Tätä tuolla Ukraina-ketjussa itse ja joku muukin koitti selittää, ettei tämä(kään) asia ole mustavalkoinen, eikä sitä sellaiseksi voi vääntää. Tai toki voi itselleen asian näin vääntää, mutta turha ihmetellä, jos muut eivät ajattele asioista yhtä yksiulotteisesti.Miksi sä haluat pelata upporikasta tai rutiköyhää? Muuttiko "koronapakotus" sun ajatusmaailmaa niin pahasti, että nyt näet paniikinlietsontaa joka paikassa? Ei varautumisessa ole mitään pahaa eikä noloa. Osa varautui koronan osalta pahimpaan, osa luuli tietävänsä ettei siinä ole mitään pelättävää. Mäkin kuuluin tuohon jälkimmäiseen, mutta en käytä sitä argumenttina, koska enhän mä mitään tiennyt, vaan veikkasin ja se veikkaus osui oikeaan. Jos nyt väittäisin että tiesin ja muut oli väärässä, niin se olisi jälkiviisautta. Itse asiassa en edes tiedä miten kaikki rajoitukset sun muut vaikutti asiaan. Voi olla, että ilman niitä jutut olisi paljon huonommin. Voi olla että ei olisi. En tiedä, joten en esitä että tietäisin.
Tälläkään hetkellä mä en tiedä mitä Putin aikoo. Pidän hyökkäystä Suomeen hyvin epätodennäköisenä, mutta en voi tietää sitä varmaksi, joten haluan pelata varman päälle ja Suomen liittyvän Natoon.
Jälleen kerran, Venäjällä on sodan ja rauhan välillä valtava jana harmaata aluetta, jolla se nytkin Suomen kanssa operoi. Toki hyvin lähellä janan rauhan päätä. Eri keinoin pidettävä huoli, ettei pääse lipsumaan väärään suuntaan. Onko NATO oikea ratkaisu, en tiedä. Itse luulen, että se juna nyt meni toistaiseksi. Ellei sitten hommaa hoideta jollain ihmeen mulkkauksella kulisseissa.