Subaru Impreza WRX STi vs. Mitsubishi Lancer EVO VIII

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nCh
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
En tiedä noista mallimerkinnöistä mitään, mutta TM 7/2004 :stä löytyy parivertailu
- Mitsubishi Evo 8 Lancer Evolution VIII GSR
- Subaru Impreza WRX STi Petter Solberg Edition

Juttua ei ole ainakaan TM:n webbisivuilla. Kirjastosta varmaan löytyy lehti.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ite ottaisin Mitsun. Subaru on ruma ja se (testien mukaan) puskee.
 
Zone-sarja -42%
Evosta lisää tietoa Top Gearin 5. kauden 8. jaksossa. Mukana mm. tuo kiihdytystesti Stilon kanssa. Myös helvetillinen kääntösäde näkyy yhdessä otoksessa. En valitettavasti tiedä sen Subarua ja Evoa vertailevan jakson kautta tai järjestysnumeroa
 
beginner sanoi:
Mukana mm. tuo kiihdytystesti Stilon kanssa. Myös helvetillinen kääntösäde näkyy yhdessä otoksessa.
Subi/Evo -luokan autonostajaa luullakseni ei joku kömpelö kääntösäde Euromarketin parkkipaikalla haittaa. Nämä ihmiset yleensä myös tietävät vaihdekepin tarkoituksen ja osaavat sitä myös käyttää. ;)
 
Jos pitäis 50000+ laittaa autoon niin kyllä se noista jompikumpi helposti olosi. Mitsu varmaan kun muutenkin silmää miellyttää.

Taitaa tulla evo9 pian vai, kun evo8 ei enää saa?
 
foobari sanoi:
Subi/Evo -luokan autonostajaa luullakseni ei joku kömpelö kääntösäde Euromarketin parkkipaikalla haittaa. Nämä ihmiset yleensä myös tietävät vaihdekepin tarkoituksen ja osaavat sitä myös käyttää. ;)
Nämä autot ovat käsittääkseni muuten niin samanlaiset, että pakko on joitain yksityiskohtia mainita... Clarkson ja Hammond sanoivat kumpikin pitävänsä enemmän Subarusta, mutta kumpikaan ei tiennyt miksi.

Mitsussahan on sellainen hauska järjestelmä, joka siirtää tehoja mutkissa parhaiten pitäville pyörille. Muuten taas Subaru on paremmin tiessä kiinni ja etenkin nyppyläisillä teillä Mitsu lähtee herkemmin lentoon. Näin siis sanoi Clarkson
 
Hmm, onko tuo joku mitsun oma patentti, että siirtää voimaa noille pitäville renkaille enempi? En oo meinaa koskaa ennen kuullu.

Evo IX menee 0-100 "vaan" 5,7sec? Ja STi taas 5,1 ja rapiat. ... kuitenkin tehoa samanverran molemmissa

outoa :|
 
nCh sanoi:
Hmm, onko tuo joku mitsun oma patentti, että siirtää voimaa noille pitäville renkaille enempi? En oo meinaa koskaa ennen kuullu.

Evo IX menee 0-100 "vaan" 5,7sec? Ja STi taas 5,1 ja rapiat. ... kuitenkin tehoa samanverran molemmissa

outoa :|
Toisella voi olla keskiarvoaika ehkäpä?

Ainakin paperilla toi evon neliveto kuulosti aika epeliltä. Noista on testi jossain tuulilasin numerossa, netissähän noita voi lukea rekistöröitymällä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
nCh sanoi:
Hmm, onko tuo joku mitsun oma patentti, että siirtää voimaa noille pitäville renkaille enempi? En oo meinaa koskaa ennen kuullu.
Tarkoittanee aktiivilukkoja:
Mitsu sanoi:
tärkeimmät tekniset ratkaisut elektronisesti ohjattua voimansiirtoa myöten tulevat ralliteiltä tutusta Evolution WRC-mallista.

Onkos Mitsu tulossa takaisin MM-rallipoluille? Tekee huonoa imagolle jos ei olla peleissä mukana.
 
D.Yates sanoi:
Tarkoittanee aktiivilukkoja:

En tiedä niiden teknistä nimikettä, todennäköisest, joo. :rolleyes:
 
Enpä osaa sanoa kyseisistä autoista ominaisuuksien puolesta yhtään mitään. Mutta nuo Subarun äänet ovat kyllä aika mainiot... Naapurin pojalla on tuota Subarua edeltävä malli ja sitä on käytetty hieman pajalla päivityksessä. Kyllä kuulostaa aika miehekkäältä sen boxerin murina ja siihen kun yhdistää sitten hukkaportin tupsaukset ja boxin paukkeen/rätinän, niin voi perse sentään niitä ääniä!
 
nCh sanoi:
Hmm, onko tuo joku mitsun oma patentti, että siirtää voimaa noille pitäville renkaille enempi? En oo meinaa koskaa ennen kuullu.
Ainakin BMW X3:ssa on sama tai samankaltainen järjestelmä
 
beginner sanoi:
Evosta lisää tietoa Top Gearin 5. kauden 8. jaksossa. Mukana mm. tuo kiihdytystesti Stilon kanssa.
Tässä siis video jossa Top Gearissa kokeillaan Evo IX- mallin 400 heppasta versiota: http://www.youtube.com/watch?v=BVrtX5drnb8 Tämä oli Clarksoninkin kokemuksen perusteella aivan eri tasolla (niin hyvässä kuin huonossakin) 320 heppasen version kanssa. Puhumattakaan Suomessa myytävästä 280 hv version kanssa, joten nämä Stilo vs. Mitsu kommentit voi jättää omaan arvoonsa.
Tässä puolestaan Evo vs. Impreza: http://www.youtube.com/watch?v=EiCU...ncer Evolution Lamborghini Murcielago topgear
Toisen ohjelman mielipide: http://www.youtube.com/watch?v=0iHNS8seEtI&search=subaru impreza

Ja jos ajattelit ottaa vähän vanhemman niin Mitsuja ei saa kovin helposti rekisteriin suomessa kuin evo7:stä alkaen. Ainakaan vehon mukaan, mutta tässä esim. yksi joka on saanut evo6:sen: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=685199&PN[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php?id=10416008@amp;tb=tmp_find_agent&PN[1]=search_results&PL[1]=listAdvSearchFindAgent.php?page=1@sortCol=price@ord=DESC@id=10416008@tb=tmp_find_agent

IMO kivoja leluja, mutta vähän karuja harkitsisin myös esim. S4 Audia...

Edit: linkkihirviö prkl....
 
miki sanoi:
IMO kivoja leluja, mutta vähän karuja harkitsisin myös esim. S4 Audia...


Audia nyt kun ei ihan noin "halvalla" saa.. uutena saa pultitaa jo aika paljon enemmän sekä myös vanhemmat maksaa :/

edit. nyt kun tarkemmin katoin niin eipä loppuenlopuks olekkaa kovinpaljon kalliimpia. lähinnä samoissa tasoissa.
 
nCh sanoi:
Audia nyt kun ei ihan noin "halvalla" saa.. uutena saa pultitaa jo aika paljon enemmän sekä myös vanhemmat maksaa :/

edit. nyt kun tarkemmin katoin niin eipä loppuenlopuks olekkaa kovinpaljon kalliimpia. lähinnä samoissa tasoissa.

Jos vertailet saman ikäisen Audin ja Imprezan hintoja, ei sitä eroa ihan niin paljon oli kuin ensimmäisenä luulisi. Muutaman tonnin on toki tuo S4:n kalliimpi, mutta sillä rahalla saa myös yleensä huomattavasti paremmin varustetun ja ajoltaan mukavamman pelin alle. Se on sitten ihan makuasia mitä arvostaa, Audilla tuskin tarvitsee lähteä sorateille leikkimään Kankkusta, mutta maantiellä se on varmasti Subarua parempi.

Tehoja löytyy kummastakin laitteesta mukavasti, S4:n 2.7 Biturbo mallista saa ehkä hieman helpommin isompia lukemia ulos. Vakiona kyseinen laite taitaa kiihtyä 5,7s 0-100km/h ja huiput rajattu 250km/h tehojen ollessa 265hp. Nämä siis ulkomuistista joten oikaiskaa joku jos olen väärässä :) ..Pelkällä lastulla tuosta laitteesta saa kuuleman mukaan n. 320hp/500Nm tehot pihalle, pitäisi pysyä "jotenkuten" liikenteen rytmissä :D

Jos pitäisi taasen tehdä valinta mitsun tai subarun välillä, varmaankin kääntyisin sen mitsun puoleen. En tiedä miksi, jostain syystä se vaan miellyttää enemmän vaikka en ole sellaista edes päässyt ajamaan ja subarua on tullut jopa kokeilutuakin, mainonta on vissiin uponnut hyvin ;)
 
Mitsussa ja Subarussa on se ongelma, että ne on yritelleet jäljitellä ralliautoja. Niinpä esim. Audi S4 ja BMW M3 ovat autoja, jotka on vain yritetty tehdä mahdollisimman hyviksi autoiksi, eikä niitä rajoita mitkään "ralliautoilumuotin" säännöt, kuten moottorikoko tms. Niinpä S4:seen onkin voitu lyödä 4.2 litranen V8, joka kuulostaakin erittäin hyvältä mun korvaan. Ite oon ajanu A4 2.5 tdi Quattroa, ja sekin oli jo helvetin kiva. Voin vain kuvitella millanen toi S4 olisi.... :kuola:
 
Saksalaisten baanannielijät ja japsien WRC-näköispainokset ovat niin kaukana toisistaan, että vertailu on aika tarpeetonta.
 
NHB sanoi:
Saksalaisten baanannielijät ja japsien WRC-näköispainokset ovat niin kaukana toisistaan, että vertailu on aika tarpeetonta.
Totta todellakin. Muutenkin alkaa tämä threadi pursua jo yli äyräiden kohtuu massiivista mutua.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom