Suomen oikeuden järjettömät tuomiot

Ja sun hallintaotteista ei tullut revähdyksiä tai muita vammoja?

Luulis nyt vastakkaiselle osapuolellekkin kädenpuristus riittävän. Varmaan korvauksiakin vaaditaan? Ihme homma jos menee syyttäjältä läpi..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ja sun hallintaotteista ei tullut revähdyksiä tai muita vammoja?

Luulis nyt vastakkaiselle osapuolellekkin kädenpuristus riittävän. Varmaan korvauksiakin vaaditaan? Ihme homma jos menee syyttäjältä läpi..

Uhrilla ei ole ainuttakaan vammaa.. on ainoastaan 2 häiriintyneen henkilön sana minun sanaani vastaan.
Ei tunnu riittävän sen verran tuntuu kantavan kaunaa satavuotta sitten tapahtuneista asioista, ja näissäkään ei ole kyse lyömisestä-
En mäkään usko että tuomiota saisin, mutta en kyllä ikipäivänä olisi uskonut että tää menee edes syyttäjälle asti.

Tossa jutussa oli alunperin ihan mieletön määrä syytekohtia sitä mukaa kun tää on edennyt on tippunut syytekohtia pois ja nyt on sitten enään jäljellä lähinnä sellaisia joita en pysty itse kumoamaan.

Uhrilla ei ole ainuttakaan vammaa.. on ainoastaan 2 häiriintyneen henkilön sana minun sanaani vastaan.
Ei tunnu riittävän sen verran tuntuu kantavan kaunaa satavuotta sitten tapahtuneista asioista, ja näissäkään ei ole kyse lyömisestä-
En mäkään usko että tuomiota saisin, mutta en kyllä ikipäivänä olisi uskonut että tää menee edes syyttäjälle asti.

Miettikääs oikeasti mitä tapahtuu jos joku lyödään pää edellä asfalttiin?
Poliisilla ei oo valtuuksia päättää, että me ei nyt hei tutkita tätä sun rikosilmotusta, kun oikeesti sun pitäs vaan myöntää että kannat Pentille kaunaa siitä jutusta joka tapahtu sillon vuoden -96 Rantarockissa. Jos homma on tarpeeks epäselvä sana-sanaa-vastaan, ja selkeesti kuitenkin vaikuttaa että rikos on mahdollisesti tapahtunut, niin syyttäjällehän ne menee. Syyttäjäkin voi vielä päättää jättää syyttämättä, ja vielä vaikka siitäkin menis etiäpäin niin et todennäköisesti tule saamaan elinkautista. Jos saat, olen valmis julkisesti myöntämään olleeni väärässä.

Poliisilla ei oo valtuuksia päättää, että me ei nyt hei tutkita tätä sun rikosilmotusta, kun oikeesti sun pitäs vaan myöntää että kannat Pentille kaunaa siitä jutusta joka tapahtu sillon vuoden -96 Rantarockissa. Jos homma on tarpeeks epäselvä sana-sanaa-vastaan, ja selkeesti kuitenkin vaikuttaa että rikos on mahdollisesti tapahtunut, niin syyttäjällehän ne menee. Syyttäjäkin voi vielä päättää jättää syyttämättä, ja vielä vaikka siitäkin menis etiäpäin niin et todennäköisesti tule saamaan elinkautista. Jos saat, olen valmis julkisesti myöntämään olleeni väärässä.

Itseasiassa on Poliisi voi keskeyttää tutkinnan aiheettomana.. Syyttäjä voi tehdä samoin.. Ja en kyllä tule saamaan juuri mitään tuomiota mutta kyllä mua vituttaa rankasti jos saan edes pienen rikkeen rekisteriini koska se on pysynyt puhtaana silloinkin kun en ole ollut näin kiltti ihminen (20v sitten).

Se miksi tämä yleensä meni syyttäjälle on puhtaasti sen takia koska juttu on niin saatanan sekava, kaikkine juonenkäänteineen.

Iso riski on, että tulee syyte ja tuomio lievästä pahoinpitelystä. Otan osaa, jos työsi puolesta sinusta tehdään turvallisuusselvityksiä. Toisaalta villi veikkaus, että kohta alkaa "uhrin" puolelta rahan vonkuminen sillä verukkeella, että ei vie asianomistajarikosta (jollainen lievä pahoinpitely on) eteen päin...

Ei tehdä turvallisuus selvityksiä mutta kyllä tää siinäkin mielessä on hienoa että olen harkinnut 2työtä pokena tai vartijana ja taitaa olla aika mahdottomuus jos tulee mitään,.

Siis oot myöntänyt kuulusteluissa käyttänees hallintaotteita kaveriin, etkä kuitenkaan työskentele turvallisuusalalla?

juuri näin. eli kontrolloin kainaloista kiinni pidellen. Mutta tämä ei sinällään kuulu tähän juttuun millään tapaa koska tästä minua ei syytetä.

Itseasiassa on Poliisi voi keskeyttää tutkinnan aiheettomana.. Syyttäjä voi tehdä samoin.. Ja en kyllä tule saamaan juuri mitään tuomiota mutta kyllä mua vituttaa rankasti jos saan edes pienen rikkeen rekisteriini koska se on pysynyt puhtaana silloinkin kun en ole ollut näin kiltti ihminen (20v sitten).

Se miksi tämä yleensä meni syyttäjälle on puhtaasti sen takia koska juttu on niin saatanan sekava, kaikkine juonenkäänteineen.
Voi poliisi keskeyttää tutkinnan aiheettomana, mutta ei sillä perusteella että joo pahoinpitelin ehkä vähän, mut oikeesti se vaan kantaa kaunaa vanhasta jutusta. Ja kuten ite kerroit, oot sanonu että fyysistä koskemattomuutta on loukattu vähän puolin ja toisin. Koita sovittelulla, vois pysyä rekisterit nätimpinä:
Sovittelu

juuri näin. eli kontrolloin kainaloista kiinni pidellen. Mutta tämä ei sinällään kuulu tähän juttuun millään tapaa koska tästä minua ei syytetä.
Toivottavasti nyt kuitenkin ymmärrät, että vaikka sinua ei syytetä "kainaloista kiinnipitelemällä kontrolloinnista", se ei tarkoita etteikö sitä sun kertomaas voitais käsitellä käräjillä, kun se esitutkintamateriaali sinne muiden papereiden mukana pätkähtää.

yaya tossa totesikin jo, että vaikka tuon vastapuolen jatkuvasti muuttuneet kertomat todettaisiin oikeudessa, niin siltikin tuo sinun myöntämä "voimakeino" saatetaan käsitellä ja tuomio voi tulla siitä. Tosin tuo kainaloista kiinnipitäminen kuulostaa aika lievältä tapahtumalta, mutta koska en ole tilannetta nähnyt niin en ota sen enempää kantaa siihen, miten oikeudessa tuohon reagoidaan. Lohdutukseksi voin kertoa, että mua kasvoihin lyönyttä henkilöä ei rangaistu oikeudessa millään tavalla, vaan sai ainoastaan sakot järjestystäylläpitävän henkilön vastustamisesta. Hieman eri tilanne kylläkin, mutta kuitenkin.

Kyllä olen myöntänyt käyttäneeni hallintaotetta.. Kaiken muun olen kieltänyt, eniten tässä tosiaan naurattaa se että uhrin kertomukset muutuvat joka kuulustelussa ja aivan käsittämättömäksi tämän tekee se että uhrissa ei ole ollut AINUTTAKAAN väkivallan merkkiä muutama tunti tapauksen jälkeen, mustelmat olivat kuulemma hävinneet muutamassa tunnissa :)

Yksi hauska juttu tässä on myös se että todistaja oli kuvaillut ensimmäisellä kerralla tilanteen juuri niinkuin se meni ja yhtä-äkkiä hän muistikin että kyllähän se Vensku hakkasi niin saatanasti. (jonka sitten taas peruikin ja muutti huomattavasti pienemmäksi).. Tää on niin käsittämätön juttu kuin olla voi ja jos tästä tuomio tulee niin kyllä usko oikeuslaitokseen menee täysin.

Vaikka poliisin pitääkin olla puolueeton, niin tulee silti muistaa se, että sinulla ei ole rikoksesta epäiltynä velvollisuutta puhua totta, kun taas asianomistajalla ja todistajalla on. Toki he voivat valehdella, mutta se onkin sitten toinen rikos.

Ajatellaanpa asia niin päin, että entä jos joku kävisi sinuun fyysisesti käsiksi ja poliisi ei suorittaisi asiassa esitutkintaa tai veisi sitä syyttäjälle eteenpäin, jos rikoksesta epäillyn mukaan mitään ei olisi tapahtunut ja sinulle ei olisi tullut näkyviä vammoja? Eikö luottamus poliisin silloin horjuisi (mahdolisesti entisestään), varsinkin kun sinä kertoisit tapahtumien kulusta eri tavoin?

Poliisihan toimii asiassa aivan oikein lain vaatimalla tavalla, suorittaa asiassa esitutkinnan. Se, lähteekö syyttäjä syyttämään asiassa ja/tai tuomitseeko käräjäoikeus sinut johonkin rangaistukseen, jää nähtäväksi. Voihan olla, että tuo kertomasi hallintaotteen käyttö on ollut tapahtumahetkellä ihan ymmärrettävä juttu (esim. portsari) ja ettet ole käyttänyt olosuhteisiin nähden liiallisia voimakeinoja, jolloin ehkä et saa mitään rangaistusta.

"Tavallisten" ihmisten ongelma tuntuu olevan se, etteivät he oikein ymmärrä sitä, kuinka länsimainen rikostutkinta ja oikeuskäytäntö toimivat. He lähtevät syyttämään helposti väärää tahoa ja menevät toisinaan asioiden edelle. Tämä kommentti ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteivätkö viranomaiset tekisi joskus jotain virheitä ja etteivätkö tuomiot olisi joskus päin persettä.

- - - Updated - - -

Vaikka poliisin pitääkin olla puolueeton, niin tulee silti muistaa se, että sinulla ei ole rikoksesta epäiltynä velvollisuutta puhua totta, kun taas asianomistajalla ja todistajalla on. Toki he voivat valehdella, mutta se onkin sitten toinen rikos.

Ajatellaanpa asia niin päin, että entä jos joku kävisi sinuun fyysisesti käsiksi ja poliisi ei suorittaisi asiassa esitutkintaa tai veisi sitä syyttäjälle eteenpäin, jos rikoksesta epäillyn mukaan mitään ei olisi tapahtunut ja sinulle ei olisi tullut näkyviä vammoja? Eikö luottamus poliisin silloin horjuisi (mahdolisesti entisestään), varsinkin kun sinä kertoisit tapahtumien kulusta eri tavoin?

Poliisihan toimii asiassa aivan oikein lain vaatimalla tavalla, suorittaa asiassa esitutkinnan. Se, lähteekö syyttäjä syyttämään asiassa ja/tai tuomitseeko käräjäoikeus sinut johonkin rangaistukseen, jää nähtäväksi. Voihan olla, että tuo kertomasi hallintaotteen käyttö on ollut tapahtumahetkellä ihan ymmärrettävä juttu (esim. portsari) ja ettet ole käyttänyt olosuhteisiin nähden liiallisia voimakeinoja, jolloin ehkä et saa mitään rangaistusta.

"Tavallisten" ihmisten ongelma tuntuu olevan se, etteivät he oikein ymmärrä sitä, kuinka länsimainen rikostutkinta ja oikeuskäytäntö toimivat. He lähtevät syyttämään helposti väärää tahoa ja menevät toisinaan asioiden edelle. Tämä kommentti ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteivätkö viranomaiset tekisi joskus jotain virheitä ja etteivätkö tuomiot olisi joskus päin persettä.

Tässäsun tapauksessa on olemassa asianomistaja ja todistaja, jotka puhuvat eri tavoin kuin sä (voivat toki puhua paskaa), joten esitutkinta ei ole aiheeton.

- - - Updated - - -

Tässäsun tapauksessa on olemassa asianomistaja ja todistaja, jotka puhuvat eri tavoin kuin sä (voivat toki puhua paskaa), joten esitutkinta ei ole aiheeton.

No joo tottahan tuo kyllä on.. Mulla on ollut aina erittäin vahva usko poliisin ja siihen ettei täällä voi käydä tälläisiä juttuja mutta näköjään voi.. Se mua tossa just kummaksuttaa kun tosiaan näillä kellä on oikeus puhua totta ovat jo myöntäneet liioitelleensa ja valehdelleensa niin silti vaan homma pyörii lumipallon lailla eteenpäin.. Jotenkin tuntuu uskommattomalta sinänsä että mä voin jonkun kaverin kanssa ruveta syyttämään jotain ihmistä vaikka siitä että hän hakkasi mulle pesäpallomailalla aivovamman ja mennä seuraavana päivänä nostamaan syytteen, ilman mustelman mustelmaa. Ja silti homma menee eteenpäin, vaikka tää todistaja sanoisi ekassa kuulustelussa ettei nähnyt edes mailaa.

Se tässä mulla just aiheuttaa tän epäuskoisuuden kun noi tarinat on ihan käsittämättömässä ristiriidassa, ja pelkästään asianomistajan ja todistajan mukaan..

No joo tottahan tuo kyllä on.. Mulla on ollut aina erittäin vahva usko poliisin ja siihen ettei täällä voi käydä tälläisiä juttuja mutta näköjään voi.. Se mua tossa just kummaksuttaa kun tosiaan näillä kellä on oikeus puhua totta ovat jo myöntäneet liioitelleensa ja valehdelleensa niin silti vaan tutkitaan.

Valitettavasti tämän maan laki suojelee joissain tapauksissa enemmän rikoksen tekijää, kuin rikoksen uhria.

Tervetuloa todellisuuteen ja huomata, että itsepuolustus on pahasta.

Valitettavasti tämän maan laki suojelee joissain tapauksissa enemmän rikoksen tekijää, kuin rikoksen uhria.

Tervetuloa todellisuuteen ja huomata, että itsepuolustus on pahasta.

Joltain osin olen kyllä samaa mieltä, mutta onhan Suomessakin ollut tapauksia, joissa kotiin tunkeutuja on ammuttu talonomistajan puolesta, eikä tuomiota ole tullut tai on ollut olematon.

Jokos sinä näppärästi sen käänsit oikeusmurhaksi itseään puolustaneelle? Jos nyt kuitenkin ooteltas tuleeko mitään tuomiota ylipäätään.

En kääntänyt asiaa oikeusmurhaksi itseään puolustanutta kohtaan. Itsepuolustustapauksista nyt vaan sattuu löytymään "oikeusmurha" ennakkotapauksia, joten otin ihan yleisesti vain em. asiaan kantaa.

En kääntänyt asiaa oikeusmurhaksi itseään puolustanutta kohtaan. Itsepuolustustapauksista nyt vaan sattuu löytymään "oikeusmurha" ennakkotapauksia, joten otin ihan yleisesti vain em. asiaan kantaa.

Onko nämä "ennakkotapaukset" sisäistetty iltapäivälehdistä, vai ihan kattavamminkin tiedoin?

Jep, saa nähdä kuinka pirun pitkä prosessi tää nyt tulee sitten olemaan. Infoilen tänne kyllä tuloksista.

- - - Updated - - -

Joltain osin olen kyllä samaa mieltä, mutta onhan Suomessakin ollut tapauksia, joissa kotiin tunkeutuja on ammuttu talonomistajan puolesta, eikä tuomiota ole tullut tai on ollut olematon.

Mä muuten muistan jostain 90? luvun alusta kovasti puhuttaneen tapauksen jossa kotiin tunkeutujaa lyötiin kirveellä päähän, oikeusprosessin jälkeen lyöjä todettiin syyttömäksi koska tää tunkeutuja oli menossa tappamaan talon omistajaa? Ja tunkeutujalla oli kova väkivalta rikos tausta taisi olla vielä niin että jompikumpi näistä oli voimanostajien eliittiä-

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom