Suomen huonoimmat autokuskit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Seagram
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Välillä kyllä olisi todella mukavaa olla poliisi, kun näkee näitä teiden ritareita jotka ajelevat taajama alueella reilua ylinopeutta (yli 80km/h). Toinen mikä ärsyttää on rattijuopot, päivittäin saa lukea lehdistä kun jokin rattijuoppo on kolaroinut.

Eikös tieliikennelaissa ole pykälä jossa sanotaan että noudata yleistä varovaisuutta. Mielestäni liikenteessä on aivan liian monta autoilijaa, jotka eivät ole sisäistäneet tuota.

Liikenne kokemusta löytyy lähinnä mopolla ajosta ja pelkääjänpaikalla istumisesta.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Te autoilijat (ei pitäisi yleistää) ette kunnioita ollenkaan meitä mopoilijoita. Aina joku puskee jollain vanhalla romulla eteen, vaikka minulla olisi etuajo-oikeus.

Kiihdytyskaistalla autoilijat, jotka eivät tunnu ymmärtävän kiihdytyskaistan merkitystä. Ajellaan viittäkympiä kiihdytyskaistaa ja sitten ihmetellään, kun ei pääse liittymään liikennevirtaan. Jotkut jopa pysähtyvät! keskelle kaistaa. :wall:

Ajelinpa tuossa muutama vuosi sitten kahden kainuulaisen tuppukylän väliä pimeänä iltana, valtavassa räntäsateessa, kun yhtä-äkkiä tiellä haahuili jalkaisin vanha mummeli! Pysähdyin rouvaa toki jututtamaan, eihän ihmistä sellaisessa paikassa ja kelissä yksin uskalla jättää (teiden ritari kun olen). Tällä yli 80v. rouvalla oli ongelma. Hän oli totaalisesti eksyksissä autollaan, jonka oli jättänyt vähän matkan päähän ja lähtenyt etsimään jalkaisin apua. Oikean suunnan kertominen ei tällä kertaa kuitenkaan riittänyt, vaan hän kertoi, että ei autoaan uskalla itse ryhtyä vastakkaiseen suuntaan kääntämään . Eihän se toki minulle mikään ongelma ollut. Hyppäsin tämän vanhan 80-lukulaisen D-Kadettin rattiin ja käänsin koslan menosuuntaan. Lukuisten Jumalan siunausten ja kiitosten jälkeen rouva ja hänen pelkääjän paikaltaan löytämäni 90-100v. toinen mummeli lähtivät köröttelemään kotiinsa. Loppu hyvin, kaikki hyvin.

Tässä tapauksessa kyseessä oli todennäköisesti hyvin huono kuljettaja, mutta hän ei ainakaan tehnyt virheitään tietoisesti tai tyhmyyttään/ajattelemattomuuttaan, vaan ikänsä ja sen mukanaan tuomien ominaisuuksien vuoksi. Hän itse tunnusti heikkoutensa, eikä yrittänytkään ylittää omaa ajotaitoaan, johon mielestäni myös yksinkertainen suunnistaminen 15km kotoa kuuluu. Monesti asia on toisin. Seuraavassa esimerkissä kuljettajana on nuori mies. Todennäköisesti alan "enemmän tai vähemmän" ammattilainen, kansalliseen tapaamme myös todennäköisesti keskivertoa parempi kuljettaja.

Eräänä aurinkoisena ja kylmänä alkutalven aamuna viime vuoden puolella astun ulos "kotoa" koillisessa Helsingissä ja kävelen kohti juna-asemaa, kun näen kaiken ajotaidon huipentuman. Ajoneuvona tällä teiden tunarilla on mummelin ooppelin sijasta yhdistelmä, jossa keulilla on ikivanha vaihtolavakuormuri ilman lavaa ja perässä pitkä lavetti, jossa julmetun iso kaivinkone. Tämä yhdistelmä oli tuskin kuljettajan oma keksintö, mutta kyllä sen ajamisessa saisi silti käyttää vähän aivoja. Herra oli päättänyt lähteä ylittämään tällä yhdistelmällä rautatien ylittävää siltaa, peilijäiseen ylämäkeen. Todennäköisesti missio olisi saattanut onnistuakin jos vauhtia olisi ollut jonkin verran mittarissa, mutta kun ei. Herra oli kääntynyt yhdistelmällään pieneltä pihatieltä noin 30 metriä ennen ylämäen alkamista ja vauhti oli loppunut jo ennen puoliväliä. Vetävillä pyörillä ei juuri mitään painoa ja lavettikin vielä kahden kaistan verran linkussa pihatielle päin, joten pakittamiseenkaan ei juuri mahdollisuutta ollut. Nerokasta! Eikä kuljettajan ajotaidoissakaan juuri kehumista. Kuorma-autoa olen ajanut viimeksi autokoulussa, mutta voisin kuvitella, että ko. tilanteessa yhdistelmää ei saada liikkumaan samalla tekniikalla, jolla Taunuksella poltetaan rengasta! Eli kaasu pohjaan ja kytkin kerralla ylös! Ei todellakaan, koska ei se siitä mihinkään liikkunut, vaikka roska-autollakin yrittivät hinata. Tämän tilanteen olisi voinut välttää, jos kuljettajalla olisi vähänkään sytyttänyt muutamaa sekunttia aikaisemmin. Tie näyttikin aivan peilijäältä, eikä tällaiseen yritykseen olisi ollut mitään järkeä. Nousin junaan, enkä jäänyt katsomaan kauemmin. Iltapäivällä yhdistelmä oli poissa.

Huonoja kuljettajia on monenlaisia. Huonous voi johtua eri syistä. Joillakin se johtuu iästä ja lääkäristä, joka ei ole tajunnut ottaa korttia vielä pois. Joillakin se johtuu vähästä ajokokemuksesta. Joillakin se johtuu tyhmyydestä tai ajattelemattomuudesta. Joillakin se on tietoista. Nämä kaksi viimeistä :david: ryhmää pistävät sapen kiehumaan. Ovat vielä usein niin täydellisiä omasta mielestään. Monta kertaa olen kaivannut kattoluukkua ja apilasta!

Kokonaisuutena suomalainen liikenne on kuitenkin ihan ok. Pari tuhatta kilometriä Puolassa on antanut uutta perspektiiviä. Kaikki ajavat kännissä, kenelläkään ei ole talvirenkaita, kunnollista moottoritieverkkoa ei ole, raskasta liikennettä on PALJON, kenelläkään ei ole aivoja mukana liikenteessä, joka vuosi maan liikenteessä kuolee 6000 ihmistä...

Kaikista ärsyttävintä on se kun joidenkin nuijien pitää jarruttaa ennen rampille menoa! Voihan jeesus sitä *itutuksen märää kun aamulla motarilla kulkee liikenne pahimmillaan vain 60km/h koska ne molopäät ei osaa mennä sinne rampille sujuvasti ja sitten kun toiset ohittelee niitä kun ajaavat niin hiljaa ja sitten siinä rampinkohdalla vasta pyrkivät omalle kaistalleen ja rampille niin sekin aiheuttaa juuri lisää sitä jarruttelua. :curs: :curs: :curs:

Jos tänään tapaamani kusipää on pakkiksen lukija, niin voin kertoa sulle suoraan, että HAISTA VITTU!!

Eli tänään Leppävaaran kohdalta ajoin Turun moottoritielle tarkoituksena ajaa kehä II:lle. No kun pääsen motarille, niin siinä on edessä auto, joka ajaa noin 95km/h. Koska itse olin jo kiihdyttänyt nopeuden johonkin 105km/h kiihdytyskaistalla ja tie oli tyhjä, niin oli luontevaa mennä suoraan ohituskaistalle. Tätä kyseinen henkilö ei hyväksynyt, vaan kiihdytti johonkin 110km/h.

Jäin sitten suosiolla taakse, mutta heti kun tulin ohituskaistalta takaisin, niin tyyppi jarruttaa taas sinne <100km/h. Ajattelin, että mitäs pelleilee ja lähdin ohittamaan. Heti, kun pääsin auton viereen, niin kuski päätti taas kiihdyttää. Tässä vaiheessa oli noin 500m kehä II:n liittymään, joten painoin jarrua ja ajattelin, että antaa kusipään mennä. Tämä sankari päättääkin sitten taas jarruttaa, jotta en pääsisi sen taakse ja jarruttaa ja kiihdyttää aina samaan tahtiin, kuin minäkin. Laitoin vilkun oikealle, että olisi päästävä sinne sen taakse tai eteen, koska pitäisi menneä seuraavasta liittymästä. Ajelin siinä sitten tää auto vierellä noin 50km/h ehkä 100m ja heti liittymän mentyä ohi tämä sankari näyttää keskisormea ja kiihdyttää tiehensä. No liittymä meni ja jouduin jonnekin vitun Tuomarilan, jotta pääsisin takaisin motarille toiseen suuntaan ja sieltä kehä II:lle...

Täytyy sanoa, että koskaan ei ole kiehauttanut noin pahasti. Koska oma autoni on rämä paska, niin mielessä liikkui, jopa ajaa kusipäätä kylkeen, mutta valitettavasti olisin silloin itse joutunut maksumieheksi... Tämä oli sellainen tilanne, että jos olisi rahaa, niin olisin surutta pistänyt kuljettajan oven rusinaksi ja maksanut sakot hymyillen ts. koskaan eläessäni ei ole yhtä paljon ärsyttänyt.

naksu sanoi:
Muutamaan kertaan oon törmänny samantyyppiseen tapaukseen ja mikään muu ei oo KOSKAAN vituttanu enempää liikenteessä ku tuommoiset tyypit. Ei se voi oikeesti ottaa noin paljoa egon päälle se että joku tulee ohi? :david:

Evoluutio kyllä korjaa aikanaan tommoset idiootit :jahas:

1) Mua henk. koht. vitutaa ne saatanan ämmät ja miks ei miehetki jotka puhuu puhelimeen ja ajelee ihan miten sattuu. Tulee kolmion takaa suoraan etee ja ihmettelee miks torvet laulaa.

2) Jos joku roikkuu aivan perseessä kiinni motarilla, esim taksit. Niin painan jarruan nopeasti, mutta voimakkaasti niin että kuski takana vähä pelästyy.

3) Sitten nää kaikki legendaariset papat ja mummot jotka ei aja kilometriäkään ylinopeutta vaan mieluiten 10 km/h alinopeutta. :jahas:

edit. Ainii ja mopo pojat jotka luulee että pikkuteillä voi aja niistä tasa-arvosista niin lujaa kun se amis pv kulkee. Voi kun joskus tulis mun kylkee joku mopo juntti niin nauraisin räkäsesti ja heittäsin mopon jorpakkoo.

huh tulipa angsti olo.

Nollatoleranssi kännykässä puhumiselle, vilkun käyttämättäjättämiselle, pyöräilylle ja mopoilulle suojatiellä, ylinopudelle, juopuneena (ja huumaantuneena) ajamiselle ja rahat korvamerkittynä poliisille. Ei tarttis niidenkään enää pohtia rahapulaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eilen taas tuli perään roikkumaan muutama auto mottoritiellä, vaikka itse ajoin aika kiinteätä 140km/h ohituskaistaa, mutta silti pitää tulla perään kiinni. Eikö sitä prkl osata pikkusen antaa väliä ja odottaa, että edellä oleva ohittaa sen ohitettavan auton ja vaihtaa takaisin oikealle kaistalle? En ole mikään ohituskaistan tukkija, suoritan ohitukseni nopeasti ja annan sen jälkeen tilaa heti autoille, joilla on kiire.

Tekisi mieli painaa jarrua, kun roikutaan, mutta siitä ei saisi kuin oman auton paskaksi ja kunnon sakot liikenteenvaarantamisesta. Eli roikkukoon. Hiljennän seuraavalla kerralla nopeutta. Roikkukoon sitten kunnolla, kun kerta roikuttaa :)

Täällä ilmoittautuu kanssa huonohermoinen kuski..
Ärsyttäviä asioita:
- Joku kääntyy risteyksestä eteen niin että joudun jarruttamaan. Jos menee noin tekemään niin siinä vaiheessa pitäisi edes älytä rankaista sitä autoa minkä myllystä irti lähtee ja yrittää raivautua edestä. Yleensä teen tällaisille tiettäväksi että tulivat eteen: annan auton rullailla hetkeksi ihan takapuskuriin kiinni ja jättäydyn sitten edemmäs. Onneksi kukaan ei ole vielä vetänyt liinoja kiinni tällaisessa tilanteessa. Tunnustan kyllä, että itse joskus myös tulee ajettua toisen eteen, mutta yleensä silloin Carinan kierokset käy liki punaisella...

- Liikenneympyrässä ajo. Vieläkin näkee tyyppejä jotka heittää vilkun vasemmalle ennen liikenneympyrää. :curs: #¤"¤"¤%:n juntit!

- Vauhdin kiihdyttäminen ohituskaistoilla ja hidastaminen paikoissa joissa ei voi ohittaa. Eli ns. kuminauhakuskit. :curs: Samaan syssyyn kuskit jotka ei päästä ohi, vaan kiihdyttävät kun ajat rinnalle.

- Liikennevaloissa jumittaminen. Jos vihreä on vaihtunut jo sekunti sitten, niin pitäisi jo älytä lähteä. Mielellään mahdollisimman räjähtävä lähtö silloin kun keltainen vähän vilahtaa.

- Miksi, oi miksi ihmisten pitää melkein pysähtyä ennen risteystä, jossa ei ole hidastuskaistaa?? Että ottaa aivoon jarrutella kun edellä ajava ei tajua, että risteyksestä voi kantata hieman reilumminkin tai ainakin jarrutuksen voi jättää lyhyeksi juuri ennen risteystä.

- Alinopeutta ajavat varsinkin jos itsellä on kiire. Sakkorajoilla ajaminen pitäisi säätää pakolliseksi.

- Jne jne.......

naksu sanoi:
Jos tänään tapaamani kusipää on pakkiksen lukija, niin voin kertoa sulle suoraan, että HAISTA VITTU!!

Eli tänään Leppävaaran kohdalta ajoin Turun moottoritielle tarkoituksena ajaa kehä II:lle. No kun pääsen motarille, niin siinä on edessä auto, joka ajaa noin ....

Samanlaiseen olen törmännyt itsekin pari kertaa, juuri etelän suunnalla. Toisella kerralla oli pissipäällä alla V70-Volle ja ja toisella kerralla joku 525D bemu. Tiedä sitten, aiheuttaako se automerkki+velka+pihtaava vaimo+huutavat lapset -tuota, että pitää jossain hakea sitä pätemistä. "V****, minustahan ei mennä ohi". Olisivat prkl yrittäneet tuota silloin, kun olin rekalla liikkeessä :curs:

naksu sanoi:
Vastaisen varalle: tuossa olis ollut hyvä paikka leikkiä vanhaa kunnon chickeniä. Olisit kattonut kuinka lähelle sen kylkeä voi ajaa ennen kuin se ymmärtää yskän.

Yksi vittumainen autoilijaryhmä on (yleensä vanhalla vectralla tahi transiitilla ajavat) autoilijat, joita ei näytä kiinnostavan pätkääkään vaikka se kosla jättää helvetinmoisen savupilven taakseen. Kiva olla liikennevaloissa kunnon öljynkatkussa. :curs: Jos on minkäänmoista tilaisuutta, vetäisen tuollaisista ohi.

Moottoritiellä ajettaessa kun huomaa, että joku on tulossa liittymästä ja sen pitäisi päästä liittymäkaistalta moottoritielle, niin mitäs turhaan painamaan kaasua niin, että tälle tulijalle tulisi tilaa oman auton taakse, kun yhtä hyvin voi jarruttaa reilusti niin, että sille tuleekin tilaa meidän eteen. Ja moottoritiellähän ajetaan jo valmiiksi 80 km/h.

Nimim. Rystyset valkoisina äidin kyydissä

P.S. Alinopeus johtuu yleensä siitä, että "hups, unohdin painaa kaasua".

Clayman sanoi:
Eilen taas tuli perään roikkumaan muutama auto mottoritiellä, vaikka itse ajoin aika kiinteätä 140km/h ohituskaistaa, mutta silti pitää tulla perään kiinni. Eikö sitä prkl osata pikkusen antaa väliä ja odottaa, että edellä oleva ohittaa sen ohitettavan auton ja vaihtaa takaisin oikealle kaistalle? En ole mikään ohituskaistan tukkija, suoritan ohitukseni nopeasti ja annan sen jälkeen tilaa heti autoille, joilla on kiire.

Tekisi mieli painaa jarrua, kun roikutaan, mutta siitä ei saisi kuin oman auton paskaksi ja kunnon sakot liikenteenvaarantamisesta. Eli roikkukoon. Hiljennän seuraavalla kerralla nopeutta. Roikkukoon sitten kunnolla, kun kerta roikuttaa :)

Siis jos joku roikkuu oikeasti ihan 1m - 1,5m päässä motarilla tossa vauhdissa. Niin mun mielestä jos hidastat vauhtia vähä nopeammin vaikka tosta 140km/h 120km/h ja se tulee hanuriin niin eihän siitä nyt sulle tule sakkoja! Sehän siinä on perään ajaja, ja perään ajelijahan maksaa aina sakot. Voit sanoa vaikka poliiseille että väistit oravaa :D

Heh, tuli nähtyä pari päivää sitten aika suoritus: Akka v50:ssä empi moottorielle tultaessa, kaarrenopeus oli 20:n luokkaa. No, sitten kun olisi pitänyt liittyä dösäkaistaan, mistä liitytään edelleen moottoritielle, akka päätti kääntyä siitä edestä vasuriin & lähteä ajamaan dösäkaistaa väärään suuntaan. Jeejee.:jahas:

nCh sanoi:
Siis jos joku roikkuu oikeasti ihan 1m - 1,5m päässä motarilla tossa vauhdissa. Niin mun mielestä jos hidastat vauhtia vähä nopeammin vaikka tosta 140km/h 120km/h ja se tulee hanuriin niin eihän siitä nyt sulle tule sakkoja! Sehän siinä on perään ajaja, ja perään ajelijahan maksaa aina sakot. Voit sanoa vaikka poliiseille että väistit oravaa :D

Ei kun mää ajattelin vetästä liinat kiinni :D . No en vaineskaa, mutta tarkoitin siis tahallista kovaa jarrutusta. Tottakai peräänajaja maksaa, jos hidastan 20km/h ja ajan silti vielä rajoitusten mukaan :)

Peräänajaja ei aina joudu maksumieheksi, vaikka niin luulisi olevan. Tiedän pari tapausta, joissa kaverit on joutunut itse maksamaan lommot, vaikka perään ajettiin. Eivät edes tehneet mitään väärää, jotenkin vastapuoli sai syyt kääntymään siihen toiseen, prkl :curs:

Järjestään maantiellä ohituskaistojen kohdalla nopeus nousee noin 10 km/h myös oikeanpuoleisella ohitettavien kaistalla...En voi ymmärtää...

Zone-sarja -42%
-Aika harvoin tulee Helsingissä ajeltua ja silloin kun ajelen, on se pelkkää tuskaa. Autoilijat on nimittäin niin mulkkuja ettei missään muualla. Tämä näkyy todella vittumaisena "minäminä-asenteena". Jos haluan esimerkiksi vaihtaa kaistaa, niin kukaan ei päästä siihen väliin. Ei koskaan. Koita siinä sitten saatana vaihtaa kaistaa kun autoa tulee koko ajan. Joskus joudun vielä pysähtymään keskelle tietä ja odottaa että koko vitun jono menee ohi, etten aja ohi risteyksestä.

-Moottoritiellä olen tavannut muutaman seuraavanlaisen tapauksen: Ajelin onnellisena autollani hiuksen hienosti sakkorajan alapuolella ja ohitin täysperävaunua. Vilkaisen peiliin, niin takaa painaa joku saatanan keski-ikäinen vatipää Bemarilla valehtelematta vähintään 160km/h. No, ei aikaakaan kun se on puskurissa kiinni ja vilkuttelemassa valoja. Sehän on sellainen juttu, että minähän en ala ylinopeutta ajamaan sen takia, että herra kusipää pääsee nopeammin ohi.

-Jonossa ohittelijat ottaa pattiin aika rankasti. Joskus jonossa ohittelu on ihan ok. Useimmiten ei. Mulla on liikenteessä kai liiankin muut huomioon ottava asenne, kun sellaisesta hermoilen. Mun periaatteiden mukaisesti jokaisen jonossa olijan pitäisi odottaa sitä omaa vuoroaan päästä ohittamaan se hitaammin ajava. Mutta kun jonkun on aina pakko lähteä sieltä jonon perältä vetelemään ohi. Ei niin kova kiire kenelläkään ole. Se on ensinnäkin helvetin vaarallista, ja haittaa liikenteen sujuvuutta. Lisäksi näiden takia meidän muiden pitää odottaa vuoroamme aina pidempään kun jotkut etuilevat. Sitä voi verrata ihan suoraan kassajonossa etuiluun. Ärsyttää. Eri asia on, jos jono on täynnä epävarmoja kuljettajia jotka eivät aiokaan ohittaa. Mutta liian moni ei edes jää katsomaan miten ohittelu sujuu, vaan sieltä perältä lähdetään saman tien ohi kun jono saavutetaan.

-Kaikki vitun homot jotka eivät osaa käyttää vilkkua ärsyttävät suunnattomasti. Joskus "harvoin" :jahas: on sattunut käymään niin, että odotan risteyksessä, että risteävää tietä vasemmalta tuleva auto on ohittanut minut, jolloin pääsen itse jatkamaan matkaa. Mutta mutta. Tämä vitun paukapää kääntyykin oikealle siitä risteyksestä jossa minä odotan, ja tietysti vilkuttamatta. Ajallisesti tossa ei useinkaan paljoa häviä, mutta pattiin ottaa oikein kunnolla. Muutenkin olen temperamenttinen, niin noissa tilanteissa saa Vectra kyytiä ja kumi palaa. Kaikista parhaita nää on silloin kun sieltä vasemmalta on tulossa hirveä jono, jonka ensimmäinen auto kääntyy vilkuttamatta. Olisit päässyt suoraan odottelematta, jos tämä "herrasmies" olisi vilkuttanut. Nyt odotat. Pitkään...

-Liikennevaloista liikkeelle lähtö on ärsyttämisen aihe numero 1. Perusteluja ei tarvinne.

Lisäisin vielä loppuun toisenlaisen näkökulman siihen, kun sinut ohitetaan ja jäädäänkin siihen eteen roikkumaan. Itse teen joskus noin, vaikka tiedän sen ärsyttävän. Syynä on vakionopeudensäädin. Toisen auton perässä on ärsyttävä ajaa, jos vakkari löytyy, mutta sitä ei voi käyttää. Sen edellä ajavan nopeus kuitenkin vaihtelee koko ajan, kun se minulla pysyy suht samassa. Olisi helkkarin kätevä sellainen kuin joissakin uusissa autoissa on, joka pitää välimatkan edellä ajavaan koko ajan samana. Mutta kun ei ole, niin joudun ohittamaan "turhaan".

Suositut

Back
Ylös Bottom