Suomen Big Brother

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Aslak
  • Aloitettu Aloitettu
Eiche ja kumppanit: yhtä hyvin voidaan sanoa että korkeakulttuurin intohimoinen harrastaminen on pakotie omista ongelmista ja ihmissuhteista. Eli nyt vaan ankarasti dissaamaan teatteria, oopperaa, klassisen musiikin äänilevyjä, kirjoja, taidemuseoita, mustavalkoisia elokuvia! :lol2:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
nuoriherra sanoi:
Sori :offtopic:
Senhän takia BB:n kaltaiset ohjelmat ovatkin juuri ihan mukavaa viihdettä. Ihmiset luonnostaan tarvitsevat jonkinlaista pakoreittiä/levähdystaukoa omista ongelmista aina silloin tällöin. Itse tykkään käydä salilla, pelailla vähäsen taikka sitten katsoa pikkaisen telkkaria (vaikka sitten BB:tä:) ), kun on paska fiilis. Hyvä saada välillä muuta ajateltavaa. Mitä ongelmille nauramiseen tulee, vaikeita asioita on paljon helpompi käsitellä lievällä huumorilla:D.

Tämä on tullut esille aiemminkin tässä keskustelussa, mutta itse en ainakaan voi täysin allekirjoittaa tuota väitettä [tosin uskon sen olevan jokseenkin paikkaansapitävä]. Itse olen aina ollut todella huono katselemaan televisiosta mitään ohjelmia, saati sitten sarjoja. Joinakin aikoina telkkua on tullut aktiivisesti katsottua 1h/vko.

Itse olen jaksanut vuosien aikana tiirailla aktiivisemmin vain muutamia ohjelmia kuten C.S.I ja Conan O'Brien ja muutama muu. Sitten on ohjelmia mitä katsoo epäsäännöllisesti, kun sattumalta telkun on avannut juuri siihen aikaan.

Realitysarjoissa itseäni kiinnostaa lähinnä se että ihmiset ovat taviksia, eivät näyttele [ainakaan suuremmin] eikä erityistä kässäriä ole. On kiva katsella kun ihmiset kilpailevat, ja kenties voittavat jotain. Myöskin aidot tunteet ovat mielenkiintoisempaa seurattavaa koska niitä ei ole feikattu. Pystyn tuntemaan iloa, surua, ärtymystä jne kohtalaisen aidosti ja jollakin tasolla eläytymään ohjelmaan.

Itse en koskaan hakeudu telkan ääreen kun on tylsää/surkeaa tms, en pakene ongelmia koskaan sillä tavoin. Paskalla fiiliksellä jäisi BB:t katsomatta ja esim nyt itse elelen ainakin tähän mennessä elämäni positiivisinta aikaa :) Meillä tuo ohjelma vaan sattuu olemaan sellainen että silloin ollaan 'vapaita' ja hereillä, joko syödään tai tehdään töitä jne, ja on ihan hauska yhdessä sitä katsella ja kommentoida, keskustella niistä ihmisistä ja tapahtumista. Diili oli myös ihan ok sarja jota yritimme seurailla, mutta eivät ne kaikki realityt silti nappaa [kuten esim Robinson]...

:offtopic: Mutta ei kuitenkaan, liittyyhän tämä tähän BB katsomiseen ;)

Mikan yllätysvedolle on oikeastaan kaksi teoriaa, jotka onkin jo tullut esille:

1) Tietää Pertun suosion ja olisi halunnut Tiinan suksivan kuuseen.

2) Tietää Pertun suosion ja olisi halunnut taas yhden mahdollisuuden hänen poismenolleen.

Mika tuntuu kuitenkin pelimieheltä, jolla dollarinkuvat vilkkuvat silmissä, joten vaihtoehto 2 on enemmän kuin todennäköinen. Kenellekään ei varmaan uppoa Mikan selitykset päiväkirjahuoneessa...

Pertun fanisaiteilla on annettu yli 3000 ääntä ja Timo olisi sen mukaan lähdössä aika selvästi ulos. Otanta on niin suuri, että jos siinä olisi tasapuolisesti kaikkia BB:n katselijoita niin homma olisi aivan selvä. Luulisin kuitenkin, että fanisaitin äänestäjistä suurin osa on Perttuun samaistuvia juntteja, ja heitä tuntuisi Timo vituttavan eniten. Perstuntumalta sanoisin, että fanisaitin äänestäjien joukosta puuttuu suurin osa teinilolitoista, joiden mielestä Timo on suloinen velikulta ja Tiina vitun ärsyttävä narisija. Äänestys saattaa mennä todella tiukaksi, vaikka Timustaja vetääkin selkeän voiton Pepen sivuilla.

Integrandi sanoi:
Pertun fanisaiteilla on annettu yli 3000 ääntä ja Timo olisi sen mukaan lähdössä aika selvästi ulos. Otanta on niin suuri, että jos siinä olisi tasapuolisesti kaikkia BB:n katselijoita niin homma olisi aivan selvä. Luulisin kuitenkin, että fanisaitin äänestäjistä suurin osa on Perttuun samaistuvia juntteja, ja heitä tuntuisi Timo vituttavan eniten.

Ooh... Olis kyllä fantastista jos tuo toteutuisi!:worship: :kuola:

Integrandi sanoi:
Mikan yllätysvedolle on oikeastaan kaksi teoriaa, jotka onkin jo tullut esille:

1) Tietää Pertun suosion ja olisi halunnut Tiinan suksivan kuuseen.

2) Tietää Pertun suosion ja olisi halunnut taas yhden mahdollisuuden hänen poismenolleen.

3) Tietää Pertun suosion ja olisi halunnut poikien puolelta liittolaisen oman aseman vahvistamista varten.

Mä kallistuisin tuon kolmannen teorian puoleen ihan sen takia että Mika ei tule kovinkaan hyvin toimeen talon tyttöjen kanssa.

Mikan pelaamisessa on vain se vika että Neiti-Timo on huonoin mahdollinen liittolainen kaikista talossa vielä olevista kilpailijoista - jopa molemmat tytöt dissaavat Timoa.

Paljon parempi siirto olisi ollut liittoutuminen Antin suuntaan koska Mr Sveitsillä on sekä Pertun että tyttöjen tuki.

Muistakaa nyt hyvät ihmiset että Lötky-Timon kanssa liittoutuminen on ollut kuoleman suudelma jokaiselle kilpailijalle: Hanna, Iina, Kati, Minna...

Pertun vahvuus on siinä että häntä ei pysty manipuloimaan. Mika yrittää nyt pelata samaa peliä mitä mm. Iina ja Minna pelasivat Perttua vastaan. Se ei tule onnistumaan vaan Pertun taistelupariksi loppumetreille on tulossa joko Antti tai Terhi.

Mikä Big Brotherissa kiehtoo? No juuri se että yksi ajattelematon kommentti päiväkirjahuoneessa ja Mikan peli on pelattu. :rolleyes:

Integrandi sanoi:
Luulisin kuitenkin, että fanisaitin äänestäjistä suurin osa on Perttuun samaistuvia juntteja, ja heitä tuntuisi Timo vituttavan eniten. Perstuntumalta sanoisin, että fanisaitin äänestäjien joukosta puuttuu suurin osa teinilolitoista, joiden mielestä Timo on suloinen velikulta ja Tiina vitun ärsyttävä narisija. Äänestys saattaa mennä todella tiukaksi, vaikka Timustaja vetääkin selkeän voiton Pepen sivuilla.
nuo gallupit on aina pitänyt paikkaansa, mutta sillä erolla että tippujan ääni saalis on ollut aina suurempi mitä tuossa gallupissa. gallupin mukaanhan n,60% haluaa timon ulos tällä hetkellä, jos tuo tilanne säilyy niin oletettavasti timo saa sunnuntaina oikeassa äänestyksessä n,70-75% katsojien äänistä, valitettavasti.

protsku sanoi:
3) Tietää Pertun suosion ja olisi halunnut poikien puolelta liittolaisen oman aseman vahvistamista varten.

Mä kallistuisin tuon kolmannen teorian puoleen ihan sen takia että Mika ei tule kovinkaan hyvin toimeen talon tyttöjen kanssa.

Mikan pelaamisessa on vain se vika että Neiti-Timo on huonoin mahdollinen liittolainen kaikista talossa vielä olevista kilpailijoista - jopa molemmat tytöt dissaavat Timoa.

Paljon parempi siirto olisi ollut liittoutuminen Antin suuntaan koska Mr Sveitsillä on sekä Pertun että tyttöjen tuki.

Muistakaa nyt hyvät ihmiset että Lötky-Timon kanssa liittoutuminen on ollut kuoleman suudelma jokaiselle kilpailijalle: Hanna, Iina, Kati, Minna...

Pertun vahvuus on siinä että häntä ei pysty manipuloimaan. Mika yrittää nyt pelata samaa peliä mitä mm. Iina ja Minna pelasivat Perttua vastaan. Se ei tule onnistumaan vaan Pertun taistelupariksi loppumetreille on tulossa joko Antti tai Terhi.

Mikä Big Brotherissa kiehtoo? No juuri se että yksi ajattelematon kommentti päiväkirjahuoneessa ja Mikan peli on pelattu. :rolleyes:

Mikä BBssä ihmisiä kiehtoo? No itse olen kattonut korkeintaan sunnuntaishowta, mutta luettuani tuon protskun selityksen ymmärrän täysin mikä: toi pelailuhan on helvetin kiehtovaa. Petoksia, liittoutumisia, seksiä, rakkautta, vihaa ja konfliktjea: just sitä tavaraa mistä kaikki draama on tehty. Ja vaikkei mitään tapahtuisi, ihmiset täyttäisivät itse mielikuvituksessaan aukkoja juuri tollasella spekuloinnilla. Kaiken lisäksi yhteisöllisyyden tunne laajalla markkinoimisella ja jatkuvalla altistumisella. Hieno formaatti, nostan hattua sille sonovabitchille joka on tolla rikastunut.

Belmondo sanoi:
Kaiken lisäksi yhteisöllisyyden tunne laajalla markkinoimisella ja jatkuvalla altistumisella. Hieno formaatti, nostan hattua sille sonovabitchille joka on tolla rikastunut.

Mä en siitä markkinointikrääsästä ja pudotuksen jälkeisistä livechateista välitä mutta onhan se nyt hienoa että vielä 2000-luvullakin löytyy ohjelmia jotka yhdistää sukupolvet sohvan ääreen katsomaan ja jännäämään. Vanhat mummotkin on jo salkkarinsa katsoneet ja medialukutaito on sitä kautta aivan eri luokkaa kuin joskus viattomalla 80-luvulla. Voisi helposti luulla että nuo kansainväliset formaatit ei voi toimia Suomessa mutta BB on osoittanut sen että pari pulloa viinaa kilpailijoille ja tehdään samantien parempaa draamaa kuin Tuntemattoman Sotilaan kiljukohtaukset konsanaan.

Tämä on myös siitä hieno formaatti että jokainen on yhtä pätevä asiantuntija. Me emme voi tietää mitä kilpailijoiden pään sisällä liikkuu paikan päällä, voimme ainoastaan spekuloida ja arvailla.

Sanoisin että BB on tietyllä tavalla jatkumoa Kalevalan eeppisille tarinoille, nyt vain pitää ryöstää Sammon sijasta se 50 donaa Big Brotherilta. Demokratian hengessä kuitenkin me katsojat sitten viime kädessä päätetään että kuka sen jättipotin saa. :)

Eiche sanoi:
Kai siinä jotain hyvää on kun noin monet sitä katsoo, musta se tuntuu vaan typerältä tirkistellä muiden elämää ja toivoa että peitto heiluis yms. Sairasta, mä ainakin keskityn omiin ongelmiini ja niille nauramiseen mahdollisesti. Sekä mielummin näen oman peittoni heiluvan.

BB edustaa mulle ihmisten piittaamattomuutta omaan elämäänsä ja sairasta Seiskalehtielämäntapaa. Ei kiitos, ei minulle.

Etköhän sä ota tätä nyt vähän liian vakavasti? Miksi BB ei voi olla muuta kuin harmitonta viihdettä ja ajankulua, jota on kiva toisinaan puida muiden samasta asiasta kiinnostuneiden ihmisten kanssa? Ihan niin kuin puhutaan elokuvista, muista tv-sarjoista tai vaikka siitä formulasta (jonka seuraaminen btw mun mielestä on pahimmanlaatuista ajanhukkaa...)
Enpä usko, että BB:n katsojat piittaisivat vähemmän omasta tai läheistensä elämästä vain siksi, että kuluttavat tunnin jopa joka päivä (herranen aika!) sen katsomiseen ja toisinaan siitä vielä puhuvatkin keskenään. Itse ainakin juttelen foorumeilla mieluummin jostain tällaisesta kuin vaikkapa puin omia ongelmiani tai muita henkilökohtaisia asioitani ventovieraiden kanssa. Se ei silti tarkoita, etteikö minulla ihan ihka omaa elämää olisi. Ja mitä siihen ajanhukkaan, josta joku mainitsi, tulee, enpä kyllä tiedä miten tuo aika sitten pitäisi koko päivän opiskelujen ja urheilujen jälkeen kuluttaa, kun uni ei vielä siinä vaiheessa simmuun tule, mutta mitään järkevääkään ei enää jaksa tehdä...
Mutta all in all, jokaisella olkoon oma mielipiteensä, varsinkin kun sen osaa perustella, joten pus pus vaan kaikille.

Nyt näyttää siltä, että gallupeiden mukaan Tiina olisi jäämässä taloon muutaman prosentin turvin!
Joutuu laittamaan ensimmäisen kerran kilpailun aikana kapulan laulamaan teemalla: "Jokainen Tiinanen on äänen arvoinen, jokainen kännykkä on tärkeääääääää". :thumbs:

Heh, täähän on kuin uskontoa haukkuis ja sais aamuisin irroitella kirveitä ulko-ovesta.

Ehkä oon vanhoillinen nuorpappa enkä vaan jaksa innostua uudenlaisista tv-formaateista, pelkään mediamyllytystä (iltapäivälehdet, kanavan oma mainonta) ja joudun jatkuvasti ihmettelemään miten 50k€ palkinnon mahdollisuus voi riittää tollaseen itsestäänpaljastukseen ja julkiseen nöyryytykseen, ja onko tollasen ohjelman kautta saatu julkisuus sitten niin hienoa.

protsku sanoi:

4) Mikahan sanoi että sillä on yhteisiä juttuja Timon kanssa, kuten ruoanlaitto. Ja toisaalta Mikallakin on vähän taipumusta esitellä vehkeitään muille. Tästä voisi äkkiä päätellä, että Mika onkin se kiintiöhomo. Ja sitten Mika ja Timo :love: :haart:

Tulee kyllä sellainen olo, että tietyt ihmiset ottavat tuon TELEVISIOSARJAN vähän liian vakavasti...

No mikä vittu pakottaa tulemaan avautumaan bb fanitukselle perustuvaan keskusteluun siitä kuinka paska se on, mitä hä? Aivan sama kun joku salibandyn pelaaja tulis pakkotoistolle avautumaan vitun hormoonipelleistä.

Aina saatana sama vääntö. Jos laitat xbox keskustelun niin kohta on pleikkari äijät häröilemässä, jos taas laitat keskustelun japsi autoista niin kohta on jenkki tuunaajat vittuilemassa.

Mitäs jos antasitte meidän yksinkertaisten ihmisten vaan fanittaa kyseistä ohjelmaa ja menisitten vaikka kyykyttämään aloittelijoita tonne puntti osastolle. Ja vitut tää niin vakavaa ole mutta jatkuva päteminen alkaa ottaan pattiin.

TIINA KOTIIN!!! (kauhee show sillä päällä, kohta varmaan näyttää tissitkin)

BB:n vihaus tredi yhdistettiin fanitustrediin. Lopetan tähän.

jambo sanoi:
No mikä vittu pakottaa tulemaan avautumaan bb fanitukselle perustuvaan keskusteluun siitä kuinka paska se on, mitä hä? Aivan sama kun joku salibandyn pelaaja tulis pakkotoistolle avautumaan vitun hormoonipelleistä.

Aina saatana sama vääntö. Jos laitat xbox keskustelun niin kohta on pleikkari äijät häröilemässä, jos taas laitat keskustelun japsi autoista niin kohta on jenkki tuunaajat vittuilemassa.

Mitäs jos antasitte meidän yksinkertaisten ihmisten vaan fanittaa kyseistä ohjelmaa ja menisitten vaikka kyykyttämään aloittelijoita tonne puntti osastolle. Ja vitut tää niin vakavaa ole mutta jatkuva päteminen alkaa ottaan pattiin.

TIINA KOTIIN!!! (kauhee show sillä päällä, kohta varmaan näyttää tissitkin)

Tämän ketjun nimi on Suomen Big Brother, ei mikään BB fanitusthread, joten kyllä täällä nyt pitäisi olla oikeus sanoa myöskin negatiivinen mielipide vaikka se sarjan faneista tuntuukin olevan suorastaan henkilökohtainen loukkaus.

EDIT: ja tässä on pitkälti toista tuhatta viestiä, joissa aikuiset ihmiset kommentoivat tuota sarjaa niinkuin se olisi jotenkin vakava asia. Se on mun mielestä vaan vähän huvittavaa. Ei tässä muuta.

training_day sanoi:
Tämän ketjun nimi on Suomen Big Brother, ei mikään BB fanitusthread, joten kyllä täällä nyt pitäisi olla oikeus sanoa myöskin negatiivinen mielipide vaikka se sarjan faneista tuntuukin olevan suorastaan henkilökohtainen loukkaus.

EDIT: ja tässä on pitkälti toista tuhatta viestiä, joissa aikuiset ihmiset kommentoivat tuota sarjaa niinkuin se olisi jotenkin vakava asia. Se on mun mielestä vaan vähän huvittavaa. Ei tässä muuta.

Joo ei siinä mitään mutta kun se on lähes aina tollasta pätemistä "vittu mitä paskaa hankkikaa elämä". Ei kun komento takas, vitut teillä mitään oikeuksia ole. Teillä on oikeus olla hiljaa. :jahas:

Mua taas huvittaa kun jotkut syö maustamatonta heraa, aikuiset ihmiset. Ei tässä muuta.

TIINA KOTIIN!!!!!!

jambo sanoi:
Joo ei siinä mitään mutta kun se on lähes aina tollasta pätemistä "vittu mitä paskaa hankkikaa elämä". Ei kun komento takas, vitut teillä mitään oikeuksia ole. Teillä on oikeus olla hiljaa. :jahas:

Mua taas huvittaa kun jotkut syö maustamatonta heraa, aikuiset ihmiset. Ei tässä muuta.

TIINA KOTIIN!!!!!!

Taitaa olla vakava paikka :lol2: :lol2:

Rauhoitutaanpas nyt hieman, tuo on vain TV-sarja josta jokaisella saa olla mielipide ja oikeus se esittää. Pidetään siis keskustelu asiallisena vaikka eri mieltä oltaisiinkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom