Subaru Impreza WRX STi vs. Mitsubishi Lancer EVO VIII

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nCh
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
ma6 sanoi:
Hohooo =) totta joka sana. Itse en kyllä kehtaisi varmaan ajaa kummallakaan noista hehkuvan erilaisen huomion takia.

jep nimen omaan ERINLAISEN :D Kadetille nauretaa, mutta kun tuo evo pärähtää taustapeilii niin voi olla että hymy hyytyy :D
 
Nyt on viikon verta takana sti:llä(1200 km) ja täytyy sanoa, että uskomattoman hauska auto ajaa, kun ei aikaisemmin ollut tuntumaa vastaavanlaisiin. Alavääntökin on tässä 2,5 litrasessa sen verta hyvä, että pystyy hyvin normaalia matka-ajoo vetää 6-vaihteella kierrokset siinä 2000 rpm. Kova alusta tekee ajosta vakaata, joidenkin mielestä epämukavaa, mutta ittee ei haittaa yhtään. Bensaa sit kyllä kuluu... :P Jos joku haluaa kysyä jotain, niin voin vastata.

Tm:ssähän oli just juttu näistä sporttiautoista, jossa oli sti ja evokin. Sti, voitti rata-ajossa ajallisesti, mutta evon ominaisuuksia kehuttiin enempi. Oli miten oli, se oli kuitenkin rata-ajoo ja nää on enemmän huonommille teille tehtyjä autoja. Meikä on kuitenkin niin harrastelija, että ei pikkueroilla väliä, molemmat on varmasti hyviä autoja.
 

Liitteet

  • DSC00143tn.webp
    DSC00143tn.webp
    227 KB · Katsottu: 1 570
Samaa mieltä Manuelin kanssa toinen tykkää Subaruista toinen evoista.Itse tykkään jälkimmäisestä ja tuosta parkkipaikaltani sellainen löytyykin.Omasta mielestäni paremman näköinen ja kyllähän se vie vähempi mehuakin tosin on pienempi lohkokin.Molempia pystyy piristämään aika julmastikkin joten eivät ne erot ole mitenkään suuria toiset testaajat pääsevät evolla kovempaa toiset subaruilla tässä on yksi videopätkä missä on Evo8,Sti,Rs4.Tässä pätkässä Evo pyyhkii muilla asfalttia mutta testejähän on vaikka kuinka paljon..Hyvä pätkä kuiteskin.Omani on kyllä kaikista omistamistani autoista sen verran päälikkö että ei ole vielä tullut kertaakaan sellaista päivää joilloin ei olisi jaksanut lähteä ajelemaan..Kyllä loppuu kuskilta ennen kantti ennenkuin autosta ominaisuudet.Juttelin erään rallikuskin kanssa joka on evoilla rallia ajanut niin kuulemma auton ominaisuudet ovat parhaimmillaan vasta kun vauhtia on +200kmh ja eivät kyllä ole hiljemmissä vauhdeissakaan huonot..Autossa on varoja mitä ei varmaankaan koskaan edes kaikkia pääse käyttämään ja omaanikin on vähän piristelty ja nyt on +320hv ja repii selän penkkiin joka vaihteella:thumbs: .Ja täältä ääni Evolle...:rock:

http://videos.streetfire.net/video/1765E995-88AD-431F-9F71-17027BE6ED76.htm
 

Liitteet

  • Kuva 160.webp
    Kuva 160.webp
    59 KB · Katsottu: 1 284
Autossa on varoja mitä ei varmaankaan koskaan edes kaikkia pääse käyttämään ja omaanikin on vähän piristelty ja nyt on +320hv ja repii selän penkkiin joka vaihteella:thumbs: .Ja täältä ääni Evolle...:rock:]

No sulla ainakin riittää autossa tehoa :) . Miksi olet autoasi piristellyt, ajatko jotain varttimaili hässäkkää tai jotain muuta skaba meininkiä?
On meinaan tehoa sen verran, että normi liikenteessä ei noita pääse yhtään käyttämään, eli menee ihan hukkaan. Pitäähän hevosia välillä ulkoiluttaa, jotta pysyvät virkeinä :evil:
 
No sulla ainakin riittää autossa tehoa :) . Miksi olet autoasi piristellyt, ajatko jotain varttimaili hässäkkää tai jotain muuta skaba meininkiä?
On meinaan tehoa sen verran, että normi liikenteessä ei noita pääse yhtään käyttämään, eli menee ihan hukkaan. Pitäähän hevosia välillä ulkoiluttaa, jotta pysyvät virkeinä :evil:

Sama homma kuin treenatessa, eli nälkä kasvaa syödessä ja peppu tottuu kaikkeen. STi:ssäkin on paljon hepoja kuristettu jo pelkillä katalysaattoreilla (3kpl) ja pelkillä hengityksen parantamisilla tulee jo mukavasti lisää menohaluja.

Oma kärry on vakiona 200hp/260Nm. Pienen kutittelun jälkeen 240hp/310Nm ja taas tuntui nopealle. Sitten tulikin jo 273hp/350Nm ja taas meno maittoi. Mutta jälleen peppu tottuu menoon ja nykyisellä 300Hp/400Nm tasolla on hyvä sompailla ihan päivittäisessä liikenteessä :)

Helpompi soljua liikenteen läpi, kun rampeilla tavoitenopeudet tulevat helposti vastaan ja kaistojen vaihdossa sopivaan väliin voi helposti pujahtaa pienellä kaasun painalluksella. Ohituksista puhumattakaan....

Mutta nättejä autoja kummatkin ja todella mukavaa vaihtelua normaaliin perheautokantaan. Onnittelut vaan hyvistä ostoksista.
 
No sulla ainakin riittää autossa tehoa :) . Miksi olet autoasi piristellyt, ajatko jotain varttimaili hässäkkää tai jotain muuta skaba meininkiä?
On meinaan tehoa sen verran, että normi liikenteessä ei noita pääse yhtään käyttämään, eli menee ihan hukkaan. Pitäähän hevosia välillä ulkoiluttaa, jotta pysyvät virkeinä :evil:

Sitähän se on kun perse tottuu tuohon menoon niin nopeasti ja nälkä kasvaa syödessä.En nyt noinkaa sanoisi että menevät tehot normi liikenteessä hukkaan koska on minusta ainakin ohitus tilanteissa turvallisempaa kun tietää että pääsee ohi silloin kun on tarvis eikä tarvitse arpoa että kerkeenkö vai en..Kyllähän sitä tulee noita varttimaileja/huippunopeus skapoja silloin tällöin ajeltua että onhan se osa syynä että kovaa "täytyy" päästä:rock: .Eikä siellä päässä tarvi iso vika olla kun haluaa voimaa myös pellin alle:hyper: ...Ja lisää tehoa on tulossa:thumbs: .
Yhdyn Monkeyspankerin kommentteihin täysin...
 
Tosta STI:n koneesta tosiaan löytyy potentiaalia, että jos viimestään ens kesänä suunnistas virityspajalle kuopioon. Nyt 280 hv/390 nm ja 2-3 tonnin osat, niin muistaakseni 330 hv/450 nm. Ja takuutyönä tekee.

Yöllä kyllä siisti ajaa, pimeys lisää vauhdintuntoo ja teillä ei oo liikennettä juuri mitään... Just tampesterista tulin, v-poweria tankkiin ja raikkaassa ilmassa auto nauttii kulkee.
 
Tosta STI:n koneesta tosiaan löytyy potentiaalia, että jos viimestään ens kesänä suunnistas virityspajalle kuopioon. Nyt 280 hv/390 nm ja 2-3 tonnin osat, niin muistaakseni 330 hv/450 nm. Ja takuutyönä tekee.

Yöllä kyllä siisti ajaa, pimeys lisää vauhdintuntoo ja teillä ei oo liikennettä juuri mitään... Just tampesterista tulin, v-poweria tankkiin ja raikkaassa ilmassa auto nauttii kulkee.

Kirjoittaako siinä kenties onnellinen lottovoittaja tai lottovoittajan poika ? :eek:
 
Vaiko pirun kova työmies?

Muistelisin et Manuel osti joskus omillaan tyyriin piikin, mikä sitten leipas kiinni ja tappiollehan siitä jäätiin. Jos siis kyseessä sama ukko. Silloin muistan lukeneeni et kaikki maksettu omasta pussista..
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onko stabi jotain motot.netin miehiä? Gas Gasin kanssa kävi joskus vähän epäonnee... Kovaa peliä se oli aikanaan 2-tahti mopoilla ja kevareilla, paljon elämyksiä ja pettymyksen hetkiä :D

Henkilökohtanen asia mistä kukin rahansa tempoo, mutta sanotaa nyt sen verta, että faijan yrittäjyys on viimesien vuosien aikana tuonu tulosta ja myös itte on töitä tullut kaikki lomat tehtyä ja nyt vakkarina kun armeijasta pääsi.

Pitää varoo, ettei innostu nyt liikaa, kun ralleja seuraa... ;)
 
Jostakin juuri lueskelin että 4,5s pintaan soralla menevät. 3-4s lienee asfaltilla olevan lähellä oikeaa aikaa.

TM artikkelissa mainittiin aikanaan että noissa vehkeissä olisi teho 300 hepan pinnassa, vääntöhän noissa on aika hurjaa, artikkelissa kirjoitettiin 600Nm luvuista.

Toisaalta tuli tuossa yksi päivä lueskeltua juttua turboista niin vastaan tuli sellainen seikka että sääntöjen puitteissa wrc-auton moottorista olisi mahdollista saada noin 370hp ulos, eli totuus voi olla lähempänä tuollaisia teholukemia, kuin noita ilmoitettuja.
 
onko kuinka kallis täys kasko ilman bonuksia vuoteen evoon ja sti subaruun ?
itse mersuni vakuutukset pohjolan tarjouksen kanssa reilu 2,5 tonniii
:D
alkaa polttelee toi subaru :D
 
Tommi Mäkisen tiimin rakentaman STi:n kyydissä tuli viime talvena oltua eräällä pikataipaleella ja kyllähän se pito lumellakin on todella villiä.

171-7173_IMG.JPG


Kuski mainitsi, että N-ryhmän STi:tä ei teknisesti saa hirveästi muuten muokata, mutta moottorinohjauksessa riittää säätövaraa. Hevosvoimien puolesta tuo kyseinen yksilö oli kuulemma lähes vakiotasolla, mutta vääntöä löytyi sitten ~600Nm. Ja kun eihän nuo N-ryhmäläiset näytä menevän mihinkään, kun WRC:ihin verrataan, eli eiköhän niissä ole hiukan enemmän paukkuja konehuoneessa. Itsekkin tosin kuullut tuon 300hv tehotason, mutta en kyllä suoriltaan usko että riittää.
 
onko kuinka kallis täys kasko ilman bonuksia vuoteen evoon ja sti subaruun ?
itse mersuni vakuutukset pohjolan tarjouksen kanssa reilu 2,5 tonniii
:D
alkaa polttelee toi subaru :D

Meillä on Evossa vakuutusmaksut vuodessa 949,10e sisältäen liikennevakuutuksen,superkaskon superlunastusturvalla..Et jonkin verran vähempi kun sulla:thumbs:
 
Meillä on Evossa vakuutusmaksut vuodessa 949,10e sisältäen liikennevakuutuksen,superkaskon superlunastusturvalla..Et jonkin verran vähempi kun sulla:thumbs:

elikkä pitää vaihtaa vissiii koht toi mersu evoo tai sti subaruu :D
tarkalleen vuodessa joku 2700 on vakuutus :D
noh onpa sit kumminkin 3 kertaa vähemmän rahaa autossa kiini jos vaihan uuteen subaruun :D
 
Zone-sarja -42%
Kyseessä ei ole ihan mikä tahansa naapurin Joken Evo, vaan Evo MR FQ400.
http://www.webwombat.com.au/motoring/news_reports/mitsubishi-evo-8-mr-fq400.htm
0-100 km/h 3.5 sekuntia, huippunopeus yli 280 km/h. Sen lisäksi se on vähän ketterämpi kuin tuo Lampo.

Edit. lainaus Urban Dictionarysta:
"A model of the famous Mitsubishi Evolution or EVO for short. The FQ stands for Fucking Quick. 400 is the amount of horse power it has and since it is a brit based modification it would be bhp. The FQ-400 is built by Ralliart in Europe. Ralliart is responsible for Mitsubisi's entry into the WRC. There are other models desinated with the FQ, followed by their respective horse power all made by Ralliart"
shaunofthedead.jpg

"OMG That car is fast!"
 
Kyseessä ei ole ihan mikä tahansa naapurin Joken Evo, vaan Evo MR FQ400.
http://www.webwombat.com.au/motoring/news_reports/mitsubishi-evo-8-mr-fq400.htm
0-100 km/h 3.5 sekuntia, huippunopeus yli 280 km/h. Sen lisäksi se on vähän ketterämpi kuin tuo Lampo.

Joo, se Clarksoni luetteli nuo speksit kans tuossa videossa, mutta fuck me, on tuo silti aika villiä.
Evolle antavat kuitenkin vielä kolmen vuoden takuunkin,
vaikka ovat ottaneet siitä 400 pollea :hyper:
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom