vastaan. Mut ei mulla oo mitään sua vastaan sen takia että sä olisit vasenkätinen.
Ja miten sun elämääsi häiritsee jos homot pitävät paraatia, saitko traumoja kenties tai jotain?

Hei mies(?) jos yrittäisit ajatella edes hetken kunnolla etkä tahallasi käsittäisi asioita väärin sillä se on varsin rasittavaa pidemmän päälle. No jos sulle tulee semmoinen kuvotus / sääli kun näet vasenkätisen niin uskoisin että olet varsin sairas persoona kun taas homostelun(mies suudelma on ehkä tuo mahdollisin nähdä kaupungilla/jonkin sortin hyväily) näkeminen ei oikeasti ole kovinkaan monen mielestä hauskaa vaan kuvottavaa ja se taas on ihan luonnollinen reaktio. Ja en ole sanonut että se homoparaati minua varsinaisesti häiritsisi tai edes liikuttaisi millään tapaa, mutta kummastelen vaan että miksi vitussa joku homoparaati pitää olla? Yhtä hieno idea kuin pedofiilipuolue juttu, missä maassa nyt olikaan :thumbs:

No jos sulle tulee semmoinen kuvotus / sääli kun näet vasenkätisen niin uskoisin että olet varsin sairas persoona kun taas homostelun(mies suudelma on ehkä tuo mahdollisin nähdä kaupungilla/jonkin sortin hyväily) näkeminen ei oikeasti ole kovinkaan monen mielestä hauskaa vaan kuvottavaa ja se taas on ihan luonnollinen reaktio. Ja en ole sanonut että se homoparaati minua varsinaisesti häiritsisi tai edes liikuttaisi millään tapaa, mutta kummastelen vaan että miksi vitussa joku homoparaati pitää olla? Yhtä hieno idea kuin pedofiilipuolue juttu, missä maassa nyt olikaan :thumbs:

Millä tavalla kuvotus homon nähdessä on luonnollinen reaktio? Ja jos se sua häiritsee niin älä katso homostelua, ok? en mäkään sitä halua katsoa mutta siinäpähän homosteleevat jos tykkäävät, en mä sitä paheksu sen ihmeemmin. Ihmisiä ne on joilla on ihmisoikeudet niin kuin muillakin. Kai sitä nyt saa pitää paraateja jos haluaa, kai niin saa muutkin tehdä. säkin voit pitää paraatin vasenkätisten homonvastustajien kanssa jos haluat, vapaa maa.

Ja tossa on mun vastaus noihin pedofilia-vertailuihin:
minä sanoi:
Taha sanoi:
Mites muiden seksuaalivähemmistöjen oikeudet? Mites pedofiilit, nekrofiilit ja zoofiilit? Pitääkö heidänkin antaa "kukkia"?

Noissa kolmessa mainitsemassasi on se puoli että mun kirjoissa lapset, kuolleet ja eläimet(tai mitkään näiden yhdistelmät) eivät ole asemassa jossa he voisivat valita haluavansa harrastaa seksiä ihmisten kanssa. Aikuiset ihmiset ovat vapaita valitsemaan oman rakkautensa kohteen toisista aikuisista ihmisistä, jos molemmat(tai jossain tapauksessa tätä useammatkin) osapuolet sitä haluavat.

Ja tossa on mun vastaus noihin pedofilia-vertailuihin:

No niin, kuten sanottu en pidä homoutta samalla tavalla pahana asiana kuin pedofiliaa juurikin tuon takia mitä sinä quottasit, mutta olen sitä mieltä että se on samalla tavalla poikkeavaa. Oikeastaan jossain muualla / aiemin täälläkin päin(?) se homostelu oli ihan yhtä vakava asia kuin tuollaiset nykyään ns. "pahemmat" jutut, kaikki on vain siitä kiinni että nykyään on múotia olla homppeli, bi tai jos ei ole ihan niin vapaamielinen että tohon lähtis mukaan niin ainakin ollaan "suvaitsevaisia". Sama asia kuin toiset jauhaa että eihän se pilvi ole huumetta ja että jos se laillistetaan niin ei siitä sitten enää edetä kovempien laillisuuteen.(kerro vaan jos et ymmärtänyt niin väännän rautalankaa jahka kerkiän)

En koe homoja uhkana. En myöskään käsitä miten joku voi romanttisesti ja seksuaalisesti rakastua toiseen miehen (miehenä), mutta mitäs sitten.. ehkä nekään ei käsitä miksi heterot rakastuvat toiseen sukupuoleen. Kuka määrittelee mikä tässä on normaalia, valtavirta?

Ja loppupeleissä en näe mitä vaaraa se aiheuttaa jos miehet ja naiset paneksivat toisiaan kunhan molemmat on halukkaita. Kaikkea mitä en itse ymmärrä ei tarkoita sitä että sitä pitäisi vihata tai kammoksua, tai että se johtuu jostain tietystä jutusta. Jotkut on vaan semmosia, ei se mulle kuulu. En kyttää naapuria kämpässä enkä b-rapun miehiä. Sitäpaitsi itsekin fantasioin Vida Guerran ahterista, joten ei tässä pelkän pimpukan mukaan marssita heteronakaan, ja se joka ei Vidan peppua halua niin se on se homo saatana!

:)

Oikeastaan jossain muualla / aiemin täälläkin päin(?) se homostelu oli ihan yhtä vakava asia kuin tuollaiset nykyään ns. "pahemmat" jutut, kaikki on vain siitä kiinni että nykyään on múotia olla homppeli, bi tai jos ei ole ihan niin vapaamielinen että tohon lähtis mukaan niin ainakin ollaan "suvaitsevaisia". Sama asia kuin toiset jauhaa että eihän se pilvi ole huumetta ja että jos se laillistetaan niin ei siitä sitten enää edetä kovempien laillisuuteen.(kerro vaan jos et ymmärtänyt niin väännän rautalankaa jahka kerkiän)

Mun ymmärtämyksessä ei ole mitään vikaa, paitsi siltä osin että en edelleenkään tajua miksi homous on paha asia? On ihan turha verrata johonkin pilven laillistamiseen, mä uskon pilvi aiheuttaa itsessään jo ongelmia, mutta homous ei käsittääkseni satuta ketään olemassaolollaan, jos sitä sovelletaan lakien puitteissa.

Eihän homostelussa mitään pahaa ole, kunhan kyseessä on täysijärkiset aikuiset ihmiset. Eihän se tietenkään luonnollista ole, tokihan ihmisellä pitäisi olla alitajuinen pyrkimys lisääntymiseen, mutta korostan vielä ettei minulla sitä mitään vastaan ole. Se lienee tietynlainen vinksahdus aivoissa tai normaalista poikkeavassa kasvuympäristössä aikuistuminen.

Sen sijaan enemmän huolettaa näiden muslimimaiden jopa lailla homostelun kieltäminen, ja samaan aikaan avioliittojen laillistaminen pikkutyttöjen ja aikuisten miesten kesken. Se on sairasta ja tuomittavaa.

Se lienee tietynlainen vinksahdus aivoissa tai normaalista poikkeavassa kasvuympäristössä aikuistuminen.

Kitos diagnoosista.
Aivojani ei olekkaan tutkittu. Täytyypä hankkia siirrännäinen. Tosin en halua siltikään olla hetero :lol2:
Kasvuympäristöni oli aivan kauhea :curs: Olen alkoholistiperheen lapsi. Ekaluokalle mennessäni itkin ystäväni kanssa vallan kauheasti :itku: Olin arka ja pelokas. No sitä olen vieläkin, eräänlainen erakko. Viihdyn paremmin yksin kuin huonossa seurassa :eek:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom