Tuohon vankiloiden ahtauteen on hyvä ratkaisu enkä puhu nyt uusien rakentamisesta.
Nii, se taitaa olla Kaliforniassa jo käytössä sekin
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuohon vankiloiden ahtauteen on hyvä ratkaisu enkä puhu nyt uusien rakentamisesta.
Hyvä Suomi! Hyvä Poliisit !
Alkaa pikkuhiljaa näyttämään siltä että saan tuomion pahoinpitelystä, josta A, ei ole tullut minkäänlaisia vammoja, vaikka uhri näin väittääkin, joo mustelmathan hävävät naamasta ihan muutamassa tunnissa. B: todistajana on uhrin sukulainen. C, todistajan ja uhrin kertomukset ovat vaihtuneet useasti kuulusteluissa, koska kukaan ei ole uskonut vammojen määriä, alkuperäisen kertomuksen mukaan uhri olisi todennäköisesti kuollut.
D: uhri on myöntänyt jo liioitelleensa tapahtumaa.
Mutta ei Poliisi kaikessa viisaudessaan siirtää jutun syyttäjälle, huoh,.
Poliisilta tuossa vähän ylilyöntiä, ja erittäin 'ttumaista ollut varmasti sinulle, mutta.. Jälleen kerran aika hyvä osoitus, että toi oikeuslaitos ON loppuviimein aika järkilaitos, vaikka mm. raiskaus- ym. tapauksissa rangaistusasteikon sovellus on vähän mitä on. Jäätävintä tässä on jälleen se, että noinkin pienen asian käsittely nieli vuoden. Tästähän suomi saa noottia vähän väliä.
Juu mun on vieläkin hiton vaikeaa tajuta miten POLIISI on jatkanut esitutkintaa, Mutta vielä vaikeampaa on tajuta syyttäjän toimet, 100% varmaa hänen tietämyksellään ettei tosta voi tuomiota saada ja silti vaan syyttää, kuvastaa hyvin tota juttua asianajajan kommentti, koko juttu on vitsi.
Ja kyllä jos mä saisin pahoinpitelystä tuomion se olisi mulle erittäin iso juttu, vaikuttaisi niin moneen asiaan etten viitsi edes miettiä ja tästä on ollut aivan älytön stressi viimeisen vuoden aikana, ja mitä saa ns uhrit eivät mitään vaikka jäivät housut nilkoissa kiinni valehtelemisesta.
Ja kyllä jos mä saisin pahoinpitelystä tuomion se olisi mulle erittäin iso juttu, vaikuttaisi niin moneen asiaan etten viitsi edes miettiä ja tästä on ollut aivan älytön stressi viimeisen vuoden aikana, ja mitä saa ns uhrit eivät mitään vaikka jäivät housut nilkoissa kiinni valehtelemisesta.
Jos siellä on salissa todistajat ja asianomistaja puhuneet ihan selvää paskaa siten että se olisi mahdollista vieläpä näyttää toteen ( esim. kertomukset täysin ristiriitaisia esitutkinnassa ja pääkäsittelyssä, tai jopa itse myönnetty salissa että on tullut kerrottua totuuden vastaisia asioita joko asianomistajana tai todistajana) niin tekisin kyllä tutkintapyynnön sen asian selvittämiseksi onko asianomistaja tai todistaja syyllistynyt vaikkapa perättömään lausumaan viranomaismenettelyssä tai tuomioistuimessa.
Kaikki on nimittäin nauhoitteina mitä salissa on puhuttu.
Ja tuo perätön lausuma tuomioistuimessa on muuten rikos mistä maksimit 3 vuotta vankeutta. Ei mikään olankohautusjuttu.
En minä jättäisi asiaa tähän asemassasi. Lakimieheen yhteyttä ja toimeksi!
Aika kuiva ja virkamiesmäinen vastaus.
Mä olen pääsääntöisesti tyytyväinen meidän oikeusjärjestelmään, lööppilehtien perusteella ei kannata ihan kovin pitkälti meneviä johtopäätöksiä tehdä jne. Mutta kyllä meillä paljon on korjattavaakin ja tässä on aikalailla malliesimerkki siitä. Roikotetaan pitkälti tyhjänpäiväisen asian takia VUOSI löysässä hirressä ja oikeudenkäynnissä tuomari haukottelee ja meinaa, että olipa turha juttu, niin jotain on ihan oikeasti pielessä. Vastaus ei todellakaan ole se on "normaali aika", se ei saa olla normaali aika.
Tämmöset pitää saada maksimissaan viikoissa ulos tuubista, jos jää epäselvää niin sitten edetään pidemmälle. Yksilö katoaa sinne jonnekkin paperipinon ja normaali ajan alle. :wtf:
Suomea on moitittu mm. näistä asioista EIT:n toimesta usemman kerran.
" Suomi saa jatkuvasti langettavia päätöksiä siitä, että se ei kykene toteuttamaan oikeudenmukaisia oikeudenkäyntejä.
Suomi saa väkilukuun suhteutettuna paljon langettavia päätöksiä Euroopan ihmisoikeustuomioistuimesta (EIT). Suomelle annetaan moitteita lähes kaksi kertaa niin paljon kuin EU-jäsenmaille keskimäärin"
Eurooppalaisen Oikeusturvan Keskusliitto - EOK Ry - Ihmisoikeustuomioistuin langetti jälleen tuomion Suomen valtiolle
E: olipa vanha linkki mutta varmasti löytyy tuoreempiakin.
Mä olen pääsääntöisesti tyytyväinen meidän oikeusjärjestelmään, lööppilehtien perusteella ei kannata ihan kovin pitkälti meneviä johtopäätöksiä tehdä jne. Mutta kyllä meillä paljon on korjattavaakin ja tässä on aikalailla malliesimerkki siitä. Roikotetaan pitkälti tyhjänpäiväisen asian takia VUOSI löysässä hirressä ja oikeudenkäynnissä tuomari haukottelee ja meinaa, että olipa turha juttu, niin jotain on ihan oikeasti pielessä. Vastaus ei todellakaan ole se on "normaali aika", se ei saa olla normaali aika.
Tämmöset pitää saada maksimissaan viikoissa ulos tuubista, jos jää epäselvää niin sitten edetään pidemmälle. Yksilö katoaa sinne jonnekkin paperipinon ja normaali ajan alle. :wtf:
Juu mun on vieläkin hiton vaikeaa tajuta miten POLIISI on jatkanut esitutkintaa, Mutta vielä vaikeampaa on tajuta syyttäjän toimet, 100% varmaa hänen tietämyksellään ettei tosta voi tuomiota saada ja silti vaan syyttää, kuvastaa hyvin tota juttua asianajajan kommentti, koko juttu on vitsi.
Syyttäjä ottaa ajaakseen noita epäselviä tapauksia, ettei kaikista mitä se aja tule tuomiota. Kuulemma oikeusvaltiossa ei voi joka keissistä tulla tuomiota. Voipi olla et sut valittiin "kaunistamaan" tilastoja.
Onneksi olkoon. Täytyy vielä lisätä sellainen huomio, että tuon vuoden aikana kun olet ollut epäilty, olisi sinusta tehdyssä turvallisuusselvityksessä tullut tämä asia esille ja selvityksessä olisi voinut hyvinkin lukea asia tyyliin "Vensku123 syyllistyi silloin ja tällöin pahoinpitelyyn". Kaikki varmasti arvaavat kuinka työnantajatahot tuollaisen helposti ymmärtävät. Olet siis vähän niin kuin tuomittu jo ennen minkäänlaista tuomiota. Mielestäni tämä asia on jonkinlainen epäkohta. Ymmärrän toki paremmin tämän käytännön, jos kyseessä on vakava keissi, mutta joku tällainen, niin en tiedä.
Vuosi tapahtumasta käräjiin on aika normaali ei-kiireellisen asian etenemisvauhti.
Aika kuiva ja virkamiesmäinen vastaus.
Suomea on moitittu mm. näistä asioista EIT:n toimesta usemman kerran.
" Suomi saa jatkuvasti langettavia päätöksiä siitä, että se ei kykene toteuttamaan oikeudenmukaisia oikeudenkäyntejä.
Suomi saa väkilukuun suhteutettuna paljon langettavia päätöksiä Euroopan ihmisoikeustuomioistuimesta (EIT). Suomelle annetaan moitteita lähes kaksi kertaa niin paljon kuin EU-jäsenmaille keskimäärin"
Eurooppalaisen Oikeusturvan Keskusliitto - EOK Ry - Ihmisoikeustuomioistuin langetti jälleen tuomion Suomen valtiolle
E: olipa vanha linkki mutta varmasti löytyy tuoreempiakin.
Syyttäjä ottaa ajaakseen noita epäselviä tapauksia, ettei kaikista mitä se aja tule tuomiota. Kuulemma oikeusvaltiossa ei voi joka keissistä tulla tuomiota. Voipi olla et sut valittiin "kaunistamaan" tilastoja.
Kotimaisten kielten keskus :: Diskursiivista kaikki on vain?”Kuinkas kauan herrat luulee korpisoturin keikkuvan näillä annoksilla, sanoi Vanhala.”
”Luulee. Ei ne mitään luule, ne tietävät. Ne on laskeneet kalorit, taikka mitä perkeleitä ne on, jota siinä syömisessä pitäisi olla. Menes valittaan nälkääsi niin lyödään semmonen rätinki eteesi, jossa todistetaan, ettei sinulla voi olla nälkä. (Lahtinen.)
”Mää en tiär semmottist kaloreist yhtikäs. Mun sualen vaan sanova et niit on surkkia vähä.” (Hietanen.)
Asiakkaan raju taklaus toi portsarille 11 000 euron laskun - Kotimaa - Turun Sanomat
Jäätävää paskaa, mistä poke voi tietää kun toinen tulee selkään että onko sillä puukko tai joku muu teräase, tossa tilanteessa ei ole aikaa miettiä eikä pohtia sopivaa ratkaisumallia. Portsarit luetaan vieläkin eläimiksi oikeuslaitoksen toimesta jotka toimivat aina väärin tekivät miten vaan. Onhan se perseestä että asiakkaalle kävi tossa huonosti, kuitenkin peilistä löytyy sitä vikaa yllinkyllin.
Naisen omat asianajokulut nousevat yli 10000 euron. Hän saa kulut valtion piikkiin.
Asiakkaan raju taklaus toi portsarille 11 000 euron laskun - Kotimaa - Turun Sanomat
Jäätävää paskaa, mistä poke voi tietää kun toinen tulee selkään että onko sillä puukko tai joku muu teräase, tossa tilanteessa ei ole aikaa miettiä eikä pohtia sopivaa ratkaisumallia. Portsarit luetaan vieläkin eläimiksi oikeuslaitoksen toimesta jotka toimivat aina väärin tekivät miten vaan. Onhan se perseestä että asiakkaalle kävi tossa huonosti, kuitenkin peilistä löytyy sitä vikaa yllinkyllin.