Luettelisitko kaikki suomenruotsalaisten saamat edut tähän ketjuun, kiitos? (Tee se sen jälkeen, kun olet opetellut kirjoittamaan suomea oikein. Ok, tyhmä kommentti, myönnän, mutta kun noin kovasti kohkaat suomalaisuudesta, niin kai sitten kunnioitat perimääsi tarpeeksi käyttääkseni kunnollista kieltä?)
edut: 1)Kiintiöt yliopistoihin 2) Oikeus saada ruotsinkielistä palvelua virastoissa kaikkialla maassa 3)Ahvenanmaa (ei liene tarvitse muuta kirjoittaa) . Siinä näin aluksi. Myönnän, että kirjoitan välillä melko huonosti. Mutta onko sillä netissä niin väliä,kunhan asia välittyy?
Pakkoruotsista on ihan turha kitistä, yhtälailla ruotsinkielisille on pakkosuomi. Käsittääkseni se vituttaa osaa heistä ihan yhtä paljon kuin teitä pakkoruotsi, joten olette ehkä tasoissa?
Vähemmistö opiskelee enemmistön kielen, ei toisin päin ,vastaväitteitä?
Minulle on aivan sama, jos suomenruotsalaisilla on jotain etuja joita suomenkielisillä ei ole, esim. tietty kiintiö koulutuspaikoissa. Olen siis hurri? Hieno juttu, ehkä nyt alkaa rahaa tulvia ovista ja ikkunoista, elämästä tulee kauniimpaa ja jätte roligt ja haen Stockmannilta Burberry-huivin? Myöskään työpaikoista ei tämän jälkeen tarvitse koskaan huolia?
Pitikö tuokin kirjoittaa välttämättä?
Sitäpaitsi, tässä maassa on muita vähemmistöjä, joiden eduista olisi syytä keskustella enemmän. Vammaiset, mielenterveysongelmaiset etc. - ottakaa heidän asiansa ajaaksenne, niin tekisitte edes hyvää työtä.
Eikö suomalaisten etujen ajaminen sitte ole "hyvää työtä"?
Mun osalta tämä keskustelu taukoaa viikonlopuksi. Tulen maanantaina heti aamusta katsomaan, mihin olette päässeet. En ylläty, jos mitään suurta ja yllättävää ei ole esitetty. ;)
Sinun kaltaisten ihmisten takia pakkoruotsi on vielä Suomessa