Suomalainen politiikka

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DayOne
  • Aloitettu Aloitettu
Sitä paitsi tunnollinen voi sitten paremmalla omalla tunnolla sen vapaapäivän pitää jos todellakin tarvitsee, eipähän huija rahaa keneltäkään.
Tuo on muuten totta. Jostain syystä sitä viimeiseen saakka uskottelee itselleen, että eeen minä kipeeks ole tulossa, jaksaa jaksaa. Ja normilomapäivää ei viitsi alkaa anomaan ilman varoaikaa jos työtilanne kiireisen puoleinen. Jos eka saikkupäivä olisi palkaton niin kynnys olisi pienempi jäädä saikulle kun ei takaraivossa kolkuttelisi jokin typerä ajatus kuin että uskookohan työnantaja minun oikeasti olevan kipeä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuo ensimmäinen palkaton sairauslomapäivä on muuten, että jos ei ole erikseen sovittu työehtosopimuksessa, eli tämähän ei koske päteviä liittoja myöskään.
 
Tuo palkaton ensimmäinen sairauspäivä on aivan massiivinen parannus tunnollisille työntekijöille etenkin hoiva-aloilla. Siellä on kiirettä pieni vähemmistö joka saikuttaa perjantait ja maanantait ja välillä vähän muutakin, yhden päivän flunssa, selkäkipu jne jne. Viikosta ja kuukaudesta toiseen jatkuvasti itsekkäästi välittämättä muiden työtaakasta saatikka töiden sujuvuudesta lintsaavat. Muut työntekijät joutuvat venymään tekemään heidän työnsä tulee hankaluuksia käytännön hommiin, joudutaan hankkimaan äkkiä lomittajia, lapset, vanhukset jäävät ilman sitä lain vaatimaa minimiä hoitohenkilökunnan suhteen jne.
Ihan oikein ettei siitä ekasta päivästä saa palkkaa. Sitä paitsi tunnollinen voi sitten paremmalla omalla tunnolla sen vapaapäivän pitää jos todellakin tarvitsee, eipähän huija rahaa keneltäkään. Tosin en tiedä onko tuo noilla aloilla jotenkin vesitetty että maksetaan kuitenkin. Mutta kohtuutonta että työantaja joutuu maksamaan tekemättömästä työstä ja vieläpä ilman lääkärintoditusta ja suurimmassa osassa tapauksissa ihan lintsauksesta vaan.

Tuossa on kyllä valtava riski, että sitten porukka tulee kipeänä töihin yms. ja en itse ainakaan haluaisi, että joku hoitsu on flunssassa sairaiden vanhusten kanssa tekemisissä yms. toisaalta ei ole järkevää siinäkään, että sairaana liikutaan ulkona ja mennään terveyskeskukseen ja levitetään tauteja samalla. Ongelma ratkeaa minusta teknologialla ja noilla etäyhteyspalveluilla. Työpaikalla on käytössä Terveystalon appi ja kun olin koronassa, niin sain saikkua sitä kautta chatin välityksellä. Tuota voisi käyttää minusta enemmänkin ja toisaalta voisi olla myös poissaolojen määrän perusteella eri tasoja. Jos et ole koskaan kipeänä, niin voisit olla omailmoituksella ja jos taas joka viikko on poissaoloja omailmoituksella, niin sitten olisi aina käytävä fyysisesti lääkärillä.
 
Toi määräaikaisuuksien ketjuttaminen loputtomiin mahdollistaa vissiin sen että palkka ja muut edut nollautuu. Opettajilla esim. teetetään paljon parin kuukauden määräaikaisuuksia siten että jouluna loppuu, loppiaisen jälkeen uusi sopimus. Tuntuu hyvin löytyvän pompotettavia. Tuon ”loman” olet sitten ilman työterveyttä esim. Että ei siinä ihan samassa asemassa ole vakituisiin nähden.
Varmaan riittävän vaativassa hommassa on duunarin helpompi mutta ei kohta mikään estä firmoja laittamasta porukkaa isosti pihalle ja ottamasta jotain levyseppähitsareita Romaniasta 5e/tunti. Kyllä ne tänne mielellään tulee.
Edit: Ohhoh, minähän pelottelen nyt samoilla asioilla kuin jotkut on tehnyt pitkään: ”ne vie teidän työt.” Tosin ovat nyt itse hallituksessa päättämässä asioista.
 
Intiassa on ainakin sata miljoonaa reipasta tyyppiä, jotka hoitavat työsi puolella mitä sinä saat nyt. Yhtään valkonaamaa he eivät palkkaa jos/kun pääsevät päättämään. Kommunisti sekä kapitalisti myyvät oman (lapsensa) hirttoköyden.

Miten sekaisin pitää olla, että haluaa kieltää lakkoilun? Eikö ole tullut luettua yhtään historiaa? Eikö Venäjän tapahtumat herätä mitään ajatuksia. Siellä vaan äänestämään DeMoKraatTisesti 🤡🤡🤡 jos ei toiminta miellytä.


Hyvä kirjoitus aiheesta.
Kukaan intialainen ei voi hoitaa mun työtäni.

En myöskään ole kieltämässä lakkoilua. En vain ymmärrä poliittista lakkoilua ja sitä en pidä järkevänä.
 
Kukaan intialainen ei voi hoitaa mun työtäni.
Ihmisten täytyis silti ajatella asioita vähän laajemminkin mielestäni kuin vain itseään, vaikka ymmärrän että millä muulla perusteellakaan sitä äänestäisi, jos ei ole kuin huonoja vaihtoehtoja. Riittävästi työttömiä, riittävästi köyhiä, niin sen varmemmin saa ajatella että ei se mitään, kyllä mun dobermanni ton vastaantulevan narkkarin hoitelee ja mä nostan penkistä 122,5kg. Tai sitten mennä kuin Etelä-Amerikassa, rikkaat asuu yksityisen vartiointifirman turvaamissa kartanoissaan. Itseäni ei houkuttele.
 
Tuo palkaton sairauslomapäivä ei sinänsä varmaan aiheuta vaaraa muille työntekijöille. Sairastunut ihminen usein levittää tautia jo alkuvaiheessa, jolloin oireet eivät välttämättä vielä ole huomattavat ja silloin ollaan töissä, eli tartuttamassa toisia. Samalla nytkin on ihmisryhmä, jotka tulevat töihin puolikuntoisena, vaikka saisivat rahan kotiin.

Osa tapasaikuttajista saattaisi punnita jääkö taas saikulle vai meniskö kuitenkin töihin. Se sama ihminen joka tulee kipeänä töihin tulee edelleen.
 
Tuo palkaton sairauslomapäivä ei sinänsä varmaan aiheuta vaaraa muille työntekijöille. Sairastunut ihminen usein levittää tautia jo alkuvaiheessa, jolloin oireet eivät välttämättä vielä ole huomattavat ja silloin ollaan töissä, eli tartuttamassa toisia. Samalla nytkin on ihmisryhmä, jotka tulevat töihin puolikuntoisena, vaikka saisivat rahan kotiin.

Osa tapasaikuttajista saattaisi punnita jääkö taas saikulle vai meniskö kuitenkin töihin. Se sama ihminen joka tulee kipeänä töihin tulee edelleen.

Jep ja jos oikeasti tullaan kipeäksi niin sittenhän jäädään sairaslomalle ja saadaan palkkaa niistä muista päivistä. Influenssa tai korona tms. Vain pieni osa poissaoloista on varsinaisia sairastumisia influenssa, korona tms että ollaan yli kolme päivää pois.
 
Ihmisten täytyis silti ajatella asioita vähän laajemminkin mielestäni kuin vain itseään, vaikka ymmärrän että millä muulla perusteellakaan sitä äänestäisi, jos ei ole kuin huonoja vaihtoehtoja. Riittävästi työttömiä, riittävästi köyhiä, niin sen varmemmin saa ajatella että ei se mitään, kyllä mun dobermanni ton vastaantulevan narkkarin hoitelee ja mä nostan penkistä 122,5kg. Tai sitten mennä kuin Etelä-Amerikassa, rikkaat asuu yksityisen vartiointifirman turvaamissa kartanoissaan. Itseäni ei houkuttele.
Aivan totta. Nythän yritetään nostaa valtiota alamäestä ja suunnitellut muutokset on ihan kohtuullisia. Siksi en ymmärräkään miksi tästä on niin kauhea haloo.

Paljon enemmänkin voisi tehdä ja ulottaa toimia esimerkiksi päättäjiin, mutta niinhän ei tule käymään. Jos Suomea johdettaisiin kuin yritystä saattaisi asiat olla aivan erilailla. Nyt toimitaan velkarahalla. Se ei ole yritystoiminnassa toimivaa, eikä yksityiselämässä.
 
Intiassa on ainakin sata miljoonaa reipasta tyyppiä, jotka hoitavat työsi puolella mitä sinä saat nyt. Yhtään valkonaamaa he eivät palkkaa jos/kun pääsevät päättämään. Kommunisti sekä kapitalisti myyvät oman (lapsensa) hirttoköyden.
Ainakin omalla alalla Intiasta tulleille vahvistuksille maksetaan ihan samantasoista palkkaa kuin muillekin. Muuttokulut sekä paperityöt vielä päälle, niin niiden palkkaaminen tulee jopa huomattavasti kalliimmaksi.

TEK-liitosta tuli ilmoitus, ettei se ole mihinkään poliittisiin mielenilmauksiin osallistumassa. Näemmä jotain tolkullisuutta on maailmassa vielä jäljellä.
 
Ihmisten täytyis silti ajatella asioita vähän laajemminkin mielestäni kuin vain itseään, vaikka ymmärrän että millä muulla perusteellakaan sitä äänestäisi, jos ei ole kuin huonoja vaihtoehtoja. Riittävästi työttömiä, riittävästi köyhiä, niin sen varmemmin saa ajatella että ei se mitään, kyllä mun dobermanni ton vastaantulevan narkkarin hoitelee ja mä nostan penkistä 122,5kg. Tai sitten mennä kuin Etelä-Amerikassa, rikkaat asuu yksityisen vartiointifirman turvaamissa kartanoissaan. Itseäni ei houkuttele.
Jos ne vähävaraiset ja työttömät ovat normi-suomalaisia jotka kasvaneet meidän kulttuurissa ja käynneet tarjotut koulut, niin enpä usko mihinkään E-Amerikan tai E-Afrikan meininkiin. Jos historiaa plärää muutamankin vuosikymmenen taakkepäin niin ei täällä kummoista sosiaaliturvaa tai muita tulonsiirtoja ollut, koulutuskin maksoi ja hyvin silloin pärjättiin. En sano, että silloin kaikki oli paremmin, mutta me ollaan vetäisty nyt aika huolella sosialismin puolelle ja nuo hallituksen toimet on vasta pientä näpertelyä siihen nähden mitä tarvittaisiin, että Suomi saatais nousuun oikeesti.
 
Ihmisten täytyis silti ajatella asioita vähän laajemminkin mielestäni kuin vain itseään, vaikka ymmärrän että millä muulla perusteellakaan sitä äänestäisi, jos ei ole kuin huonoja vaihtoehtoja. Riittävästi työttömiä, riittävästi köyhiä, niin sen varmemmin saa ajatella että ei se mitään, kyllä mun dobermanni ton vastaantulevan narkkarin hoitelee ja mä nostan penkistä 122,5kg. Tai sitten mennä kuin Etelä-Amerikassa, rikkaat asuu yksityisen vartiointifirman turvaamissa kartanoissaan. Itseäni ei houkuttele.
Ymmärrät varmaan, että tuo tapahtuu ainoastaan siinä tapauksessa, että tänne kuskataan riittävästi kehitysmaalaisia. Ei mutta niinhän monet haluavat juuri tehdä...

Eipä tuollaista ole koskaan aikaisemmin ollut vaikka työttömiä on ollut paljon suurempi osuus väestöstä. Kuitenkin turvallisuustilanne on Suomessa monessa varsinkin isommassa kaupungissa heikentynyt.
 
Tuo vaje on niin iso ettei sitä kurota pelkästään työttömiä kurittamalla. Mitäs 14 miljardia uutta velkaa viimevuonna?
Enemmän tarvitaan toimenpiteitä ja sellaisia joihin kaikki osallistuu.

Vaikkapa julkisella vuoden aikana kertyvästä lomasta 10 päivää pois. Auttaisi samalla työntekijäpulaan.
Yksityisellä sitten vaikkapa viikkotyöaikaan 4 tuntia lisää niin ettei palkat nouse.
Moneen maahan verrattuna Suomessa on lyhyt työviikko ja hitosti lomaa.

Moni vaatii toimenpiteitä mutta mitään sellaista ei saisi tehdä joka vaikuttaa henkilöön itseensä.
 
Tuo vaje on niin iso ettei sitä kurota pelkästään työttömiä kurittamalla. Mitäs 14 miljardia uutta velkaa viimevuonna?
Enemmän tarvitaan toimenpiteitä ja sellaisia joihin kaikki osallistuu.

Vaikkapa julkisella vuoden aikana kertyvästä lomasta 10 päivää pois. Auttaisi samalla työntekijäpulaan.
Yksityisellä sitten vaikkapa viikkotyöaikaan 4 tuntia lisää niin ettei palkat nouse.
Moneen maahan verrattuna Suomessa on lyhyt työviikko ja hitosti lomaa.

Moni vaatii toimenpiteitä mutta mitään sellaista ei saisi tehdä joka vaikuttaa henkilöön itseensä.
Tai sitten voisit ehkä tutustua miten fiat rahajärjestelmä toimii.

Raha ei ole oikeaa, eikä velkaa voi IKINÄ maksaa pois tai järjestelmä romahtaa.

Jengi oikeasti haluaa takaisin orjiksi, vaikka teknologia on mahdollistanut uskomattoman tuottavuuden nousun.

100v sitten yhdellä hevosella ruokki suurperheen ja nyt kaksi duunaria tarvitsee sosiaaliatukia 🤣. Eikä kukaan mieti, että miksi näin.
 
Työlainsäädön alle sopiminen ilman luottamusmiestä on ihan päätön ajatus, luottamusmiehellä nyt pitäisi olla neuvottelutaitoa, mutta jollain sinänsä taitavalla työntekijällä ei välttämättä ole, eikä ehkä uskallustakaan pitää puoliaan.
Eihän lainsäädännön alle, työntekijän kannalta, voi sopia. Ei edes luottamusmies.
 

Yrityksen johto reagoi lakkouutiseen tavalla, joka sai työntekijät raivon partaalle. Kaikkien työntekijöiden lakkopäivien työvuorot poistettiin yllättäen työvuorolistoista ja siirrettiin lakon jälkeisille lauantaipäiville, kertoo yrityksen työntekijä.

Voi voi, menikö pitkä viikonloppu vituiksi?

– Miksi meiltä mahdollisesti evätään oikeus tähän lakkoon, joka ei ole työnantajaa kohtaan vaan on poliittinen lakko?

Niin, ei ole työnantajaa kohtaan, joten miksi sen pitäisi siitä kärsiä?
 

"Ei mun tarvi kertoa tuunko töihin vai en!!!! Mulla on oikeus!!!!"

Just tällaisten apinoiden takia sitä pois potkimista pitää helpottaa. Vaikken mikään yrittäjä ole ja tuskin koskaan tulen olemaankaan, niin pyöritä siinä nyt sitten firmaa näin "luotettavan" henkilökunnan avulla.
 
Back
Ylös Bottom