Mä sanoisin, että asennevamma on kyllä jollain muulla, jos tuomitsee koko kaupungin ihmiset töykeiksi jos bussikuskille ei ole tapana sen kummemmin jollain morjestella. Ja paistaahan tuo hieman läpi tuo antiasenne, mutta tuota aina joskus näkee.
30 tuotta Tampereella, eikä sielläkään nyt bussikuskin kanssa seurusteltu, paitsi mummot toki. Ei manselaisia silti voi mennä töykeiksi leimaamaan.
Niin, no mähän kirjoitin että ongelmana on "asennevammaiset ihmiset" enkä "kaikki Helsinkiläiset on asennevammaisia". Olen syntynyt Helsingissä ja asunut siellä useaan otteeseen. 4 vuotta asuin Helsingin "slummeissa" ja ei kauheasti oli kehuttavaa. Nekin kaupunginosat kun kuulu Helsinkiin. Helsinki on muutakin kuin se ydinkeskusta ja joku yksittäinen hieno Jugend-kortteli. Kaupungisuunnittelua nyt ei mielestäni ole ihan putkeen mennyt. Heti on antiasenne jos ei ole suitsuttamassa Helsingin puolesta. Isossa kaupungissa on ison kaupungin ongelmat, Suomenkin mittapuulla. Itse huomaan tietyissä asioissa selvä eron, kun olen duunissa keskustan kupeessa ja jos viikonloput vietän puolestaan Keski-Suomessa.