Suomen Nato-jäsenyys

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -kake-
  • Aloitettu Aloitettu

Suomi Natoon ja pian

  • Kyllä

    Votes: 125 74,4%
  • Ei

    Votes: 43 25,6%

  • Total voters
    168
Mikä taho tota harrastaa? kgb,fsb? mitäs muita siel olikaan?
KGB on kuopattu jo vuosikymmeniä sitte.

Tuskin kumminkaan mikään putlerin oma taho noihin syyllistyy, mutta joko Ukrainalaiset on onnistunu luomaan hyvän verkoston ryslandian sisälle, tai sitte siellä oikeasti kytee melkoinen kapinahenki pinnan alla.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Piti kattoa mitenkä tuo suomalaisten oikeus omistaa maata Ahvenanmaalla menikään.. Eka juttu mikä tuli vastaan hakusanoillani, kuvateksti eijjumalauta:
Venäjän presidentinhallinnon omistama tontti Ahvenanmaalla Saltvikin kunnassa.
Noin muutoin en ymmärrä huolta Ahvenanmaasta, suomalaisella ei anomatta omistusoikeutta, suomalaiselle ei puhuta suomea ja Suomi nettomaksaja ylipäätänsä. Eivät halua puolustusta? It's totally ok with me. Mutta muistakoot että kun siirtyvät ryssän omistukseen, niin täältä Helsingistä ei jaeta sinne tukia enää, hakekaa ne Moskovasta.
Minä olen ihan oikeasti sitä mieltä että ruotsi voisi ostaa ahvenanmaan. En ole montaa ahvenanmaalaista tavannut mutta olen saanut kuvan että olisivat jopa iloisia jos näin kävisi. Nuoret duorittavat jatko-opinnot ruotsissa ja usein jäävät sinne. No, syy siihen on tietenkin se että eo opiskella suomen kieltä. Mielestäni se olisi voitto sekä ahvenanmaalle että suomelle jos ruotsi saisi sen
 
Itse olen tottunut ajattelemasta, että valtiot haluavat pitää kiinni alueistaan; jopa käymään sotaa alueen hallinnasta.
 
Minä olen ihan oikeasti sitä mieltä että ruotsi voisi ostaa ahvenanmaan. En ole montaa ahvenanmaalaista tavannut mutta olen saanut kuvan että olisivat jopa iloisia jos näin kävisi. Nuoret duorittavat jatko-opinnot ruotsissa ja usein jäävät sinne. No, syy siihen on tietenkin se että eo opiskella suomen kieltä. Mielestäni se olisi voitto sekä ahvenanmaalle että suomelle jos ruotsi saisi sen

Joo suomalaisella taitaa olla suuremmat oikeudet EU-Ruotsissa kuin autonomisella Ahvenanmaalla. Jossain vaiheessa ahvenanmaalainen sai keskimäärin 2x enemmän tukia valtiolta kuin muualla saatiin. Ja käsittääkseni työttömyys ei ole ongelma. Eli kyseessä vain iso kuluerä vailla benefitsejä. 2015 sanoivat että jos tänne tulee jotain pakolaisia, lähettävät ne välittömästi Turkuun, eivät ota vastaan. Suurin tukien imijä ja vapaamatkustajia monella tapaa ja Suomi tapansa mukaan syvimmässä mahdollisessa kyyryssä, koska etnojuttu, niin kaikki käy ja maksetaan. Olen samaa mieltä jos tulis kansanäänestys ja pitäisi ahvenanmaalaisten valita ja Ruotsi lupaisi saman autonomian ja rahahanat kuin Suomi, niin Ahvenanmaalaiset varmaankin äänestäisivät Ruotsiin liittymisen puolesta. Eli mikä se pointti Ahvenanmaassa on Suomelle, mielestäni sitä ei ole.
 
Minä olen ihan oikeasti sitä mieltä että ruotsi voisi ostaa ahvenanmaan.
Ahvenanmaa voisi kokonaan itsenäistyä ovat aivan etäisiä kaikesta täällä tapahtuvasta eivätkä edes ole asevelvollisia ja autonomian takia muutenkin toimivat omalla tavallaan muissakin asioissa.
 
Otan osaa lammas kun on, ja pitää mennä massan mukana kaikkee päättämään älyttömyyteen.


Tuolla nato paskalla se venäjä saadaa ärsytettyä, Suomi oikee kerjää verta nenästä saatanan idiootit. Kuka ottaa vastuun kun Venäjä varoitti monta kertaa että seuraksia tulee, jos huonolla tuurilla sota syttyy kuka kantaa vastuu, ei ainakaan nämä maanpetturit Niinistö ja Sokoksen kassa
Tätä olen vähän kummastellut. Venäjällä on ollut naapureina Natomaita jo vuosikymmeniä, joiden kanssa yhteiselo on sujunut rauhallisesti. Miksi suomi olisi jotenkin poikkeus tähän, että jotain seuraamuksia tulisi kun niitä ei muillekaan ole tullut. Ulkomaankauppaakin he ovat käyneet Natomaiden kanssa. Myös sen suuren ja pahan Amerikan kanssa. Toki nyt omalla perseilyllään ovat sen nyt ryssineet(heh)
 


putte.JPG
 
Tätä olen vähän kummastellut. Venäjällä on ollut naapureina Natomaita jo vuosikymmeniä, joiden kanssa yhteiselo on sujunut rauhallisesti. Miksi suomi olisi jotenkin poikkeus tähän, että jotain seuraamuksia tulisi kun niitä ei muillekaan ole tullut. Ulkomaankauppaakin he ovat käyneet Natomaiden kanssa. Myös sen suuren ja pahan Amerikan kanssa. Toki nyt omalla perseilyllään ovat sen nyt ryssineet(heh)
Joo, tämä on juuri tätä kiukuttelua. Todellinen syy ei ole Venäjän kokema sotilaallinen uhka - koska jos näin olisi, eivät olisi siirtäneet joukkoja pois Suomen lähialueilta Ukrainaan.

Venäjää harmittaa kun ne menettävät liikkumatilaansa kun eivät voi enää samalla tavalla harjoittaa painostuspolitiikkaa, kuten ovat tehneet oikeastaan koko sodan jälkeisen ajan. Nythän ainoiksi eurooppalaisiksi ei-natomaiksi joilla on yhteistä rajaa Venäjän kanssa jäävät Ukraina - jonne hyökkäsivät ja sitä ennen pitivät osia maasta laittomasti vallattuna vuodesta 2014, ja Valko-Venäjä - joka on vahvasti Venäjän talutushihnassa.
 
Tä? Siis tuo Kari on levittänyt pelkoa Venäjän aggressioista ja laajenemisesta todella aktiivisesti ja nyt kun Natoon liittyminen aiheuttaa tietenkin Venäjältä toimia, niin yhtäkkiä on kansalaisten mentaalipuolesta huolissaan että pelotellaan, kun niistä uutisoidaan? :confused:
Siis tuo Kari on jo hetken aikaa kampanjoinut sen puolesta, ettei Venäjän Suomea kohtaan tekemille liikkeille annettaisi minkäänlaista mediahuomiota.
 
Siis tuo Kari on jo hetken aikaa kampanjoinut sen puolesta, ettei Venäjän Suomea kohtaan tekemille liikkeille annettaisi minkäänlaista mediahuomiota.

Osa noista toimista on ihan luonnollisia kun natoraja tulee tänne. Pikkujäynillä ei väliä, tähän asti niitä kyllä uutisoitu hyvinkin raflaavasti ja ison spekulaation kera, kun kansalaisten pelot ovat hyödyttäneet natoasiaa. Isot asiat varmaankin joka tapauksessa uutisoidaan, ei kait tässä mihinkään uutispimityksen yhteiskuntaan mennä.
Venäjän aggressioon reagoitu, mennään natoon ja sillä sipuli.
Btw veikkaanpa että Kari pyrkii eduskuntaan tämän mediahuomion siivellä.
 
Osa noista toimista on ihan luonnollisia kun natoraja tulee tänne. Pikkujäynillä ei väliä, tähän asti niitä kyllä uutisoitu hyvinkin raflaavasti ja ison spekulaation kera, kun kansalaisten pelot ovat hyödyttäneet natoasiaa. Isot asiat varmaankin joka tapauksessa uutisoidaan, ei kait tässä mihinkään uutispimityksen yhteiskuntaan mennä.
Venäjän aggressioon reagoitu, mennään natoon ja sillä sipuli.
Btw veikkaanpa että Kari pyrkii eduskuntaan tämän mediahuomion siivellä.
Veikkaan ettei pyri. Hänellähän on vaikea sairaus koko ajan päällä.
Fiksu ukko on ja puhuu muutakin kuin mutuilua. Ukrainasta ja venäjästä tietää todella paljon. Siinä on todellinen asiantuntija näistä aiheista.
 
Suomi on täynnä vitun luusereita jotka kommunistisesti haluavat muiden rahoille. Ehdokas A valitaan ylivoimaisella enemmistöllä.

Tämä menee offtopic, mutta 90% paskaa muutenkin keskustelu joka ketjussa niin sopii joukkoon :D

Eräässä kirjassa oli mielenkiintoista juttua valtiomuodoista. On demokratia, kommunismi, diktatuuri, emiraatti, monarkia mitä näitä on. Me länkkärit tietysti demokratian nimissä, ollaan nähty mitenkä kommunistiset valtiot toimii. Ryssä varmaan kannattaa dikatuuria.

Mutta jos sun pitäis valita valtiomuoto maahan jossa asut, niin että et itse tiedä mihin sijoitut järjestelmässä. Suurin osa valitsee kommunismin. Esim jos valitset diktatuurin ja susta tulee orja sinne, kohtalaisen paska valinta. Toki jos itse diktaattori niin sitte hyvä. Kommunismi on suhteellisen varma valinta, kaikille tarpeensa ja kaikki kykyjensä mukaan.

Tälläsenä epämääräisenä sivuhuomiona :D Toki hypoteettinen kysymys, eikä meistä kukaan kannata kommunismia.
 
Mä en ymmärrä asiaa tarpeeksi, mistäköhän tällainen näkemys kumpuaa?

14:16

Turkin Erdoğan: Suomen ja Ruotsin Nato-jäsenyyteen ei voi suhtautua myönteisesti​

Turkin presidentti Recep Tayyip Erdoğansanoi perjantaina, että Suomen ja Ruotsin Nato-jäsenyys olisi "virhe", kertoo uutistoimisto AFP.

Erdoğanin mukaan hänen ei ole mahdollista suhtautua jäsenyyteen Natossa positiivisesti, sillä Suomi ja Ruotsi ovat "monien terroristijärjestöjen koteja", kertoo uutistoimisto Reuters.

 


Olishan tuo täysin absurdia Ryssiltä mossauttaa ydinpommi Suomen rajojen sisälle. Eikös nuo aika laajan vahingon aiheuta? (Jos ei aiheuta niin ei kait sitten niin pelottava kapistus).

Mihin vittuun nuo sen räjäyttäisivät? Helsinkiinkö? Siitä on 300km Pietariin joka on Moskovan jälkeen ryssälandian suurin ja tärkein kaupunki. Saattais jokunen ajella ladallaan moskovaan kysymään että oliko järkevä ratkasu. Tallinnaan on 50km, joka on natomaan pääkaupunki ja virossa naton tukikohta. Sit taas jos lappiin paukauttaisivat niin mitä sitte aika helvetin harvaan asuttua seutua niin ei varmaan toivottu vaikutus olis.
 
Olishan tuo täysin absurdia Ryssiltä mossauttaa ydinpommi Suomen rajojen sisälle. Eikös nuo aika laajan vahingon aiheuta? (Jos ei aiheuta niin ei kait sitten niin pelottava kapistus).

Mihin vittuun nuo sen räjäyttäisivät? Helsinkiinkö? Siitä on 300km Pietariin joka on Moskovan jälkeen ryssälandian suurin ja tärkein kaupunki. Saattais jokunen ajella ladallaan moskovaan kysymään että oliko järkevä ratkasu. Tallinnaan on 50km, joka on natomaan pääkaupunki ja virossa naton tukikohta. Sit taas jos lappiin paukauttaisivat niin mitä sitte aika helvetin harvaan asuttua seutua niin ei varmaan toivottu vaikutus olis.
Pitää vaan tussauttaa pommi silloin kun tuulee länteen päin, niin laskeuma ei tule omille kintuille. 😉
Tosin eipä niitä tosiaan hetken mielijohteesta käytetä, vaan sitten kun ei enää välitetä seuraamuksista.


Tosta voit kokeilla miltä erilaiset pommit vaikuttaisivat vaikka tsadissa tai turussa tai mikä nyt on mieluisin kaupunki. 😁
 
Mä en ymmärrä asiaa tarpeeksi, mistäköhän tällainen näkemys kumpuaa?

14:16

Turkin Erdoğan: Suomen ja Ruotsin Nato-jäsenyyteen ei voi suhtautua myönteisesti​

Turkin presidentti Recep Tayyip Erdoğansanoi perjantaina, että Suomen ja Ruotsin Nato-jäsenyys olisi "virhe", kertoo uutistoimisto AFP.

Erdoğanin mukaan hänen ei ole mahdollista suhtautua jäsenyyteen Natossa positiivisesti, sillä Suomi ja Ruotsi ovat "monien terroristijärjestöjen koteja", kertoo uutistoimisto Reuters.

Turkki haluaa käydä kauppaa Nato-kannallaan, ei tuossa sen kummemmasta taida olla kyse. Epäilemättä Suomi ja Ruotsi joutuvat jotain myönnytyksiä tekemään Erdoganille jotta sieltä tulee vihreää valoa.
 
Back
Ylös Bottom