Eihän se niin mene että jos teet rikoksen eikä sua saada heti kiinni olet sen jälkeen koskematon. Jos rikos on tehty verekseltään kiinniotto oikeus on voimassa. Siviilihenkilökin voi tehdä sen. Muutenkin henkilöä on jututettu ensin. Vartijalla on myös oikeus poistaa henkilö paikalta aiemnan häiriökäyttäytymisen takia. Silloin kannattaa lähteä kun annetaan mahdollisuus. Vastaan laittaminen tietää vain ongelmia itselle. Lisäisin vielä että pelkkä sanallinen uhkaus täyttää kiinniotto ja voimankäyttö oikeuden. Tämä ei näy sivullisten silmiin.
Ei ollut tarkoitus millään muotoa tarkoittaa, että tässäkään tapauksessa nainen ei olisi mitään tehnyt. Lähinnä sitä mietin, että jollakin videolla nainen kävelee ja vartijat menee jututtaan ja melkeen välittömästi ottavat käsistä kiinni. Tottakai syyttömänkin saa pysäyttää jos hänestä on tehty ilmoitus tai ihan muuten vaan.
Itsellä tuli jenkeissä huomattua, että juokseminen parkkipaikalla herättää poliisin huomiota. Ostari oli menossa kiinni ja satoi kaattamalla vettä. Päätin juosta hakemaan auton, että vaimo ja hänen siskonsa ei tarvisi sateessa kävellä autolle. Partio huomasi minun juoksevan, tuijasivat valolla ja vilauttivat merkiksi valoja. Pysähdyin ja odottelin, että tulivat viereen, kysyivät miksi juoksen ja sanoin, että hakemassa autoa, ettei koko porukan tarvitse kastua. Tähän totesivat, että ymmärrettävä, menehän äkkiä ettet itse kastu. Jos olisin jatkanut juoksemista, olisi tilanne voinut saada ihan erilaiset mittasuhteet.
Sitä mitä tässä ajoin takaa, että jos soittaa vartijalle, että täällä tuo punatakkinen ja pipopäinen kaveri häiritsee minua. Niin uskooko ne soittajaa yksipuolisesti, että "Jahas, nyt lähtee tämä punatakkinen kaveri kartanolle.".
Tämä ei ole Simo sinulle vaan yleisesti, että forumeilla on kyllä joskus vaikea esittää asia niin, että sen ymmärtää oikealla tavalla. Normaali keskustelussa kuitenkin on niin paljon muutakin kuin sanat, äänenpainot jne. Monesti itsekkin huomaa, että olinpa kirjoittanut "kärkkäästi" vaikka ei ole ollut tarkoitus. Vastaavasti myös toisinaan lukee toisen tekstin "väärin". Harmillisesti aiheuttaa joskus väärin käsityksiä. Lisäksi itsellä vielä paska äidinkieli, niin ei helpota yhtään asiaa.