Suomen parhaat kaupungit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Reinzell
  • Aloitettu Aloitettu
eira.jpg

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eipä taida olla, mutta kulmilla kuitenkin vissiin.

Edit: Jaa, lienee sama katu, eli Huvilakatu:

photo.php

E2: Kadulla "pieni" kauneusvirhe:

photo.php

En olis noin varma, kun et edes tunne mua. Ja mitä tuohon nigsterin kysymykseen tulee, vähän kaikki täällä vituttaa. Mä olen viettäny muksuna kesät talvet muutamissa eri kaupungeissa, jopa ulkomailla, ja voin mielipiteenä sanoa Turun olevan erityisesti ihmisten suhteen tylyin paikka. On täällä pirun mukaviakin, suurin osa kavereista täältä suunnalta, mutta ulkopuolisten ei-tuttujen suhteen en ole koskaan vihannut yhtä paljon ketään muita kuin Turun seudun populaa. Ja vertailukohteet eivät perustu mihinkään kahden päivän lomareissuun idyllisessä pikkukylässä tjms. Sitten on vielä rumaksi rakennetut alueet, mutten niistä nyt lähde väätämään kättä, sillä ne ovat pikkuseikkoja ja niitä löytyy kaikkialta.

Mitä jos...turkulaiset ovatkin mukavia...ja sinä olet Mulkku!:D

Harhar, kaikki tapaamani turkulaiset, niitä on jonkin verran, on pirun mukavaa sakkia. Enempi täällä Helsingissä olen kohdannut kusipäisiä ja harmillisen ylimielisiä ihmisiä, mutta turhahan noita on yleistää. Kivoja tyyppejä täälläkin päin.

Asun mieluiten Helsingissä, loistava julkinen liikenne ja palvelut, kaunis kaupunki. Tuntuu oikeasti jonkinmoiselta kaupungilta, toisin kuin esimerkiksi Turku mun mielestäni.

Helsingille lisää pisteitä, täällä on leuto talvi, semmoinen synkkä, mutta lämmin. Vituttaa pakkaset. Stadissa voi vetää kesätakilla 24/7.

Ja arkkitehtuuri, oooooh.....

finland_helsinki_eira.jpg
ja vastapainoksi ettei todellisuus pääse unohtumaan.
erat_ennen2.jpg

mahdollisesti kankaretie?

Joensuu - Hyvä kaupunki nykyisin. Paska 90 - luvulla. Hanko - Paska kaupunki , mutta Regatta on OK. Lahti - OK , isä asuu siellä. Kemi - Kerran kävin . Paska paikka.

Stadi! Vittu tää on makee mesta! Asustellaan nyt hotelli Kämpissä ja on kyl aivan törkeen siisti kaupunki kun ei ole puoleen vuoteen Suomessa ollut. Ihan parhautta!

Suurin pettymys (ja oikeastaan ainoa) oli Stokkan Herkku, aivan karmee räkälä josta ei saa mitään, täysin onnettomat valikoimat. Vertailukohtana siis Bangkokin Gourmet Market Paragonissa... ;) ;)

Mutta joo, Stadi on kyl magee city Suomessa, varsinkin keskusta. Ytimeen vois muuttaa millon vaan (kun ois lottovoitto). Perjantai-iltana lämmintä ja lähes autiota, kylläpä oli mukava vain kävellä ja katsella ympärilleen. Miinusta deekuista ja siitä että kebab-mestoja ei ollut enää, Stadin Kebab lopettanut?

Huh, pitää kelata ny vaik pari viikkoo ja katsella tarkemmin "alkufiilistelyn" jälkeen.

Tässä topicissa puhutaan paljon kesäkaupungeista ja siitä kuinka jokin kaupunki on paras, koska se on kesällä loistossaan. Itse ainakin olen sitä mieltä, että suurin osa suomalaisista kaupungeista on nimenomaan kesäkaupunkeja ja kesällä mahtavia paikkoja (nimenomaan silloin jos on aurinkoinen sää ja kyseessä muutaman päivän visiitti). Varsinkin jos löytyy vesistöä keskustan tuntumasta on vaikea löytää parasta kaupunkia.

Sellaiset kaupungit, jotka ovat talvella hienoja, ovatkin harvassa. Suurimmassa osassa on joko ankeaa tai vielä ankeampaa (näkeehän sen jo noista talvella otetuista valokuvista mitä on postattu). Pohjoisesta löytyykin talvella ainutlaatuinen tunnelma ja hohdokkuus.

Stadista löytyy kyllä siistejä mestoja myös talvisin, mutta niin varmaan lähes jokaisesta muustakin kaupungista.

No eihän Helsingissä edes ole mitään oikeeta Suomen talvea! :jahas: Tai talvea yleensäkkään, kylmempi ilma, mutta lunta ei missään.

Ei tarvi kun Helsingistä ajella pari sataa kilsaa pohjosemmaks, niin talvi alkaa sentään muistuttaa talvea.

Helsinki on kyllä melko perseestä kaupunkina. Lauantaina joutui käymään keskustassa pitkästä aikaa ja heti rupesi verenpaine nousemaan. Muutamia kauniita kaupunginosia löytyy, mutta onhan tuo keskusta onnistuttu pilaamaan huonolla suunnittelulla ja purkamalla vanhoja rakennuksia. Liikkuminen kaupungissa on hidasta ja erityisesti sen läpi kulkeminen itä-länsi -suunnassa on vaikeaa. Suurin ongelma on mielestäni liikennesuunnittelu kaupungissa ja asennevammaiset ihmiset.

Jyväskylästä pidän monestakin syystä. Liikkuminen on nopeampaa ja kaupungin pystyy ohittamaan nopeasti aivan keskustan tuntumasta. Muutenkin alue on mielestäni melko järkevästi rakennettu ja meno on sopivan maalaisen rauhallista. Varsinkin jos vertaa joka aamuiseen työmatkaan, ja sillä näkyviiin sormea heiluttaviin autokuskeihin kehätielllä. Plussana tietenkin läheiset laskettelurinteet.

Ei ole minusta kaupunkiasujaksi, ainakaan Helsingissä. Lauantaiaamuna heräsin kotona linnunlauluun. Kämpän ikkunat voi avata huoletta ja ei tarvitse murehtia metelistä, tai että katupöly ja pakokaasut tunkeutuu asuntoon sisään. Parvekkeella istuessakin näkymä on vehreä ja rauhallinen. Ei tehnyt mieli lähteä Helsinkiin.

Tarkoitin muutenkin kuin julkisella liikenteellä. Ja julkisalla on tuo vaihtorumba jos haluaakin jatkaa matkaa vaikka Tapiolaan tai Laruun.

Helsinki on kyllä melko perseestä kaupunkina. Lauantaina joutui käymään keskustassa pitkästä aikaa ja heti rupesi verenpaine nousemaan. Muutamia kauniita kaupunginosia löytyy, mutta onhan tuo keskusta onnistuttu pilaamaan huonolla suunnittelulla ja purkamalla vanhoja rakennuksia. Liikkuminen kaupungissa on hidasta ja erityisesti sen läpi kulkeminen itä-länsi -suunnassa on vaikeaa. Suurin ongelma on mielestäni liikennesuunnittelu kaupungissa ja asennevammaiset ihmiset.
Metro?;)

Lauantaiaamuna heräsin kotona linnunlauluun. Kämpän ikkunat voi avata huoletta ja ei tarvitse murehtia metelistä, tai että katupöly ja pakokaasut tunkeutuu asuntoon sisään. Parvekkeella istuessakin näkymä on vehreä ja rauhallinen. Ei tehnyt mieli lähteä Helsinkiin.

Sama juttu. Muutama kilometri keskustasta.

Sama juttu. Muutama kilometri keskustasta.

No sä asutkin yhdessä niistä Helsingin "kauniista" kaupunginosista ;)

Mä en vain ole osannut erotella ihmisiä kaupungeissa. Inska, miten se asennevammaisuus niinkuin ilmenee? Jotain konkreettista varmaan on ja otantaakin? Ja lintuja nyt on muuallakin kuin JKL:ssä :D

Ei liene mikään urbaanilegenda, että ihmiset on etelässä töykeämpiä kuin muualla. Legendaarinen bussikuskille huomenen sanominen ja on siitä esim. hyvä esimerkki. Autoillessa tuo käy hyvin myös ilmi. Ihmiset on suorastaan mulkkuja ja itsekkäitä. Tosin tämä ei ole pelkästään Helsingin ongelma. Onhan niitä lintuja varmaan muuallakin, mutta melua, pakokaasua ja katupölyä ei ole puolestaan joka paikassa :D Suurin osa Helsingin lähiöistä on myös rumia ja osa niistä kunnon häpeäpilkkuja.

Mun mielestä taas stadissa on ihan törkeen hyvä julkinen liikenne. Vieläkun sattuu asumaan junaradan varrella niin pääsee hetkessä p-Helsingistä ydinkeskustaan. Se on totta että vaakasuunnassa ei ihan yhtä kätevästi pääse liikkumaan, joutuu sillon tyytymään dösään.

Ja ~40e / kk kun saa liikkua dösällä, metrolla, sporalla ja junalla Helsingin alueella rajattomasti ni ei se kallista ainakaan ole.

Mä sanoisin, että asennevamma on kyllä jollain muulla, jos tuomitsee koko kaupungin ihmiset töykeiksi jos bussikuskille ei ole tapana sen kummemmin jollain morjestella. Ja paistaahan tuo hieman läpi tuo antiasenne, mutta tuota aina joskus näkee.

30 tuotta Tampereella, eikä sielläkään nyt bussikuskin kanssa seurusteltu, paitsi mummot toki. Ei manselaisia silti voi mennä töykeiksi leimaamaan.

Larussa oli lintuja ja merta hullusti kun Katajaharjun puolella asuttiin ja parvekkeella muniaan huilutteli merenrannalla. Mutta stadin keskusta on stadin keskusta, ei voita mikään meitsillä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom