Suomen oikeuden järjettömät tuomiot

KTP pelaaja oli kotkasta ja toi kuljettaja juttu oli aikoinaan etelä-saimaassa. En jaksa kaivaa mitään esimerkkejä, uskokaa tai älkää totuutta. Siinä tulee veropetoksia ja muita syytteitä samalla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Idiooteille tiedoksi siinä tulee muita syytteitä samalla, kotkalainen jalkapalloilija sai muistaakseni röökistä 6v 7kk ja lappeenrantalainen kuljetusyrittäjä sai 7v 8kk ja neljä milliä korvattavaa jos muistan summan oikein. Kumpikin oli syntyperäisiä ryssiä. Ei vain mahdu minun oikeustajuuni että toi nainen joutuu olee noin 200 päivää kauemmin vankilassa kuin toi kuljetusyrittäjä.
Raha on tärkeämpää kuin ihmishenki.

Käyttöarvo molemmilla autoilla on sama. Kuten jo on ilmi tuotu, rikoksentekoväline tuomitaan hyvin usein valtiolla hinnasta riippumatta ja on suoranainen ihme että varsinkin rikoksenuusijoiden autoja ei tuomita kovin usein.

Tästä siinä yhdessä mun avaamassa ketjussa väännettiin, mutta mutta. Mitenkäs jos mä lainaan mun Q7:n (jota en siis edes omista, mutta jos omitaisin) naapurille. Naapuri on täysin selvispäin kun lainaa, sitten juo pullon kossua ja ajaa jonkun yli. On aikaiseminkin ajellut kännissä ja ehkä jonkun yli. Mistä minä sitä voin tietää? Eli miten tässä kohtaa toimitaan?

Idiooteille tiedoksi siinä tulee muita syytteitä samalla, kotkalainen jalkapalloilija sai muistaakseni röökistä 6v 7kk ja lappeenrantalainen kuljetusyrittäjä sai 7v 8kk ja neljä milliä korvattavaa jos muistan summan oikein. Kumpikin oli syntyperäisiä ryssiä. Ei vain mahdu minun oikeustajuuni että toi nainen joutuu olee noin 200 päivää kauemmin vankilassa kuin toi kuljetusyrittäjä.

KTP pelaaja oli kotkasta ja toi kuljettaja juttu oli aikoinaan etelä-saimaassa. En jaksa kaivaa mitään esimerkkejä, uskokaa tai älkää totuutta. Siinä tulee veropetoksia ja muita syytteitä samalla.

Joo, taitaapi röökin salakuljettamisessa rasvaisin nimike olla törkeä veropetos ja sen maksimirangaistus on 4v komeroa, salakuljetuksen maksimi on 2v ja nuo tupakkarikokset lähinnä kosmetiikkaa. Jos tuomittaisiin törkyisestä veropetoksesta ja salakuljetuksesta maksimit niin tuomio olisi 6v. Vaan kuten pätevänä juridiikantuntijana tiedät, tuomioiden määrääminen Suomessa ei todellakaan ole mitään yhteenlaskua. Toisin sanoen ihan helvetillisestä röökin salakuljetuksesta tuomio olisi mun väitteen mukaan aika maksimissaan 4v ja jos ei entisyyttä ole niin ihan ehdoton maksimi istuttavaksi olisi 2v. Että sori nyt vaan, mutta aika v*tun hiljasta että röökin salakuljetuksesta ilman jotain aivan muuta vedetään edes se 7v komeroa. Sori.

Tästä siinä yhdessä mun avaamassa ketjussa väännettiin, mutta mutta. Mitenkäs jos mä lainaan mun Q7:n (jota en siis edes omista, mutta jos omitaisin) naapurille. Naapuri on täysin selvispäin kun lainaa, sitten juo pullon kossua ja ajaa jonkun yli. On aikaiseminkin ajellut kännissä ja ehkä jonkun yli. Mistä minä sitä voin tietää? Eli miten tässä kohtaa toimitaan?

Siinä tuomittaisiin varmaankin jonkinlainen summa rikoksentekovälineen arvosta valtiolle. Kenties rikoksentekovälineen arvo suhteutettuna verotustietoihin jollain laskukaavalla x.

Noissa tupakkajutuissa ei napsahda kummoisia linnatuomioita, vaikka olisi rikoksenuusija. Sen sijaan rahalliset korvaukset valtiolle voi olla melkoiset.

Noissa tupakkajutuissa ei napsahda kummoisia linnatuomioita, vaikka olisi rikoksenuusija. Sen sijaan rahalliset korvaukset valtiolle voi olla melkoiset.

Miksi tuollaisesta edes pitäisi pitkää kakkua tulla? Mielestäni nämä toisen ihmisen terveyttä suoraan uhkaavat rikokset on niitä, joista pitää tuomio olla kova linnatuomion muodossa. Siis törkeät pahoinpitelyt, raiskaukset ja tietysti itse henkirikokset. Ja nämä tällaiset verottajaa ja muuta kusettavat sitten taloudellisella puolella tuntuvat. Toki ongelma on se, että miten usein rikolliselta mitään rahaa saa irti?

Talousrikoksista saa siksi kovempia rangaistuksia, koska ne rikokset eivät ole sellaisia, että kännissä nakkikioskin jonossa tapellaan ja joku saa kuolettavasti puukosta. Talousrikolliset tekevät suunnitelmallisesti rikoksen täydessä harkinnassa ja ymmärryksessä. He ovat yleensä älykkäitä. Tuollaisesta pitäisikin antaa varoittavaksi esimerkiksi kunnon tuomio, koska pelote antaa suuremman ennaltaehkäisyn kuin se, jos kännissä tappelee jonossa.

Ja mikäli talousrikoksissa ei olisi todella kovia tuomioita, olisi rikosten tekeminen ( kun ajatellaan mahdollista voittoa suhteessa mahdolliseen rangaistukseen ) kannattavaa. Nyt talousrikokset eivät ole kannattavia ja hyvä niin.

Miksi tuollaisesta edes pitäisi pitkää kakkua tulla? Mielestäni nämä toisen ihmisen terveyttä suoraan uhkaavat rikokset on niitä, joista pitää tuomio olla kova linnatuomion muodossa. Siis törkeät pahoinpitelyt, raiskaukset ja tietysti itse henkirikokset. Ja nämä tällaiset verottajaa ja muuta kusettavat sitten taloudellisella puolella tuntuvat. Toki ongelma on se, että miten usein rikolliselta mitään rahaa saa irti?
Emmä mielestäni sanonut, että pitäisi saada pitkät tuomiot. Kerroin vain, miten asian laita menee tuomiota langetettaessa. Noissa tupakkakauppa-jutuissa on muuten usein myyntikohteena alaikäiset koululaiset. Sitten onkin huolestuneet vanhemmat vaatimassa hirttotuomiota, kun Jani-Petteri ostaa kartsan itselleen ja kavereilleen joltain Seppo 60 v:ltä.

Yleensä nuo samat tyypit jatkaa tuota hommaa vielä ensimmäisen tuomionkin jälkeen, kun mätkyjä ei kykene maksamaan ja laillisia tulonlähteitä ei ole.

Katon tätä kyttäkameraa, mikä on niinku brittien versio poliisit sarjasta. Jakson lopussa aina sanotaan tuomiot, ja en oo kertaakaan nähny kenenkään saavan muuta kuin ehdollista tai sakkoja. Ja nyttenkin oli asetta ym, joista ei nostettu mitään syytteitä :D Helpollahan tuollakin näyttää pääsevän...

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012051315566869_uu.shtml

Hovioikeuden salainen tuomio:
Mies sai anteeksi kilon heroiinia
Kouvolan hovioikeus on antanut salaisella lainvoimaisella tuomiolla anteeksi peräti kilon heroiinia.

Jutun ainoa julkinen asiakirja on korkeimman oikeuden hylkäämä syyttäjän valituslupahakemus. Sen mukaan perusteena anteeksiannolle oli, että heroiinista kärähtänyt mies teki yhteistyötä huumepoliisin kanssa.

Tapaus puitiin jo vuosituhannen alussa ja määrättiin salaiseksi. STT hankki valituslupahakemuksen, joka yllättäen onkin julkinen.

Rikos- ja prosessioikeuden professori kummeksuu oikeusistuinten ratkaisuja.

- Jos oletetaan, että valituslupahakemus antaa asiasta oikean kuvan, niin hovioikeuden ratkaisu on ollut käsittämätön, sanoo professori Pekka Viljanen Turun yliopistosta.

Viljasesta korkein oikeus olisi saanut arvioida, kelpaako yhteistyö poliisin kanssa anteeksiantoperusteeksi. Professori toivoo, ettei vastaavia salaisia ratkaisuja ole tehty useampia.

Jutun syyttäjän mielestä lopputulos on rikoslain valossa täysin absurdi.

STT

Lions klubilla hyväveli järjestö sopinut ton tuomion, noita on Suomessa enemmänkin, esim se Anfallintie juttu, ihan yhtä törkeä homma. Pitää olla aika naiivi yksilö että luottaa poliisiin ja oikeuslaitokseen että saa tasa-arvoisen kohtelun.

Lions klubilla hyväveli järjestö sopinut ton tuomion, noita on Suomessa enemmänkin, esim se Anfallintie juttu, ihan yhtä törkeä homma. Pitää olla aika naiivi yksilö että luottaa poliisiin ja oikeuslaitokseen että saa tasa-arvoisen kohtelun.

Just, tuomarit läpi oikeuslaitoksen ovat jonkun yksittäisen narkin kavereita.:hyvä:

Et kai manni nyt oikeasti ole noin tyhmä? Poliisit tossa on vetänyt tuomarin naruista, pitääkö tämä vääntää vielä rautalangasta vai tajusitko?

Et kai manni nyt oikeasti ole noin tyhmä? Poliisit tossa on vetänyt tuomarin naruista, pitääkö tämä vääntää vielä rautalangasta vai tajusitko?
Ja saaneet syyttäjänkin mukaan kimppaan? Ja vaikka poliisi, tuomari ja syyttäjä olivat yhdessä ja samassa veneessä, syyttäjä silti valitti tuomarin päätöksestä?

No voi hyvänen aika. Paha arvostella jos ei taustoja tiedä. Olisihan se nyt kauhean paha antaa kilo heroiinia anteeksi jos sillä saavutettiin esimerkiksi huomattavasti suurempi takavarikko??

No voi hyvänen aika. Paha arvostella jos ei taustoja tiedä. Olisihan se nyt kauhean paha antaa kilo heroiinia anteeksi jos sillä saavutettiin esimerkiksi huomattavasti suurempi takavarikko??

Kyllä se minusta on väärä tie jolle lähdetään jos aletaan antamaan anteeksi rikosksia. Kuka sitten määrittelee missä tapaukssa voidaan käyttää tätä anteeksiantoa? Kenellä on oikeus päättää siitä mikä rikos on toista vähäpätöisempi? Vedetään tähän nyt sitten se kaikkein karmein tapaus eli pedofilia/raiskaus josta tuomio on vähäisempi kuin talousrikoksesta. Mikäli henkilö tälläisen ilmiantaa niin pitäisikö sitten unohtaa tämä ilmiantajan tekemä rikos joka on tuomiolla mitattuna yhteiskunnan mielestä vähäisempi rikos??
Tuo on minulle se iso kysymys miksi ei missään nimessä pitäisi lähteä tuohon vaihtokaupppojen hieromiseen!

Siksi toisekseen noi salaiset päätökset arveluttaa mua edelleenkin. Jossain määrin ymmärrän sen, mutta tuokin antaa turhan paljon aukkoja väärinkäytöksille. Voipi olla, että olen turhan vainoharhainen vaan.

Syyttäjä on tässä tapauksessa täysin erillinen tapaus, syyttäjä syyttää ja tuomari päättää! Nyt kävi vain sillee että poliisit on sanonut tuomarille mitä pitää päättää ja tuomari on sitten uskonut poliiseja. Ihmiset on kyl naiiveja, herätkää nyt todellisuuteen, Suomessa on korruptiota ja muuta kieroilua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom