Suomen oikeuden järjettömät tuomiot

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei jumalauta saatana. Taas yksi hyvä syy muuttaa vittuun tästä roskavaltiosta.

Ei tuossakaan tapauksessa olisi asunnonomistajan kannattanut soittaa apua mistään. Voro vaan pesuhuoneeseen vuotamaan kuiviin - sitten paloiksi ja järveen.

Kotiaresti-rangaistus soveltuisi minun mielestäni hyvin nimenomaan EHDOLLISIIN rangaistuksiin. Niistä jokainen pitäisikin suorittaa panta jalassa, vielä parempaa: Kaulassa. Jos rikkoo sääntöjä tai poistuu kotoaan: Vankilaan.

Juurikin näin. Kriminaalipolitiikkaa ei ole tarvetta lieventää entisestään vaan koventaa. Mikään ei estä panta jalassa palloilevaa tekemästä uusia rikoksia ja sen perusteella mitä noita esitys- ja lakitekstejä luin niin edes useampi rangaistuksen rikkominen ei johda rangaistuksen vankeudeksi muuttamiseen. Puolueeni Muutos 2011 ajaa väkivaltarikoksista saatujen tuomioiden oikeudenmukaistamista ja olen itse kirjoittanut muutaman kerran näistä yleisesti blogiini.

Tää on kyllä uskomattomin tuomio ikinä.

Tuossa uutisessa on paljon puutteita taas jälleen kerran ja jonniin verran epäloogisuuksia. No silti tuo tuomio ei ole uskomattomin mahdollinen, mutta olisihan se voinut toisenlainenkin olla, 1,5v kiinteää on kuitenkin helvetinmoinen rangaistus hätävarjelun liioitteluna tehdystä törkyisestä pitelystä, mutta toisaalta sitä tuo teko kuitenkin on. Saa olla melko jäykkä juttu että 14 kertaa veitsellä keskivartaloon on "tarpeellinen puolustusteko".

Missähän se tarpeellisen puolustusteon raja sit kulkee? Varsinkin kun tilanne on se, että joku on tunkeutunu sun asuntoon yöllä sorkkaraudan kanssa ja sumuttaa sua naamaan pippurisuihkeella. Tossa tilanteessa varmasti iskee paniikki, eikä pysty järkevästi arvioimaan koska mahdollinen hyökkäys on saatu varmasti estettyä.

Toisaalta pitäis tietää enemmän faktoja tosta tilanteesta, että vois spekuloida. Kyllähän 14 puukoniskua aika paljon on, varsinkin jos murtomies on kaatunut maahan ja talon omistaja on lyömistä jatkanut miehen ollessa maassa. Harva ihminen kuitenkaan pystyy hyökkäystä jatkamaan muutaman rintakehään ja keskivartaloon kohdistuneen puukoniskun jälkeen.

Harva ihminen kuitenkaan pystyy hyökkäystä jatkamaan muutaman rintakehään ja keskivartaloon kohdistuneen puukoniskun jälkeen.

Voi olla, että kun löydät jonkun istumassa sun himasta sorkkarauta kourassa ja itellä on pippurit silmillä niin hetkellisen tilanneanalyysin tekeminen on kovin vaivalloista.

Mutta tosiaan oon itekin funtsinut näitä, että jos saisin tollasen tuomion niin vaatisin kyllä kirjallisen ohjeistuksen mitä mun pitää ensi kerralla tehä jos vastaava tilanne tulee eteen. Sohasta vain pari kertaa? Viiltää vähäsen?

Mutta tosiaan oon itekin funtsinut näitä, että jos saisin tollasen tuomion niin vaatisin kyllä kirjallisen ohjeistuksen mitä mun pitää ensi kerralla tehä jos vastaava tilanne tulee eteen. Sohasta vain pari kertaa? Viiltää vähäsen?
Niinpä. Tarkoituksellinen tapon yritys olisi kylläkin ollut se että olisi pistänyt pitkällä veitsellä rintakehään 14 kertaa ja vääntänyt/pyöräyttänyt terää joka piston yhteydessä. Tämä siis hätävarjelun liioitteluna. Näin opetettiin armeijassa jo tehokas puukolla tappaminen, yksi pisto riittää tuolloin eikä tuomiota näin ollen saa.

"Uhrihan" jäi henkiin, pakkohan sitä oli sohia lisää jottei käy uudelleen päälle. Ei tuossa ole merkitystä montako kertaa viiltelee ja huitoo, koska rosvo on edelleen hengissä. Rosvo sitäpaitsi tekee saman ryöstön viikon sisään uudelleen, siksi armeijan oppien soveltaminen olisi ollut paikallaan, itse ainakin soveltaisin, näin SUOMEN VALTIO on minua opettanut tappamaan ja itseäni puolustamaan. Myös viilto nivusiin ja reipas puukon nosto ylöspäin on hyvä keino pysäyttää rosvo/sotilas koska tuolloin katkeaa jalasta iso verisuoni eikä mitään ole tehtävissä.

Eri asia kuinka moni noita ohjeita pystyy käytännössä tuossa tilanteessa soveltamaan, en usko että minulle ainakaan tulisi (sokaistuna) mieleen muistella moisia juttuja. Huitoisin vaan silmittömästi.

Hassua että jos sarjamurhaaja tai lastenraiskaaja raiskaa USEITA lapsia ja tappaa useita uhreja mutta jää kiinni vain kerran, hänet tuomitaan vain yhdestä rikoksesta, "ensikertalaisena". Jos samaa rosvoa viiltelee ja huitoo useita kertoja, saa kovemman tuomion kuin lastenraiskaaja joka raiskaa linja-autolastillisen lapsia saman leirikoulun aikana.

Niin no eipä tossakaan tuomiossa ollut perusteena pelkästään tuo tapahtuma vaan "isännällä" oli taustalla aikaisempi tuomio veitsenkäytöstä.

Niin no eipä tossakaan tuomiossa ollut perusteena pelkästään tuo tapahtuma vaan "isännällä" oli taustalla aikaisempi tuomio veitsenkäytöstä.

Eipä näytä oppivan vieläkään ;)

Nyt kun oikein mietin niin vähän kärjistäen siinä kohtaa kun sää meet toisen kotiin murtohommissa sorkkarauta kourassa niin tavallaan irtisanot kyllä itsesi ihmisoikeuksista. Muutoin tässä pitäisi varmaan niinkun laatia jotkut yleiset murtovaras vs asunnon omistaja -pelisäännöt mitä kukin saa tehdä ja mitä välineitä käyttää.

Toisaalta vaikea juttu kyllä. Ameriikoissa asuessani juttelin alakerran eläkeläispapan kanssa. Esitteli siinä jotain mutkaansa ja sanoi hommanneensa sellasen kun ekan kerran vuosia sitten löysi yöllä murtovarkaan kotoansa. Tämän taasen kyllä johtaa siihen, että kohta on varkaallakin mutka. Sitten isäntä päivittää mutkan sinkoon ja niin edelleen.

Mutka olisi kyllä hyvä itsepuolustusväline, mutta siitä ei käytännössä ole mitään iloa koska:
a) sitä pitäisi säilyttää lapsien ja samalla itsensä ulottumattomissa
b) sitä kuuluu säilyttää lukittavassa kaapissa, josta sitä ei kiireessä saa esille.

... mutta jos olisin lapseton amerikkalainen niin takuulla olisi mutka yöpöydän laatikossa.

Pesismaila sängyn alla on kyllä ihan asiallinen "vierasvara". Lähtee taju helposti, eikä välttämättä henki.

Hassua että jos sarjamurhaaja tai lastenraiskaaja raiskaa USEITA lapsia ja tappaa useita uhreja mutta jää kiinni vain kerran, hänet tuomitaan vain yhdestä rikoksesta, "ensikertalaisena".

Huppe se jaksaa vouhkata näistä asioista, vaikka on kuitenkin näin pihalla. Ymmärrettäväähän se kyllä on, että vouhkaa hullun lailla kun ei ole tietoa miten asiat oikeasti menee.

http://www.ts.fi/online/kotimaa/190432.html:wtf:
Olisi pitänyt antaa rauhassa koiran raadella:rolleyes:
Toisaalta jos koira olisi sairastunut tuon vanhan äijän verestä, niin....:D
Eipä tuossa kerrota paljonko päiväsakkoja miehelle kertyi. Tuo 12 500 euroahan on sakkoja, jotia miehelle kertyi. Ei tuosta jutusta hirveän hyvää kuvaa saa. Kuten ei oikein mistään muustakaan jutusta. Siksi en jaksa olla joka uutista kauhistelemassa.

Ja veitsiheilumistuomion lisäksi varmaan aika monta muutakin tuomiota? Se selittää kyllä varsin paljon sitä miksi täräytetään kiinteää, pertti perusperheenisä täysin putsipoikana ei takuulla olisi ottanut tuosta teosta puoltatoista kiinteää.

Äh, tuli perustettua jo oma ketjukin tälle kiukunpuuskassa. Siis tälle murtojutulle. Oma kontribuutioni: Totta HELVETISSÄ on niin, että jos menet sorkkaraudalla jonnekin murtautumaan, siis jonkun KOTIIN vielä niin sieltä saa tulla (tarkoitan että pitäisi saada tulla) vastaan AIVAN MITÄ TAHANSA. PUHUMATTAKAAN jos vielä sumuttelet pippurikaasulla.

Se on vaan asia (kotiin murtautuminen), jota "ei tehdä". Ja jos tehdään, minkään ei pitäisi suojella tekijää.

Se näissä eniten pistää vastaan, että oikeasti pitäisi odottaa että asunnonhaltijaa vahingoitetaan tarpeeksi vakavasti ensin. Sumu varmaan tietää paremmin, mutta liikkuuko murtovarkaat useammin yksin vai porukassa? Meinaan, että itse siinä tilanteessa että kuulisin vaikka ulko-oven avattavan sorkkaraudalla olettaisin olevani lähtökohtaisesti alakynnessä vaikka mulla metalliputki tätä skenaariota varten onkin. En menisi murtovarkaita vastaan vaan yrittäisin evakuoida perheen "panic roomiin" eli ullakolle jonne meillä pääsee makuuhuoneen vieressä olevasta vaatehuoneesta portaita. Mutta jos kuitenkin joutuisi kohtaamaan murtovarkaan tai varkaat, käyttäisin kyllä kaiken voimani ja keinoni seurauksista välittämättä.

Jotenkin se, että tuossa tilanteessa pitäisi ENSIN MITATA tunkeutujan vahingoittamisaikomuksen taso -> ei VOI käsittää eikä varsinkaan hyväksyä.

:curs: Ois taas kirveelle töitä! Kolmen vuoden ajan jatkuvasti raiskaa vauvaa! Saman mittainen tuomio kuin lapsella oli (paitsi että lapsella tuomio tulee kestämään koko elämänsä ajan). Täysylläpidossa vankilassa, katetun pöydän äärellä. Saa yhden tuomion, yhdestä rikoksesta. Taas kerran! Eli jos minä menisin ja raiskaisin saman naisen puistossa 3 vuoden ajan joka päivä hänen työmatkallaan ja jäisin kiinni lopulta, saisin tuomion vain raiskauksesta.

Mies sai kolme vuotta vankeutta taaperon hyväksikäytöstä

Perjantai 21.1.2011 klo 13.27

Törkeä lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö toi 51-vuotiaalle miehelle kolme vuotta vankeutta.

Lapsi oli tekojen alkaessa 1-vuotias.

Tuomion langettanut Keski-Suomen käräjäoikeus laati torstaina annetusta tuomiosta julkisen selosteen. Sen mukaan hyväksikäyttö alkoi vuonna 2007 ja jatkui kaksi ja puoli vuotta, kunnes lapsen äiti sai teoista vihiä. Lapsi oli tekojen päättyessä 3-vuotias.

Hyväksikäyttäjä oli lapselle läheinen henkilö. Oikeus yhtyi lääkärin arvioon, jonka mukaan tekokertoja täytyi olla lukuisia. Ne aiheuttivat lapselle konkreettista psyykkistä vahinkoa.

Äiti puuttui asiaan, kun lapsi alkoi puhua seksuaalissävytteisiä juttuja. Erikoislääkäri sulki tutkimuksissaan pois sen mahdollisuuden, että lapsen puheet selittyisivät muilla tekijöillä kuin hyväksikäytöllä.

Mies tuomittiin maksamaan lapselle korvauksia kärsimyksestä 15 000 euroa

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011012113047021_uu.shtml

Toivottavasti vankilassa saadaan vihiä ton puuhista ja se raiskataan vittu koko kolmen vuoden ajan pesäpallomailalla perseeseen.

:curs: Ois taas kirveelle töitä! Kolmen vuoden ajan jatkuvasti raiskaa vauvaa! Saman mittainen tuomio kuin lapsella oli (paitsi että lapsella tuomio tulee kestämään koko elämänsä ajan). Täysylläpidossa vankilassa, katetun pöydän äärellä. Saa yhden tuomion, yhdestä rikoksesta. Taas kerran! Eli jos minä menisin ja raiskaisin saman naisen puistossa 3 vuoden ajan joka päivä hänen työmatkallaan ja jäisin kiinni lopulta, saisin tuomion vain raiskauksesta.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011012113047021_uu.shtml

Pitäis pistää poppoo pystyyn jotka kävis teilaamassa nää pedofiilit! Kävis eri paikkakunnilla pistämässä kylmäksi ja hävittää ruumiit ni ei jää helposti kiinni.Se on vaan huono jos sattuu jäämään kiinni ku noista saa saman ku ihmisestä.Elinkautinen on vittumainen lusia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom