Suomalaisia vapaaottelijoita isoihin organisaatioihin?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
En mäkään osannu noin 4000 viestiä sitten, nyt irtoo jo vähän asiallisempaa tekstiä.. :D

Tähän (markkinointiin) pitää suhtautua kun jujutsun takakiertopotkuun; sekään ei sujunut ekoissa treeneissä yhtä hyvin kun 100. treeneissä. Jostain on aloitettava, ja siitä se sit lähtee. :thumbs:

Kyllähän tää lista herättää ajatuksia. Jos ei se ole ihan ajan tasalla niin ainakin sinne päin.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_current_UFC_fighters

USA 177
BRA 37
GBR 19
...

Listaa silmäilemällä voi todeta että maista joissa on hirvittävät määrät taistelijoita ja valmentajia, ei ole montaa ottelijaa nykyisessä rosterissa. Tilastollisesti aasialaisia pitäisi olla enemmän kuin eurooppalaisia, tosin niillä on omissa promootioissaan paljon ottelijoita. Tilastoita tuijottamalla sinne ei suomalainen pääse koskaan mutta toivo elää että jollain muulla tavalla. UFC:ssä ei "onneksi" ole kaikki 284 parasta ottelijaa painoluokittain jaettuna, eli moni sieltä on sivussa vaikka kokisi pärjäävänsä.

Jonain päivänä siellä on joku tarpeeksi hyvä, kiinnostava, potentiaalinen jne. ottelija Suomesta ihan varmasti.

No sustahan me värvätään suomalaisen vapaaottelun sanansaattaja :D

Kiitos kannatuksesta, mutta mä näkisin tässä hommassa mieluummin jonkun vähän nuoremman kollin tai friidun jolla on oikeesti kammo kiinnostus vaparia ja markkinointia kohtaan. Siksi laitoinkin noin vuosi sitten samantien tämän urheilumanageri ketjun tänne. Toivottavasti täältä löytyy, tai on löytynyt jo, tulevaisuudessa managereiden "Anton Kuivanen". :)

Jos joku asiasta kiinnostunut järkkää paikkaan x asiasta kiinnostuneita ihmisiä, niin tulen mielelläni auttamaan hommassa eteenpäin. On meidän kaikkien etu että tämäkin osa-alue matto- ja pystyottelun lisäksi menee eteenpäin.

Ihmeellsiä juttuja sitä täälläkin on... Itse en näkisi minään ihmeellisenä asiana, että suomalaisia pääsisi isompiin organisaatioihin ja pärjäisivät siellä ihan hyvin. Taitotaso on helvetin kova Suomessa ja nousee kokoajan. Viimeisen viiden vuoden sisällä on kehitystä näkynyt aivan helvetisti. Ja esim tuosta Vänttinen vs. Wanderlei Silva-ottelusta... Veikkaan että Vänttinen pärjäisi hyvin. Tekniikaltaan Vänttinen on varmaan parempi, pidempi ulottuvuus ja hyvä mattopeli. Oikealla taktiikalla voisi olla Silva aika kärsimässä... Ja jos ajatellaan vaikka maailman top kevytsarjalaisia... Mikä tekee vaikka Aokista niin kovan, verrattuna esim Niinimäkeen!? Niinimäen pystyottelu on valovuosia edellä Aokin pystyä. Mattopeli on ainoa, missä Aoki on hyvä, mutta veikkaan jopa, että Niinimäki pystyisi voimillaan (on aivan saaatanan vahva, noin kevyeksi ottelijaksi) ja helvetin hyvällä mattotekniikalla välttämään lukot (sen on tehnyt paljon heikommatkin matto-ottelijat) ja antamaan pommeja päältä. Taidoista se ei jäisi siinäkään kiinni! Nojoo, olettamuksia olettamuksia.... Mutta omassa pienessä mielessäni en näkisi taitotasosta jäävän kiinni tämän Suomalaisten maailmanvalloituksen... Elämme kyllä mielenkiintoisia aikoja...

Tähän huippuottelijoiden sekaan voisin heittää myös Juha "Juice" Saarisen. Yksi Suomen kovimmista kevytraskassarjalaisista tällähetkellä! Jahka saa polvensa kuntoon, niin alkaa taas päitä tippumaan! Keskustelua!

Ihmeellsiä juttuja sitä täälläkin on... Itse en näkisi minään ihmeellisenä asiana, että suomalaisia pääsisi isompiin organisaatioihin ja pärjäisivät siellä ihan hyvin. Taitotaso on helvetin kova Suomessa ja nousee kokoajan. Viimeisen viiden vuoden sisällä on kehitystä näkynyt aivan helvetisti. Ja esim tuosta Vänttinen vs. Wanderlei Silva-ottelusta... Veikkaan että Vänttinen pärjäisi hyvin. Tekniikaltaan Vänttinen on varmaan parempi, pidempi ulottuvuus ja hyvä mattopeli. Oikealla taktiikalla voisi olla Silva aika kärsimässä... Ja jos ajatellaan vaikka maailman top kevytsarjalaisia... Mikä tekee vaikka Aokista niin kovan, verrattuna esim Niinimäkeen!? Niinimäen pystyottelu on valovuosia edellä Aokin pystyä. Mattopeli on ainoa, missä Aoki on hyvä, mutta veikkaan jopa, että Niinimäki pystyisi voimillaan (on aivan saaatanan vahva, noin kevyeksi ottelijaksi) ja helvetin hyvällä mattotekniikalla välttämään lukot (sen on tehnyt paljon heikommatkin matto-ottelijat) ja antamaan pommeja päältä. Taidoista se ei jäisi siinäkään kiinni! Nojoo, olettamuksia olettamuksia.... Mutta omassa pienessä mielessäni en näkisi taitotasosta jäävän kiinni tämän Suomalaisten maailmanvalloituksen... Elämme kyllä mielenkiintoisia aikoja...

Tähän huippuottelijoiden sekaan voisin heittää myös Juha "Juice" Saarisen. Yksi Suomen kovimmista kevytraskassarjalaisista tällähetkellä! Jahka saa polvensa kuntoon, niin alkaa taas päitä tippumaan! Keskustelua!

Hienoa suomalaiset osaavat sittenkin kannustaa! :hyvä:

Ootkos muuten El Nino monenkin huipun kanssa treenannut ku väität tommoista? Sen verran tiedoksi että jos on oikeesti hyvä ni jotain jenkki manageria ei kiinnosta vittuakaan ootko eskimo vai suomalainen vai kiinalainen, sitä kiinnostaa ainoastaan että paljonko voi tehdä sinulla rahaa, eli jos Niinimäki on noin hyvä ni ei sen tarviis käydä ku jenkkiläs treenamas yhdet treenit ja homma ois sillä selvä. Kyl ne ukot siellä haistaa rahan ja jenkki managerilla ei oo suomalainen anteeksi että olen olemassa luonne vaa amerikkalainen business luonne. Esimerkki ku Kuivanen kävi siellä ATT salilla ni jos ne ois nähnyt että siinä on potentiaalia ni kyllä ois tyrkytetty jo papereita naaman eteen, se on aivan varma asia! Itse veikkaan et Vänttisellä ois mahdollisuudet jonkinlaiseen menestykseen mutta se menestys ei tule äidin helmoista, vaan pitää mennä maailmalle. Itse toivoisin että joku kova painija siirtyis vapaaotteluun ja oppisi nopeasti pystyn, ku maton oppii varmasti nopeasti ni siinä saattais olla 5-10v päästä jo suomalainen ottelija ufc:ssä, ja ei kävis pelkästään pyörähtämässä siellä.

Oma sivistymättömän tietämätön mutumielipide, joka ei ketään juurikaan luultavati kiinnosta, on että MMA:ssa uran tekemiseen vaikuttaa puhtaasti taitojen lisäksi varmasti paljon muutkin asiat...

- Ottelijalla pitää olla näkyvyyttä ja markkina-arvoa, pelkät taidot kehässä ei ainakaan jenkkilässä varmaan pitkälle vie.
- Managerointi pitäisi olla ammattimaista ja joku selvä "gameplan" silläkin saralla. Tärkeiden ja eteenpäin vievien matsien saaminen on varmaan yhtä vaikeata kuin nyrkkeilypuolella? Kun kysessä ei ole olympialaji, tai laji jossa olisi vaikka joka vuosi MM-kisat, joihin jokainen ottelija pääsisi samankaltaisen karsimisseulan läpi, niin muullakin kuin pelkällä puhtaalla taidolla ja menestyksellä on iso osa.
- Matseissa pienetkin virheet voi kostautua pahasti, mutta näinhän on aina huipulla melkein lajista riippumatta, mutta jos kerran tarjoutuu "once in a liftime" tilaisuus ottaa joku erittäin tärkeä matsi, niin henkiset paineet voi olla todella kovat ja homma kosahtaa siihen. Tommoseen valmistautuminenkin on varmaan todella vaikeaa?

UFC oli ihan erimeininkiä Halmeen aikoihin ja tää nyt on tavallaan paskin esimerkki ikinä, mutta Halme teki käsittääkseni samaa hommaa myös ammattinyrkkeilyn puolella, joten rohkenen tokaista tähän vielä tämän...
...eli Halme loi kovilla puheillaan itsestään ison yleisön silmissä mielenkiintoisen taistelijan, joka keräsi katsomot täyteen vaikkei suoritukset kai aina niin mairittelevia olleetkaan. Käsittääkseni Lesnarillakin on vähän "ei niin tasainen" persoona, joka ei todellakaan miellytä kaikkia? Ehkä ihan Halme linjalle asti ei kande vetää överiksi, mutta jos kattoo vaikka TUF:n kavereita, niin on siellä aika isoja persoonia mukana. Jotenkin sitä näkyvyyttä pitäis saada, ei nyt välttämättä hirveellä värittämisellä ja paskan jauhamisella, mutta jos on vaan hyvä ja tehokas kehässä, niin en usko että se vie ketään täältä maailman areenoille.

Mutta nämä vain omia ajatuksiani.

Ootkos muuten El Nino monenkin huipun kanssa treenannut ku väität tommoista? Sen verran tiedoksi että jos on oikeesti hyvä ni jotain jenkki manageria ei kiinnosta vittuakaan ootko eskimo vai suomalainen vai kiinalainen, sitä kiinnostaa ainoastaan että paljonko voi tehdä sinulla rahaa, eli jos Niinimäki on noin hyvä ni ei sen tarviis käydä ku jenkkiläs treenamas yhdet treenit ja homma ois sillä selvä. Kyl ne ukot siellä haistaa rahan ja jenkki managerilla ei oo suomalainen anteeksi että olen olemassa luonne vaa amerikkalainen business luonne. Esimerkki ku Kuivanen kävi siellä ATT salilla ni jos ne ois nähnyt että siinä on potentiaalia ni kyllä ois tyrkytetty jo papereita naaman eteen, se on aivan varma asia! Itse veikkaan et Vänttisellä ois mahdollisuudet jonkinlaiseen menestykseen mutta se menestys ei tule äidin helmoista, vaan pitää mennä maailmalle. Itse toivoisin että joku kova painija siirtyis vapaaotteluun ja oppisi nopeasti pystyn, ku maton oppii varmasti nopeasti ni siinä saattais olla 5-10v päästä jo suomalainen ottelija ufc:ssä, ja ei kävis pelkästään pyörähtämässä siellä.

ketä kiinnostaa sinun itkeminen? vapari on kuitenkin aika tuore laji,mitä ufc oli 15v sitte?aika paljon on laji ja ottelijat kehittyny nuista ajoista,tämä koskee myös suomalaista vaparia.ps:en oo treenannun huippujen kanssa mut oon kohtuu kova netti ninja.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
"Esimerkki ku Kuivanen kävi siellä ATT salilla ni jos ne ois nähnyt että siinä on potentiaalia ni kyllä ois tyrkytetty jo papereita naaman eteen, se on aivan varma asia! "
Kyllä siellä on soppareita tyrkytetty.

"Esimerkki ku Kuivanen kävi siellä ATT salilla ni jos ne ois nähnyt että siinä on potentiaalia ni kyllä ois tyrkytetty jo papereita naaman eteen, se on aivan varma asia! "
Kyllä siellä on soppareita tyrkytetty.

Eiköhän Kuivasen taso ole kuitenkin kaukana sarjansa huipuista. Jenkit ovat täynnä sellasia painijyriä, jotka vievät Kuivasta lujaa. Viimekertainen Kuivasen vastustaja laittoi jo miehen koville ja huippuottelijat painivat vielä ihan eri sarjassaan. Se sarja on niin äärettömän kova maailmalla. Suomessakaan ei Kuivanen ole mikään ykkösottelija seiskakympissä. Latomäki, Puhakka, Kvarnström ovat kaikki vähintään yhtä hyviä. 65 kg: n Niinimäki veisi vielä jopa näitä seiskakymppisiä. Jos joku nyt lähellä huippua on, niin se on Niinimäki sarjassaan.

Suomessa laji on mennyt hirmuisesti eteen 10 vuodessa mutta maailmalla vieläkin enemmin.

Suomessa laji on mennyt hirmuisesti eteen 10 vuodessa mutta maailmalla vieläkin enemmin.

Olet ihan oikeassa. Edes sängystä ei kannata nousta aamuisin, on paljon paljon parempi jäädä sinne makaamaan.. Vittu.

Just TOLLANEN kateellinen ja negatiivinen asenne estää monesti meitä suomalaisia tekemästä upeita asioita ja yrittämästä maailman huipulle! Mä olen IHAN eri mieltä siitä mitä kannattaa yrittää ja tavoitella. Ei muuta kun insinöörit, laulajat, vapaaottelijat, yrittäjät jne. antaa mennä vaan! Nokian insinööritkin teki väärin kun ne luuli pääsevänsä maailman huipulle 90-luvulla.. Mä toivon ainakin ihan sikana, että joku suomalainen menestyisi UFC:ssä joku päivä.

Mä olen sata varma siitä, että Kuivanen, Valtonen jne. ei vanhempana kadu kuistilla istuskellessaan sitä, että lähtivät jorpakoiden toiselle puolelle, vaan päinvastoin. Mitä sitten jos välillä tulee turpaan ja rystyset on paskana? Niin pitääkin tulla, koska sen jälkeen sitä menestystä osaa arvostaa vieläkin enemmän.

Minkä takia niin monet on niin perhanan katkeria siitä, jos joku Puhakka, Kuivanen, Valtonen tai joku muu ottelija menestyy maailmalla? Keneltä se on oikeasti pois?

Pikkusen sieppaa toi asenne. Se, oletko oikeassa menestyksen suhteen on eri asia, mutta toi asenne. :wall:

Olet ihan oikeassa. Edes sängystä ei kannata nousta aamuisin, on paljon paljon parempi jäädä sinne makaamaan.. Vittu.

Just TOLLANEN kateellinen ja negatiivinen asenne estää monesti meitä suomalaisia tekemästä upeita asioita ja yrittämästä maailman huipulle! Mä olen IHAN eri mieltä siitä mitä kannattaa yrittää ja tavoitella.

Sinun valmennettavasi lienevät pärjänneet aika paljon paremmin kuin wääntäjän?

eiköhän suomalaisia tulla seuraavan 5-10v sisällä näkemään huppuorganisaatioissa, joku varmaan aiemminkin. hyvällä polulla pojat ovat, paljon on varmaan lopulta tuurista/kontakteistakin kiinni saako ikinä sitä näyttöpaikkaa jossain isommalla areenalla koskien myös muun maan ottelijoita. mutta jos pojille saadaan koko ajan pikkasen kovempia vastustajia, niinkuin ilmeisesti tähän mennessä melkein onnistuttu ja jatkavat niputtamista niin hyvältä näyttää. Olisitte nyt ennemminkin ylpeitä, että meillä on noin hyviä vapariukkoja eikä keksimässä kaikenmaailman syitä miksi ne ei ikinä tule maailman huipulle nousemaan. those who says they can, and those who say they can´t are usually equally right.

Eiköhän se El Nino ole aika monen huipun kanssa treenannut kun itsekkin on suomen huippuja :rock:

Olishan se hienoa kun suomalainen olisi UFC:n tasoisessa organisaatiossa ja vielä voittamassa. Taso on siellä luonnollisesti niin äärettömän kova, että ei siellä tämän hetken suomalaisilla ole mitään asiaa. Niinimäki olisi sarjassa 65 kg kyllä potentiaalinen ottelija.

Purtsi hei, En tiedä miten sinivalkoisin lasein asiaa katsot, mutta aika epärealistista on näkemyksesi. Suomalaisilta valitettavasti puuttuvat kaikki näytöt kovista voitoista. Niinimäen viimekertainen voitto oli ainut voitto maailman tason ukosta. Muita vastaavia voittoja ei suomalaisilla ole. Vänttinenkin on lahjakas kaveri mutta katso ihmeessä viimeisen vastustajan rekordia ja sitä mistä sen voitot tulleet. Ei niillä voitoilla kyllä eliittiottelijaksi pääse. Mieti nyt oikeesti mikä kyyti tulee esim. Dan Henderssonilta. Oikeesti tuollaisia ottelijoita tarvii voittaa jos huipulle haluaa. Samoin seiskakympin mestariksi haluavan kuivasen tarvisi lyödä mm. BJ pen. Vähän kaukaa haettua.

Itse haluan katsoa asiaa realistisesti ja mielelläni näkisin jonkun suomalaisen huipputasolla. Jenkkien salit ovat täynnä esim. Kuivasen tasoisia ottelijoita. Niitä astetta kovempiakin on paljon. Onhan se selvä kun parista miljoonasta Jenkki painijasta tulee kuvioihin lahjakkaita nuoria ja kilpailu äärettömän kovaa. Samoin Brassien taso hurja josta varmasti löytyy ne parhaat yksilöt UFC: n pariin. Suomessa on hyviä ottelijoita Euroopan tasolle mutta maailman taso on vielä kaukana.

Hei Long John, mitä tekemistä on Suomen huipputasolla ja maailman huipputasolla keskenään? Kerro? Itselläni on ollut mahdollisuus treenata maailmalla huippujen kanssa ja nähnyt sen tasoeron mikä on. Itse en ole Suomessa vapaaottelua treenannut enää 5-6 vuoteen. Sitä ei ennen ymmärrä ennenkuin on treenannut jenkkejen, ryssien, brassien, hollantilaisten ja englantilaisten kanssa kuinka kovia ne maailman huiput on, siis oikeesti ne on kovia. Se on jännä homma ku tänne pakkikselle kirjoittaa tosiasioita ni aina vittuillaan, muistan aikoinaan ku kirjoitin Priden soppareista tänne ku tuttu oli tekemässä niitä ja sanoin lopetus bonuksista silloin ni jo tuli vittuilua. Täällä väittää vastaan aina ne jannut mitkä ei oo nähny kehä kolmosta enempää. Jotenkin tänne on ihan turha tulla kirjoittaa mitään mitä on nähnyt "isossa maailmassa"

Kuka sulle on vittuillu nyt täällä? Jos näet keskustelun vittuiluna ni miks sun pitää olla ite sitte noin ylimielinen? Miks ylipäätänsä kirjotat tänne mitään jos oot nähny jo kaiken ja me muut ei tiedetä mistään mitään?

Eikai sitä nyt suinpäin mihinkään UFC:hen tarvitsisikaan pyrkiä, kunhan johonkin Bellatoriin tai vaikka vain Shark Fightsiin, Tachi Palaceen tms amerikan "pikku"promootioihin, jotka kuitenkin saavat tois puol merta huomattavasti enemmän huomioita kuin jotkut Caget ym. Siellä jos tulisi menestystä niin sitten vaan isompiin ympyröihin. Tiedä sitten minkälaiset palkkiot tuolla on, että onko varaa treenata ja otella jenkeissä ellei pääse heti isompiin ympyröihin.

Suositut

Back
Ylös Bottom