Suomen oikeuden järjettömät tuomiot

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hyvä Suomi! Hyvä Poliisit !
Alkaa pikkuhiljaa näyttämään siltä että saan tuomion pahoinpitelystä, josta A, ei ole tullut minkäänlaisia vammoja, vaikka uhri näin väittääkin, joo mustelmathan hävävät naamasta ihan muutamassa tunnissa. B: todistajana on uhrin sukulainen. C, todistajan ja uhrin kertomukset ovat vaihtuneet useasti kuulusteluissa, koska kukaan ei ole uskonut vammojen määriä, alkuperäisen kertomuksen mukaan uhri olisi todennäköisesti kuollut.
D: uhri on myöntänyt jo liioitelleensa tapahtumaa.
Mutta ei Poliisi kaikessa viisaudessaan siirtää jutun syyttäjälle, huoh,.

Päivitelläänpäs tilannetta kun sattui muistamaan tämän, eli käräjät olivat vähän aikaa sitten JA uskomatonta mutta totta syyte kaatui!
Eivät oikeudessa uskoneet vammoihin (näistä ei ollut mitään todisteita)
Todistajien puolelta tuli niin sekavaa paskaa ja selvää valehtelua aitiossa ettei mitään järkeä, oli vaikea pitää pokkaa kun tyyppi sekoili tarinoissaan ihan huolella.
Väkivalta jota olin käyttänyt olisi ollut suunnilleen tappavaa ( silti mitään merkkejä ei ollut nähtävissä) :)

Herätti oikeudenkäynnissä kysymyksiä siitä miten esitutkinta oli suoritettu niin huonosti ja miksi yleensä oli edennyt eteenpäin, uhri oli jopa myöntänyt valehdelleensa osan syytekohdista. (uhri sekoili myöskin vammakohdissa).

Päätöksen teon uhattiin kestävän 2 viikkoa mutta kuulemisien jälkeen päätös tehtiin 5 minuutissa.

Kiitos Suomi kiitos oikeuslaitos, mutta vittu mitä paskaa! Täysin idioottimaista toimintaa ja 5k€ -10k€ veronmaksajille maksettavaa täysin turhaan + reilun vuoden stressi mulle syyttömänä!

Poliisilta tuossa vähän ylilyöntiä, ja erittäin 'ttumaista ollut varmasti sinulle, mutta.. Jälleen kerran aika hyvä osoitus, että toi oikeuslaitos ON loppuviimein aika järkilaitos, vaikka mm. raiskaus- ym. tapauksissa rangaistusasteikon sovellus on vähän mitä on. Jäätävintä tässä on jälleen se, että noinkin pienen asian käsittely nieli vuoden. Tästähän suomi saa noottia vähän väliä.

Poliisilta tuossa vähän ylilyöntiä, ja erittäin 'ttumaista ollut varmasti sinulle, mutta.. Jälleen kerran aika hyvä osoitus, että toi oikeuslaitos ON loppuviimein aika järkilaitos, vaikka mm. raiskaus- ym. tapauksissa rangaistusasteikon sovellus on vähän mitä on. Jäätävintä tässä on jälleen se, että noinkin pienen asian käsittely nieli vuoden. Tästähän suomi saa noottia vähän väliä.

Juu mun on vieläkin hiton vaikeaa tajuta miten POLIISI on jatkanut esitutkintaa, Mutta vielä vaikeampaa on tajuta syyttäjän toimet, 100% varmaa hänen tietämyksellään ettei tosta voi tuomiota saada ja silti vaan syyttää, kuvastaa hyvin tota juttua asianajajan kommentti, koko juttu on vitsi.

Ja kyllä jos mä saisin pahoinpitelystä tuomion se olisi mulle erittäin iso juttu, vaikuttaisi niin moneen asiaan etten viitsi edes miettiä ja tästä on ollut aivan älytön stressi viimeisen vuoden aikana, ja mitä saa ns uhrit eivät mitään vaikka jäivät housut nilkoissa kiinni valehtelemisesta.

Juu mun on vieläkin hiton vaikeaa tajuta miten POLIISI on jatkanut esitutkintaa, Mutta vielä vaikeampaa on tajuta syyttäjän toimet, 100% varmaa hänen tietämyksellään ettei tosta voi tuomiota saada ja silti vaan syyttää, kuvastaa hyvin tota juttua asianajajan kommentti, koko juttu on vitsi.

Ja kyllä jos mä saisin pahoinpitelystä tuomion se olisi mulle erittäin iso juttu, vaikuttaisi niin moneen asiaan etten viitsi edes miettiä ja tästä on ollut aivan älytön stressi viimeisen vuoden aikana, ja mitä saa ns uhrit eivät mitään vaikka jäivät housut nilkoissa kiinni valehtelemisesta.

Jos siellä on salissa todistajat ja asianomistaja puhuneet ihan selvää paskaa siten että se olisi mahdollista vieläpä näyttää toteen ( esim. kertomukset täysin ristiriitaisia esitutkinnassa ja pääkäsittelyssä, tai jopa itse myönnetty salissa että on tullut kerrottua totuuden vastaisia asioita joko asianomistajana tai todistajana) niin tekisin kyllä tutkintapyynnön sen asian selvittämiseksi onko asianomistaja tai todistaja syyllistynyt vaikkapa perättömään lausumaan viranomaismenettelyssä tai tuomioistuimessa.

Kaikki on nimittäin nauhoitteina mitä salissa on puhuttu.

Ja tuo perätön lausuma tuomioistuimessa on muuten rikos mistä maksimit 3 vuotta vankeutta. Ei mikään olankohautusjuttu.

En minä jättäisi asiaa tähän asemassasi. Lakimieheen yhteyttä ja toimeksi!

Onneksi olkoon. Täytyy vielä lisätä sellainen huomio, että tuon vuoden aikana kun olet ollut epäilty, olisi sinusta tehdyssä turvallisuusselvityksessä tullut tämä asia esille ja selvityksessä olisi voinut hyvinkin lukea asia tyyliin "Vensku123 syyllistyi silloin ja tällöin pahoinpitelyyn". Kaikki varmasti arvaavat kuinka työnantajatahot tuollaisen helposti ymmärtävät. Olet siis vähän niin kuin tuomittu jo ennen minkäänlaista tuomiota. Mielestäni tämä asia on jonkinlainen epäkohta. Ymmärrän toki paremmin tämän käytännön, jos kyseessä on vakava keissi, mutta joku tällainen, niin en tiedä.

Jos siellä on salissa todistajat ja asianomistaja puhuneet ihan selvää paskaa siten että se olisi mahdollista vieläpä näyttää toteen ( esim. kertomukset täysin ristiriitaisia esitutkinnassa ja pääkäsittelyssä, tai jopa itse myönnetty salissa että on tullut kerrottua totuuden vastaisia asioita joko asianomistajana tai todistajana) niin tekisin kyllä tutkintapyynnön sen asian selvittämiseksi onko asianomistaja tai todistaja syyllistynyt vaikkapa perättömään lausumaan viranomaismenettelyssä tai tuomioistuimessa.

Kaikki on nimittäin nauhoitteina mitä salissa on puhuttu.

Ja tuo perätön lausuma tuomioistuimessa on muuten rikos mistä maksimit 3 vuotta vankeutta. Ei mikään olankohautusjuttu.

En minä jättäisi asiaa tähän asemassasi. Lakimieheen yhteyttä ja toimeksi!

Juu!
Kaikkihan siellä on selvillä ja tiedossa mitä on puhuttu, mua jotenkin ihmetyttää ettei Tuomari puuttunut tohon paskanpuhumiseen sen kummemmin.. Kaipa se on itse lähdettävä hakemaan oikeutta ilmeisesti kunnianloukkaus syytteen saan laittaa kanssa vetämään :D

Aika kuiva ja virkamiesmäinen vastaus.

Mä olen pääsääntöisesti tyytyväinen meidän oikeusjärjestelmään, lööppilehtien perusteella ei kannata ihan kovin pitkälti meneviä johtopäätöksiä tehdä jne. Mutta kyllä meillä paljon on korjattavaakin ja tässä on aikalailla malliesimerkki siitä. Roikotetaan pitkälti tyhjänpäiväisen asian takia VUOSI löysässä hirressä ja oikeudenkäynnissä tuomari haukottelee ja meinaa, että olipa turha juttu, niin jotain on ihan oikeasti pielessä. Vastaus ei todellakaan ole se on "normaali aika", se ei saa olla normaali aika.

Tämmöset pitää saada maksimissaan viikoissa ulos tuubista, jos jää epäselvää niin sitten edetään pidemmälle. Yksilö katoaa sinne jonnekkin paperipinon ja normaali ajan alle. :wtf:

Suomea on moitittu mm. näistä asioista EIT:n toimesta usemman kerran.

" Suomi saa jatkuvasti langettavia päätöksiä siitä, että se ei kykene toteuttamaan oikeudenmukaisia oikeudenkäyntejä.

Suomi saa väkilukuun suhteutettuna paljon langettavia päätöksiä Euroopan ihmisoikeustuomioistuimesta (EIT). Suomelle annetaan moitteita lähes kaksi kertaa niin paljon kuin EU-jäsenmaille keskimäärin"
Eurooppalaisen Oikeusturvan Keskusliitto - EOK Ry - Ihmisoikeustuomioistuin langetti jälleen tuomion Suomen valtiolle

E: olipa vanha linkki mutta varmasti löytyy tuoreempiakin.

Mä olen pääsääntöisesti tyytyväinen meidän oikeusjärjestelmään, lööppilehtien perusteella ei kannata ihan kovin pitkälti meneviä johtopäätöksiä tehdä jne. Mutta kyllä meillä paljon on korjattavaakin ja tässä on aikalailla malliesimerkki siitä. Roikotetaan pitkälti tyhjänpäiväisen asian takia VUOSI löysässä hirressä ja oikeudenkäynnissä tuomari haukottelee ja meinaa, että olipa turha juttu, niin jotain on ihan oikeasti pielessä. Vastaus ei todellakaan ole se on "normaali aika", se ei saa olla normaali aika.

Tämmöset pitää saada maksimissaan viikoissa ulos tuubista, jos jää epäselvää niin sitten edetään pidemmälle. Yksilö katoaa sinne jonnekkin paperipinon ja normaali ajan alle. :wtf:

" Suomi saa jatkuvasti langettavia päätöksiä siitä, että se ei kykene toteuttamaan oikeudenmukaisia oikeudenkäyntejä.

Suomi saa väkilukuun suhteutettuna paljon langettavia päätöksiä Euroopan ihmisoikeustuomioistuimesta (EIT). Suomelle annetaan moitteita lähes kaksi kertaa niin paljon kuin EU-jäsenmaille keskimäärin"
Eurooppalaisen Oikeusturvan Keskusliitto - EOK Ry - Ihmisoikeustuomioistuin langetti jälleen tuomion Suomen valtiolle

Kyllä, mä sanoin muijalle joku 5kk sitten että v....u olis pitänyt syyttömänä tunnustaa vaan koko paska niin olisi päässyt paljon helpommalla, maksanut sovittelussa muutaman tonnin ja homma olisi ollut ohi..
Toi keissi ainakin mulle tarkoitti ihan helvetillistä stressiä eikä varmaan viimeiseen puoleen vuoteen ollut päivääkään jona toi paska ei olisi tullut mieleen, emäntäkin sanoi että paras juttu siinä että toi loppu on se että mä oon taas muuttumassa omaksi itsekseni enkä ole helvetin kiukkuinen koko ajan.

Lisää rahaa oikeuslaitokselle, niin saadaan tuota "normaalia aikaa" lyhyemmäksi. Näillä näkymin sitä rahaa tosin ollaan vähentämässä merkittävästi, eli tuo "normaali aika" on venymässä yhä pidemmäksi.

Syyttäjä ottaa ajaakseen noita epäselviä tapauksia, ettei kaikista mitä se aja tule tuomiota. Kuulemma oikeusvaltiossa ei voi joka keissistä tulla tuomiota. Voipi olla et sut valittiin "kaunistamaan" tilastoja.

Syyttäjä ottaa ajaakseen noita epäselviä tapauksia, ettei kaikista mitä se aja tule tuomiota. Kuulemma oikeusvaltiossa ei voi joka keissistä tulla tuomiota. Voipi olla et sut valittiin "kaunistamaan" tilastoja.

Juu eikös se tuomitsemis% ole pahoinpitelyissä jtn 90+%, tää koko juttu on ollut oikeasti niin koominen ettei kukaan oo pystynyt naura´matta lukemaan noita papereita.
Uhrien toiminta varsinkin on ollut melkoisen huvittavaa, kaikkine katoavine mustelmineen ja aivoverenvuoto pelkoineen.. (josta ei tienkään menty lääkäriin eikä osattu selittää miksei jos oli tälläinen pelko).

Kieltämättä tulee sellainen olo että haluavat vaan juttuja oikeuteen jos tälläiset sinne asti joutuu JA siihen nähden tuomitsemis% kuulostaa ihan hullulta.

Onneksi olkoon. Täytyy vielä lisätä sellainen huomio, että tuon vuoden aikana kun olet ollut epäilty, olisi sinusta tehdyssä turvallisuusselvityksessä tullut tämä asia esille ja selvityksessä olisi voinut hyvinkin lukea asia tyyliin "Vensku123 syyllistyi silloin ja tällöin pahoinpitelyyn". Kaikki varmasti arvaavat kuinka työnantajatahot tuollaisen helposti ymmärtävät. Olet siis vähän niin kuin tuomittu jo ennen minkäänlaista tuomiota. Mielestäni tämä asia on jonkinlainen epäkohta. Ymmärrän toki paremmin tämän käytännön, jos kyseessä on vakava keissi, mutta joku tällainen, niin en tiedä.

Se mikä on uskomattominta niin myös erilaiset kanteet voi vaikuttaa asioihin nois selvittelyis. Ainakin voi joutua selvittelemään asioita. Siis tyyliin jos riitaisa ero ja exä tehnyt kaikennäköisiä ilmoituksia poliisille jotka ei kuitenkaan ole edennyt tutkinnassa edes syyttäjälle asti niin silti on meinannut tökkiä ne merkinnät siellä.

Vuosi tapahtumasta käräjiin on aika normaali ei-kiireellisen asian etenemisvauhti.

Kiitos :)

Eilen kun luin viestisi ensimmäistä kertaa, se suututti, mutta tarkemmin ajatellen asia on juuri näin. Vastasin kuten vastasin samasta syystä kuin virkamiehetkin vastaavat lyhyesti ja kuivasti: sanoin sen, minkä asiasta tiesin ja mikä tuo lisäarvoa keskustelulle, enkä yhtään enempää. Aikaakaan minulla ei ollut tehdä sellaista tarkkaa tutkimustyötä, joka olisi ollut laajempaan vastaukseen tarpeen, piti lähteä nääs salille.

Linkissäsi mainittu EIT:n tuomio on Suuripää v Suomi. Siinä kiireellisenä käsiteltävä asia kesti esitutkinnassa ja kaikissa oikeusasteissa kaikenkaikkiaan kolme vuotta.

EIT on moittinut Suomea ihan oikeista asioista. Pitkistä käsittelyajoista löysin EIT:n tapaustietokannasta 24 tapausta, joissa Suomi on saanut langettavan tuomion. Näistä vain osa koskee rikosasioita, mutta en löytänyt helppoa tapaa rajata hakuja vain niihin.

Esimerkkejä:
Mariapori v Suomi: Käsittely käräjäoikeudessa kesti kolme vuotta.
Niskasaari ym v Suomi: Käsittely kaikissa oikeusasteissa kesti yhteensä lähes yhdeksän vuotta.
Sorvisto v Suomi: Käsittely kaikissa oikeusasteissa oli kestänyt lähes kymmenen vuotta ja oli tuomiohetkellä vielä kesken.
Uoti v Suomi: Käsittely käräjäoikeudessa oli kestänyt lähes 12 vuotta ja oli tuomiohetkellä vielä kesken.
T. K. ja S. E. v Suomi: Rikosasia oli vireillä esitutkinnassa ja käräjäoikeudessa yhteensä vajaat kuusi vuotta yhden hakijan ja yhdeksän vuotta toisen hakijan tapauksessa.
Molander v Suomi: kaksi vuotta käräjäoikeudessa ei ollut tapauksen olosuhteissa ihmisoikeusloukkaus, mutta lähes kolme vuotta hovioikeudessa oli

Lakikin sanoo, että epäselviä tapauksia on vietävä oikeuteen. Laki oikeudenkäynnistä rikosasioissa 1 luku 6 §: "Syyttäjän on nostettava syyte, kun on olemassa todennäköisiä syitä rikoksesta epäillyn syyllisyyden tueksi." Todennäköiset syyt on matalampi kynnys kuin järkevän epäilyn poissulkeminen, jota tavanomaisesti pidetään tuomiokynnyksenä rikosasiassa.

Joskus näissä keskusteluissa tulee mieleen tuntemattoman sotilaan kalorikeskustelu:

”Kuinkas kauan herrat luulee korpisoturin keikkuvan näillä annoksilla, sanoi Vanhala.”

”Luulee. Ei ne mitään luule, ne tietävät. Ne on laskeneet kalorit, taikka mitä perkeleitä ne on, jota siinä syömisessä pitäisi olla. Menes valittaan nälkääsi niin lyödään semmonen rätinki eteesi, jossa todistetaan, ettei sinulla voi olla nälkä. (Lahtinen.)

”Mää en tiär semmottist kaloreist yhtikäs. Mun sualen vaan sanova et niit on surkkia vähä.” (Hietanen.)
Kotimaisten kielten keskus :: Diskursiivista kaikki on vain?

Se on vaan tunne mikä on, että asiat voi olla perseellään, mutta virkamies se osaa kertoa, että ei ole.

Asiakkaan raju taklaus toi portsarille 11 000 euron laskun - Kotimaa - Turun Sanomat

Jäätävää paskaa, mistä poke voi tietää kun toinen tulee selkään että onko sillä puukko tai joku muu teräase, tossa tilanteessa ei ole aikaa miettiä eikä pohtia sopivaa ratkaisumallia. Portsarit luetaan vieläkin eläimiksi oikeuslaitoksen toimesta jotka toimivat aina väärin tekivät miten vaan. Onhan se perseestä että asiakkaalle kävi tossa huonosti, kuitenkin peilistä löytyy sitä vikaa yllinkyllin.

Asiakkaan raju taklaus toi portsarille 11 000 euron laskun - Kotimaa - Turun Sanomat

Jäätävää paskaa, mistä poke voi tietää kun toinen tulee selkään että onko sillä puukko tai joku muu teräase, tossa tilanteessa ei ole aikaa miettiä eikä pohtia sopivaa ratkaisumallia. Portsarit luetaan vieläkin eläimiksi oikeuslaitoksen toimesta jotka toimivat aina väärin tekivät miten vaan. Onhan se perseestä että asiakkaalle kävi tossa huonosti, kuitenkin peilistä löytyy sitä vikaa yllinkyllin.

Joo kyllä ton homman olis voinut ihan hyvin laittaa täysin asiakkaan piikkiin. Mutta kyllä mun yks tuttu on ollut ainakin kahdesti käräjillä sen takia että se on työssään aiheuttanut asiakkaalle jotain sairaalahoitoa vaativaa ja senttiäkään se ei ole joutunut korvata eikä tuomioita tullut. Ekas tapaukses aukes naama vähä pahemmin jossakin lattiaan viennis ja menikö siinä nenäki huonoks tms..ja toisella kertaa tuli jotain murtumaa tms ranteeseen tai kyynärvarteen asiakkaalle. Että ei ne nyt ihan aina väärin mene nuo tuomiot.

Otetaan sama asenne kuin näillä oikeuslaitoksen palvojilla on; ihan oikea tuomio,te vaan luette jostain iltalehdestä mitä on tapahtunut. Oikeuslaitoksella on kaikki fakta ja oikeus tulee sen mukaan.

Mut jos totta puhutaan, onhan toi noidenkin tietojen perusteella ihan käsittämätöntä paskaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom