Suomen Nato-jäsenyys

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -kake-
  • Aloitettu Aloitettu

Suomi Natoon ja pian

  • Kyllä

    Votes: 125 74,4%
  • Ei

    Votes: 43 25,6%

  • Total voters
    168
Melkoista paskaa latelee tuossa, jätin tohon noita kohtia mihin vastaan.
Jos Iran hyökkäisi turkkiin, niin sinne lähtisi täältä siihen sitoutuneet sotilaat, ei jokainen poika, niin se puolustusliitto toimii. Moni jäisi palaamatta, mutta Turkki säilyisi ja Iran ottaisi siitä ison turpasaunan, yhteenkään nato maahan ei ole ikinä hyökätty mikä varmasti hillitsee Irania huomattavasti. Jos Venäjä hyökkäisi tänne, ei se tarkoita että Eesti hyökkäisi Pietariin vaan lähettäisi meille apua paikan päälle, Nato on puolustusliitto, ei se tarkoita että yksittäiset maat hyökkäisivät Venäjälle.

Jos me olisimme Natossa ja Puola hyökkäisi venäjää vastaan, artikla 5. ei osu siihen, se on tarkoitettu että jos nato maahan hyökätään muut puolustavat, ei sitä että jos joku nato maa hyökkää muut tulevat avuksi, ei Nato ole ollut hyökkäämässä myöskään jenkkien mukana kun jenkit on hyökänneet jonnekkin.

Jos Venäjä hyökkäisi suomeen, niin ottaisin mielelläni jenkit avuksi, joo Suomi voi siinä ottaa isoa hittiä kun 2 suurvaltaa ottaa yhteen, mutta Suomea ei enää ole jos Venäjä tulee ja USA ei tule apuun, siinä on se ero.

Me emme yksin voida laskea puolustuksemme varaan kun meillä ei ole Venäjän määrää aseistusta tai miehistöä, Meillä ei ole edes sitä mitä Ukrainalla on.

En tiedä kuka tuon on kirjoittanut mutta tuo "turvallisuustae" että ollaan puolueettomia ei päde, kun Venäjä ei pidä meitä puolueettomina, eikä me oikeasti edes olla, mehän tuettiin Ukrainaakin aseellisesti jo.

Kaiken kaikkiaan vaikuttaa ryssätrollilta tuonkin tekstin kirjoittaja kaikkine väärine faktoineen ja mielipiteineen.

Mutta, onneksi tuollaiset kaverit eivät päätä, ja me ollaan Natoon menossa jo vahvasti eikä näistä tarvitse välittää sen enempää. Jos tuntuu kamalalta olla Natomaassa niin tostahan voi varmasti rajan yli kävellä Venäjälle tai vaikka sinne Iraniin asustelemaan, siellä on varmasti leppoisaa, eikä mulle tule teitä ikävä.
Tää piikki pelle nää mitää muuta kuin ryssätrolleja joka puolelle.
Olis mielenkiintoista nähdä millanen 🐑 tää piikki japsukka on. Kai sentään bunkkeri kaivettu kun venäjä tulee?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tää piikki pelle nää mitää muuta kuin ryssätrolleja joka puolelle.
Olis mielenkiintoista nähdä millanen 🐑 tää piikki japsukka on. Kai sentään bunkkeri kaivettu kun venäjä tulee?
Mutta vielä mielenkiintoisempaa on, voitko kumota @Japi :n tuossa edellä tekemät korjaukset virheellisiin väittämiin, ja miten perustelet ne. Perustelemisella tarkoitetaan asia-argumentteja eikä esim henkilöhyökkäyksiä.
 
Kyllä, koska se olisi ollut kaikkein humanistisin vaihtoehto. Ja ei ei se todellakaan ole reilua, mutta elämä harvoin sitä on. Tyranniat ja tyrannit sortavat aina heikompiaan, ja kun on täysin selvää, ettei isommat sotilasmahdit lähde/lähtenyt sotaan venäjää vastaan, niin nyt aseavun antaminen vain pitkittää ja pahentaa ukrainan lopputulosta, ja venäjä joka tapauksessa ottaa sen minkä se haluaa, nyt erona on vain se, että kuolleita ukrainalaisia on kymmeniä, ehkä lopulta jopa satojatuhansia.
Kaikkien länsimaiden intressi on kuitenkin edesauttaa Venäjän resurssivuotoa Ukrainassa ja sodan jatkuminen tarkoittaa juuri sitä. Kyllähän tässä yksi ottaa kaikkien (varsinkin Suomen) puolesta aika paljon turpaan.
 
Kyllä, koska se olisi ollut kaikkein humanistisin vaihtoehto. Ja ei ei se todellakaan ole reilua, mutta elämä harvoin sitä on. Tyranniat ja tyrannit sortavat aina heikompiaan, ja kun on täysin selvää, ettei isommat sotilasmahdit lähde/lähtenyt sotaan venäjää vastaan, niin nyt aseavun antaminen vain pitkittää ja pahentaa ukrainan lopputulosta, ja venäjä joka tapauksessa ottaa sen minkä se haluaa, nyt erona on vain se, että kuolleita ukrainalaisia on kymmeniä, ehkä lopulta jopa satojatuhansia.
Asia selvä. Mielestäni tuo on Suomalaiselle hieman omituinen ajatusmaailma, koska apua mekin olemme saaneet ja sitä konfliktitilanteessa myös haluamme/tarvitsemme.

Entä kun venäjä olisi vain marssinut Kiovaan, ottanut koko maan haltuunsa niin mitäs sitten? Ukrainalaiset olisivat olleet vain että "No, paskaakos tässä, tälleen tää homma vaan toimii" ja putin olisi ollut että "kyllä tää nyt mulle riittää ku ei kukaan kerta vastustanutkaan"

Uskon että venäjä ei tässä sodassa saa Ukrainalle myönnetyn aseavun vuoksi otettua haltuunsa läheskään niin paljon Ukrainaa kuin se olisi halunnut. Se on jo voitto Ukrainalle
 
Mutta vielä mielenkiintoisempaa on, voitko kumota @Japi :n tuossa edellä tekemät korjaukset virheellisiin väittämiin, ja miten perustelet ne. Perustelemisella tarkoitetaan asia-argumentteja eikä esim henkilöhyökkäyksiä.
Sen kaverin juttuja ei mitenkään voi ottaa todesta, lammas oli niin"oikeassa" tuolla toisessa ketjussa että ja tuskin tässäkään oikeassa kunhan mutulla ja paskamedian lähteillä leikkii tietäjää. Itse kysymykseen makhak linkkas tarpeeksi. En näe vaivaa mua viisaammat tässä vaiheessa kerkokoot kuten makhak.

Japsukka nyt toistaa samaa mantraa mitä valtamedia eli roskaa suurin osa.
 
"En edes viitsi ottaa asiasta itse selvää vaan sanon mitä pakkotoiston viisaammat vaihtoehtomedia uskovaiset sanoo" 😂
Jos ei noin toimi lammas niin miten sitte 😂
 
Sen kaverin juttuja ei mitenkään voi ottaa todesta, lammas oli niin"oikeassa" tuolla toisessa ketjussa että ja tuskin tässäkään oikeassa kunhan mutulla ja paskamedian lähteillä leikkii tietäjää. Itse kysymykseen makhak linkkas tarpeeksi. En näe vaivaa mua viisaammat tässä vaiheessa kerkokoot kuten makhak.

Japsukka nyt toistaa samaa mantraa mitä valtamedia eli roskaa suurin osa.
Ok, näin arvelinkin.
 
"En edes viitsi ottaa asiasta itse selvää vaan sanon mitä pakkotoiston viisaammat vaihtoehtomedia uskovaiset sanoo" 😂
Jos ei noin toimi lammas niin miten sitte 😂
Selvää osaatko sä apina edes lukea?? Kirjotin mua viisaammat!

Turha tänne mitää infoa on lätkiä kaikki paskamedia/ vale uutista enkä edes tarkoita mmmmmvvv

Mitäs sä oot tänne tuonu sohvalla makkara kädessä näppikseltä huutelet?

Kova uho on monella venäjää kohtaa mutta ilman maskia ei uskalleta mennä kauppaan 🐑 ,🤣
 
Selvää osaatko sä apina edes lukea?? Kirjotin mua viisaammat!

Turha tänne mitää infoa on lätkiä kaikki paskamedia/ vale uutista enkä edes tarkoita mmmmmvvv

Mitäs sä oot tänne tuonu sohvalla makkara kädessä näppikseltä huutelet?

Kova uho on monella venäjää kohtaa mutta ilman maskia ei uskalleta mennä kauppaan 🐑 ,🤣
Lammas ei uskalla ottaa muutamaa piikkiä 😂😂
 
Selvää osaatko sä apina edes lukea?? Kirjotin mua viisaammat!

Turha tänne mitää infoa on lätkiä kaikki paskamedia/ vale uutista enkä edes tarkoita mmmmmvvv

Mitäs sä oot tänne tuonu sohvalla makkara kädessä näppikseltä huutelet?

Kova uho on monella venäjää kohtaa mutta ilman maskia ei uskalleta mennä kauppaan 🐑 ,🤣
Jahas! Pieni vihainen mies on taas saapunut paikalle kun ei tarvitse vastailla kysymyksiin, omata medianlukutaitoa tai ylipäätään järkeä.
 
Ei vitsit nää teidän väännöt kyllä aina piristää päivää. Miten mää voisin laittaa vettä myllyyn, kertokaa niin pistetään lisää kierroksia.

Jengi vaan haukkuu toisia, ihan asiapitoista keskustelua siis, aiheena voisi olla ihan sama vaikka listojen asennus.
 
Ei vitsit nää teidän väännöt kyllä aina piristää päivää. Miten mää voisin laittaa vettä myllyyn, kertokaa niin pistetään lisää kierroksia.

Jengi vaan haukkuu toisia, ihan asiapitoista keskustelua siis, aiheena voisi olla ihan sama vaikka listojen asennus.
Sun kans mä en jaksa oot kuitenki fiksu tyyppi
 
Ei vitsit nää teidän väännöt kyllä aina piristää päivää. Miten mää voisin laittaa vettä myllyyn, kertokaa niin pistetään lisää kierroksia.

Jengi vaan haukkuu toisia, ihan asiapitoista keskustelua siis, aiheena voisi olla ihan sama vaikka listojen asennus.
Pakko vähä provota jos jotkut näkisi asiassa sen toisenki puolen 😉
 
Sun kans mä en jaksa oot kuitenki fiksu tyyppi

Mää oonki pyrkiny vetäytyyn sivummalle nyt, seurailen vain mitä täällä tapahtuu. Ei nää asiat mulle oo nii hengen vakavia, mää en voi mihinkään vaikuttaa, en ees sun päätä pysty kääntään ja parempi ku en pystykkään muuten täälä ei ois keskustelua olleskaan.
 
Mää oonki pyrkiny vetäytyyn sivummalle nyt, seurailen vain mitä täällä tapahtuu. Ei nää asiat mulle oo nii hengen vakavia, mää en voi mihinkään vaikuttaa, en ees sun päätä pysty kääntään ja parempi ku en pystykkään muuten täälä ei ois keskustelua olleskaan.
Pystyy jos aukoton fakta tuodaan esille
 
Ja ajatusta vielä jatkaen, avun antamisen hinta on oletettavasti eri kertaluokkaa kuin sen puuttumisen silloin kun sitä tarvitsisi.
Mutta kuinka realistista avun tarpeen toteutuminen Suomelle on ? Aivan olemattoman mitättömän pieni mun mielestä.

Tässä koko tilanteessa on paljon samaa kuin koronan ekassa vuodessa. Pelko ja luulot ohittaa loogisen ajattelun, osittain samat ihmiset ja osittain eri ihmiset vajonneet tuohon pelko tilaan. Tilanteeseen kuuluu samat äärimmäiset kannat asioihin ja se että hiukankin eri mieltä tai kriittisempää harkintaa käyttävät aiheuttaa valtavaa pöyristystä.
Samaan aikaan huomio keskittyy vääriin asioihin ja oikeasti tärkeämmät toimet jää taas tekemättä. Esim. ammattiliikenteen ahdinkoon ei tehty vieläkään mitään konkreettista ja kotimaisen ruuan tuotannon toimenpiteet on jo mokattu tulevan satokauden osalta. Natoa jauhetaan läpi ja varmaan meneekin, vaikka sillä ei todennäköisesti ole mitään positiivista vaikutusta ainakaan vuosikymmeneen jos koskaan.
 
Mutta kuinka realistista avun tarpeen toteutuminen Suomelle on ? Aivan olemattoman mitättömän pieni mun mielestä.

Tässä koko tilanteessa on paljon samaa kuin koronan ekassa vuodessa. Pelko ja luulot ohittaa loogisen ajattelun, osittain samat ihmiset ja osittain eri ihmiset vajonneet tuohon pelko tilaan. Tilanteeseen kuuluu samat äärimmäiset kannat asioihin ja se että hiukankin eri mieltä tai kriittisempää harkintaa käyttävät aiheuttaa valtavaa pöyristystä.
Samaan aikaan huomio keskittyy vääriin asioihin ja oikeasti tärkeämmät toimet jää taas tekemättä. Esim. ammattiliikenteen ahdinkoon ei tehty vieläkään mitään konkreettista ja kotimaisen ruuan tuotannon toimenpiteet on jo mokattu tulevan satokauden osalta. Natoa jauhetaan läpi ja varmaan meneekin, vaikka sillä ei todennäköisesti ole mitään positiivista vaikutusta ainakaan vuosikymmeneen jos koskaan.
No mites sellanen, kun talousvaikuttajilta kysyttiin kantaa niin niistä usemmat oli Naton kannalla ihan siitä syystä, että jos ei olla ei tänne uskalleta investoida sitäkään vähää mitä nyt?
Entä meidän puolustusvoimien johto ja asiantuntijat, ne on pääsääntöisesti Naton kannalla? Mulla ei ole parasta tietoa tähän, mutta eikö nyt edes noi ymmärrä näistä asioista aika paljonkin?
Vai onko nekin peloissaan ja "Natokiimoissaan"?

Mitä tulee tohon puolustukseen, niin uskon ettei Natolla ole vaan vaihtoehtoa olla puuttumatta jos venäjä hyökkää Natomaahan. Muuten koko puolustusliitto murenee siinä hetkessä.
Se pelotevaikutus, ei Natomaahan vaan hyökätä.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom