Onko sillä edes lopulta juuri väliä, että mitä hallitus pyrkii tekemään? Sanotaan, että hallitus haluaisi vaikka Suomen eroavan Natosta. Olisiko silloin hyväksyttävää, että liitot menevät lakkoon? Mun mielestä ei, mikäli nyt halutaan pitää demokraattisesta prosessista kiinni. Demokratiahan ei tuota pelkästään hyviä päätöksiä ja niitä vastaan saa osoittaa mieltä, mutta kyse ainakin itselleni on lähinnä siitä, että miten. Mun mielestä vastustuksen hyväksyttävyyden raja kulkee siinä, että kohdistetaanko toimet sivullisiin, vai ei. Jos esim. hallituksen meno ei miellytä ja päättää teipta itsensä eduskunnan pääoveen kiinni yrittäen estää edustajia pääsemästä töihin, niin tuo on ainakin suurin piirtein ok, koska se kohdistuu tekijöihin itseensä. Jos sen sijaan käy teippaamassa itsensä vaikka lähimmän ruokakaupan oviin niin, etteivät ihmiset pääse ruokaostoksille, niin se ei ole ok, koska kohdistuu sivullisiin. Se ei varsinaisesti muuta tilannetta, että johtuiko teippauspäätös siitä, että vastustaa hallituksen tekemää järkevää vai typerää asiaa.Mun nähdäkseni nyt on hallitus, joka yrittää parantaa kaikkien asemaa tekemällä Suomen houkuttelevammaksi kohteeksi yrityksille tehdä investointeja Suomeen ja myös saada maan taloutta kuntoon. Tämä parantaisi pitkässä juoksussa kaikkien maassa elävien asemaa kunhan suunta pidetään.
Toki äärimmilleen vietynä tämäkään logiikka ei välttämättä toimi, mutta jonkinlainen yleinen ohjenuora ainakin itselleni.