Tesla nyt on Euroopassa altavastaaja sähköautojen myyntitilastoissa.
Mihin noiden hybridien kulutuslukemat pitäisi mielestäsi muuttaa, jotta ne olisivat jotenkin enemmän todellisia? Mulla osui hybridillä ihan hyvin jo NEDC-lukemiin toteutuneet lukemat ja jos nyt ostaisin hybridin, niin siinä olisi paljon enemmän sähkörangea, jolloin tarve polttaa bensaa vähenisi entisestään. Hybridin suhtellisen pienen akun valmistus ei kovin isoja päästöjä aiheuta.
Hybridien lukemat saattaa toteutua jossain kaupunkipyörittellyssä tolpasta tolppaan, missä mennään pelkkää lyhyttä etäisyyttä. Kesämökkimatkailijalla, reppuri myyntimiehellä, ja pidemmän työmatkan ajajille joilla mahdollisesti ei tolpppaa toisessa päässä yhtälö on jotain aivan muuta.
Yhtiökumppanin hybridin kulutuslukemat on 2,5x ilmoitettu.
Mutta tosiaan niin kuin sanoin ja tästäkin huolimatta nuo realistisempi vaihtoehto laskea CO2 päästöjä, koska täyssähköille ei ole järkevää infraa, eli kunnollista latauspistettä kerrostalo kämppien parkkiksilla.
En oikein usko suureen tulevaisuuteen ellei tuota aleta parantamaan.
Tällä hetkellä Suomessa 2,65 miljoonaa bensa- ja dieselautoa ja muutokset määrissä alle prosentin luokkaa vuodentakaiseen. Dieselit taisi inasen lisääntyä.
Täyssähköjä 0,01 miljoonaa ja hybridejä 0,05 miljoonaa.
Ei se bensan hinnan nostaminen ja samaan aikaan valtaisa verotuksellinen edun antaminen plus itse käyttövoiman halpuus ole valtaisaa ostoryntäystä aiheuttanut.
Tää mun suurin kritiikki tässä. Sähköautoilun yleistymistä jos halutaan, niin polttoaineiden hinnan nosto ei ole oikea tie ja veroja ei noille sähkövehkeille voi oikein enempää alentaa.
Pitäs alkaa tekemään parempaa infraa tai miettiä uudestaan onko sähkö se juttu.